+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Temperatura ponad 90C !!!!!
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Temperatura ponad 90C !!!!!  (Przeczytany 115536 razy)
0 użytkowników i 29 Gości przegląda ten wątek.
Broda79 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Mikołów
Samochód: Cordoba '97 1.4

« Odpowiedz #105 - Piątek, 11.07.2008, 06:35:15 - NIEPRZECZYTANA »

Co do obudowy termostatu to polecam bardzo kupić oryginalną. Kosztuje około 20 PLN zaamiennik 12 PLN. Niby różnica nieduza, ale pierwszy zaminnik wytrzymał mi tydzień drugi trzy tygodnie. Potem kupiłem oryginal i jeżdżę już rok prawie. Z tego co mi fachowcy mówili dzieje sie tak dlatego, że w zamiennikach dziura nie zawsze jest w środku i jak termostat gwałtownie sie otworzy, to (ta szpilka taka) zamiast trafić w odpwiednie miejsce rozawala obudowę. Przy okazji może to uszkodzic termostat. U mnie tak sie stało za drugim razem. Chciałem zaoszczędzić 8 złoty straciłem 80. Pozdrawiam.
Zapisane

Orange Piter's Club...
RPM-Club.pl - zapraszam na forum.
06.09.2008 - Matrix
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #106 - Piątek, 11.07.2008, 11:47:00 - NIEPRZECZYTANA »

glownie to sie rozwala pokrywka termostatu a nie obudowa - bylo opisywane...

Semir, kup metalowy a prawdopodobnie pokrywka juz sie wiecej nie rozwali
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Broda79 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Mikołów
Samochód: Cordoba '97 1.4

« Odpowiedz #107 - Piątek, 11.07.2008, 12:01:09 - NIEPRZECZYTANA »

Zalezy jeszcze który rocznik jaki silnik... W tym 1.4 co mam akurat rozwiązanie termostatu jest całkiem inne niz w Polo, mimo że silnik identyczny. Mochanik mi tłumaczył, że miałem pecha bo model z następnego rocznika ma juz inne rozwiązanie... Nie znam sie na tym piszę tylko co sie dowiedziałem. Jeszcze jedno u mnie nie ma pokrywki termostatu. jest kruciec, obudowa i rura do układu chłodzenia. Słyszałem że jest to rozwiazanie tylko z silnika 1.4 i tyle . Pozdrawiam.
Zapisane

Orange Piter's Club...
RPM-Club.pl - zapraszam na forum.
06.09.2008 - Matrix
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #108 - Piątek, 11.07.2008, 12:07:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Broda79
u mnie nie ma pokrywki termostatu. jest kruciec, obudowa i rura do układu chłodzenia
:o  a krociec nie przykrywa termostatu?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #109 - Piątek, 11.07.2008, 19:45:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Broda79
u mnie nie ma pokrywki termostatu. jest kruciec, obudowa i rura do układu chłodzenia
:o  a krociec nie przykrywa termostatu?

nie przykrywa.... bo nie ma pokrywki

Jest tak jak Broda79 mówi.... jak źle włożysz termostat i po otwarciu nie trafi w tą dziurkę, która jest w tym krzyżakowym plastyku no to szpilka się krzywi i jak się zamknie to już się nie otworzy. Widocznie rocznik 97 tak ma.

Poza tym termostat plastykowy teoretycznie jest bardziej wytrzymalszy bo zaczęto go stosować w następnych rocznikach i nawet w Toledo II... to znowu taka moja filozofia...
« Ostatnia zmiana: Piątek, 11.07.2008, 19:49:52 wysłane przez Semir » Zapisane
Wojtach Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: była Cordoba '00, 1.6 ALM Jest: Astra G 2003 1,7 DTI

« Odpowiedz #110 - Sobota, 12.07.2008, 10:48:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Semir
Poza tym termostat plastykowy teoretycznie jest bardziej wytrzymalszy bo zaczęto go stosować w następnych rocznikach i nawet w Toledo II... to znowu taka moja filozofia
No właśnie nie wiem czy teraz sie robi super trwałe samochody, raczej nie! Jak ze wszystkim, ma pochodzić swój czas i zepsuć sie i klient ma kupić nowe.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #111 - Sobota, 12.07.2008, 11:02:26 - NIEPRZECZYTANA »

Dopiszę się tutaj, przeczytałem kilka watków i w sumie nie wiem co może być przyczyną.. po ostatnim dzwonie jakie miałem, wentylator ocierał od obudowę, ale wygiąłem odpowiednio obudowę do stanu z przed kolizji, sprawdziłem na krótko czy chodzi (działał) zamontowałem do chłodnicy, odpaliłem auto poczekałem az temperatura przzekroczy 90stopni.. na wagu było 108 i wentylator się nie włączył!? Ma ktoś jakieś pomysły co mogło by być nie tak? Wczoraj jak jechałem jakies 20km to temperaturaa cały czas trzymała pion 90stopni..

na wagu zero błędów,
chłodnica przy nagrzanym silniku też jest ciepła, żadnych wycieków z chłodnicy..
Co  może być przyczyną?
Czy np walniety termostat (choc raczej sprawny jest) albo czujnik ten co jest w chłodnicy? ewentualnie gdzie dalej szukać??
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #112 - Sobota, 12.07.2008, 11:53:08 - NIEPRZECZYTANA »

ale czy walnięty termostat może powodowac nie włączanie sie wentylatora? wg mnie to nie ma nic ze soba wspólnego.. ale moze się mylę
Zapisane
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #113 - Sobota, 12.07.2008, 12:01:07 - NIEPRZECZYTANA »

ale czy walnięty termostat może powodowac nie włączanie sie wentylatora? wg mnie to nie ma nic ze soba wspólnego.. ale moze się mylę

Jak zaliczyłeś dzwona to wszystko może się zdarzyć... hipotetycznie dajmy na to np. po uderzeniu przodem nie będziesz mógł otworzyć tylnej klapy bo się akurat zamek lekko przesunął, który akurat był luźny... podobnie może być tutaj. Może ten czujnik był już na wykończeniu i wystarczyło lekko puknąć  i koniec. Ale to trzeba luknąć i obadać sprawę bo teraz to tylko gdybamy, a przyczyna usterki może być jeszcze inna.
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #114 - Sobota, 12.07.2008, 13:45:34 - NIEPRZECZYTANA »

Walnięty ermostat może powodować nie włączanie się wentylatorów, ponieważ nie będzie puszczał (zakłądając, że jest ciągle zamknięty) gorącej cieczy do chłodnicy, gdzie znajduje się czujnik - włącznik wentylatora. Skoro chłodnica się nagrzewa, to problem nie leży w termostacie, tylko właśnie w popsutym czujniku-włączniku wentylatora. Polecam wymienić, bo koszt niewielki, a nawet jak tylko 1 bieg działa można auto ugotować (Miałem sam taki przypadek - koleżanka jeździła po placyku - do egzaminu się uczyła. Jak wentyl pracował na 1 biegu wszystko było ok, jak przyszło do włączenia drugiego biegu przepalił się bezpiecznik, bo kabelek był nieco przetarty i wentyle w ogóle przestały działać)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Broda79 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Mikołów
Samochód: Cordoba '97 1.4

« Odpowiedz #115 - Niedziela, 13.07.2008, 12:42:44 - NIEPRZECZYTANA »

heartless ma rację Jak termostat jest walnięty to wentylator się nie włącza...
Zapisane

Orange Piter's Club...
RPM-Club.pl - zapraszam na forum.
06.09.2008 - Matrix
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #116 - Poniedziałek, 14.07.2008, 05:48:24 - NIEPRZECZYTANA »

Tak. Termostat z tworzywa sztucznego potrafi się rozerwać. Nic dziwnego bo jest w nim mocna sprężyna a tworzyw , jak to tworzywo.... Po rozerwaniu blokuje się obwód chłodzenia z chłodnicą i woda się gotuje. Skoro ten obwód jest zablokowany to czujnik wentylatora jest chłodny i nie załącza wentylatora , ale i tak nic by to nie dało.
Jedyna rada to  wyjąc termostat i jechać bez. Dolać wody. Wymienić na metalowy :)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #117 - Sobota, 07.03.2009, 16:40:13 - NIEPRZECZYTANA »

no i stało się.... po raz kolejny walnął mi termostat.... fak  :!: ....
Górna rura ciepła, dolna zimna... wentylator działa bo na krótko sprawdzałem... Teraz za każdym razem muszę dobijać się do wentylatora.
Teraz nie ma mocnych... muszę się zorientować ile kosztuje oryginalny... ręce już mi opadają na zasrane g.....o.
Czy ktoś z Was wie mniej więcej ile może kosztować oryginalny termostat  :?:
Jak podam numer podwozia to mi powiedzą jaki ma być , co nie  :?:
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #118 - Sobota, 07.03.2009, 16:54:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Semir
Jak podam numer podwozia to mi powiedzą jaki ma być , co nie 
Chyba nadwozia.
Chociaż chyba raczej typ silnika jest ważny.
Zapisane

Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #119 - Sobota, 07.03.2009, 17:13:04 - NIEPRZECZYTANA »

tak, tak... nadwozia rzecz jasna  ;)
Zapisane
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Temperatura ponad 90C !!!!!
Skocz do: