Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: cordoba vario - amortyzatory  (Przeczytany 22730 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
tracer73
Gość



« Poniedziałek, 23.10.2006, 17:31:23 - NIEPRZECZYTANA »

witam
szykuje się do zmiany amorków w cordobie vario mod 2000 1,6 ALM podpowiedzcie jakie założyć i co jeszcze przy okazji wymienić
pozdrawiam
Zapisane
Tysonq
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ostrołęka
Samochód: Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 23.10.2006, 20:52:51 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie amorki padly z przodu, ale od razu i tyl wymienilem, zeby poczuc wyrazna roznice w prowadzeniu i na prawde te roznice czuc! Ja nie eksperymentowalem i zalozylem takie amorki jakie byly w oryginale, czyli olejowo-gazowe, rozmyslalem duzo nad gazowymi, ale przekonano mnie ze w zime jak samochod bedzie dlugo stal na mrozie to pierwsze kilometry beda jak jazda wozem drabiniastym. Olejowe moim zdaniem nie nadaja sie zupelnie bo seaciki maja ogolnie twardo zestrojone zawieszenie. Mysle ze najlepszym rozwiazaniem jest kompromis, czyli olejowo-gazowe. Amorki kupilem firmy Monroe, nie pamietam ceny. Od pewnego czasu draznil mnie tyl mojego samochodu, bo troche "siedzial" wiec postanowilem od razu wymienic sprezyny, oczywiscie z tylu. Efekt byl taki ze tyl podniosl sie tylko o 6mm, wiec szkoda kasy na taki zabieg, ale decyzja nalezy do Ciebie. Stwierdzilem ze ten typ tak ma, ze powodem moze byc butla z gazem ktora siedzi w kole, glosnik basowy, jakies klucze i wszystko w sumie daje pare kilo. Pamietam tylko ze koszt czesci wyniosl mnie cos kolo 900zl czyli 4 amorki i dwie tylne sprezyny, nie pamietam czy z tylu jakies odboje wymienialem, ale chyba tak bo jeden byl porwany na strzepy. Pozdrawiam :)
Zapisane

Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000,
zostałem w rodzinie....
VW Golf V 1.9 TDI BXE 2008
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 24.10.2006, 07:52:52 - NIEPRZECZYTANA »

a tak przy okazji orientuje się ktoś czy spręzyny tylne od vario bedą pasować do seadana  :?: czy ktoś taki zabieg u siebie robił i jaki był efekt  :?: (o ile podniosło to tyłeczek ;-)  )
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 24.10.2006, 10:43:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
a tak przy okazji orientuje się ktoś czy spręzyny tylne od vario bedą pasować do seadana  :?: czy ktoś taki zabieg u siebie robił i jaki był efekt  :?: (o ile podniosło to tyłeczek ;-)  )


>>>TU<<<  

a

>>>TU<<<  sam piszesz,że będą  :zakrecony:
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 24.10.2006, 12:31:04 - NIEPRZECZYTANA »

ups  :rock:  ... masz rację trochę się zagalopowałem  :zakrecony:  ... ale opinie na ten temat osób, które moze taki zabieg robiły są nadal mile widziane ... a szczególnie co konkretnie polecacie (producent, typ)... w Białymstoku z tego co dobrze kojarze to chyba jazzy robił w swojej Cordi taki zabieg z resztą z pozytywnym skutkiem ale jakos nie miałem okazji z nim  dokładniej o tym pogadać ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 24.10.2006, 13:32:24 - NIEPRZECZYTANA »

Bilstein B6 + H&R -30mm.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 16.11.2006, 08:02:30 - NIEPRZECZYTANA »

Własnie wymieniłem amorki z tyłu na
>> TAKIE <<<
 i spręzyny H+R
Amoki gazowe.
Sprawują się OK

Spręzyny które były od nowości mi popękały (190 kkmów) a amorki były wylane...mokre
Coś tam trzymały ale były wilgotne. Postanowiłem za jednym razem wymienić komplet z tyłu.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 16.11.2006, 09:19:54 - NIEPRZECZYTANA »

tak z ciekawości Tracer ile cię wyniosła ta cała operacja  :hmm:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 16.11.2006, 11:01:55 - NIEPRZECZYTANA »

Amortyzatory  bilstain         114 x 2
Spręzyny 2 szt                    70  x 2  *
przesyłka                           10
rózne gumy i odboje            75*
sworzeń przód   bilstain        26*
końcówka drązka                30 *
                          ------------------
                                        509,-

Robocizna                         250,-

w tym
 wymiana amortyzatorów i sprężyn,
 wymiana swożnia
wymiana końcówki drazka i
założenie osłony pod silnik
(marudzenie ze amo nie pasują ...gratis ,
poniewaz różnia się nieco od orginałów)
* ceny moga róznić się o kilka pln bo podaję z pamięci.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 22.01.2007, 17:14:30 - NIEPRZECZYTANA »

od pewnego czasu przygotowywalem sie do wymiany amorow przodi tyl (gaz) bo buja autem przy ruszaniu i hamowaniu no i fura kladzie sie na boki w szybszych zakretach. dzis robilem przeglad i przy okazji zbadalem skutecznosc tlumienia amorow i doznalem szoku: os przednia - 78% i 77%, tyl - 78% i 76% czyli prawie jak nowe. juz nic nie wiem.
czy olejowe sa rzeczywiscie tak miekkie?
ojca ibi (aex '96) prowadzi sie sporo sztywniej a zmienial tylko amorki na tyle (nie wiem czy olej czy gaz).
mam nadzieje ze jak zaloze stabilizator to troche sie auto usztywni.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 22.01.2007, 21:25:59 - NIEPRZECZYTANA »

Moje przednie też miały po 75% oryginały chyba jeszcze a dobijał mi na wybojach strasznie, a dodatkowo jeden stukał. Więc nie patrząc na badanie wymieniłem tym bardziej, że były wilgotne no i co się okazało, że takich zużytych to jeszcze nie widzieli 0 dosłownie 0 tłumienia. Tłok pod własnym ciężarem wchodził do końca i wychodził. Tak więc nie mam zaufania do takich metod, przeważnie jak zużyte to leci olej i trzeba wymieniać albo jak dobija na nierównościach.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 22.01.2007, 21:33:40 - NIEPRZECZYTANA »

no tak, z tym ze u mnie nic nie wycieka ale fakt, na nierownosciach tlucze sie mocno. sprawdzali mi mechesy zawieszenie i powiedzieli ze luzow nie ma. no i badz tu czlowieku madry :niewiem:
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 22.01.2007, 21:45:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "marcinmg"
Tak więc nie mam zaufania do takich metod, przeważnie jak zużyte to leci olej i trzeba wymieniać albo jak dobija na nierównościach.

A jak nie leci olej ale dobija? Ale zawieszenie komfortowe (nie seat) przebieg 200 000 na badaniu wychodzi ok 75% to moze sprezyny??
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 22.01.2007, 23:31:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Ale zawieszenie komfortowe (nie seat) przebieg 200 000 na badaniu wychodzi ok 75% to moze sprezyny??

U mnie jeździło się w porządku, nie piszczał na zakrętach ani się zbytnio nie wychylał, przy hamowaniu też nie było problemów tylko te stuki szczególnie przy zjeżdżaniu z krawężnika, no i przy prędkości ok. 100 km/h małe wgłębienia na drodze i dobicie, Jeżeli sprężyny to chybaby się obniżył a po drugie jak sprężyny to myślę, że i amortyzatory szybciej by się zużyły, więc w takim przypadku jedno i drugie do wymiany chyba, że amory nie dawno wymieniane.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 23.01.2007, 00:00:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "marcinmg"
Cytat: "raby"
Ale zawieszenie komfortowe (nie seat) przebieg 200 000 na badaniu wychodzi ok 75% to moze sprezyny??

U mnie jeździło się w porządku, nie piszczał na zakrętach ani się zbytnio nie wychylał, przy hamowaniu też nie było problemów tylko te stuki szczególnie przy zjeżdżaniu z krawężnika, no i przy prędkości ok. 100 km/h małe wgłębienia na drodze i dobicie, Jeżeli sprężyny to chybaby się obniżył a po drugie jak sprężyny to myślę, że i amortyzatory szybciej by się zużyły, więc w takim przypadku jedno i drugie do wymiany chyba, że amory nie dawno wymieniane.
Dla scislosci podam caly temat: Samochod Focus Kombi 200 000 przebiegu, 90ps w dieslu. Przy ostrym depnieciu az sie buja, zawieszenie ciche ale dobija na malych uskokach, badanie wyszlo OK wyglada na nieco niski przod ale nie pamietam jak bylo kiedys (mysle ze nie wiele wyzej) amory nie wymieniane nigdy. Mimo wszystko stawiam na sprezyny... Co myslicie?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» cordoba vario - amortyzatory
Skocz do: