+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» turbina przeladowuje
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: turbina przeladowuje  (Przeczytany 116098 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #45 - Niedziela, 27.07.2008, 20:16:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: highlander
Skoro już wiemy że wszystkie czujniki, zawory, weże itd sa w porządku...??
Jak powyżej na 100% to zostaje tylko turbina, która pomimo, że wszystko sprawne nie chce pompować
Cytat: highlander
Ciśnienie doładow - wartość wymagana
1081hPa
Ciśnienie doładowania - wartość zmierzona
989hPa
Ale ta podobno sprawna
Cytat: highlander
turbina od środka jest "cała nowa"

A teraz tak poważniej.
Przyczyny przładowania to najczęściej N75, zapieczone kierownice, siłownik sterujący kierownicami turbiny, uszkodzone, lub pozaginane węże, problemy z vacupompą-ale tu są wtedy problemy ze wspomaganiem hamulcy. Niekoniecznie w wymienionej kolejności. Jak nie masz VAGa i laptopa to tylko dobry fachowiec. Przyczynę często da się zdiagnozować tylko podczas jazdy. Ewentualnie wymiana/podmiana części.

Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #46 - Poniedziałek, 18.08.2008, 18:37:07 - NIEPRZECZYTANA »

więc zacznijmy od standardu... na 3 biegu 110km/h i utrata mocy, na 4 biegu 120km/h i notlauf - utrata mocy. Wiadomo - dopiero restart silnika przywraca moc. Wyczyściłem N75 - podłączałem na sucho i działa. Wyczyściłem cały EGR(horror), wymieniłem główne przewody podciśnienia - i dalej nic. Dodam jeszcze, że sprawdziłem kierownice turbawki - tj. wziąłem w usta wąż idący do gruchy zrobiłem podciśnienie i sztanga poszła w górę - po puszczeniu węża spadła na dół. Co jeszcze może być przyczyną. Czy podciśnienie po wyłączeniu silnika powinno być w układzie?(w tej czarnej kuli - kumulator ciśnienia) Czy brak tego podciśnienia w układzie po zgaszeniu silnika świadczy o jego nieszczelności? Czy u Was też się rusza trzpień w vacu - pompie? Pozdrawiam i czekam na rady. P.S Kupiłem VAG-a (czekam na paczkę) chętnie będę służył pomocą kolegom z forum!!!

edit by KYS: scaliłem wątki
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 18.08.2008, 20:06:02 wysłane przez KYS » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #47 - Poniedziałek, 18.08.2008, 19:13:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nitka
Wyczyściłem cały EGR(horror),
Jak byś czyścił kolektor, to byś się dowiedział co to horror.
Na dzień dobry Vag, chociaż błąd, ale pewnie nadciśnienie.
Cytat: nitka
Czy podciśnienie po wyłączeniu silnika powinno być w układzie?
Tak, przez jakiś czas powinno pozostać. N75 sprawdziłeś, a na tym samym podciśnieniu jest N18, może on jest nieszczelny. Odepnij go i pozaślepiaj wężyki.
Cytat: nitka
sprawdziłem kierownice turbawki
to trochę mało dokładny test. Najlepiej odpiąć gruchę i wtedy zobaczyć jak chodzą kierownice, albo chociaż ją odkręcić i wtedy sprawdzić.
Cytat: nitka
Czy u Was też się rusza trzpień w vacu - pompie?
Nie wim jaki trzpień, ale chyba wszystko mam sztywne.

Zapisane

Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #48 - Wtorek, 19.08.2008, 08:48:19 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdz ten siłownik sterujący kierownicami turbiny :) chociaz sam nie wiem jak go sprawdzic :] on raczej nie daje takiego efektu jak notlauf...ale jak bardzo sie zapieklo to kto wie :]
Zapisane
nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #49 - Wtorek, 19.08.2008, 19:16:55 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Podłączyłem dziś vag i wyszły dwa błędy - 16458 i 17958 - Nie wiem jak w Vagu zrobić logi - proszę  o pomoc. Błędy wykasowałem
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #50 - Wtorek, 19.08.2008, 22:36:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nitka
Nie wiem jak w Vagu zrobić logi - proszę  o pomoc.
vag/select/engine/meas block/wybierasz max 3 i na dole log/start
W przypadku problemów z cisnieniem polecam dynamiczne 3, 8, 11
Dynamiczne, czyli dwie osoby, jedna za kółkiem druga lapek na kolanach, 4 bieg (ostateczni3), pedał w podłogę, log i tak do ok 4000obr, tylko się nie zabij... Utworzony plik zamienić programem CSVConv.exe (strona ross-techa), otworzyć w excelu i zrzut ekranu na foeum.
Zapisane

the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #51 - Środa, 20.08.2008, 08:40:00 - NIEPRZECZYTANA »

Pierwszy - czujnik temp. zewnętrznej - prawe lusterko, pewnie mu się zgniło.
Drugi - przeładowanie, czyli inaczej kierownice, N75 albo wężykologia...

Jak będę w domu to Ci zrobię zrzut z ETKI jak ma być prawidłowo połączona...
Zapisane
nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #52 - Środa, 20.08.2008, 10:04:38 - NIEPRZECZYTANA »

kolego - pierwszy - to w/g kodu jest błąd przepływomierza - czujnik temperatury wskazuje prawidłowo- sam sprawdzałem. Myślę, że to przepływka - dziś będę robił logi - przepływkę mam bosch. Po wykasowaniu błędy wracają.  Czy może być tak, że przez przepływkę reszta (turbo) działa niepoprawnie?


P.S. przepraszam kolegę - mój błąd - kod błędu to 16485 - a nie 16458. Moja wina. Co Wy na to?
« Ostatnia zmiana: Środa, 20.08.2008, 10:18:29 wysłane przez nitka » Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #53 - Środa, 20.08.2008, 10:24:39 - NIEPRZECZYTANA »

Mówię tak, bo tak znalazłem:
http://http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16458.html
Chyba że Ci się literówka kradła i miało być 16485, wtedy tak, to jest przepływka,
i oznacza to, że jest w zasadzie martwa... Bez przepływki auto nie ciągnie, ale to
nie jest powód, dla którego przeładowywuje, jedno z drugim jest niezwiązane...
Jak chcesz, możesz odpiąć przepływkę, wtedy nie będzie ciągnąć już powyżej 1500rpm...
Zapisane
nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #54 - Czwartek, 21.08.2008, 08:49:19 - NIEPRZECZYTANA »

sorki za literówkę. Dziś postaram się wrzucić logi. A w Polski VAG 4,9 da się zrobić logi czy tylko vag - com?
Wstawiam logi... Turbo przeładowuje okrutnie - przepływka niby działa. osądźcie sami. Dodam że sprawdziłem N75 ( wcześniej czyszczony) ma oporność 17 ohm a prąd który podaje komp na jego złącze to 7V.  Dodam, że logi robione przy temp. cieczy 85st. C na biegu 3 i but w podłogę i to samo na 4. Tylko, że na 4 biegu już przy 2700 obr. się wywala notlauf

Napisano: Środa, 20.08.2008, 12:29:34


i co Wy na to??? Ma ktoś jakiś pomysł?

Napisano: Czwartek, 21.08.2008, 09:48:39


I co Wy na to? Czy przepływka jest ok? Bo jakby trochę za dużo pokazuje
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #55 - Czwartek, 21.08.2008, 08:57:53 - NIEPRZECZYTANA »

Przepływka wydaje się być bardzo brudna, ale bardziej mnie martwi to przeładowanie...
Ładuje Ci 1.5 bara czyli tyle ile ta turbina daje jak nie ma żadnego sterowania nią...
Jeśli gruchę masz sprawną, to jak dla mnie N75 albo wężyki... Jeśli masz taki sam
elektrozawór od EGRa, to zamień go z N75 i zobacz, co się będzie działo...
Zapisane
nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #56 - Czwartek, 21.08.2008, 09:37:46 - NIEPRZECZYTANA »

przepływka brudna? Wtedy pokazuje za dużo? Bo u mnie chyba tak jest - prawda? Z lewej strony tabeli jest wartość która być powinna MAF a z prawej ta która jest. To raczej za dużo pokazuje. Te zaworki mam takie same. - zamienię węże i zobaczymy.
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #57 - Czwartek, 21.08.2008, 10:05:18 - NIEPRZECZYTANA »

Jak przepływka jest brudna albo zdycha, to się różne magie dzieją...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #58 - Czwartek, 21.08.2008, 14:28:10 - NIEPRZECZYTANA »

Pierwszy log ten  (18:36)- gaz nie w podłodze. Notlaufa chyba nie złapał podczas jazdy.
Wnioski z następnych: Przepływka OK. Coś trzyma kierownice.
Cytuj
Te zaworki mam takie same. - zamienię węże i zobaczymy.
Powinny być różne. Zamień zaworki i przy okazji sprawdź czy wężyk idący od N75 i N18 do filtra powietrza nie jest zapchany. Numery na rys. 10, 18, 13
Przy okazji jak możesz to wejdź w blok11 (pozostałe pola puste), kliknij basic settings (nastawy podstawowe) i poobserwój jak chodzi sztanga i jak się zmienia ciśnienie na VAGu. Ruch sztangi to ok10-15mm. Oczywiście na postoju. Możesz nawet lekko podnieść obroty, ale < 1400.

Poniżej "kabelkologia"
9 - to zawór do EGR
25 to zawór do siłownika turbiny

« Ostatnia zmiana: Czwartek, 21.08.2008, 14:43:17 wysłane przez KKKKris » Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #59 - Czwartek, 21.08.2008, 14:42:13 - NIEPRZECZYTANA »

ok. KKKKris - tak zrobię - jutro po pracy. Widzisz - nie znałem opcji basic set. - mam nadzieję, że to tylko N75. Pozdrawiam - jutro napiszę
Ciekawe czy to nie vacu - czasem nie do końca domyka się klapa odcinająca powietrze w EGR. Dzieje się to rzadko ale jednak...
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» turbina przeladowuje
Skocz do: