+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» ciężko zapala na ciepłym
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ciężko zapala na ciepłym  (Przeczytany 95224 razy)
0 użytkowników i 23 Gości przegląda ten wątek.
cowall
Gość



« Czwartek, 07.09.2006, 19:53:18 - NIEPRZECZYTANA »

witajcie!
przeszukałem archiwum i nie doszukałem się posta z moim problemem.
Samochód zapala na zimnym bezproblemowo, a na ciepłym potrafi zapalić od razu, a czasami kręci i kręci, czy coś powiniennem wymienić? dodam że przebieg silnika to ponad 220 tys km. Filtry itd wymienione

pozdrawiam
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 07.09.2006, 20:07:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "cowall"
przeszukałem archiwum i nie doszukałem się posta z moim problemem.
Samochód zapala na zimnym bezproblemowo, a na ciepłym potrafi zapalić od razu, a czasami kręci i kręci, czy coś powiniennem wymienić? dodam że przebieg silnika to ponad 220 tys km. Filtry itd wymienione

Kiepsko szukałeś :P
Ale pomogę :D

 :arrow: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1987.0
 :arrow: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1014.0
 :arrow: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1092.0
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
cowall
Gość



« Odpowiedz #2 - Czwartek, 07.09.2006, 20:37:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Cytat: "cowall"
przeszukałem archiwum i nie doszukałem się posta z moim problemem.
Samochód zapala na zimnym bezproblemowo, a na ciepłym potrafi zapalić od razu, a czasami kręci i kręci, czy coś powiniennem wymienić? dodam że przebieg silnika to ponad 220 tys km. Filtry itd wymienione

Kiepsko szukałeś :P
Ale pomogę :D

 :arrow: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1987.0
 :arrow: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1014.0
 :arrow: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1092.0


mowimy o silniku diesla, a linki dotyczą benzyniaków przeważnie na LPG, przyczyna jest ta sama niezaleznie od rodzaju silnika? czujnik temperatury moze sie raz zawieszac, a raz dzialac dobrze??
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 07.09.2006, 20:49:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "cowall"
mowimy o silniku diesla, a linki dotyczą benzyniaków przeważnie na LPG, przyczyna jest ta sama niezaleznie od rodzaju silnika?
Sprawdzić czujnik nie zaszkodzi - a wygląda, że tu może tkwić problem...

Cytat: "cowall"
czujnik temperatury moze sie raz zawieszac, a raz dzialac dobrze??
Sam czujnik to raczej działa albo nie działa, ale połączenia czujnika mogą czasami dobrze przewodzić, a czasami nie...  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
grzes
Gość



« Odpowiedz #4 - Czwartek, 07.09.2006, 20:58:46 - NIEPRZECZYTANA »

witam
ja mialem podobny problem z moim autkiem (corgoba gt 1,9 tdi 11o km, afn) u mnie przyczyną byl jakis problem z pompą wtryskową. juz teraz jest ok. elektryk zrobil jakies obejscie, nie wiem dokladnie co ale nie bylo drogie wiec sie nad tym nie zastanawialem. (100 zł) teraz samochód odpala  świetnie. o to chodzilo. Powodzenia
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #5 - Czwartek, 07.09.2006, 21:28:17 - NIEPRZECZYTANA »

Jak można taki czujnik sprawdzić i gdzie go szukać? Jechac do ASO czy samemu kupić i założyć? Jakieś ceny może znacie?

[ Dodano: 2006-09-07, 22:31 ]
acha i jeszcze jedno głupie pytanie: ten czujnik temperatury mierzy temp oleju w silniku czy cieczy chłodzącej i jak to się ma do kontrolki w aucie (pokazuje prawidłowo)
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 07.09.2006, 22:05:56 - NIEPRZECZYTANA »

Czujnik mierzy temperature cieczy chłodzacej.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Shizo
Gość



« Odpowiedz #7 - Piątek, 08.09.2006, 10:52:48 - NIEPRZECZYTANA »

Znalazłem na allegro taki czujnik: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=125541285 będzie dobry do Cordoby SX 96 1.6AFT? 75zł to dobra cena? Za wymianę biorą 20zł.
Zapisane
cowall
Gość



« Odpowiedz #8 - Sobota, 09.09.2006, 10:33:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "grzes"
witam
ja mialem podobny problem z moim autkiem (corgoba gt 1,9 tdi 11o km, afn) u mnie przyczyną byl jakis problem z pompą wtryskową. juz teraz jest ok. elektryk zrobil jakies obejscie, nie wiem dokladnie co ale nie bylo drogie wiec sie nad tym nie zastanawialem. (100 zł) teraz samochód odpala  świetnie. o to chodzilo. Powodzenia


dzięki! myśle że u mnie może być podobny objaw, będę sugerował mechanikom aby sprawdzili tą pompe, a jesli to nie bedzie to, bede pisal

dziekuje i pozdrawiam
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 11.09.2006, 12:02:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "grzes"
witam
ja mialem podobny problem z moim autkiem (corgoba gt 1,9 tdi 11o km, afn) u mnie przyczyną byl jakis problem z pompą wtryskową. juz teraz jest ok. elektryk zrobil jakies obejscie, nie wiem dokladnie co ale nie bylo drogie wiec sie nad tym nie zastanawialem. (100 zł) teraz samochód odpala  świetnie. o to chodzilo. Powodzenia


Ludzie...
Problem z odpalaniem to poniekad blad w sofcie. Z czasem zadana przez producenta dawka rozruchowa jest za mala (zuzycie wtryskow pompy silnika) przy cieplym silniku. Mozna zrobic rezystor ktory w momencie odpalania bedzie pokazywal mniejsza temp silnika niz rzeczywista ale przez to np dluzej swiece beda grzaly nawet latem !
Najprosciej jest zmienic mapy rozruchowe i nie wsadzac niczego bo pozniej jak np sie wysra to beda bledy.
Cowall jedz do Mastersa albo Diagtronika. Ok 30min roboty i bedzie palil od myku.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
all4you
Świeżak
Offline Offline



Skąd: śląsk

« Odpowiedz #10 - Sobota, 23.09.2006, 11:26:57 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Mam ten sam problem. Wszystkiemu winna jest głowica w pompie paliwa, niestety paliwo jakie mamy każdy wie:(, rozwiązań jest kilka

- nowa pompa paliwa ~ 6000zł
- regeneracja głowicy w pompie(12 m-cy gwarancji) ~ 1000zł
- używana pompa paliwa ~ 800zł
- zwiększenie dawki rozruchowej(chip) ~ 400zł

-najtańsze!!!!!
ja to rozwiązałem następująco, przerwałem obwód do czujnika temeratury, obok kierownicy mam przycisk( nie przełącznik) który normalnie zwiera a po naciśnięciu rozwiera obwód, gdy zapalam rano(zimny silnik) nic nie robię bo wszystko jest OK, gdy chcę zapalić jak jest ciepły, naciskam przycisk(przerywam obwód do czujnika temperatury) komp myśli że jest zimny i daje mu zwiększona dawkę paliwa, świece się grzeją i ..... zapala na dotyk:D po zapaleniu puszczak przycisk temp rośnie, świece się wyłączyły IBI pali i jestem zadowolony a w kieszeni ubyło mi jakieś 10zł na przycisk i przewód :D
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #11 - Sobota, 23.09.2006, 15:24:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "all4you"
ja to rozwiązałem następująco, przerwałem obwód do czujnika temeratury, obok kierownicy mam przycisk( nie przełącznik) który normalnie zwiera a po naciśnięciu rozwiera obwód, gdy zapalam rano(zimny silnik) nic nie robię bo wszystko jest OK, gdy chcę zapalić jak jest ciepły, naciskam przycisk(przerywam obwód do czujnika temperatury) komp myśli że jest zimny i daje mu zwiększona dawkę paliwa, świece się grzeją i ..... zapala na dotyk:D po zapaleniu puszczak przycisk temp rośnie, świece się wyłączyły IBI pali i jestem zadowolony a w kieszeni ubyło mi jakieś 10zł na przycisk i przewód :D


Jak po jednym sezonie swiece zarowe bedziesz mial do wymiany to zobaczysz ze to wcale najtansze nie jest ;)
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
all4you
Świeżak
Offline Offline



Skąd: śląsk

« Odpowiedz #12 - Sobota, 23.09.2006, 18:24:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "rob555"
Cytat: "all4you"
ja to rozwiązałem następująco, przerwałem obwód do czujnika temeratury, obok kierownicy mam przycisk( nie przełącznik) który normalnie zwiera a po naciśnięciu rozwiera obwód, gdy zapalam rano(zimny silnik) nic nie robię bo wszystko jest OK, gdy chcę zapalić jak jest ciepły, naciskam przycisk(przerywam obwód do czujnika temperatury) komp myśli że jest zimny i daje mu zwiększona dawkę paliwa, świece się grzeją i ..... zapala na dotyk:D po zapaleniu puszczak przycisk temp rośnie, świece się wyłączyły IBI pali i jestem zadowolony a w kieszeni ubyło mi jakieś 10zł na przycisk i przewód :D


Jak po jednym sezonie swiece zarowe bedziesz mial do wymiany to zobaczysz ze to wcale najtansze nie jest ;)


Rob555 wystraszyłes mnie :), wydaje mi się, że te 4 sekundy przy zapalaniu nie zrobią "wielkiej krzywdy" świecom. Co innego jeśli na stałe odłączyłbym czujnik temp., ale to tylko ~4 sek.
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 24.09.2006, 10:47:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "all4you"
Rob555 wystraszyłes mnie :), wydaje mi się, że te 4 sekundy przy zapalaniu nie zrobią "wielkiej krzywdy" świecom. Co innego jeśli na stałe odłączyłbym czujnik temp., ale to tylko ~4 sek.


Te 4 sek to tylko lampka sie pali ;] Zobacz po ilu naprawde przestaja grzac  :hmm:
Po drugie po zapaleniu jak sterownik ma syg ze silnik zimny lub brak sygnalu to w czasie jazdy do 2500obr podgrzewa swiece przez ok minute ... mozna to latwo sprawdzic bo przy przekraczaniu tych obrotów cyka przekaznik rozlaczajacy. Jak obroty spadna to znowu sie zalacza.
Wiec to nie jest tylko 4sek ;)
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
all4you
Świeżak
Offline Offline



Skąd: śląsk

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 24.09.2006, 11:58:13 - NIEPRZECZYTANA »

Rob555 dzieki za info  :pub:  :) czyli jaki według Ciebie jest najlepszy(najrozsądniejszy) sposób na TEN problem??
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» ciężko zapala na ciepłym
Skocz do: