Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
cordoba vario - amortyzatory
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: cordoba vario - amortyzatory (Przeczytany 22744 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
tracer73
Gość
cordoba vario - amortyzatory
«
Poniedziałek, 23.10.2006, 17:31:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
witam
szykuje się do zmiany amorków w cordobie vario mod 2000 1,6 ALM podpowiedzcie jakie założyć i co jeszcze przy okazji wymienić
pozdrawiam
Zapisane
Tysonq
Użytkownik
Offline
Skąd: Ostrołęka
Samochód: Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000
cordoba vario - amortyzatory
«
Odpowiedz #1 -
Poniedziałek, 23.10.2006, 20:52:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
u mnie amorki padly z przodu, ale od razu i tyl wymienilem, zeby poczuc wyrazna roznice w prowadzeniu i na prawde te roznice czuc! Ja nie eksperymentowalem i zalozylem takie amorki jakie byly w oryginale, czyli olejowo-gazowe, rozmyslalem duzo nad gazowymi, ale przekonano mnie ze w zime jak samochod bedzie dlugo stal na mrozie to pierwsze kilometry beda jak jazda wozem drabiniastym. Olejowe moim zdaniem nie nadaja sie zupelnie bo seaciki maja ogolnie twardo zestrojone zawieszenie. Mysle ze najlepszym rozwiazaniem jest kompromis, czyli olejowo-gazowe. Amorki kupilem firmy Monroe, nie pamietam ceny. Od pewnego czasu draznil mnie tyl mojego samochodu, bo troche "siedzial" wiec postanowilem od razu wymienic sprezyny, oczywiscie z tylu. Efekt byl taki ze tyl podniosl sie tylko o 6mm, wiec szkoda kasy na taki zabieg, ale decyzja nalezy do Ciebie. Stwierdzilem ze ten typ tak ma, ze powodem moze byc butla z gazem ktora siedzi w kole, glosnik basowy, jakies klucze i wszystko w sumie daje pare kilo. Pamietam tylko ze koszt czesci wyniosl mnie cos kolo 900zl czyli 4 amorki i dwie tylne sprezyny, nie pamietam czy z tylu jakies odboje wymienialem, ale chyba tak bo jeden byl porwany na strzepy. Pozdrawiam
Zapisane
Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000,
zostałem w rodzinie....
VW Golf V 1.9 TDI BXE 2008
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
cordoba vario - amortyzatory
«
Odpowiedz #2 -
Wtorek, 24.10.2006, 07:52:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
a tak przy okazji orientuje się ktoś czy spręzyny tylne od vario bedą pasować do seadana
czy ktoś taki zabieg u siebie robił i jaki był efekt
(o ile podniosło to tyłeczek
)
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
Miro
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009
cordoba vario - amortyzatory
«
Odpowiedz #3 -
Wtorek, 24.10.2006, 10:43:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "peter174"
a tak przy okazji orientuje się ktoś czy spręzyny tylne od vario bedą pasować do seadana
czy ktoś taki zabieg u siebie robił i jaki był efekt
(o ile podniosło to tyłeczek
)
>>>TU<<<
a
>>>TU<<<
sam piszesz,że będą :zakrecony:
Zapisane
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
cordoba vario - amortyzatory
«
Odpowiedz #4 -
Wtorek, 24.10.2006, 12:31:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
ups :rock: ... masz rację trochę się zagalopowałem :zakrecony: ... ale opinie na ten temat osób, które moze taki zabieg robiły są nadal mile widziane ... a szczególnie co konkretnie polecacie (producent, typ)... w Białymstoku z tego co dobrze kojarze to chyba
jazzy
robił w swojej Cordi taki zabieg z resztą z pozytywnym skutkiem ale jakos nie miałem okazji z nim dokładniej o tym pogadać ...
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
spons
Użytkownik
Offline
Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW
cordoba vario - amortyzatory
«
Odpowiedz #5 -
Wtorek, 24.10.2006, 13:32:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Bilstein B6 + H&R -30mm.
Zapisane
http://seat-racing.pl
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
cordoba vario - amortyzatory
«
Odpowiedz #6 -
Czwartek, 16.11.2006, 08:02:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Własnie wymieniłem amorki z tyłu na
>> TAKIE <<<
i spręzyny H+R
Amoki gazowe.
Sprawują się OK
Spręzyny które były od nowości mi popękały (190 kkmów) a amorki były wylane...mokre
Coś tam trzymały ale były wilgotne. Postanowiłem za jednym razem wymienić komplet z tyłu.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
cordoba vario - amortyzatory
«
Odpowiedz #7 -
Czwartek, 16.11.2006, 09:19:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
tak z ciekawości Tracer ile cię wyniosła ta cała operacja
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
cordoba vario - amortyzatory
«
Odpowiedz #8 -
Czwartek, 16.11.2006, 11:01:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Amortyzatory bilstain 114 x 2
Spręzyny 2 szt 70 x 2 *
przesyłka 10
rózne gumy i odboje 75*
sworzeń przód bilstain 26*
końcówka drązka 30 *
------------------
509,-
Robocizna 250,-
w tym
wymiana amortyzatorów i sprężyn,
wymiana swożnia
wymiana końcówki drazka i
założenie osłony pod silnik
(marudzenie ze amo nie pasują ...gratis ,
poniewaz różnia się nieco od orginałów)
* ceny moga róznić się o kilka pln bo podaję z pamięci.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
4th_horseman
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97
cordoba vario - amortyzatory
«
Odpowiedz #9 -
Poniedziałek, 22.01.2007, 17:14:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
od pewnego czasu przygotowywalem sie do wymiany amorow przodi tyl (gaz) bo buja autem przy ruszaniu i hamowaniu no i fura kladzie sie na boki w szybszych zakretach. dzis robilem przeglad i przy okazji zbadalem skutecznosc tlumienia amorow i doznalem szoku: os przednia - 78% i 77%, tyl - 78% i 76% czyli prawie jak nowe. juz nic nie wiem.
czy olejowe sa rzeczywiscie tak miekkie?
ojca ibi (aex '96) prowadzi sie sporo sztywniej a zmienial tylko amorki na tyle (nie wiem czy olej czy gaz).
mam nadzieje ze jak zaloze stabilizator to troche sie auto usztywni.
Zapisane
'With the four horsemen ride...'
marcinmg
Użytkownik
Offline
Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006
cordoba vario - amortyzatory
«
Odpowiedz #10 -
Poniedziałek, 22.01.2007, 21:25:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Moje przednie też miały po 75% oryginały chyba jeszcze a dobijał mi na wybojach strasznie, a dodatkowo jeden stukał. Więc nie patrząc na badanie wymieniłem tym bardziej, że były wilgotne no i co się okazało, że takich zużytych to jeszcze nie widzieli 0 dosłownie 0 tłumienia. Tłok pod własnym ciężarem wchodził do końca i wychodził. Tak więc nie mam zaufania do takich metod, przeważnie jak zużyte to leci olej i trzeba wymieniać albo jak dobija na nierównościach.
Zapisane
Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)
nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą
4th_horseman
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97
cordoba vario - amortyzatory
«
Odpowiedz #11 -
Poniedziałek, 22.01.2007, 21:33:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
no tak, z tym ze u mnie nic nie wycieka ale fakt, na nierownosciach tlucze sie mocno. sprawdzali mi mechesy zawieszenie i powiedzieli ze luzow nie ma. no i badz tu czlowieku madry
Zapisane
'With the four horsemen ride...'
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
cordoba vario - amortyzatory
«
Odpowiedz #12 -
Poniedziałek, 22.01.2007, 21:45:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "marcinmg"
Tak więc nie mam zaufania do takich metod, przeważnie jak zużyte to leci olej i trzeba wymieniać albo jak dobija na nierównościach.
A jak nie leci olej ale dobija? Ale zawieszenie komfortowe (nie seat) przebieg 200 000 na badaniu wychodzi ok 75% to moze sprezyny??
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
marcinmg
Użytkownik
Offline
Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006
cordoba vario - amortyzatory
«
Odpowiedz #13 -
Poniedziałek, 22.01.2007, 23:31:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "raby"
Ale zawieszenie komfortowe (nie seat) przebieg 200 000 na badaniu wychodzi ok 75% to moze sprezyny??
U mnie jeździło się w porządku, nie piszczał na zakrętach ani się zbytnio nie wychylał, przy hamowaniu też nie było problemów tylko te stuki szczególnie przy zjeżdżaniu z krawężnika, no i przy prędkości ok. 100 km/h małe wgłębienia na drodze i dobicie, Jeżeli sprężyny to chybaby się obniżył a po drugie jak sprężyny to myślę, że i amortyzatory szybciej by się zużyły, więc w takim przypadku jedno i drugie do wymiany chyba, że amory nie dawno wymieniane.
Zapisane
Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)
nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
cordoba vario - amortyzatory
«
Odpowiedz #14 -
Wtorek, 23.01.2007, 00:00:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "marcinmg"
Cytat: "raby"
Ale zawieszenie komfortowe (nie seat) przebieg 200 000 na badaniu wychodzi ok 75% to moze sprezyny??
U mnie jeździło się w porządku, nie piszczał na zakrętach ani się zbytnio nie wychylał, przy hamowaniu też nie było problemów tylko te stuki szczególnie przy zjeżdżaniu z krawężnika, no i przy prędkości ok. 100 km/h małe wgłębienia na drodze i dobicie, Jeżeli sprężyny to chybaby się obniżył a po drugie jak sprężyny to myślę, że i amortyzatory szybciej by się zużyły, więc w takim przypadku jedno i drugie do wymiany chyba, że amory nie dawno wymieniane.
Dla scislosci podam caly temat: Samochod Focus Kombi 200 000 przebiegu, 90ps w dieslu. Przy ostrym depnieciu az sie buja, zawieszenie ciche ale dobija na malych uskokach, badanie wyszlo OK wyglada na nieco niski przod ale nie pamietam jak bylo kiedys (mysle ze nie wiele wyzej) amory nie wymieniane nigdy. Mimo wszystko stawiam na sprezyny... Co myslicie?
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
cordoba vario - amortyzatory
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...