Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Temperatura ponad 90C !!!!!
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
14
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Temperatura ponad 90C !!!!! (Przeczytany 116830 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Semir
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline
Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #90 -
Sobota, 05.07.2008, 13:54:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kuczy Sobota, 05.07.2008, 13:35:47
no właśnie wiem... cód, że nie zagotowałem do tej pory...
myślałem, żeby silnik podłączyć do świateł dopóki nie naprawię tego - włączam światła - włącza się wentylator
Ja niestety nie znam się technicznie jak podłączyć na krótko wentylator. Widziałem tylko, jak elektryk zwarł w kostce od wentylatora dwa bieguny i wentylator działał na I biegu i na II biegu bez zarzutu. Być może jakoś można go podłączyć do świateł, ale nie wiem gdzie i jak go podpiąć.
Zapisane
kuczy
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM
WWW
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #91 -
Sobota, 05.07.2008, 14:42:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
OK... mała foto-instrukcja
1. Czujnik temperatury:
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik01.jpg
2. Silnik wentylatora i jego poszczególne kabelki:
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik02.jpg
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik03.jpg
3. Włącznik wentylatora przymocowany do chłodnicy
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik04.jpg
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik05.jpg
4. Gniazdo odłączone do czujnika i jego oznaczenia
- zwierając GRUBYM przewodem końcówkę [+12V] z końcówkami [I BIEG] [II BIEG] włącza się wentylator
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik06.jpg
5. Ciekawostki: zwarte końcówki przy pomocy Amperomierza i jego wskazania - dlatego napisałem, żeby zwierać przewody grubym przewodem - pobór prądu 4,82A (1 bieg) i 8,72A (II bieg)
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik07.jpg
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik08.jpg
Jeżeli na końcówce [+12V] włącznika nie ma napięcia - nalezy sprawdzić bezpiecznik nr. 19 (30A) - gdyż przez niego jest zasilany ten włącznik.
Uff - mam nadzieję, że komuś się przyda.
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 05.07.2008, 15:00:30 wysłane przez kuczy
»
Zapisane
Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 -
ETRT/ET 18,139 / 17,873
- II Miejsce w klasie A2 - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Semir
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline
Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #92 -
Sobota, 05.07.2008, 14:49:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
to można wrzucić do działu instrukcje...
Zapisane
kuczy
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM
WWW
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #93 -
Sobota, 05.07.2008, 21:35:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Semir
Być może jakoś można go podłączyć do świateł, ale nie wiem gdzie i jak go podpiąć.
Właśnie podpiąłem...
a więc.. odciągnąłem gumę od złącza czujnika i wcisnąłem kabelek do korytka gdzie siedzi blaszka biegu I
labelek przeprowadziłem przez zamknięcie klosza lampy.. i drugą końcówkę wcisnąłem pod blaszkę od świateł dziennych
UWAGA - bezpiecznik nr 1 (światło lewe) jest tylko 10A, więc powinien się spalić - mi się nagrzewał a lampa świeciła o wiele ciemniej.. więc... zamieniłem go miejscami z bezpiecznikiem od wentylatora nr 19 (30A).
Teraz temperatura stabilizuje się na ciut ponad połowę skali (piniżej 2/3 zakresu), co szczerze mówiąc cieszy mnie bardzo... - do momentu naprawy mam działającą prowizorkę.
Zapisane
Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 -
ETRT/ET 18,139 / 17,873
- II Miejsce w klasie A2 - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #94 -
Niedziela, 06.07.2008, 06:21:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Najprościej uruchomić wentylator przez wstawienie zwory do wtyczki zdjętej z czujnika temperatury.Wystarczy kawałek drutu lub spinacz ale nie może to dotknąć do masy
Tam są 3 zaciski "damskie" .
Trzeba pokombinować bo jeden jest prądowy a 2 to biegi wentylatora
Nie ma żadnego ryzyka zwarcia.
mozna sie jedynie wystraszyć jak wentylator wystartuje
ten sposób ma tę zaletę ,że startuje po załaczeniu stacyjki i do wyczajenia biegu wentylatora też ją trzeba załaczyć.
Do stałego działania lepiej załaczyc I bieg ,bo pobór pradu jet mniejszy.
Ale jesli będzie gorąco i wskazówka przekroczy czerwone pole to bieg II
Przy sprawnej chłodnicy I powinna wystarczyć .
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 06.07.2008, 06:27:47 wysłane przez Tracer
»
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kuczy
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM
WWW
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #95 -
Niedziela, 06.07.2008, 07:25:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Tracer
startuje po załaczeniu stacyjki i do wyczajenia biegu wentylatora też ją trzeba załaczyć.
Chyba jesteś w błędzie - na drodze akumulator - wiatrak nie ma stacyjki (albo masz inaczej skonstruowaną instalację):
Wiatrak może pracować jeszcze po wyłączeniu stacyjki do momentu uzyskania pożądanej temperatury.
Przy okazji.... nasze instalacje są proste jak paczka gwoździ - i awaria czegokolwiek z tego obwodu nie będzie widoczna w VAGu
- jedyne co, to zobaczymy zmierzoną temperaturę cieczy chłodzącej..
Cytat: Tracer
Najprościej uruchomić wentylator przez wstawienie zwory do wtyczki zdjętej z czujnika temperatury
Zobacz 2 posty wyżej
:
4. Gniazdo odłączone do czujnika i jego oznaczenia
- zwierając GRUBYM przewodem końcówkę [+12V] z końcówkami [I BIEG] [II BIEG] włącza się wentylator
http://kuczy.republika.pl/cordoba/silnik/silnik06.jpg
Przy okazji - na 90% włącznik wentylatora (3-pinowy) ma oznaczenie:
191959481C
wygląda tak:
Temperatuta załączenia biegu I wynosi 84-95 stopni,
Temperatura załączenia biegu II wynosi 91-102 stopnie.
(dane ze strony
http://www.thesaabsite.com/9000/9000cooling.htm
)
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 06.07.2008, 08:02:15 wysłane przez kuczy
»
Zapisane
Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 -
ETRT/ET 18,139 / 17,873
- II Miejsce w klasie A2 - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #96 -
Niedziela, 06.07.2008, 15:38:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tak masz rację ,że obwód wentylatora jest poza stacyjką
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Semir
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline
Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #97 -
Niedziela, 06.07.2008, 20:40:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kuczy
Teraz temperatura stabilizuje się na ciut ponad połowę skali (piniżej 2/3 zakresu), co szczerze mówiąc cieszy mnie bardzo... - do momentu naprawy mam działającą prowizorkę.
szkoda, że ja już nie mam takiej możliwości. Woda się zagotowała i głowica do planowania oraz wszelkiego rodzaju inne rzeczy do naprawy i ustawienia z tym związane.
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #98 -
Poniedziałek, 07.07.2008, 05:59:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mnie tam po jakimś czasie od zagotowania poleciały jedynie uszczelniacze od zworów,
i tak swoje juz przelatały. Ktoś Cie wkręca w ta wymianę uszczelki i koszty
Uszczelniacze da sie wymienic bez ściagania i planowania głowicy, tyklo trzeba umieć
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 07.07.2008, 06:02:16 wysłane przez Tracer
»
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #99 -
Poniedziałek, 07.07.2008, 07:19:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie wiem czemu mają polecieć uszczelniacze, ale wiem, że uszczelka lubi polecieć przy przegrzaniu autka. A dość łatwo to stwierdzić. Wizualnie i mierząc ciśnienie na cylindrach.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #100 -
Poniedziałek, 07.07.2008, 16:21:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Tracer
Tak masz rację ,że obwód wentylatora jest poza stacyjką
dla ciekawostki dodam ze vectra 1 (1,6) ma przez stacyjke
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Semir
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline
Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #101 -
Poniedziałek, 07.07.2008, 16:50:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
Panowie
Efekt teraz jest taki, że woda jak się zagrzeje to zaczyna bulgotać. Dobrze to widać przy odkręconym zbiorniku od płynu - zaciąga się do układu powietrze. Uszczelka na pewno dziurawa to i głowice trzeba wyrównać, co nie? to jest aluminium, więc mogło się wygiąć czy jakoś tak... nie wiem, nie znam się... jakbym to widział rozebrane to bym był u siebie...
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #102 -
Wtorek, 08.07.2008, 05:45:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Woda jak się gotuje to też bulgoce
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kuczy
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM
WWW
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #103 -
Wtorek, 08.07.2008, 09:46:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja tylko informacyjnie napiszę, że po wymianie czujnika temperatury (25zł) i włącznika termicznego wentylatora (20zł) już mi ładnie wsio działa - przy okazji poszła do wymiany uszczelka pod czujnikiem temp (3zł)
przy okazji - włącznik wentylatora: 191959481C
84
- liczba po literze C odpowiada temperaturze załączania I biegu (oryginalnie miałem 95st i 102st, teraz mam 84st i 95st) - i chyba nawet wolę tak - niby troszkę chłodniej, ale znów dla silnika różnica kilu stopni chyba nie robi.. a ja mam spokojną głowę !
Zapisane
Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 -
ETRT/ET 18,139 / 17,873
- II Miejsce w klasie A2 - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Semir
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline
Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM
Odp: Temperatura ponad 90C !!!!!
«
Odpowiedz #104 -
Czwartek, 10.07.2008, 17:11:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Stan Wtorek, 08.07.2008, 05:42:43
Cytat: Semir
Efekt teraz jest taki, że woda jak się zagrzeje to zaczyna bulgotać.
Jesteś pewny że to jak piszesz, powietrze? To są ewentualnie spaliny. Odkręć korek i przystaw nos. Jak to będą spaliny, to masz do wymiany uszczelkę. jak krótko jeździłeś na felernej to może obejdzie się bez planowania głowicy. Myślę że powodem twoich kłopotów jest pompa wody lub termostat. Sprawdzałeś czy pompa tłoczy a termostat się otwiera?
A żebym to ja wiedział skąd to powietrze się bierze.... bulgoce i tyle... resztę sprawdzi mechanik. A przyczyną był termostat, który szlak trafił... może też faktycznie cosik z pompą się dzieje, nie wiem. Teraz będę szukał termostatu metalowego bo plastyki u mnie nie zdają egzaminu (ten typ tak ma)
Napisano: Wtorek, 08.07.2008, 21:40:36
dzisiaj już coś więcej się dowiedziałem... pękła obudowa termostatu. To znaczy nie termostat (wkład), a to co ją otacza. Ten plastyk w który wsuwa się termostat. Więc pewnie wszystkie rurki dochodzące do tej obudowy trzeba było odkręcić i założyć całą nową obudowę od termostatu. Wobec tej sytuacji wydaje się, że głowica jest uratowana i nic się jej nie przydarzyło, planować nie trzeba....
Ale dokładnie wszystkiego dowiem się jutro...
Napisano: Środa, 09.07.2008, 19:48:21
no i po sprawie. Głowica wytrzymała, uszczelka też
Pękła obudowa termostatu, ale tak bardzo dziwnie bo w środku. W środku jest taki krzyżak plastykowy i on się przesunął bo pękł i coś tam jeszcze od niego odpadło. Stąd wkładając sam wkład termostatu inaczej leżał. Przy otwarciu się, mógł się o coś zahaczać, potem przy zamykaniu mógł być już skrzywiony, aż w pewnym momencie się nie otworzył.... to taka moja filozofia
«
Ostatnia zmiana: Czwartek, 10.07.2008, 17:17:25 wysłane przez Semir
»
Zapisane
Strony:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
14
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Temperatura ponad 90C !!!!!
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...