+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» turbina przeladowuje
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: turbina przeladowuje  (Przeczytany 116107 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Tominator
Gość



« Odpowiedz #30 - Wtorek, 22.07.2008, 18:27:21 - NIEPRZECZYTANA »

Nie ma innej opcji jak to że turbina przeładowuje, jezeli n75 jest ok to sprawdz najpierw wszystkie wężyki może któryś jest pękniety, jeśli nie to turbo zapieczone albo juz zdycha całkowicie
Zapisane
highlander Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Sosnowiec
Samochód: Seat Ibiza Sport '00 TDI ASV

« Odpowiedz #31 - Wtorek, 22.07.2008, 18:39:34 - NIEPRZECZYTANA »

Nie możliwe ze turbina padła bo tak jak napisałem niedawno była regenerowana, wymienili wszystkie wnetrzności, z reszta mam na to rok gwarancji  8) Węże faktycznie były w nienejlepszej formie na końcówkach ale doprowadziłem wszystko do normy:) Tak jak mówie wcześniej vag pokazywał troszke mniejsze ciśnienie ale mieściło sie w zakresie... Zastanawiam sie tylko jak reguluje sie ciśnienie doładowania... No nic zobaczymy co jutro pokaze komputer, wczesniej go podłączałem zaraz po odpaleniu, tym razem pojade tam juz z notlauf'em i wszystko będzie jasne  :o
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #32 - Wtorek, 22.07.2008, 18:48:27 - NIEPRZECZYTANA »

Jak reguluje się ciśnienie doładowania?? podobno gdzieś na turbinie jest jakaś śrubka...  :-\
Śrubą to bym skręcił tego, kto Ci taką głupotę wcisnął...
Tak jest regulowane ciśnienie doładowania:



Żeby nie było, "low-presure box" to jest ta grucha na turbie, te czarne
"skrzydełka" którymi steruje to żaluzje (zmienna geometria), a N75 to N75... ;)
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.07.2008, 18:50:43 wysłane przez the_ozyrys » Zapisane
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #33 - Wtorek, 22.07.2008, 20:35:22 - NIEPRZECZYTANA »

To, że była regenerowana 3 miechy temu, to nei znaczy, że było to zrobione dobrze.
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #34 - Wtorek, 22.07.2008, 21:00:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: highlander
Nie możliwe ze turbina padła
Nie madruj sie tylko rob to co piszą koledzy z forum, najpierw posprawdzaj przewody, jak to nei pomoże to rozbierz turbo i zobacz czy nie zapieczone kierownice, a jak to nie pomoże to do regeneracji zawieź w końcu jest na to chyba jakas gwarancja
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #35 - Wtorek, 22.07.2008, 21:25:24 - NIEPRZECZYTANA »

Jak nie masz swojego VAGa to możesz pół samochodu wymienić zanim znajdziesz usterkę. Jedź do kogoś kto umie "czytać" logi dynamiczne. Podłącznie pod kompa na postoju może nic nie wykazać, poza odczytaniem błędu z tablicy. Swoją drogą zanotuj sobie tablicę błędów.

A nie jeździsz zbyt oszczędnie? Może kierownice się przycinają ?
Zapisane

highlander Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Sosnowiec
Samochód: Seat Ibiza Sport '00 TDI ASV

« Odpowiedz #36 - Wtorek, 22.07.2008, 22:37:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
A nie jeździsz zbyt oszczędnie? Może kierownice się przycinają ?

Nie no, oszczednie nie jezdze na pewno :) Hmm no mam takiego goscia ktory sie na tym zna, jutro z nim wsiade w auto laptop na kolana i zobaczymy co to z tego wyniknie. Na regeneracje mam rok gwarancji ale goscie z firmy w ktorej to robilem twierdza ze to niemozliwe bo wymienili lopatki (podobno byly zapieczone wlasnie) itd. Tak jak pisalem wczesniej komputer pokazuje troszke za male cisnienie ale miesci sie to w normie. Jutro zobacyzmy co pokaze  w czasie jazdy. Turbinki sam nie rozbiore bo sie kompletnie na tym nie znam  :-X

Znalazlem wydruk z vaga wygladalo to tak:

Obroty silnika:
903 1/min
Ciśnienie atmosferyczne:
969hPa
Ciśnienie doładow - wartość wymagana
999hPa
Ciśnienie doładowania - wartość zmierzona
958hPa

Obroty silnika:
2037 1/min
Ciśnienie atmosferyczne:
969hPa
Ciśnienie doładow - wartość wymagana
1050hPa
Ciśnienie doładowania - wartość zmierzona
969hPa

Obroty silnika:
2541 1/min
Ciśnienie atmosferyczne:
969hPa
Ciśnienie doładow - wartość wymagana
1081hPa
Ciśnienie doładowania - wartość zmierzona
989hPa

Także widać że troszke za małe było to ciśnienie doładowania, to było mierzone zaraz po regeneracji turbo jeszcze przed wymiana tego pękniętego intercoolera, n75 no i z wężyków spierdzielało powietrze dopiero póżniej zrobiłem z nimi porządek... :-\
Zapisane
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #37 - Wtorek, 22.07.2008, 22:59:43 - NIEPRZECZYTANA »

Nie łopatki, a kierownice i ich sie nie wymienia, a czyści. Możliwe, że pierścień już jest wyrobiony i cały czas będą sie zapiekac. Obstawian na 99% kierownice spalin ;).
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #38 - Środa, 23.07.2008, 05:30:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: highlander
Obroty silnika:
2541 1/min
Ciśnienie atmosferyczne:
969hPa
Ciśnienie doładow - wartość wymagana
1081hPa
Ciśnienie doładowania - wartość zmierzona
989hPa
Coś małe wymagane, chyba gaz nie był w podłodze..
989hPa to żadne ciśnienie, turbo w tym przypadku nie ładuje, albo czujnik ciśnienia - uszkodzony/połączenia, albo dziura w dolocie i to duża.

Napisano: Środa, 23.07.2008, 06:29:16


To tak na szybko
Zapisane

the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #39 - Środa, 23.07.2008, 08:55:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: highlander
Ciśnienie doładow - wartość wymagana
1050hPa
Ciśnienie doładowania - wartość zmierzona
969hPa
To są wartości z VAG-COMa? Jeśli tak, to wynika z nich że turbo
wogóle nie ładuje... Chyba że to jakiś soft, który pokazuje wartość
względną...
Zapisane
highlander Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Sosnowiec
Samochód: Seat Ibiza Sport '00 TDI ASV

« Odpowiedz #40 - Sobota, 26.07.2008, 10:22:44 - NIEPRZECZYTANA »

Nieee oni tam mają jakiś sprzęt Bosh-a. Dobra znam już przyczyne, turbina przeładowuje i dlatego ją komputer odłącza, znalazłem speca od diesli w Siewierzu, powiedział że nie ma problemu z regulacją. Aha na wszelki wypadek sprawdzałem też czujnik ciśnienia doładowania ale z nim wszystko ok :)
I okazało sie że w turbinach ze zmienna geometrią jest gdzieś z boku "regulator" ciśnienia doladowania ( czy jakos tak, on to fachowo określił ale nie pamiętam jak:) mozna to jakoś ograniczyć... w serwisie Seata to potwierdzili  :-\
Nie wiem jaka może być inna przyczyna, skoro turbina od środka jest "cała nowa", w najgorszym wypadku pojade tam gdzie ja regenerowali, na szczęscie gwarancje mam :] Faktycznie, jak ktoś tutaj napisał notlauf to straszne bagno.... >:(
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #41 - Sobota, 26.07.2008, 10:31:38 - NIEPRZECZYTANA »

Jak słysze że bedzie sie tak regulowało turbine to mnie śmiech ogarnia  :rotfl: , to że masz notlaufa bo turbina przeładowuje to juz wiedzieliśmy od pierwszego postu tylko niech ktoś to dobrze sprawdzi dlaczego a nie kluczem bedzie regulował turbine bo jak znam życie problem leży gdzie indziej a regulacja kluczem to tak jakby naprawić zepsuty drugi bieg przez jeżdzenie na trójce ;D
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #42 - Sobota, 26.07.2008, 22:35:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: highlander
I okazało sie że w turbinach ze zmienna geometrią jest gdzieś z boku "regulator" ciśnienia doladowania ( czy jakos tak, on to fachowo określił ale nie pamiętam jak:) mozna to jakoś ograniczyć...
Można w ten sposób, ale tylko jeśli ktoś kręcił sztangą. W przeciwnym razie, jeśli jest fabrycznie ustawione to nie ruszaj tego cięgna. Znajdż przyczynę przeładowania.
Zapisane

highlander Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Sosnowiec
Samochód: Seat Ibiza Sport '00 TDI ASV

« Odpowiedz #43 - Niedziela, 27.07.2008, 01:40:14 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie, ja tylko pisze co mi mówią "fachowcy":) Jak napisałem wcześniej sam sie na tym niestety nie znam więc opieram sie na tym co Wy piszecie tutaj i co mówią mi w serwisach.. :-\

Cytat: KKKKris
Znajdż przyczynę przeładowania.

No ale jaka może być przyczyna przeładowania?? Skoro już wiemy że wszystkie czujniki, zawory, weże itd sa w porządku...?? Wiem tylko tyle że komputer pokazuje "róznice ciśnień" czy jakoś tak jako jedyny błąd i to wszystko. Turbina jak już pisałem byla regenerowana, tam mi mówią że nie ma opcji żeby było coś zrobione nie tak. W przyszłym tygodniu pojade do tego gościa od diesli, zobaczymy co powie.

Zapisane
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #44 - Niedziela, 27.07.2008, 02:26:21 - NIEPRZECZYTANA »

A co mają Ci powiedziec? Że bluzg robote? bueheh Jedź do Aligatora i po krzyku, a nie tak będziesz jeździł po znachorach.


wyrażaj się kulturalnie :!:
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 27.07.2008, 09:59:13 wysłane przez daniels » Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» turbina przeladowuje
Skocz do: