+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.  (Przeczytany 64358 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #30 - Niedziela, 16.05.2010, 17:56:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Winchester
Moje pytanie natomiast --> czy turbina dostaje olej bez problemu? czy moze powinienem ja jakos odpowietrzyc? Poniewaz mi z tej rurki doprowadzajacej olej, troche oleju splynelo (troche to jest mala plamka :) )

I drugie --> jaka temperature osiaga turbina podczas pracy?

1. po zalozeniu turbo powinno je sie zalac olejem, zeby nie zaczelo chodzic na sucho przez pierwsze chwile pracy silnika.

2. turbo w jakim sensie ? Spaliny maja ok. 700-800 st. C wieci tyle pewnie ma strona goraca turbiny podczas katowania.
Zapisane
Winchester Mężczyzna
Odgrzybianie klimatyzacji samochodowej - ozonowanie, ultradźwięki
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Dobroń / Łódź
Samochód: Chwilowo Opel Corsa 1.2 16V 75KM

« Odpowiedz #31 - Niedziela, 16.05.2010, 18:08:40 - NIEPRZECZYTANA »

ipc13, ale Ty mowisz o temperaturze turbiny na podstawie temperatury silnika? Czy to poprawnie jest?


Cytuj
1. po zalozeniu turbo powinno je sie zalac olejem, zeby nie zaczelo chodzic na sucho przez pierwsze chwile pracy silnika.

Nie wiedzialem jak, a na forum passata wyczytalem, zeby troche pokrecic rozrusznikiem - 2 - 3 razy i potem odpalic. Poprawnie to zrobilem?

2.
Cytuj
2. turbo w jakim sensie ? Spaliny maja ok. 700-800 st. C wieci tyle pewnie ma strona goraca turbiny podczas katowania. 
Tak wlasnie o to mi chodzilo :). O temperature strony goracej :). Przepraszam za niesprecyzowanie.
Zapisane

!!! Ozonowanie klimatyzacji Łódź !!! Dla klubowiczow znizki!!!
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #32 - Poniedziałek, 17.05.2010, 07:46:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Winchester
Nie wiedzialem jak, a na forum passata wyczytalem, zeby troche pokrecic rozrusznikiem - 2 - 3 razy i potem odpalic. Poprawnie to zrobilem?

Teraz to i tak po ptakach :D Jak wszystko chodzi ok i nic nie gwizdze to jezdzic i sie cieszyc  ;D
Zapisane
kriss Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Andrespol/Łódź
Samochód: Fiat 4X4 2004

« Odpowiedz #33 - Poniedziałek, 17.05.2010, 17:09:17 - NIEPRZECZYTANA »

dobrze zalałeś turbo, kręci się dotąd aż poleci olej z rurki powrotnej do silnika  8)
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #34 - Poniedziałek, 17.05.2010, 17:30:46 - NIEPRZECZYTANA »

Bez przesady. Wystarczy posmarować ośkę olejem i złożyć turbo. Olej jest podawany na turbinę z głównej magistrali olejowej w pierwszej kolejności. Poza tym po każdym zgaszeniu auta olej spływa do miski, więc co? Za każdym razem zalewać rurkę?
Myślę, że to wymówka pseudo regeneratorów turbin, którzy winę chcą zgonić na klienta, bo źle złożone turbo się rozpadło po odpaleniu auta, a gwarancję się dało.
Zapisane

Winchester Mężczyzna
Odgrzybianie klimatyzacji samochodowej - ozonowanie, ultradźwięki
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Dobroń / Łódź
Samochód: Chwilowo Opel Corsa 1.2 16V 75KM

« Odpowiedz #35 - Poniedziałek, 17.05.2010, 18:17:59 - NIEPRZECZYTANA »

No to spox :). Autko teraz gna ladnie, 150 bez problemu i nie odcina :).

Jesli beda chetni do czyszczenia, to ja jeszcze raz wskazuje na linki, z ktorych korzystalem przed i w trakcie czyszczenia turbiny :).

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47508&highlight=daniel.wro

oraz filmik, ktory pozniej wyhaczylem w necie:
http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I
Zapisane

!!! Ozonowanie klimatyzacji Łódź !!! Dla klubowiczow znizki!!!
hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #36 - Wtorek, 25.05.2010, 15:52:01 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie ,przegladalem dzis allegro i natrafilem na ciekawy srodek czyszczacy ,co o tym sadzicie?
http://allegro.pl/item1054271352_czyszczenie_turbiny_zaworow_silnika_diesla.html
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #37 - Wtorek, 25.05.2010, 16:32:06 - NIEPRZECZYTANA »

ja myślę że bałby sie tego zastosować,
jak jest mały nalot to luzik i może być skuteczne, ale np jak masz mocna zapchane nagarem, i wtryskując środek oderwię się większy kawałek nagaru i wpadnie np w wirnik sprężakri to kaplica...
immo lepiej zdemontwać i wyczyścić
Zapisane
hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #38 - Wtorek, 25.05.2010, 16:45:53 - NIEPRZECZYTANA »

Tak wlasnie chyba zrobie.
A ma ktos moze sesje zdjeciowa z wlasnorecznego demontazu turbinki?
Zapisane
Winchester Mężczyzna
Odgrzybianie klimatyzacji samochodowej - ozonowanie, ultradźwięki
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Dobroń / Łódź
Samochód: Chwilowo Opel Corsa 1.2 16V 75KM

« Odpowiedz #39 - Wtorek, 25.05.2010, 18:47:38 - NIEPRZECZYTANA »

A czy wyzej podane linki nie bardzo odpowiadaja?
Zapisane

!!! Ozonowanie klimatyzacji Łódź !!! Dla klubowiczow znizki!!!
hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #40 - Wtorek, 25.05.2010, 18:56:49 - NIEPRZECZYTANA »

Tzn chodzi mi konkretnie o demontaz ,samo rozebranie jej na czesci i czyszczenie jest wszedzie ladnie opisane.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #41 - Wtorek, 25.05.2010, 18:59:05 - NIEPRZECZYTANA »

właśnie wyjąłem swoją bo leci na gwarancję a coś zaczęła jęczeć, demontaż bez kanału, czas operacyjny 1,5h...
1. Ściągasz opaski, demontujesz dolot, egr z rurką jeśli masz, końcówkę od ICka, dla łatwiejszego dostępu odkręcasz kolektor ssący 6 śrub,
2. Odkręcasz dopływ oleju, odkręcasz wydech 3 śruby, odkręcasz turbo od kolektora wydechowego 3 śruby
3. odkręcasz śrube od wspornika turbo z góry(pod turbo), auto na lewarek ---> odkręcasz wspornik turbiny od silnika z dołu wsuwając ręke pod auto od strony koła przy zderzaku, klucz 16stka
4. Ściągasz turbine, przekręcasz ją na prawo odkręcasz spływ oleju 2 śruby
5. Wyjmujesz turbo i kończysz browara :)

Just like that :)
Zapisane
hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #42 - Wtorek, 25.05.2010, 19:03:10 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki  ;D
Zapisane
Winchester Mężczyzna
Odgrzybianie klimatyzacji samochodowej - ozonowanie, ultradźwięki
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Dobroń / Łódź
Samochód: Chwilowo Opel Corsa 1.2 16V 75KM

« Odpowiedz #43 - Wtorek, 25.05.2010, 19:15:02 - NIEPRZECZYTANA »

No rozumiem, ale pod tymi linkami tez napisane co wyjac i odlaczyc :).
kacperix, pierwszy raz wyciagales turbine czy juz to robiles wczesniej? Gratuluje 1,5 godziny :). Mnie to pierwszy raz zajelo prawie 5.
Zapisane

!!! Ozonowanie klimatyzacji Łódź !!! Dla klubowiczow znizki!!!
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #44 - Wtorek, 25.05.2010, 19:17:17 - NIEPRZECZYTANA »

2 raz :) dlatego tak sprawnie poszło bo wiedziałem co po kolei robić ;)
pierwszy był przy zmianie turbiny
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
Skocz do: