Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
[
3
]
4
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic. (Przeczytany 64361 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Kozak
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring
WWW
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #30 -
Niedziela, 16.05.2010, 17:56:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Winchester
Moje pytanie natomiast --> czy turbina dostaje olej bez problemu? czy moze powinienem ja jakos odpowietrzyc? Poniewaz mi z tej rurki doprowadzajacej olej, troche oleju splynelo (troche to jest mala plamka
)
I drugie --> jaka temperature osiaga turbina podczas pracy?
1. po zalozeniu turbo powinno je sie zalac olejem, zeby nie zaczelo chodzic na sucho przez pierwsze chwile pracy silnika.
2. turbo w jakim sensie ? Spaliny maja ok. 700-800 st. C wieci tyle pewnie ma strona goraca turbiny podczas katowania.
Zapisane
Winchester
Odgrzybianie klimatyzacji samochodowej - ozonowanie, ultradźwięki
Użytkownik
Offline
Skąd: Dobroń / Łódź
Samochód: Chwilowo Opel Corsa 1.2 16V 75KM
WWW
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #31 -
Niedziela, 16.05.2010, 18:08:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
ipc13
, ale Ty mowisz o temperaturze turbiny na podstawie temperatury silnika? Czy to poprawnie jest?
Cytuj
1. po zalozeniu turbo powinno je sie zalac olejem, zeby nie zaczelo chodzic na sucho przez pierwsze chwile pracy silnika.
Nie wiedzialem jak, a na forum passata wyczytalem, zeby troche pokrecic rozrusznikiem - 2 - 3 razy i potem odpalic. Poprawnie to zrobilem?
2.
Cytuj
2. turbo w jakim sensie ? Spaliny maja ok. 700-800 st. C wieci tyle pewnie ma strona goraca turbiny podczas katowania.
Tak wlasnie o to mi chodzilo
. O temperature strony goracej
. Przepraszam za niesprecyzowanie.
Zapisane
!!! Ozonowanie klimatyzacji Łódź !!!
Dla klubowiczow znizki!!!
Kozak
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring
WWW
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #32 -
Poniedziałek, 17.05.2010, 07:46:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Winchester
Nie wiedzialem jak, a na forum passata wyczytalem, zeby troche pokrecic rozrusznikiem - 2 - 3 razy i potem odpalic. Poprawnie to zrobilem?
Teraz to i tak po ptakach
Jak wszystko chodzi ok i nic nie gwizdze to jezdzic i sie cieszyc
Zapisane
kriss
Użytkownik
Offline
Skąd: Andrespol/Łódź
Samochód: Fiat 4X4 2004
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #33 -
Poniedziałek, 17.05.2010, 17:09:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
dobrze zalałeś turbo, kręci się dotąd aż poleci olej z rurki powrotnej do silnika
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #34 -
Poniedziałek, 17.05.2010, 17:30:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Bez przesady. Wystarczy posmarować ośkę olejem i złożyć turbo. Olej jest podawany na turbinę z głównej magistrali olejowej w pierwszej kolejności. Poza tym po każdym zgaszeniu auta olej spływa do miski, więc co? Za każdym razem zalewać rurkę?
Myślę, że to wymówka pseudo regeneratorów turbin, którzy winę chcą zgonić na klienta, bo źle złożone turbo się rozpadło po odpaleniu auta, a gwarancję się dało.
Zapisane
Winchester
Odgrzybianie klimatyzacji samochodowej - ozonowanie, ultradźwięki
Użytkownik
Offline
Skąd: Dobroń / Łódź
Samochód: Chwilowo Opel Corsa 1.2 16V 75KM
WWW
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #35 -
Poniedziałek, 17.05.2010, 18:17:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
No to spox
. Autko teraz gna ladnie, 150 bez problemu i nie odcina
.
Jesli beda chetni do czyszczenia, to ja jeszcze raz wskazuje na linki, z ktorych korzystalem przed i w trakcie czyszczenia turbiny
.
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47508&highlight=daniel.wro
oraz filmik, ktory pozniej wyhaczylem w necie:
http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I
Zapisane
!!! Ozonowanie klimatyzacji Łódź !!!
Dla klubowiczow znizki!!!
hudy85
Użytkownik
Offline
Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #36 -
Wtorek, 25.05.2010, 15:52:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witajcie ,przegladalem dzis allegro i natrafilem na ciekawy srodek czyszczacy ,co o tym sadzicie?
http://allegro.pl/item1054271352_czyszczenie_turbiny_zaworow_silnika_diesla.html
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #37 -
Wtorek, 25.05.2010, 16:32:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja myślę że bałby sie tego zastosować,
jak jest mały nalot to luzik i może być skuteczne, ale np jak masz mocna zapchane nagarem, i wtryskując środek oderwię się większy kawałek nagaru i wpadnie np w wirnik sprężakri to kaplica...
immo lepiej zdemontwać i wyczyścić
Zapisane
hudy85
Użytkownik
Offline
Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #38 -
Wtorek, 25.05.2010, 16:45:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tak wlasnie chyba zrobie.
A ma ktos moze sesje zdjeciowa z wlasnorecznego demontazu turbinki?
Zapisane
Winchester
Odgrzybianie klimatyzacji samochodowej - ozonowanie, ultradźwięki
Użytkownik
Offline
Skąd: Dobroń / Łódź
Samochód: Chwilowo Opel Corsa 1.2 16V 75KM
WWW
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #39 -
Wtorek, 25.05.2010, 18:47:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
A czy wyzej podane linki nie bardzo odpowiadaja?
Zapisane
!!! Ozonowanie klimatyzacji Łódź !!!
Dla klubowiczow znizki!!!
hudy85
Użytkownik
Offline
Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #40 -
Wtorek, 25.05.2010, 18:56:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tzn chodzi mi konkretnie o demontaz ,samo rozebranie jej na czesci i czyszczenie jest wszedzie ladnie opisane.
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #41 -
Wtorek, 25.05.2010, 18:59:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
właśnie wyjąłem swoją bo leci na gwarancję a coś zaczęła jęczeć, demontaż bez kanału, czas operacyjny 1,5h...
1. Ściągasz opaski, demontujesz dolot, egr z rurką jeśli masz, końcówkę od ICka, dla łatwiejszego dostępu odkręcasz kolektor ssący 6 śrub,
2. Odkręcasz dopływ oleju, odkręcasz wydech 3 śruby, odkręcasz turbo od kolektora wydechowego 3 śruby
3. odkręcasz śrube od wspornika turbo z góry(pod turbo), auto na lewarek ---> odkręcasz wspornik turbiny od silnika z dołu wsuwając ręke pod auto od strony koła przy zderzaku, klucz 16stka
4. Ściągasz turbine, przekręcasz ją na prawo odkręcasz spływ oleju 2 śruby
5. Wyjmujesz turbo i kończysz browara
Just like that
Zapisane
hudy85
Użytkownik
Offline
Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #42 -
Wtorek, 25.05.2010, 19:03:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dzieki
Zapisane
Winchester
Odgrzybianie klimatyzacji samochodowej - ozonowanie, ultradźwięki
Użytkownik
Offline
Skąd: Dobroń / Łódź
Samochód: Chwilowo Opel Corsa 1.2 16V 75KM
WWW
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #43 -
Wtorek, 25.05.2010, 19:15:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
No rozumiem, ale pod tymi linkami tez napisane co wyjac i odlaczyc
.
kacperix
, pierwszy raz wyciagales turbine czy juz to robiles wczesniej? Gratuluje 1,5 godziny
. Mnie to pierwszy raz zajelo prawie 5.
Zapisane
!!! Ozonowanie klimatyzacji Łódź !!!
Dla klubowiczow znizki!!!
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #44 -
Wtorek, 25.05.2010, 19:17:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
2 raz
dlatego tak sprawnie poszło bo wiedziałem co po kolei robić
pierwszy był przy zmianie turbiny
Zapisane
Strony:
1
2
[
3
]
4
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...