+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» turbina przeladowuje
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: turbina przeladowuje  (Przeczytany 107553 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
indi
Gość



« Wtorek, 13.02.2007, 18:26:45 - NIEPRZECZYTANA »

Bylem dzisiaj na diagnozie silnika. Wymienili mi zawor n75 (czy n70) i powiedzieli ze turbina przeladowuje i zeby ja wymienic wogole na nowa-extra pomysl. dzwonilem po firmach od turbin i powiedzieli ze regeneracja to 800 zl i zeby to zrobic. w drugim miejscu powiedzieli ze musza ja wymontowac i sprawdzic i ze wyczyszcza za 150 +montaz/demonataz nie wiem ile bo oni tego nie robia. co mam robic regenerwoac-wymiana "tej zmiennej geometrii" jak mi powiedziano czy co z tym robic? pilnie prosze o pomoc.
p.s. i powiedziano mi ze ktos zrobil kijowy tuning silnika i zebym sobie wrocil do serii albo robic porządny ile kosztuje wgranie seryjnego softu?[/b]
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #1 - Środa, 14.02.2007, 08:35:13 - NIEPRZECZYTANA »

Mnie sie wydaje ze czyszczenie moze wystarczyc. Powodem przeladowania sa czesto zacinajace sie kierownice w sprezarce. Wiec warto najpierw to sprawdzic :)
Dziwne ze wogole istnieje cos takiego jak przeladowanie. Tunerzy za zwyczaj laduja ile sie da z turbiny :]

Co do softu no idea najlepiej podjedz do jakiejs firmy tunerskiej zajmujecej sie chip tunningiem i zapytaj. Wiem ze program wykonany przez nich to koszt ok 1500 zl(jeszcze dlugo bede zbieral), ale moze wgranie serii bedzie tansze.
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #2 - Środa, 14.02.2007, 08:57:34 - NIEPRZECZYTANA »

wyczyscic kierownice jesli masz zmienna geometrie jesli nie to sprobowac rozruszac gruche

Cytat: "vertor"
Dziwne ze wogole istnieje cos takiego jak przeladowanie. Tunerzy za zwyczaj laduja ile sie da z turbiny :]


dobrze myslisz ale to uwzglednia soft  i pamietaj ze turbina musi zmieniac cisnienie a a jesli w jakims zakresie bedzie za duze bedzie przeladowywac i beda notlaufy
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #3 - Środa, 14.02.2007, 09:34:01 - NIEPRZECZYTANA »

No tak notlauf to straszne bagno :/
Ja mialem kombinacje notlaufu i walnietej przeplywki = max 140 km/h i smieszna moc ktora konczyla sie przy 3k rpm.
I co ciekawe przeplywka naprawila wszystko :)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #4 - Środa, 14.02.2007, 13:57:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "vertor"
Ja mialem kombinacje notlaufu i walnietej przeplywki = max 140 km/h i smieszna moc ktora konczyla sie przy 3k rpm.


nie ma takiej kombinacji  :satan:

notlauf to odciecie sprezarki w przyapdku przeladowania wystarczy wylaczyc i wlaczyc silnik i moc wraca do normy do nast notlaufa

 a jak CI padla przeplywka calkiem to domyslnie masz spokojna jazde i to wlasnie do 140 wiecej nie pojdzie
ale za to jakie spalanie niskie  :satan:
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #5 - Środa, 14.02.2007, 16:11:08 - NIEPRZECZYTANA »

Spalanie niskie ??
Ja mialem 6,4 przy tankowaniu po naprawie 6,1 a ostatnio 6,3(ale troszke go przeganialem na autostradach :) )

Pozatym on tak dziwnie szedl od 2,5k do 3 mial niezlego kopa a potem jak odlaczenie sprezarki i ogranicznik obrotow naraz i koniec imprezy (niezle sie lewarkiem namotalem by moc jezdzic w miare dynamicznie).
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #6 - Środa, 14.02.2007, 17:31:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "vertor"
Dziwne ze wogole istnieje cos takiego jak przeladowanie. Tunerzy za zwyczaj laduja ile sie da z turbiny :]



Przeladowanie jest wtedy gdy sprezarka pompuje wiecej niz ma zadane przez program, komp odcina turbine i doladowanie wynosi chyba 0,5bara i to jest wlasnie notlauf czyli bardziej fachowo tryb awaryjny ;-)
Zapisane

rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #7 - Środa, 14.02.2007, 18:06:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "vertor"

Dziwne ze wogole istnieje cos takiego jak przeladowanie. Tunerzy za zwyczaj laduja ile sie da z turbiny :]


Chyba mowimy o tjunerach z allegro albo innych cwiokach co sie na rzeczy nie znaja, cisnienie musi byc dobrane do ilosci paliwa w pewnych propocjach (tak w uproszczeniu).
Jak podnosisz dawke o 20% to raczej o 10% musisz podniesc cisnienie doladowania itd...
Mozna turbo ustawic by pompowalo ile wlezie ale zywotnosc bedzie liczona w godzinach.
Notlauf to tryb awaryjny ktory w zaleznosci od ustawien wlacza sie po kilkusekundowej odchylłce cisnienia osiaganego do zadanego. Po to wlasnie sie czasem spedza kilka chwil na strojenu by dobrac cisnienie do paliwa najefektywniej (moc i male dymienie) przy jednoczesnym ustabilizowaniu pracy turbiny.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
indi
Gość



« Odpowiedz #8 - Środa, 14.02.2007, 18:15:08 - NIEPRZECZYTANA »

wiec...mam ja tylko oddac do czyszczenia?nie regenerowac ani nie wymieniac? czy od razu regener? i co dalej robic z programem wracac do serii=400-500zl tak mi powiedzieli albo chip 1300...
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #9 - Środa, 14.02.2007, 18:21:04 - NIEPRZECZYTANA »

jakbym mial wracac do serii za 500 zl to od razu bym szedl na chipa :)

Jesli chodzi o suszarke to sprobowalbym czyszczenie (w sumie jak rozbiora to juz bedzie wiadomo czy sie da), ew regeneracja. Chyba ze ja rozwalilo na tyle ze papa.
Jednak skoro przeladowuje to wydaje mi sie ze czyszczenie badz odblokowanie na gruszcze powinno wystarczyc.
Zreszta poszukaj o tym na forum, chyba sam zakladalem temat o czyszczeniu turbo w TDI jak szukalem przyczyny problemu w moim aucie
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
indi
Gość



« Odpowiedz #10 - Piątek, 16.02.2007, 16:11:32 - NIEPRZECZYTANA »

dzieki za konkretna odpowiedz bo tego potrzebowalem.pojade gdzies do jakiegos serwisu turbo i powiem zeby wyczyscili a jak powiedza sami nie proszeni ze cos jest tam mocno walniete to niech regeneruja.
mysle czy by nie jezdzic na takim programie jaki jest. bo w koncu dokladnie go nie sprawdzili a mogli po prostu tak pwoiedziec bo nie oni robili soft i mogli chciec zarobic na mnie-po wymiania n75 turbo wstaje ladnie i rowno ale przz to ze je jakos skrecili to pozniej i slabiej
Zapisane
highlander Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Sosnowiec
Samochód: Seat Ibiza Sport '00 TDI ASV

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 17.07.2008, 22:28:22 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, od 8 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Ibizki  z 2000r  TDI ASV 110 KM, jako że z tego co widzę na tym forum wiekszość ludzi zna sie na rzeczy ,a wiem ze temat był wałkowany wiele razy ale zanim wydam kolejną kase na części i serwisy w których opieraja sie tylko na diagnozowaniu vagiem chciałbym sie was poradzić, mój problem wyglada tak:
Typowy notlauf, czyli komputer odłącza turbine, po restarcie jesst ok. Z turbiny był spory wyciek oleju, wieć postanowiłem oddać ja do regeneracji, teraz jest ok nic nie cieknie, dali mi rok gwarancji wiec z turbina wszystko w porządku, przepływomierz był wymieniany przez gościa od którego kupiłem autko miesiac przed zakupem, długo szukałem przyczyny notlaufa bo vag nic nie pokazywał sprawdziłem wszystkie węże, wymieniłem intercooler bo był uszkodzony z jednej strony, dalej to samo, niedawno przy sprawdzaniu węży zauważyłem że  przy tym słynnym zaworze bodajże n75, (są dwa, jeden z czarna kopółką, drugi obok z białą - chodzi o ten z białą oznaczenie 1H0 906 627 A) jest urwany ten "bolec"  na który wciska sie wąż. Poprostu wężyk razem z tym urwanym bolcem jest luźno wetknięty do tej białej kopułki :] I teraz moje pytanie, czy to jest przyczyna? Zamówiłem już ten zaworek, w najbliższym czasie go wymienie, ale już mi chyba ręce opadna jesli to nie będzie to... :/
Z góry dzięki za odpowiedź, Pozdrawiam :)
« Ostatnia zmiana: Piątek, 18.07.2008, 21:10:35 wysłane przez aboz » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #12 - Piątek, 18.07.2008, 05:18:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: highlander
serwisy w których opieraja sie tylko na diagnozowaniu vagiem
A znasz jakiś lepszy sposób diagnozowania?
Cytat: highlander
Poprostu wężyk razem z tym urwanym bolcem jest luźno wetknięty do tej białej kopułki :] I teraz moje pytanie, czy to jest przyczyna?
Jeśli jest to wężyk idący do gruchy, lub vacupompy to jest to możliwe, a nawet pewne. Jeśli jednak ten króciec który idzie do filtra, to raczej małe szanse.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 18.07.2008, 21:10:57 wysłane przez aboz » Zapisane

daniels81
Gość



« Odpowiedz #13 - Piątek, 18.07.2008, 06:51:51 - NIEPRZECZYTANA »

Ja jestem zdania że nie bawił bym się samemu w diagnozowanie takiej usterki podjedź do dobrego tunera a sądząc po twojej lokalizacji strasznie daleko nie masz...dasz 50 zeta ale będziesz pewien co jest nie tak...innaczej powymieniasz połowe silnika na darmo szukając o co kaman...
« Ostatnia zmiana: Piątek, 18.07.2008, 21:11:07 wysłane przez aboz » Zapisane
mirass Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław/Oborniki Śl.
Samochód: była Ibiza 1,8 T 20VT jest Golf VII R

« Odpowiedz #14 - Piątek, 18.07.2008, 07:07:58 - NIEPRZECZYTANA »

na 99% zaworek
« Ostatnia zmiana: Piątek, 18.07.2008, 21:11:32 wysłane przez aboz » Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» turbina przeladowuje
Skocz do: