+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...  (Przeczytany 180560 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #240 - Sobota, 10.03.2012, 10:15:22 - NIEPRZECZYTANA »

Po pierwsze, wymien korek od zbironiczka, moze nie trzyma cisnienie i wywala wtedy plyn, zobaczy czy nie masz mokro pod zbiorniczkiem, najlepiej po ostrej jezdzie.
Po drugie, termostat, sprawdz jak wyzej, ostro i zobacz jakie sa weze, czy cieple.
Po trzecie ilosc plynu chlodniczego w zbiorniczku, musi byc max do zgrzewu.
Po czwarte, zobacz czy wezyk takie cienki ktory idzie do zbiorniczka jest drozny, moze zatkany i wtedy uklad sie nie odpowietrzy.

« Ostatnia zmiana: Sobota, 10.03.2012, 10:17:28 wysłane przez Kozak » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #241 - Sobota, 10.03.2012, 10:28:28 - NIEPRZECZYTANA »

uszczelka jak nic
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3576.0
+przestroga http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=13231.msg267600#msg267600
+kosztorys http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3842.msg267612#msg267612

PS poczytaj tez regulamin
« Ostatnia zmiana: Sobota, 10.03.2012, 10:45:50 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
bentley Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 1M, ASV, 1.9 TDI, 110km, 2002

« Odpowiedz #242 - Sobota, 10.03.2012, 11:24:46 - NIEPRZECZYTANA »

Regulamin przeczytany, już się przywitałem.

Po odkręceniu zbiorniczka wywala płyn przez boczne zejście (nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa). Jest zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Płyn wywala tylko jak jadę dynamiczniej, obroty pomiędzy 2500-3500, prędkość 140-150kmh. Przy spokojnej jeździe do 2000 obrotów i 100kmh płynu nic nie ubywa. Nie czuć żadnego spadku mocy. Może to być uszczelka, ale chciałbym najpierw być bardziej przekonany aby bez sensu pieniędzy nie wydawać, a są to nie małe koszta.
Zastanawiam się również nad tym termostatem ponieważ w trakcie jazdy temp potrafi zejść o 3-4 stopnie i po minucie znowu wraca do 91-92. Węże są raczej ciepłe. Korek postaram się zmienić, to są raczej nie duże pieniądze. Sprawdzę też ten wężyk powrotu płynu. Przy odkręconym korku widać jak się z niego wylewa więc pewnie nie jest zatkany.

Dodam, że dojeżdżam samochodem codziennie do pracy 50km w jedną stronę i non stop obserwuje co się w nim dzieje.
Zapisane
Zupa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Cordoba SE '98 1.6 LPG

« Odpowiedz #243 - Sobota, 10.03.2012, 13:03:45 - NIEPRZECZYTANA »

Wg mnie termostat. Miałem podobny problem i po wymianie jak ręką odjął.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #244 - Sobota, 10.03.2012, 13:24:38 - NIEPRZECZYTANA »

Masz miernik temp z dokladnoscia co so stopnia czy wzorujesz sie na wskazniku z deski?
Bo wskaznik podaje 90 przy 75-95stopni.
Ale co termostat? Jak sie nie otworzy to plyn zagotuje i bedzie to widac na wskazniku. Do tego chlodnica bedzie zimna.
A tu wywala przez cisnienie z cylindrow ktore uchodzi do ukladu chlodzenia.
Odpusc gaz bo skonczy sie na rozwaleniu zbiorniczka - wersja optymistyczna.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 10.03.2012, 16:53:25 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #245 - Sobota, 10.03.2012, 15:17:19 - NIEPRZECZYTANA »

Najtańsze i najlepsze co teraz zrobisz, to podjedź do dobrego warsztatu gdzie mają przyrząd do pomiaru zawartości spalin w płynie chłodzącym, będziesz miał pewność. Daruj sobie wymianę korka zbiornika wyrównawczego, daruj sobie termostat, szkoda kasy.
Ewentualnie na postoju zagrzej silnik, odkręć korek i daj wysokie obroty, jednocześnie obserwując, czy idą bańki powietrza ze zbiorniczka płynu. Zapowietrza Ci się nagrzewnica wnętrza?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #246 - Sobota, 10.03.2012, 15:18:33 - NIEPRZECZYTANA »

a zbiorniczek odkrecasz na cieplym czy zimnym silniku ? na cieplym zawsze ci wywali, zmien jeszcze korek od zbiorniczka. zacznij od najtanszych rzeczy, nie trudno od razu zabrac sie za glowice, ale proponuje zaczac od najprosztszych rzeczy.

Jakiego koloru jest plyn ? przezroczysty czu ciemny ?

Co do uszczelki, patrzylem na koszty i nie wychodzi to tragicznie, przy wlasnej robocie...
Zapisane
bentley Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 1M, ASV, 1.9 TDI, 110km, 2002

« Odpowiedz #247 - Sobota, 10.03.2012, 15:50:52 - NIEPRZECZYTANA »

Właśnie wole sprawdzić jeszcze 2 w miarę tanie rzeczy. Wymienię korek i termostat. Jeśli to nie pomoże to wtedy pewnie uszczelka. Postaram się też w tygodniu pojechać do jakiegoś dobrego warsztatu sprawdzić płyn chłodniczy na zawartość spalin.

Leemarvin, sprawdzałem już zbiornik, zostawiłem na luzie i kumpel pogazował silnik. Nie było widać aby spaliny uchodziły przez zbiornik. Nie czuć w zbiorniku spalin.

Kozak, wiem że na ciepłym silniku wywala płyn. Tutaj chodzi o to, że w trakcie ostrej jazdy wywala. Płyn jest w miarę różowy, widać trochę zanieczyszczeń, ale brak plam oleju. Jeśli chodzi o uszczelkę to jakie koszta mnie czekają ? Czy firma Elring to dobra pozycja ?
Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #248 - Sobota, 10.03.2012, 16:37:08 - NIEPRZECZYTANA »

Oleju to tam nie zobaczysz, jezeli spaliny ida do plynu to bedzie po prostu brudny.
Erling to dobry wybor, cena ok 150zl, sruby 50zl, uzczelki z 40zl, pytanie ile masz zrobione na rozrzadzie i na szklankach, bo jak bedzie walek zdjety to warto tez zrobic przy okazji...
Zapisane
bentley Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 1M, ASV, 1.9 TDI, 110km, 2002

« Odpowiedz #249 - Sobota, 10.03.2012, 19:21:20 - NIEPRZECZYTANA »

Właśnie jeśli chodzi o cenę. W intercarsie najtańsza Elring kosztuje 226zł, a w sklepie internetowym iparts.pl ta sama kosztuje 126zł. Wolę kupić sam wtedy bo taniej, ale musiałbym wiedzieć jaką kupić. Czy ma ktoś może oznaczenie uszczelki w moim silniku - 1.9 TDI, ASV, 110 km ? Czy mogą być różne wkładane w tych silnikach ?
To widzę, że aż tak drogo nie wyjdzie może. Śruby też widzę polecacie kupić, a inne uszczelki to są do pokrywy zaworów ?
Nowy rozrząd ma zrobione około 3500 kilometrów. Ogólnie nie znam się na silnikach za dobrze i nie orientuje się co to są szklanki ?
Zapisane
dj.skorpion88 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Okolice Białobrzeg i Grójca
Samochód: Seat cordoba vario 2000r 1.6 AKL 101psi

« Odpowiedz #250 - Niedziela, 11.03.2012, 02:23:19 - NIEPRZECZYTANA »

szklanki to hydrauliczne popychacze zaworów jeśli slychac zużycie którejkolwiek wymień wszystkie jak nie to nie ma to sensu moim zdaniemrozrzadu nie musisz robić gdy wiesz napewno że był robiony (robiłes go sam po kupnie auta lub historia samochodu jest ci znajoma i pewna)
uszczelki pod głowice różnia się grubościa zależnie od planowania głowicy jeżeli się nie mylę i ogólnie na uszczelce nie ma co oszczędzać
śruby wymień gdyż stare mają już ponadciągane gwinty a trzeba je odkręcić odpowiednia siłą kluczem dynamometrycznym
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #251 - Niedziela, 11.03.2012, 08:41:19 - NIEPRZECZYTANA »

Uszczelka NIE zalezy od planowania glowicy.
A od robienia dolu silnika.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
bentley Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 1M, ASV, 1.9 TDI, 110km, 2002

« Odpowiedz #252 - Niedziela, 11.03.2012, 10:16:04 - NIEPRZECZYTANA »

Jestem co raz bardziej przekonany, że to uszczelka. Dziś rano po odstaniu przez samochód ponad 18 godzin odkręciłem korek w zbiorniku wyrównawczym. Niestety było słychać spore ciśnienie, nie opadło przez noc. Czy może to być wina korka ?
Aby ostatecznie potwierdzić pojadę jutro bądź w najbliższych dniach na pomiar CO2 w płynie.
Mam jeszcze kilka pytań:
1. Czy jeśli okaże się, że uszczelka do wymiany to czy przy spokojnej jeździe mogę wstrzymać się z wymianą kilka/kilkanaście dni ?
2. Jak rozpoznać, że popychacze zaworów są do wymiany ? Jak słychać ich zużycie ?
3. Proszę o potwierdzenie czy to wystarczy przy mojej naprawie:
- uszczelka głowicy
- zestaw śrub głowicy cylindrów
- uszczelka pokrywy zaworów
Czy zrobić dodatkowo wymianę uszczelek kolektora dolotowego i wydechowego ?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #253 - Niedziela, 11.03.2012, 10:23:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: bentley
Czy zrobić dodatkowo wymianę uszczelek kolektora dolotowego i wydechowego ?
wszystkich jakie beda ruszane
ja bym tez zrobil planowanie i test glowicy w firmie ktora sie w tym specjalizuje
i nie szykuj sie ze w 3 dni wszystko bedzie smigac, ja sie miesiadz z tym bujalem
lepiej zalatwic samochod zastepczy 8)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
bentley Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 1M, ASV, 1.9 TDI, 110km, 2002

« Odpowiedz #254 - Niedziela, 11.03.2012, 11:49:54 - NIEPRZECZYTANA »

Spodziewam się, że może to dłużej potrwać dlatego potrzebuje to dobrze zaaranżować żeby mieć czym dojeżdżać do pracy.
1. Czy jeśli okaże się, że uszczelka do wymiany to czy przy spokojnej jeździe mogę wstrzymać się z wymianą kilka/kilkanaście dni ?
2. Jak rozpoznać, że popychacze zaworów są do wymiany ? Jak słychać ich zużycie ?
Czyli do wymiany kupię (o ile się potwierdzi wszystko):
- uszczelkę głowicy
- uszczelki dodatkowe (kolektora)
- uszczelkę pokrywy zaworów
- zestaw śrub głowicy cylindrów
Pod koniec miesiąca miałem planowaną wymianę oleju, wszystkich filtrów oraz płynu hamulcowego więc chciałbym aby to wszystko zrobić za jednym razem.
Zapisane
Strony: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Skocz do: