+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Turbina nie laduje.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Turbina nie laduje.  (Przeczytany 112904 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #75 - Wtorek, 05.05.2009, 20:09:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kriss
ale jak zmieniam bieg np z 3 na 4 to auto zwalnia i chwilkę się zastanawia co ma zrobić.
Miałem czy jeszcze mam to samo. Niby po czyszczeniu N75 było ok, potem znów zaczął łapać Notlaufa. Wyczyściłem przepływkę i znów jakiś czas ok i znów parę razy Notlauf. Ostatnio niby nie ma Notlaufa ale właśnie tak lekko przymulał, jakby się zastanawiał co ma robić. Ostatni tydzień trochę go przeganiałem i narazie ciągnie pięknie. Ale jak dzisiaj na krótkim wyprzedzałem 4 sztuki na 4-biegu i zbliżało się 130km/h to zaczynałem się bać, czy się nie wysypie, bo nie było gdzie zjechać, a pas się kończył. Kiedy się da to go cisnę. Nawet turbinka jakby wcześniej zaczęła łapać obroty - szybciej i przy mniejszym nacisku jest słyszalna  :o  :-\ Nie wiem czy to ok, ale na razie śmiga. Nie słychać jakby się miała zacierać czy coś w tym stylu.
Zapisane

kriss Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Andrespol/Łódź
Samochód: Fiat 4X4 2004

« Odpowiedz #76 - Piątek, 08.05.2009, 17:45:34 - NIEPRZECZYTANA »

Wszystko jasne umylem przeplywke i czujnik cisn. doladowania na rurze od IC i po umyciu auto jezdzilo gorzej niz SDI - uszkodzilem przeplywke  :( . Kupilem dzis od BMW E46 i auto smiga az milo i smialo moge powiedziec ze nigdy tak niejezdzilo 150km/h na 4 biegu to chyba dobrze  8)
 
Zapisane
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #77 - Piątek, 08.05.2009, 17:54:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kriss
Kupilem dzis od BMW E46
No to nieźle z tą przepływką od BMW. Daj linka jaka dokładnie. Jaka cena i jak przerobiłeś wtyczkę :?:  :-\
Zapisane

kriss Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Andrespol/Łódź
Samochód: Fiat 4X4 2004

« Odpowiedz #78 - Sobota, 09.05.2009, 16:31:20 - NIEPRZECZYTANA »

jutro dam indeks a wtyczki nieprzerabialem pasuje idealnie  8)

Napisano: Piątek, 08.05.2009, 23:45:56


obiecany index 0 280 217 124 ja kupilem w firmie auto partner firmy MaxGear i zaplacilem 170PLN 8)
Zapisane
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #79 - Niedziela, 10.05.2009, 09:58:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kriss
...i czujnik cisn. doladowania na rurze od IC...
Jak można wyczyścić ten czujnik :?: Gdzie on się dokładnie znajduje :?: Czy to skomplikowane :?: Nie mówisz tutaj o N75 :?: Czy to pozycja 32 z rysunku poniżej:
Polecam http://www.vagcat.com
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 10.05.2009, 10:05:13 wysłane przez krumi1978 » Zapisane

guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #80 - Niedziela, 10.05.2009, 10:39:29 - NIEPRZECZYTANA »

Tak, jest to pozycja 32 z tego rysunku. Po prostu przetrzeć benzyną - nie jest to skomplikowane... ;D  A ten rysunek na pewno jest z twojego auta? Bo u mnie mapsensor (tez mam asv) jest umiejscowiony zaraz przy ic'ku (nawet na nim mozna powiedziec).
Zapisane
maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Odpowiedz #81 - Niedziela, 10.05.2009, 12:07:54 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.Czy każda turbina posiada kierownice spalin?Jak to można sprawdzić?Czy ktoś z Was orientuje się może jak sytuacja się ma z turbiną przy silniku AHF (1,9TDI, 110KM)?Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.Pozdrawiam
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #82 - Niedziela, 10.05.2009, 21:51:46 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.Czy każda turbina posiada kierownice spalin?Jak to można sprawdzić?Czy ktoś z Was orientuje się może jak sytuacja się ma z turbiną przy silniku AHF (1,9TDI, 110KM)?Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.Pozdrawiam
Nie każda turbina posiada kierownice spalin.
Bez rozbierania to najłatwiej sprawdzić po oznaczeniu turbiny, lub silnika do którego jest dołączona (jeżeli bierzemy pod uwagę seryjną turbinę).
AHF - o ile mnie pamieć nie myli ma zmienną geometrie łopatek, więc posiada kierownice spalin.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #83 - Poniedziałek, 11.05.2009, 10:02:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: guayre
Tak, jest to pozycja 32 z tego rysunku. Po prostu przetrzeć benzyną - nie jest to skomplikowane... ;D  A ten rysunek na pewno jest z twojego auta? Bo u mnie mapsensor (tez mam asv) jest umiejscowiony zaraz przy ic'ku (nawet na nim mozna powiedziec).
A może być spirytus salicylowy zamiast benzynki :?:  :-\ Rysunek wg katalogu do mojego ASV. Ten ic'k to rozumiem intercooler :?:  :-X Jest jeszcze jeden elektrozawór pomiędzy N18 a EGR-em - jedna rurka z N18 idzie bezpośrednio do EGR-a, a druga przez elektrozawór do EGR-a. Czy jego też się jakoś czyści :?:  :-\
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 11.05.2009, 11:22:57 wysłane przez krumi1978 » Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #84 - Poniedziałek, 11.05.2009, 11:29:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: krumi1978
A może być spirytus salicylowy zamiast benzynki
Spirytus salicylowy to roztwór kwasu salicylowego w etanolu. Ja bym nie ryzykował. Poza tym po odparowaniu zostawia krystaliczny nalot. Idź do sklepu kup 0,5l benzyny extrakcyjnej, pewnie jeszcze się przyda.

Napisano: Poniedziałek, 11.05.2009, 12:26:49


Cytat: krumi1978
Rysunek wg katalogu do mojego ASV
mnie to na ALH wygląda.
Cytat: krumi1978
Jest jeszcze jeden elektrozawór pomiędzy N18 a EGR-em - jedna rurka z N18 idzie bezpośrednio do EGR-a, a druga przez elektrozawór do EGR-a. Czy jego też się jakoś czyści   
Co ty tam masz?
Powinien być N75 do turba i N18 do EGRa. Jest jeszcze trzeci zawór, ale do sterowania klapą gaszącą.
Zapisane

krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #85 - Poniedziałek, 11.05.2009, 19:40:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Co ty tam masz?
Powinien być N75 do turba i N18 do EGRa. Jest jeszcze trzeci zawór, ale do sterowania klapą gaszącą.
Ano jest coś takiego pod numerem 34:
To co to jest i czy to też się jakoś czyści :?:
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #86 - Poniedziałek, 11.05.2009, 20:53:43 - NIEPRZECZYTANA »

Ano 34 to elektrozawór klapy gaszącej, taka "przewpustnica" przed EGRem. Napewno nie jest podpięta do EGRa. Do EGRa idzie tylko wężyk nr 19.

Napisano: Poniedziałek, 11.05.2009, 21:52:42


A i nie wiem czy jesttam co czyścić, może wytrzeć z oleju.
Zapisane

krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #87 - Środa, 08.07.2009, 11:49:44 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Odgrzeje kotlecika. Po czyszczeniu N75 nie było w sumie notlaufów, ale coś późno dało się czuć turbinę(max. ciśnienie) - coś koło 2200-2500. Chyba trochę późno łapie max :?: No i ładowało max. do 4000obr/min. Wymieniłem N75 na nowy. Dolna granica prawie ta sama - łapie max dopiero ok.2100-2300. Co o tym myślicie :?:  :?:  :?: Późno czy OK :?:  Ale za to ciągnie prawie do 4500obr/min, choć i to chyba nie jest zadowalające. Powinien więcej obrotów ciągnąć z tego co się orientuję  :-\ Co to może być, skoro nie ma notlaufów :?:  :-\ Został mi jeszcze czujnik ciśn. doładowania - trochę brak czasu ale dam znać czy się coś zmieniło  ;)  Bo chyba EGR nie ma z tym nic wspólnego, żeby czyszczenie mogło pomóc :?:  :-\
« Ostatnia zmiana: Środa, 08.07.2009, 12:06:33 wysłane przez krumi1978 » Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #88 - Środa, 08.07.2009, 12:53:17 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem jak w mapie ASV, ale w ALH max ciśnienie doładowania powinno być przy ok 1950obr/min. Przy ok 4000 zaczyna ciąć dawkę i ciśnienie. Katalizator jak? Jakie masz ciśnienie przy 2100obr/min?


Napisano: Środa, 08.07.2009, 13:48:48


Przy okazji, warto tankować V-Power jak tyle pali autko?
« Ostatnia zmiana: Środa, 08.07.2009, 12:55:51 wysłane przez KKKKris » Zapisane

Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #89 - Środa, 08.07.2009, 14:22:04 - NIEPRZECZYTANA »

Mi wydal sie znajomy fragment pisany gdzies wczesniej. Turbina wydawala dziwne dzwieki i czesto łapała notlauf. Czasem turbo pada bez zbednych ceregieli, czasem zanim padnie slychac, ze jego zywotnosc dobiega konca. U mnie przy rozpedzaniu i zmianie biegu, czyli odpuszczaniu na chwile pedalu gazu wydawala stlumiony metaliczny dzwiek z prawej strony. Byl slyszalny tylko w czasie jazdy - nie na biegu jalowym. Padla calkowicie az nie bylo co zbierac w niej.

Turbina zostala wymieniona na wieksza zrobiony program. Przez pol prawie rok bylo ok, az nagle kolejne problemy.

Auto stracilo nieco mocy przez nieszczelnosc przewodow Turbina->IC (pekniety gumowy przewod) oraz co czeste wyrobienie sie alu rury wchodzacej do turbo od gory (turbo AWX)->widoczny rozprysk oleju. Moc byla mniejsza, zrobila sie spora dziura, ale auto smigalu, tylko przy dlugiej trasie i daniu ibi w palnik lapal tryb awaryjny spowodowany niewlasciwym cisnieniem->lapal lewe powietrze. Pozniej pojawilo sie dymienie i to nawet spore ->czarny dym.

Auto chodzilo nadal ok. W pewnym momencie sie zamulil i teraz....

Wymienilem waz gumowy-> uszczelnilem rure alu do IC. Niestety nadal nic. Przeczyscilem przeplywomierz-> zamienilem miejscami zaworki EGR i N75. Nadal nic. Nie jest to notlauf bo jak na zewnatrz jest chlodno np. wieczorem to slychac turbinke. Nie jako dokladnie slyszalny swist, ale jakby lekko przyduszony. Grucha na turbo, ktora podejrzewalem rowniez sie porusza-> sprawdzilem i rowniez trzyma cisnienie. Nie mam katalizatora-> wstawiona rura przelotowa.

Wedlog mnie turbina nie otrzymuje wystarczajacego cisnienia i teraz jesli bylo kopcenie podejrzewam przeplywomierz, ktory konczyl swoj zywot.

Nie robilem jeszcze proby VAGiem, dlatego pisze o moich odczuciach, a nie analizuje bledow. Moze to komus sie przyda w zdiagnozowaniu wczesniej swojego problemu.

PS. turbo ma 45 tys. i jest w normie. Kat wtrysku byl ustawiany podczas wymiany rozrzadu na co trzeba uwazac, bo mechaniorom sie nie chce jak sie ich nie przypilnuje.
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Turbina nie laduje.
Skocz do: