+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Padły abs
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Padły abs  (Przeczytany 81493 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
erixon
Gość



« Odpowiedz #30 - Wtorek, 06.02.2007, 10:36:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "uszek"
Cytat: "erixon"
ja u siebie na bank mam 4 czujniki absu, tak w ogole to chce wyjac swoj caly abs i go opchnac, moze ktos bylby zainteresowany?


a czego tak chesz i za ile?


w zasadzie kazda czesc jestem gotow sprzedac, poza pompa, ktora jest trafiona, nie orientowalem sie jeszcze w cenach, bylbys zainteresowany czyms konkretnym?
Zapisane
fazi
Gość



« Odpowiedz #31 - Sobota, 14.04.2007, 18:23:39 - NIEPRZECZYTANA »

wczoraj przestały mi działac abs po odpaleniu auta i przekroczeniu 20 km/h wyświetlił mi się wykrzyknik i 3 krótkie sygnały podczas jazdy mrugał tylko wykrzyknik okazalo się że zaśniedziałe styki przy sterowniku ABS przeczyściłem je WD40 i wszystko OK abs działa. :rock:
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #32 - Sobota, 14.04.2007, 20:18:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "fazi"
wczoraj przestały mi działac abs po odpaleniu auta i przekroczeniu 20 km/h wyświetlił mi się wykrzyknik i 3 krótkie sygnały podczas jazdy mrugał tylko wykrzyknik okazalo się że zaśniedziałe styki przy sterowniku ABS przeczyściłem je WD40 i wszystko OK abs działa. :rock:

He he nie ma to jak przyczyna i rozwiązanie w jednym poście...  :ok:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #33 - Sobota, 14.04.2007, 20:19:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
He he nie ma to jak przyczyna i rozwiązanie w jednym poście...


samopomoc  :ok:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
fazi
Gość



« Odpowiedz #34 - Niedziela, 15.04.2007, 20:09:49 - NIEPRZECZYTANA »

he he lepsza samopomoc jak ASO
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #35 - Niedziela, 15.04.2007, 21:04:45 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem prawie to samo... Czasem mi kontrolka się zapalała a przyczyną była niedociśnięta albo też lekko przyśniedziała kostka pod tylnym oparciem :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
poandy
Gość



« Odpowiedz #36 - Czwartek, 31.05.2007, 15:16:13 - NIEPRZECZYTANA »

Trochę odświeżę bo mam małe rozwiązanie oraz problemik(też mały).
Po małych przygotowaniach "umysłowych"postanowiłem rozpracować abs,bez komputerów(min.50 zł),mechaników itd.Oto wyniki;
W każdym kole jest czujnik(który jest najczestszą przyczyną awarii)z przodu są inne niż z tyłu.
Oryginały z cechą kosztują fortunę(powyżej 100)a produkowane przez simensa oryginały 25-70 przód ,tył.Sprawdzenie polega na:
1.Znajdujemy złączki w kabinie(przód-koło tablic przekażników,tył pod tylnymi kanapami)lub przy kołach z kanału,lub tak jak ja odkrecąć koło na podnosniku (teren płaski-brak kanału) kluczem imbusowym 6 odkręcamy kable od czujników i podważając płaskim wkrętakiem odłączamy kable i mierniczkiem (nawet od ruskich za 10)sprawdzamy rezystancję czujnika która powinna wynosić 0,8-1,4 kOm (w czujniku są waziutkie szparki + i - w które wkładamy np.szpilkę i do nich dołączamy miernik).Samemu można również sprawdzić stan kabli,miernikiem na zwarcie a w złaczki zworkę.Ekran kabla min.100 kOm.
2.Jeśli wiem który i mam zamiennik to aby wymienić:
przód -należy delikatnie wysunąć do wew.(u mnie nie poszło delikatnie i musiałem zdjąć tarczę hamulcową i nad tarczami abs poprzez drewniany kołek wybić do wew.)
 A teraz ten problemik
3.Tył;robi sie identycznie ale ja również nie mogę wyjąć bez zdjęcia koła i mam pytanko do kogoś kto na tapecie ma tylne bebny bo ja robiłem je dawno temu i nie pamiętam czy jak zdejmę beben bedę miał dostęp do czujnika aby go wybić lub może ktoś ma inny patent jak go wyjąć bo czujniki sa z plastiku w cienkiej blaszce i mocne narzędzia mogą  je uszkodzić.Piszę o tym bo zepsuty można rozwalić i po kłopocie ale u mnie jest motyw że czujnik jest sprawny ale ktoś go żle zamontował(+ z - zamieniony).
Może ktoś podpowie jak to delikatnie zrobić.
Reszta jest dość prosta mimo że z mojego opisu może wynikać co innego.Ale robiłem to sam bez niczyjej nauki.
Zapisane
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #37 - Czwartek, 31.05.2007, 15:38:50 - NIEPRZECZYTANA »

To jak też się podepnę pod temat

Mam problemy z elektroniką a konkretnie z ABSem
Po 3latach eksplatacji i 40000km padł sterownik ABSu (spalił się) to była pierwsza usterka.
Po wymianie całej pompy po przejechaniu kolejnych 6000km zmowu ta sama usterka i teraz kolejna.Czyli w sumie 3 absy z tym samym problemem
Coś powoduje spalenie sterownika Absu-elektronik mierzył napięcia i wszystko OKI :niewiem:

Czy posiada ktoś może schemat instalacji(okablowanie ABSu do 6L) :?:

Dzieje się to po staniu w długich korkach,może to wina czujników które podają zadużo info do kompa :niewiem:
Mam tego po dziurki w nosie.Wyczytałem kiedyś w "Auto Świecie" żę padają moduły sterowania ABSu w cordobach,spotkałem się też z tym problemem w nowym polo.Widocznie przypada również ibizie ale panowie w serwisie nic o tym nie wiedzą-tylko kom i nowa pompa słyszę :zakrecony:
 A koszt takiego to 3000zł i nawet udział  własny ponad 2000 to za dużo+robocizna.  
 
Możę znany jest wam temat bo jestem praktycznie bezradny
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #38 - Czwartek, 31.05.2007, 15:48:07 - NIEPRZECZYTANA »

Jakby mi ABS padl to bym sie cieszyl :D
Ale mam pytanie czy ty ciagle w tym samym ASO robiles ten kontroler ABS czy diagnoza byla taka sama w kilku firmach?? Dodatkowo daj znac czym sie objawia padniecie ABS (skad wiadomo ze to kontroler a nie glupi czujnik za pare zl)
Kiedys u w megane tez nie miale mABS po tym jak w zimie auto stalo nad gulikiem ale po jakims miesiacu jak autko dostalo po garach (siostra uczyla sie jezdzic a ja stwierdzilem ze po sniegu plac manewrowy autem 2 razy wiekszym od punto to tylko z duza doza frajdy i buksowania kolami) wszystko wrocilo do normy.
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
poandy
Gość



« Odpowiedz #39 - Czwartek, 31.05.2007, 16:08:24 - NIEPRZECZYTANA »

Czujniki nie powinny mieć wpływu na upadanie sterownika(napięcia rzędu mV),spalenie najczęściej powoduje zwarcie w zasilaniu układów,może któryś kabel ma przetartą izolację i w przypadkowym momencie powoduje chwilowe zwarcie.Ciekawe że nie wywalio bezpieczników,z tego co pamiętam to któryś przekażnik (numer sprawdż w poście z opisami przekażników)też bierze udział w zasilaniu układu(może styki).
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #40 - Czwartek, 31.05.2007, 16:17:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "dominik"
Czy posiada ktoś może schemat instalacji(okablowanie ABSu do 6L)

W mojej autodaciie schematu nie ma , a we wczesniejszym modelu
jest prosto moduł, pompa, 4 czujniki i lampka kontrolna.
Prawdopodobniie jakś wada fabryczna albo ....
masz uszkodzony alternator lub akumulator do d.....
i produkowane są w instalacji przepiecia po ktorych pada abs .
(moga być i 400 -500V)

Po za tym w tych modelch jest wspomagane kierownicy elektryczne i ono też moze niezle zakłócać . Trzeba by sprawdzic i dokrecic wszystkiie masy silnika do nadwozia.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #41 - Czwartek, 31.05.2007, 17:56:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "vertor"
...
Ale mam pytanie czy ty ciagle w tym samym ASO robiles ten kontroler ABS czy diagnoza byla taka sama w kilku firmach?? Dodatkowo daj znac czym sie objawia padniecie ABS (skad wiadomo ze to kontroler a nie glupi czujnik za pare zl)
 ...


Objawy to żadnych aby natychmiast wyczuć ,poprostu wyłączyłem auto ,postało chwilę odpaliłem ,ruszyłem i zaświeciły się kontrolki (ABS) i (!) piknięcie trzy razy i koniec nie działał.
Kompa robiłem w ASO i u znajonego mechnika u którego serwisuję i to samo-uszkodzona część sterownika absu  :sad:   a o czujnikach nic nie wyskoczyło.

[ Dodano: 2007-05-31, 19:05 ]
Cytat: "Tracer"
...
Prawdopodobniie jakś wada fabryczna albo ....
masz uszkodzony alternator lub akumulator do d.....
i produkowane są w instalacji przepiecia po ktorych pada abs .
(moga być i 400 -500V)

Po za tym w tych modelch jest wspomagane kierownicy elektryczne i ono też moze niezle zakłócać . Trzeba by sprawdzic i dokrecic wszystkiie masy silnika do nadwozia.


Może faktycznie polookać na masy, oczyścić je i na nowo podokręcać.
Na wtyczce Absu jest kabel od masy może pękł lub jest zabrudzony i nie spełnia roli jak powinien.
A z alternatorem  :niewiem:   podaje za dużo prądu :?:  ,ale tak to by inne rzeczy poszły.

Może to jakiś paradoks ale zaczęło się to dziać jak zmieniłem żarówki kiczXenon na normalne Philipsa bo podobno niszczyły lampy

Zastanawiające jest że dzieje się to po dłuższym staniu w korkach.
Czy alternator podaję  taki sam prąd podczas postoju ,rusznia i jazdy czy są inne natężenia :?:
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #42 - Czwartek, 31.05.2007, 23:08:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "dominik"
Czy alternator podaję taki sam prąd podczas postoju ,rusznia i jazdy czy są inne natężenia

Prad podaje napewno rozny (zalezny od obciazenia) Ale powinien podawac napiecie 13,5 - 14,5V i nie wiecej.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #43 - Piątek, 01.06.2007, 05:04:57 - NIEPRZECZYTANA »

Tak ważne jest napięcie  14 V .Prad jest w zalezności od obciazenia.

Pierwsze zabezpieczenie to podłączenie kondenstoraa 1 mikroF na "+"
altka.
Moze byc taki od 126p. Walka z przepięciami jest dobrze opisana w książce
"Elektronika w technice motoryzacyjnej".

Pytanie ;
Czy nie masz w auciie jakiś wynalazkowych przetwornic do  oswietlenia ???

Podkreslam ze aku tłumi rowniiez przepiecia i przy jego złym kontakcie z masą i plusem instalacji mogą one iść w setki Voltów :neutral:
Urzadzenia indukcyjne produkujaa przepiecia w momencie ich odłaczania.
Czyli takim głównym producentem jest alternator w którym uzwojenie wzbudzania nonstop jest złaczane i odłączane przez regulator napięcia po to zeby utrzymac około 14V .

Drugiie zabezpieczenie to dioda np 500- / 1 A włączona przeciwsobnie do zasilania, czyli minusem do "+" aku zeby nie zrobić zwarcia.
Natomiast zewrze ona wszystkie przepięcia o odwtrotnej polaryzacji.
Mozna tez w instalacje właczyć diodę Zenera 24 V.
albo układ z tyrystorem i taką diodą który zewrze przepięcia.
Wszystkie takie ukłaady oczywiście przez bezpiecznik , zeby dym nie podzedł.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #44 - Piątek, 01.06.2007, 07:11:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"


Pytanie ;
Czy nie masz w auciie jakiś wynalazkowych przetwornic do  oswietlenia ???

.


Żadnych cudów i wynalazków nie mam.

Myślę że należy zrobić jak napisałęś bo wada fabryczna samego sterownika Absu nie wchodzi w rachubę(3sztuki nieralne).Wydaję mi się że coś jest z kablami zasilającymi i podłączonymi do pompy które powodują za dużę obciążenie sterownika.
 :pub:
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Padły abs
Skocz do: