+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» rozladowujacy sie akumulator
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: rozladowujacy sie akumulator  (Przeczytany 70641 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
jareks
Gość



« Niedziela, 11.02.2007, 18:23:06 - NIEPRZECZYTANA »

witam, mam problem. jadąc zapalila mi sie kontrolka ABS, pozniej kontrolka wspomagania/wylaczylo sie/, zjechalem na bok. po  wyłaczeniu silnika, ponownie nie chcial sie uruchomić, aku byl rozladowany, samochod uruchomilem poprzez kable. pracowal bez zarzutu, jechalem bez swiatel i bez wlaczonych jakichkolwiek urzadzeń. rano podladowalem akumulator, samochod zapalil, podczas jazdy znow zaplalily sie po kolei wszytkie kontrolki. problem sie powtorzyl. co moze być powodem?sprawdzilem masę, poziom elektrolitu, wyczyscilem klemy.silnik pracuje natomiast ruszenie kierownica, zapalenie swiatel, powoduje rozladownie aku.pomocy /seat ibiza 6L, 1.2 12V/
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 11.02.2007, 18:37:03 - NIEPRZECZYTANA »

A co z kontrolka ladowania? Swieci, czy jest sprawna, tzn po wlaczeniu zaplonu powinna sie zapalic a po odpaleniu silnika zgasnac. Co z napieciem w instalacji, Zmienia sie po odpaleniu silnika, po wlaczeniu swiatel. Wybacz odpowiedz pytaniem na pytanie, ale na podstawie twojego opisu mozna odpowiedziec tak samo jak wywrozyc usterke z fusow.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 11.02.2007, 18:39:07 - NIEPRZECZYTANA »

Czy możesz sprawdzić napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku :?:
Raz bez włączonych odbiorników prądu, a raz z włączonymi np. światłami.

W obu przypadkach powinno być ok. 14,4V

Jeżeli będzie inaczej to masz problemy z alternatorem, a jeżeli będziesz miał poprawne napięcie to może być uszkodzony akumulator...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
jareks
Gość



« Odpowiedz #3 - Niedziela, 11.02.2007, 18:57:44 - NIEPRZECZYTANA »

dzieki za pierwsze wskazowki.
odpowiadam co do kontrolki. gaśnie zaraz po uruchomieniu. niestety nie mogę zmierzyć napięcia, nie mam miernika. natomiast jakieś 2 mc temu miałem dziwną sytuacje na drodze, zapaliła się właśnie ta kontrolka przy 2,5k obrotów. pózniej zgasła. samochód był w serwisie gdyż po tym zdarzeniu przestał palić na wszystkie cylindry, wymienili cewke. o tym "przebłysku" powiedzieli ze to właśnie z tego powodu.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 11.02.2007, 19:34:18 - NIEPRZECZYTANA »

Bez miernika bedzie ciezko cos ustalic. Mozna podmienic regulator, diody w alternatorze, lub caly alternator, ewentualnie akumulator. Bez jakichkolwiek pomiarow napiecia (a najlepiej pradu) to nie widze innego sposobu jak podmianki.
Zapisane

jareks
Gość



« Odpowiedz #5 - Niedziela, 11.02.2007, 19:46:22 - NIEPRZECZYTANA »

właśnie odpaliłem i zrobiłem test, włączyłem światła, kontrolki przygasły, dołożyłem kolejny odbiornik /ogrzewanie szyby/ bardziej przygasł, ruszyłem kierownica, bardziej. obroty skoczyły do 1000.chwile popracował. wyłączyłem spróbowałem odpalić....niestety. aku znów rozładowany. jutro jadę do elektryka, tylko znając nasze serwisy to będą naciągać na nowy alternator:)
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 11.02.2007, 19:55:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "jareks"
będą naciągać na nowy alternator:)

Bo to najprosciej i najlepszy zysk.
Zapisane

jareks
Gość



« Odpowiedz #7 - Niedziela, 11.02.2007, 20:50:09 - NIEPRZECZYTANA »

dla nich tak, juz doswiadczyłem na własnej skórze tego. stad teraz szukam alternatywnych mozliwosci a nie ASO.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 11.02.2007, 22:28:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "jareks"
dla nich tak, juz doswiadczyłem na własnej skórze tego. stad teraz szukam alternatywnych mozliwosci a nie ASO.

To zanim zdecydujesz się na wymianę... napisz na forum jakie były wyniki z pomiarów przeprowadzonych przez elektryka  :ok:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 11.02.2007, 22:51:24 - NIEPRZECZYTANA »

Wygląda na uszkodzenie regulatora napięcia lub diod .
tak wnioskuję z opisu zapalenia tej lampki ładowania przy 2500 obr/min.
Było przepięcie w układzie i coś poleciało.
przepiecia w układzie mogą sięgać kilkuset woltów .

Auto ma wspomaganie elektryczne.
Ja bym zainwestował w wiekszey altek i aku.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Tomek80
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gozdnica - Sulechów

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 12.02.2007, 15:54:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Cytat: "jareks"
dla nich tak, juz doswiadczyłem na własnej skórze tego. stad teraz szukam alternatywnych mozliwosci a nie ASO.

To zanim zdecydujesz się na wymianę... napisz na forum jakie były wyniki z pomiarów przeprowadzonych przez elektryka  :ok:



Już trochę mineło od napisania ostatniego posta więc myślę, że sprawa już jest załatwiona.

Może niech się wypowie właściciel co było tego przyczyną...
Zapisane

Seat Cordoba 1.6 + LPG
Fiat Punto 1.2 8V
Fiat Uno Van 1.4 + LPG
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 12.02.2007, 16:07:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tomek80"
już trochę mineło od napisania ostatniego posta więc myślę, że sprawa już jest załatwiona.

No nie przesadzaj, nie minęło jeszcze nawet 24h...  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Tomek80
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gozdnica - Sulechów

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 12.02.2007, 16:20:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Cytat: "Tomek80"
już trochę mineło od napisania ostatniego posta więc myślę, że sprawa już jest załatwiona.

No nie przesadzaj, nie minęło jeszcze nawet 24h...  ;-)


ojjj na zła date popatrzyłem  :pala:
Zapisane

Seat Cordoba 1.6 + LPG
Fiat Punto 1.2 8V
Fiat Uno Van 1.4 + LPG
jareks
Gość



« Odpowiedz #13 - Czwartek, 01.03.2007, 12:30:50 - NIEPRZECZYTANA »

witajcie
dzieki za rady, okazalo sie ze padło łozysko w alternatorze
koszty byly nie wielkie a serwis chcial...wymienic na nowy.
usmialem sie z tego. 150 to nie...1200
ale oczywiscie ich diagnoza byla ze alternator nie nadaje sie do naprawy.
juz jest ok i kolejne 2tys od tego czasu zrobilem.
pozdrawiam
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 01.03.2007, 12:34:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "jareks"
okazalo sie ze padło łozysko w alternatorze
koszty byly nie wielkie a serwis chcial...wymienic na nowy.
usmialem sie z tego. 150 to nie...1200
ale oczywiscie ich diagnoza byla ze alternator nie nadaje sie do naprawy.
Bo w ASO chcą tylko wszystko wymieniać,nie naprawiać. Z wymiany mają lepszą kase.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» rozladowujacy sie akumulator
Skocz do: