Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Akumulatory przed zimą
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Akumulatory przed zimą (Przeczytany 21500 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
rudnik
Gość
Akumulatory przed zimą
«
Czwartek, 02.11.2006, 09:28:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Czy moze komus sie przytrafiło posiadanie akumulatora bezobsługowego? Mam cos takiego w swojej ibi i jak do tej pory wszystko było ok. Zrobiło sie zimniej no i aku zaczal slabiej krecic. Na razie kreci wiec nie ma problemu ale jak temperatury spadna jeszcze nizej to moze oznaczac smierc dla aku. W swoim mam takie okienko , obok sa kolorki ktore powiny wskazywac stan aku ale teraz tam nie ma zadnego koloru. Napisali ze zielony to ok czerwony -wymien aku , a biały -do naladowania. Brak koloru odbieram jako biały:).Pytanie dotyczy sposobu ladowania.Czy moge odpiac akumulator? Czy komputerowi nic sie nie stanie? Akumulator ma 2 lata -jak dotad nie sprawial klopotów.
IBI 1,4i ABD 1995 -przebieg 177777:)
Zapisane
paf
Świeżak
Offline
Skąd: Radom
Akumulatory przed zimą
«
Odpowiedz #1 -
Czwartek, 02.11.2006, 09:42:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam!
Aku bezobsługowe to mit. Jeżeli masz go 2 lata to czym prędzej dostań się pod osłonę tego oczka , które pokazuje stan akumulatora. Pod nią znajdują się wlewy do cel, sprawdz stan elektrolitu i uzupełnij wodą destylowaną. Dobrze jest sprawdzić gęstość elektrolitu. Jeżeli autko jeździ na krótkich odcinkach to warto od czasu do czasu akumulator naładować. Odpięcie klem nie spowoduje żadnej awarii. Aha ładowanie tylko przy odpiętych klemach i lepiej dłuższy czas a małym prądem.
Zapisane
Pozdro.Paf
rudnik
Gość
Akumulatory przed zimą
«
Odpowiedz #2 -
Czwartek, 02.11.2006, 09:48:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
serdeczne dzieki tak zrobie/ widzialem ze da sie to odkrecic ale nie probowalem:)/wolalem najpierw zaptac/ zaptam tylko czy aerometr nie powinien byc znacznie zanurzony w elektrolicie? bo to okienko to na oko ma jakies 5-7 cm glębokości.
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Akumulatory przed zimą
«
Odpowiedz #3 -
Czwartek, 02.11.2006, 11:54:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
W jakimś stopniu to jednak bezobsługowy to aku jest.
Jezeli poziom elektrolitu się zmniejsza to na skutek parowania wody, która uzupełniamy wodą destylowaną.
Powinno sie dac dostac do cel ale bywaja takie że sie nie da.
Teoretycznie aku bezobsługowe nie jest przewidziane do doładowywania ,tak jak to sie kiedyś robiło a jesli już to prostownikiem z automatyka zeby nie było gazowania elektrolitu.
Ładowanie w autku powinno mu wystarczyc a jesli nie wystarcza to jest do wymiany albo alternator jest uszkodzony.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Akumulatory przed zimą
«
Odpowiedz #4 -
Czwartek, 02.11.2006, 21:05:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "rudnik"
W swoim mam takie okienko , obok sa kolorki ktore powiny wskazywac stan aku ale teraz tam nie ma zadnego koloru.
Najprawdopodobniej masz zabrudzone okienko lub element ktory w nim widac. Aku bezobslugowe sa zamkniete i nie przewidziano w nich uzupelniania elektrolitu. Jesli slabo kreci a nie jezdzisz na kilkukilometrowych trasach to najprawdopodobniej czeka Cie wydatek. Co do ladowania to jak wyzej, zalecam prostownik z odcieciem ladowania po uzyskaniu napiecia ok 14,5V. Zreszta do kazdego aku bylby taki wskazany.
Zapisane
Arek
Gość
Akumulatory przed zimą
«
Odpowiedz #5 -
Piątek, 24.11.2006, 09:11:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
witam, chciałbym się podpiąć do tematu bo mam problem właśnie z akumulatorem. Posiadam cordobe 2005 z kwietnia, byłem wczoraj na przeglądzie z klimatronikiem a przy okazji poprosiłem aby sprawdzono na komputerze silnik, okazało się że wyskoczył błąd centralnego układu zasilania ( akumulator) więc pytam Kierownika czy to możliwe aby autko 2 letnie ( nie całkiem) miało problemy z akumulatorem, a on na to ze jak samochód jest mało eksploatowany to taka sytuacja może mieć miejsce i nie obejmuje tego gwarancja. Przyznam szczerze że nie jeżdze dużo bo do pracy mam blisko ( ok 1,5 do 2 km:D) ale co jakiś czas śmigam jakąś traske , więc nasuwa się pytanie czy wszystko jest ok, bo przyszło mi poźniej do głowy że może alternator jes uszkodzony i słabo ładuje. Więc powstaje pytanie?
1. Czy akumulator jest objęty gwarancją?
2. Czy mogli mi podmienić akumulator na jakiś stary ( jak mógłbym to sprawdzić?)
3. Czy jezeli samochód mi odmówi posłuszeństwa i wezwę asisstance to prawdopodobnie mnie skasują bo akumulator teoretycznie nie będzie uszkodzony a tylko rozładowany )
PS a klimatronik tez uszkodzony ( jakiś czip sterujący czy cuś
)
Gwarancję mam do kwietnia 2006 więc musze ich cisnąć
Pozdrawiam.
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Akumulatory przed zimą
«
Odpowiedz #6 -
Piątek, 24.11.2006, 09:19:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Arek"
Czy akumulator jest objęty gwarancją?
Akumulator powinien być objęty gwarancją producenta akumulatora! (Sprawdź ile masz gwarancji na akumulator
)
Jeżeli przyczyna leży tylko w niedoładowaniu to akumulatora Ci nie wymienią, natomiast jeżeli akumulator jest uszkodzony i przez to masz problemy to masz prawo domagać się nowego...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Akumulatory przed zimą
«
Odpowiedz #7 -
Piątek, 24.11.2006, 10:38:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Producenci ,żeby obniżyć koszty ładują tanie noname aku i o minimalnej pojemności.
Aku ma zakodowaną date produkcji w wytłoczonym symbolu na obudowie i rózni producenci pewnie róznie koduja. Sprawdz jesli sie da czy we wszystkich celach jest
ten sam poziom elektrolitu bo jesli w którejś jest normalny a w innych jest mniej to ta cela moze mieć zwarcie.Jesli sie nie da otworzyc to trzeba aku podświetlic i widac przez obudowę.
Po za tym w serwisie powinni mieć taki przyrząd do pomiaru aku pod pradem rozruchowym,
tak prawie na zwarciu, jaki prad da sie uzyskac co sprawdza czy połaczenia pomiedzy celami są dobre i się nie utleniły .
W Twojim autku masz wspomaganie elektryczne i ono żre impulsowo sporo prądu
przez co bilans jest zachwiany. Pomoze dobry firmowy aku o nieco wiekszej pojemnosci
tak ok 50 -55 Ah.który swoja pojemnościa nie dopuści do spadków napiecia wywołanych przez prace wspomagania.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Arek
Gość
Akumulatory przed zimą
«
Odpowiedz #8 -
Sobota, 25.11.2006, 23:19:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
ok sprawdze tak jak napisałeś, dzięki za pomoc.
Zapisane
browar
Świeżak
Offline
Skąd: Lublin
Akumulatory przed zimą
«
Odpowiedz #9 -
Sobota, 23.12.2006, 11:40:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
witam. piszą żeby się pochwalic, a mianowice ja mam akukumulaotorek od nowości. wozik stoi pod chmurką od zawsze. jakiś niesamowity egzemplarz.
pozdrawiam
Zapisane
Cordoba 1,4 AEX LPG 1997/98
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Akumulatory przed zimą
«
Odpowiedz #10 -
Sobota, 23.12.2006, 12:07:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "browar"
jakiś niesamowity egzemplarz.
Po prostu dobrze użytkowany
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
SMERU
Gość
Akumulatory przed zimą
«
Odpowiedz #11 -
Sobota, 23.12.2006, 15:32:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
To jak się obchodzić z akumulatorem żeby na tak długo starczył?
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Akumulatory przed zimą
«
Odpowiedz #12 -
Sobota, 23.12.2006, 15:51:11 -
NIEPRZECZYTANA
»
1-nie należy przekraczac napięcia ładowania max 14,4 voltów
2- nie pozostawiac w stanie rozładowania
3 dbac o poziom elektrolitu ew. ubytki uzupełniac woda destylowana
lub demineralizowaną
Obecnie produkowane aku bezobsługowe spoko starczają na kilka lat
pod warunkiem ze sa renomowanych producentów i właściwie nie wymagaja wiele
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
marcinmg
Użytkownik
Offline
Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006
Akumulatory przed zimą
«
Odpowiedz #13 -
Sobota, 23.12.2006, 22:35:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Arek"
Gwarancję mam do kwietnia 2006 więc musze ich cisnąć
Czyli już po gwaracji
Zapisane
Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)
nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Akumulatory przed zimą
«
Odpowiedz #14 -
Niedziela, 24.12.2006, 00:15:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Tracer"
1-nie należy przekraczac napięcia ładowania max 14,4 voltów
2- nie pozostawiac w stanie rozładowania
3 dbac o poziom elektrolitu ew. ubytki uzupełniac woda destylowana
lub demineralizowaną
To ja jeszcze przytoczę mały poradnik użytkowania akumulatorów:
1. Okresowa kontrola stanu elektrolitu (i ewentualne uzupełnianie)
2. Solidne zamocowanie uniemożliwiające przesuwanie
3. Utrzymywanie czystości, niedopuszczanie do zabrudzeń.
4. Kontrola stanu zacisków i smarowanie ich wazeliną techniczną
5. Kontrola stanu naładowania
6. Przeprowadzanie raz do roku ładowania odsiarczającego
[długie ładowanie małym prądem]
7. Nieprzeciążanie akumulatora w tym samym czasie dużą ilością dodatkowych urządzeń (klimatyzacja, reflektory, dmuchawa, radio, itd.)
8. Dobieranie akumulatora zgodnie z wymogami producenta pojazdu.
9. Uzupełnianie poziomu elektrolitu wyłącznie wodą destylowaną.
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Akumulatory przed zimą
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...