+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Turbina nie laduje.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Turbina nie laduje.  (Przeczytany 112936 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #60 - Wtorek, 31.03.2009, 15:43:26 - NIEPRZECZYTANA »

ok...dzięki wszystkim za wytłumaczenie...chętnie pozbył bym się go tak szybko jak go nabyłem...
Powiedzcie mi jeszcze ,co może być powodem tych wibracji...
Z mijającym czasem jest coraz gorzej ,wcześniej było cykliczne szarpnięcie ,teraz szarpie cały czas...
Ciągle zastanawia mnie ten dźwięk zasysanego powietrza...Nigdy wcześniej tego nie było...

Napisano: Sobota, 14.03.2009, 23:03:27


Chlopaki ,może Wam sie przyda...
Wiec ,moj problem z turbinka ,tj.:
120km/h max
słabe przyspieszania
przerywanie podczas przyspieszania
...Rozwiązanie ktore pomoglo ,to autostrada i pulsacyjne przyspieszanie :P
Trzymaja gaz w podloge ,na wysokich obrotach lapal tryb awaryjny ,ale zauwazylem ze robiac krotkie przerwy...rozpedza sie dalej...kilka powtorzen i idzie jak przecinak :)
Jednak drzenia silnika sie nie pozbylem ,byc moze ma to cos wspolnego z napinaczem paska wielorowkowego ,ale glowy nie dam.
Korzystajac z okazji ,jesli mozna w temacie;p
Co moze byc przyczyna "skrzypniecia" podczas redukcji biegu?
w ogole jakos ciezko wchodza ,o dwumasie sie naczytalem ,ale to nic z tych rzeczy...
Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #61 - Wtorek, 31.03.2009, 19:35:11 - NIEPRZECZYTANA »

Co do twojego sposobu na turbine to też kiedyś tak próbowałem i na pewien czas pomogło. Pamiętaj że teraz musisz co pewien czas przynajmniej raz na tydzień albo nawet częściej przechuśtac auto po obrotach bo inaczej notlauf powróci przynajmniej u mnie tak było  :-\   
Zapisane
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #62 - Wtorek, 31.03.2009, 20:35:31 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
A ja skorzystałem z wątku o reanimacji N75: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2793.0
Wiadomo - objawy miałem jak wszyscy. Teraz zrobione i DZIAŁA  :rotfl: . Autko śmiga jak nie wiem  :ok: . Roboty dosłownie góra na 1h. Polecam wszystkim nawet kompletnym laikom  :pub: . Lepiej zacząć od tego niż rozbierać nie wiadomo jak turbinę! Poza tym sprawa z podmianką N75 na N18 celem sprawdzenia - u mnie to nie przeszło  :nonono: . Po zamianie auto prawie nie jechało - być może parametry całkiem inne  :-\ . Ale zaryzykowałem reanimację i N75 żyje  :ok: . Pomogę niedrogo  :-X  :pub: klubowiczom z okolic Jeleniej Góry. Zapraszam  :coffee:
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 31.03.2009, 20:38:22 wysłane przez krumi1978 » Zapisane

daniels81
Gość



« Odpowiedz #63 - Wtorek, 31.03.2009, 20:37:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: krumi1978
Pomogę niedrogo  :-X  :pub:
to się już chyba pomoc nie nazywa jak chcesz za to kase...
Zapisane
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #64 - Sobota, 04.04.2009, 20:22:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels
to się już chyba pomoc nie nazywa jak chcesz za to kase...
Jak pomogę to pomogę - przy piwku oczywiście  :pub: , a to już nie całkiem za darmo  :evil:
Wracam do braku ładowania - jeden dzień ok i znów notlauf  :evil:  :evil:  :evil:
Wziąłem się za przepływkę  :ninja: Niestety jedna śrubka ukręcona  :evil: Nie miałem czasu rozwiercać więc czyszczenie tylko przez siatkę kontakt sprayem. Znów idzie jak burza  :ok:  :ok:  :ok:  :pub:  :rotfl:  Ale już mnie to tak nie cieszy, bo nie wiem jak długo to się utrzyma :?:  Będę obserwował  :-\  :-X Podzielę się jak znowu zmieni się na gorzej  :nonono:  :'( , ale ma nadzieję, że tak nie będzie  :pub:  :ok:  :evil:

Napisano: Wtorek, 31.03.2009, 21:39:59


Cytat: krumi1978
Podzielę się jak znowu zmieni się na gorzej  :nonono:  :'( , ale ma nadzieję, że tak nie będzie  :pub:  :ok:  :evil:
Dwa dni jazdy w miarę spoko - niby nie łapie notlaufa, ale zauważyłem kolejny dziwny objaw. Mianowicie po przekroczeniu 3000rpm wskazówka na obrotomierzu nie idzie płynnie tylko staje np. na 3200, auto ciągnie dalej, po chwili skoczy na od razu na 3500rpm, staje, potem od razu 4000rpm. Co to może być :?:  :-X  :-\  Może coś po czyszczeniu przepływki :?: I niby idzie, ale coś tak dziwnie jak staje wskazówka na obrotomierzu to on tak jakby też robi krótką przerwę :?: Powoli tracę cierpliwość  :evil:
Dodatkowe pytanie: jak powinien być zamontowany N75 - główka w dół czy do góry :arrow: U kilku osób już widziałem główka do góry, a u mnie od początku jest główką w dół. Zastanawiam się czy to nie ma jakiegoś wpływu. Po czyszczeniu N75 tłoczek zaczął bardzo lekko chodzić i nie wiem czy nie spada bardziej w stronę główki jak jest zamontowany główką w dół :?:  :?:  :?:
Wielkie dzięki za sugestie  :pub:
Zapisane

burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #65 - Niedziela, 05.04.2009, 13:01:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: krumi1978
Dodatkowe pytanie: jak powinien być zamontowany N75 - główka w dół czy do góry

U mnie jest główką do góry jeszcze nie spotkałem się z główką w dół  :-\
Zapisane
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #66 - Niedziela, 05.04.2009, 18:21:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: burbur
U mnie jest główką do góry jeszcze nie spotkałem się z główką w dół  :-\
Też mi się wydaje, że powinien być główką do góry. Jutro przemienię i zobaczę, co będzie się działo :?:  ;D
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #67 - Niedziela, 05.04.2009, 20:14:33 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie w dół i na niektórych fotkach też różnie widziałem.
Zapisane

krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #68 - Poniedziałek, 06.04.2009, 12:37:17 - NIEPRZECZYTANA »

Dodatkowe zapytanie do nie ładowania lub przeładowywania turbiny. Co może mieć wpływ, że przy nie rozgrzanym - między 70 a 90*C idzie jak złoto, a jak się rozgrzeje to już łapie not laufa :?:
Zapisane

djtonka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Galicja
Samochód: Toledo 2001 1.9 TDi SE

« Odpowiedz #69 - Środa, 15.04.2009, 20:33:22 - NIEPRZECZYTANA »

Dziś rozwiązałem ten problem ze swoim autkiem tzn. Tolek'01 AVS. Rozebrałem n75 ale wydawał się ok, sprężynka też zaczęła chodzić lepiej. Ale to nic nie dało, więc podmieniłem z tym bliźniaczym zaworem z lewej i teraz śmiga jak złoto.
Zapisane

Tylko ten nie popełnia błędów co nic nie robi
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #70 - Czwartek, 16.04.2009, 10:11:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: djtonka
Ale to nic nie dało, więc podmieniłem z tym bliźniaczym zaworem z lewej i teraz śmiga jak złoto.
Hmmm  :-\  Jak ja podmieniłem swój N75 z N18 celem sprawdzenia to całkiem mi nie śmigał(turbina w ogóle się nie załączała)  :evil: Może mój N18 jest padnięty :?:  :-\  Ale czy on może wywalać błąd 17958 - Charge Pressure :?:  :?:  :?:
Zapisane

kriss Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Andrespol/Łódź
Samochód: Fiat 4X4 2004

« Odpowiedz #71 - Poniedziałek, 04.05.2009, 19:11:18 - NIEPRZECZYTANA »

A ja mam taki problem ze u mnie turbina dmucha na 0,9Bara (wiem bo mam wskaznik i Vag tez pokazuje 0,9) ale jak zmieniam bieg np z 3 na 4 to auto zwalnia i chwilke sie zastanawia co ma zrobic. Kilowalem sie ze Swiftem 1,3 8V i kiedys wygrywalem a teraz mnie objezdza  >:( 
I moje pytanie: Co moze byc?

PS Auto jezdzi okej ale przy zmianie z 3na4 i z 4na5 dzieja sie takie rzeczy :(
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #72 - Poniedziałek, 04.05.2009, 21:19:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kriss
PS Auto jezdzi okej ale przy zmianie z 3na4 i z 4na5 dzieja sie takie rzeczy
Przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3 nie ma takich objawów?
Trochę za mało szczegółów podałeś - grzebane było coś przy aucie? jaki silnik?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #73 - Poniedziałek, 04.05.2009, 22:18:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kriss
A ja mam taki problem ze u mnie turbina dmucha na 0,9Bara (wiem bo mam wskaznik i Vag tez pokazuje 0,9)
Odczytałeś ile dmucha. A ile chce sterownik? Może za mało dmucha.
Zapisane

kriss Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Andrespol/Łódź
Samochód: Fiat 4X4 2004

« Odpowiedz #74 - Wtorek, 05.05.2009, 18:24:12 - NIEPRZECZYTANA »

dzis nie sprawdze leze chory w lozku, Ibiza `01 1,9TDI AGR 90KM niezwrocilem uwagi ile potrzebuje z 1na2 i z 2na3 nieczuje tego objawu.
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Turbina nie laduje.
Skocz do: