+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» problem z odpalaniem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 30   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z odpalaniem  (Przeczytany 255623 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #360 - Środa, 03.07.2013, 05:14:09 - NIEPRZECZYTANA »

witam mam problem z odpalaniem mam cordobe 1.9 tdi 94r. musze go krecic i krecic zeby wkoncu odpalil jak juz odpali jest ok zgasze go przyjde powiedzmy po godzinie czy 2 i tez odpali bez problemu...nie wiem czy to wina jest pompy czy tez swiec a moze jeszcze cos innego czekam na odp
Tak jak pisałem wcześniej sprawdz przekaznik pompy np.109
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #361 - Czwartek, 18.07.2013, 13:12:45 - NIEPRZECZYTANA »

Ja się dopisuję, mój Toledo w ciepłe dni, jak stoi na słońcu, wcale nie reaguje na odpalanie - nic nie słychać (filmik niżej). Jeżeli jest gorąco i stoi w cieniu, zapala na dyg. Czyżby kostka stacyjki, czy coś innego?

<a href="http://www.youtube.com/v/Fu4hNMyia24" target="_blank">http://www.youtube.com/v/Fu4hNMyia24</a>
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #362 - Czwartek, 18.07.2013, 18:55:18 - NIEPRZECZYTANA »

kostka lub styk cienkiego kabla na rozruszniku
jak sprawdzic juz kiedys pisalem...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #363 - Czwartek, 18.07.2013, 20:26:06 - NIEPRZECZYTANA »

Dziwne jest, że jak jest chłodno to normalnie odpala, na raz, jak stoi na słońcu, to trzeba kręcić nawet ze 20 minut kluczykiem. A co do kabla na rozruszniku - jak poruszałem jakiś taki czerwony (sam jeden, ale niezbyt cienki, 2-3mm średnicy) to zapalił, ale później też nim ruszałem i nic. Na rozruszniku są jeszcze 2 kabelki (albo obok, nie przyglądałem się zbytnio), brązowy i niebieski, z jednej strony idą w wiązkę, z drugiej w okolice rozrusznika. Jutro jak będzie czas, to popatrzę, jak nie, to go pewnie tata na górce zostawi, żeby "na pych" zapalić (tak, obydwaj wiemy, że może pasek przeskoczyć - dlatego szukam rozwiązania), bo musi nim do pracy jechać (jego auto stoi pok kątem 45st i czeka na poratowanie blach).

edit: A czy może to być wina przekaźnika 109? Czy on powinien / może być ciepły (silnik pracował niespełna 2 minuty)? Mam taki: http://allegro.pl/przekaznik-pompy-paliwa-109-vw-skoda-1j0906381a-i3399381935.html
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 18.07.2013, 21:11:54 wysłane przez irocket » Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #364 - Piątek, 19.07.2013, 11:34:11 - NIEPRZECZYTANA »

Moze być. Zimne luty się w nim robią. jak jest wilgoć to widać kontaktują :P
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #365 - Piątek, 19.07.2013, 12:11:42 - NIEPRZECZYTANA »

Wilgoci nie ma skąd być za bardzo. Może się po prostu stacyjka wyrobiła, bo czasem też nie chciało łapać, tzn łapało i puszczało za moment. Już tata nawet wpadł na pomysł, jak na początku tego tematu - przycisk startowy ;) Jak zrobi tata drugie auto, to wezmę się za rozbieranie tego, muszę i tak wyciągnąć cały nawiew, bo mi plastik wpadł do środka i blokuje klapkę :P
Zapisane

Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #366 - Sobota, 20.07.2013, 13:47:40 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem podobny problem z rozrusznikiem ale w skodzie. W wilgotne dni odpalał rozrusznik ale jak było sucho, nawet nie próbował zaskoczyć cisza. Wyjąłem rozrusznik, rozebrałem część to jest cewkę która wyrzuca bendiks. Okazało się że mocno zaśniedział koniec uzwojenia cewki elektromagnesu (oryginalnie był zakuty w rowku obudowy. Przeczyściłem to miejsce papierem ściernym i polutowałem. Złożyłem ponownie i działało bez problemów. Może masz podobnie.
Zapisane

stan
kubol Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza '96r 1.9D

« Odpowiedz #367 - Czwartek, 25.07.2013, 18:03:21 - NIEPRZECZYTANA »

Jako, że jest to mój pierwszy post na forum, chciałem się ze wszystkimi przywitać  :pub:  :)

Mój problem polega na tym, że jestem posiadaczem ibizy 96r 1.9D i od jakiegoś czasu baaaardzo ciężko się jej odpala. Rozrusznik normalnie ładnie kręci, a jeśli po wielu mękach (5-10 razy) lub na pych odpali to strasznie kopci (w momencie odpalenia i przy kręceniu troszkę ) szarym dymem. Świecę wymieniłem, jednak nie mam pojęcia co mogę jeszcze zrobić, czytałem coś o przekaźniku 109, myślicie że w nim może leżeć przyczyna ? A może macie jakieś inne pomysły ? Akumulator ma rok czasu.

Pozdrawiam serdecznie,
Kubol.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 25.07.2013, 18:08:35 wysłane przez kubol » Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #368 - Czwartek, 25.07.2013, 18:54:57 - NIEPRZECZYTANA »

kubol, skoro już znalazłeś odpowiedni wątek, to trzeba było się do niego dopisać. Vide regulamin. Poczytaj ten, z którym scaliłem twój post. Może trafisz na jakąś sugestię.
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #369 - Czwartek, 25.07.2013, 19:29:31 - NIEPRZECZYTANA »

Jak na pych odpali, to może się pasek przestawił? Jak masz możliwość to sprawdź, czy znaki się zgadzają (na wale, rozrządzie i pompie chyba też), długo to nie zajmie, a ograniczy poszukiwania

Co do dymu - znalazłem to: http://forum.vw-passat.pl/threads/4059-Szary-dym-po-odpaleniu i to: http://www.autocentrum.pl/forum/silniki-diesla/niebieski-siwy-dym-przy-rozruchu-diesla-1999933813/
Zapisane

JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #370 - Czwartek, 25.07.2013, 19:40:06 - NIEPRZECZYTANA »

kubol, ja mając 1,9D też przerabiałem ten temat ... Po wycieczce ok 800km parę dni później okazało się, że ibiza "z dnia na dzień" coraz gorzej paliła. Tak jak u Ciebie na pych ok, na rozruszniku po paru próbach jakoś dawała radę i jak już odpaliła to było ok ... Że była to końcówka zimy też zmieniłem świece, akku a i tak na koniec okazało się że pierścienie się poddały  :huh:  Jak masz możliwość - sprawdź kompresję. Oleju nie bierze?
Zapisane
kubol Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza '96r 1.9D

« Odpowiedz #371 - Czwartek, 25.07.2013, 20:03:52 - NIEPRZECZYTANA »

Dziękuję za odpowiedzi.

Oleju nie bierze, w jaki sposób mogę sprawdzić kompresję ? Ja jestem totalnym laikiem, ale jak się mnie dobrze poprowadzi to potrafię coś zrobić :)

Znaków raczej nie sprawdzę, bo nie mam dostępu do garażu, jedynie warunki "pod blokiem"  :(
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #372 - Czwartek, 25.07.2013, 20:25:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kubol
w jaki sposób mogę sprawdzić kompresję ?
mechanik
Cytat: kubol
Znaków raczej nie sprawdzę
też mechanik
Ale zanim do niego pojedziesz poobserwuj w jakich dokładnie okolicznościach się to dzieje (temp. silnika, postój po nocy itp.) i poczytaj niniejszy wątek. Może coś się nasunie, chociaż jeśli nie masz doświadczenia to pozostaje mechanik.
Zapisane
kubol Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza '96r 1.9D

« Odpowiedz #373 - Czwartek, 25.07.2013, 20:28:22 - NIEPRZECZYTANA »

Lubię majsterkować, np ostatnio wymieniłem chłodnice  ( :D )

Dzieje się tak, kiedy auto postoi jakieś 4< godzin, rano, po pracy, czasem w trakcie pracy jak wyjdę odpalić jest to samo, z górki na rozruszniku też odpala...
Zapisane
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #374 - Piątek, 26.07.2013, 07:11:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kubol
z górki na rozruszniku też odpala...
pierwsza myśl jaka mi przyszła po przeczytaniu tego to problem z dostępem powietrza  :P  na pych wiatr, z górki wiatr ... No ale to raczej chyba nie możliwe, nie?  :P  :-X tak sobie z rana pomyślałem ...
Zapisane
Strony: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 30   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» problem z odpalaniem
Skocz do: