Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: zbieżność, geometria, bicie kierownicy  (Przeczytany 77219 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #45 - Piątek, 04.09.2009, 09:06:28 - NIEPRZECZYTANA »

Pytanie pomocnicze:

A jak auto jeździ? Na kołach czy na podnośniku ;)
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #46 - Piątek, 04.09.2009, 09:15:13 - NIEPRZECZYTANA »

no wlasnie, bo widzialem jak w jedynm zakladzie podnosili auto, ruszali amorami, opuszczali i patrzyli na geometrie  ;D i tak w kolko az ustawili.

po drugie, czy nie powinno sie ustawic geomterii np. z 2 osobami w srodku ? bo puste auto inaczej stoi niz np. z 2 osobami w srodku.

Napisano: Piątek, 04.09.2009, 10:13:54


Musze jechac ustawic geomterie, i nie wiem gdzie pojechac wlasnie, dlatego pytam o metode ustawienia ;) bo znam jeden zaklad ale ustawiaja tak pisalem wyzej.
Zapisane
kedar Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Dolnośląskie
Samochód: Ibiza 1.9 TDI

« Odpowiedz #47 - Piątek, 04.09.2009, 10:14:13 - NIEPRZECZYTANA »

Jak chcesz Kozak to wpadnij do wałbrzycha to ci ustawią, jest kilka warsztatów do polecenia
Zapisane

IBI XXXPS XXXNM
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #48 - Piątek, 04.09.2009, 11:50:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kozak
czy auto ma stac na kolach, czy byc podniesioine na podnosniku
stac na kolach
w wiekszocic przypadkow z nowymi urzadzeniami do ustawiania geometii pod kola sa specjalne podklady na rolkach
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Mariooo Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: okolice Myślenic
Samochód: Seat Ibiza '93 1.3 AAV

« Odpowiedz #49 - Piątek, 11.02.2011, 18:01:13 - NIEPRZECZYTANA »

Wymieniłem amorki w Seacie i byłem dzisiaj ustawić geometrię i zbieżność.Oczywiście jazda testowa z mechanikiem który ustawiał i niby wszystko było ok.Zapłaciłem i pojechałem.Ale później w czasie jazdy zauważyłem ze nie mogę skręcić do końca w prawo kierownicą. :o
Nawet wjechać na miejsce parkingowe nie mogłem bo kierownica w pewnym momencie stawiała opór.No nic,przyjeżdżam do domu,sprawdzam co może być tego przyczyną i co się okazuje?Że osłona(manszeta) prawego przegubu od strony koła jest jakoś dziwnie ułożona.Nie tak jak z drugiej strony harmonijka tylko tak jakoś zwinięta. :nonono:
I na dodatek zauważyłem że w kilku miejscach jest pęknięta ta guma.Ręcznie ja jakoś ustawiłem i okazało się że mogę już bardziej skręcić samochodem w prawo.
I teraz pytanie:czy mogę to u nich reklamować,tam gdzie ustawiałem zbieżność i geometrię?No i czy po ewentualnej wymianie tej osłony na nową trzeba jeszcze raz ustawiać zbieżność i geometrię?
Bo za bardzo nie uśmiecha mi się kolejny raz płacić za to samo.A tym bardziej ze zaraz po wymianie amorków u znajomego mechanika nie było tego problemu ze skrętem :o
Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #50 - Piątek, 11.02.2011, 18:41:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Mariooo
I teraz pytanie:czy mogę to u nich reklamować,tam gdzie ustawiałem zbieżność i geometrię?
no pewnie, jedź powiedz co się dzieje
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #51 - Piątek, 11.02.2011, 19:37:43 - NIEPRZECZYTANA »

jak peknieta to wymieniaj na nowa od razu ale czy uznaja reklamacje to watpie :-X
bez ruszenia geometrii ciezko bedzie to wymienic :-\  :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Mariooo Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: okolice Myślenic
Samochód: Seat Ibiza '93 1.3 AAV

« Odpowiedz #52 - Sobota, 12.02.2011, 11:43:08 - NIEPRZECZYTANA »

Ehh przepraszam za wprowadzenie w błąd wczoraj.Chodziło mi o osłonę gumową na przekładni kierowniczej a nie przegubu. ;)
Byłem dzisiaj tam gdzie mi zbieżność ustawiali i gość powiedział żebym się tym nie przejmował,tym pęknięciem tej osłony bo nie są duże te pęknięcia.
A że akurat tak się stało ze po wyjeździe od nich pojawił się ten problem z tym ze nie mogłem do końca skręcić kierownicą to że mógł być zbieg okoliczności ze akurat wtedy.
Chociaż do końca w to nie wierzę no ale nie udowodnię im przecież tego że to z ich winy. :huh:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #53 - Sobota, 12.02.2011, 11:57:17 - NIEPRZECZYTANA »

No to teraz jasne... Ustawiali zbieznosc i skrecilo oslone. To ich wina a jak jest peknieta to do maglownicyh dostanie sie woda i po roku masz maglownice do regeneracji. Radze nie olewac tego!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Mariooo Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: okolice Myślenic
Samochód: Seat Ibiza '93 1.3 AAV

« Odpowiedz #54 - Sobota, 12.02.2011, 17:59:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
Radze nie olewac tego!
Byłem u znajomego mechanika i powiedział mi że wymieni tą osłonę i że nie będę musiał znów robić zbieżności bo zaznaczy sobie dokładnie w jakim położeniu było to wszystko przykręcone. (to chyba chodzi o końcówkę drążka kierowniczego) ;)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #55 - Sobota, 12.02.2011, 18:34:25 - NIEPRZECZYTANA »

moge sie zalozyc ze takie zaznaczanie nic nie da :P
wystarczy delikatnie ruszyc i juz zbieznosc leci... nie raz sie przygladalem jak skacze po delikatnym ruszeniu drazka
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Mariooo Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: okolice Myślenic
Samochód: Seat Ibiza '93 1.3 AAV

« Odpowiedz #56 - Sobota, 12.02.2011, 18:44:56 - NIEPRZECZYTANA »

No tak,tylko czy wtedy wystarczy samą zbieżność ustawić?Czy też geometrie?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #57 - Sobota, 12.02.2011, 18:52:03 - NIEPRZECZYTANA »

geometria to ruszenie 2 srub mocujacych amora do zwrotnicy, a to nie jest konieczne.
do wymiany tej oslony trzeba tylko odkrecic koncowke i nakretke
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Mariooo Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: okolice Myślenic
Samochód: Seat Ibiza '93 1.3 AAV

« Odpowiedz #58 - Niedziela, 13.02.2011, 19:56:21 - NIEPRZECZYTANA »

Ok,dzięki raby :)
Zapisane
body69 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lipno
Samochód: IBI FL 1.9 Tdi

« Odpowiedz #59 - Piątek, 06.05.2011, 17:10:33 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
mam problem gdyż strasznie mi buczy coś,  nie wiem co to moze być( opony, hamluce bądź łożyska) i pojechałem dzis wyważyć koła, po zdjeciu lewej opony zauwazylem iz jest strasznie zdarta zarówno wewnętrzna jak i zewnętrzna strona.. a także lekko sciąga mi samochód w lewą strone.

Czy zdarta opona moze być spowodowana złą geometrią ??
Jakieś inne pomysły?
 
Zapisane

Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Skocz do: