+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» "Prawdziwy"ABS?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: "Prawdziwy"ABS?  (Przeczytany 19054 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
poandy
Gość



« Wtorek, 08.08.2006, 10:25:10 - NIEPRZECZYTANA »

Pytanie z serii jak to działa i dlaczego tak?Cordi jak w profilu ma 2 czujniki ABS na przodzie a niektóre "prawdziwe" mają na każdym kole.Czym się różni ich działanie.Czy "mój" działa tylko w poślizgu,bo nie wiem czego się spodziewać jak zadziała,gdyż nie próbowałem go wprowadzać w poślizg(jestem niedzielno-rodzinnym kierowcą a to mój pierwszy wóz z takim dodatkiem)a chciłabym cosik się dowiedziec.Dzieki za wszelkie informacje,może jeszcze ktoś z tego skorzysta.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 08.08.2006, 10:45:25 - NIEPRZECZYTANA »

Już mnie tu kiedys Koledzy poprawiali ze ABS jest na wszystkich kołach , tylko
najbardziej go słychać na przednich.
Wypróbowac mozna go jadąć np lewymi kołami po asfalcie a prawymi po piaskowym poboczu . Przy nagłym hamowaniu auta nie ma prawa zarzucić. Z przodu bedzie słychać
stukot klocków a pedał hamulca bedzie pulsował.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 08.08.2006, 11:03:02 - NIEPRZECZYTANA »

ich dzialanie rozni sie tym ze
modele ktore maja czujniki na kazdym kole sprawdzaja poslizg kazdego kola przy hamowaniu i przy poslizgu tynych kol wlaczaja pompe w cordobach tylko przednich kazdy abs dziala na tej samej zasadzie jesli zblokujesz kola pompa CI je rozblokuje i tak na przemian pozwalajac utrzymac sterownosc samochodu ale musisz pamietac ze abs wydluza droge hamowania pozwalajac ominac przeszkode
do zapobiegania poslizgowi bocznemu sluzy system ebd ale w cordobach to go chyba nie montowali
a zapobieganie poslizgowi przy ruszaniu to TCS mocniejsze silniki to mialy

stosowanie ABS daje odprezajacy masaz stopy  :satan:

[ Dodano: 2006-08-08, 12:04 ]
Cytat: "Tracer"
uż mnie tu kiedys Koledzy poprawiali ze ABS jest na wszystkich kołach


i znowu slyszales ze gdzies dzwoni ....

czujniki sa na przednich kolach ale abs dziala na caly uklad hamulcowy  :satan:
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 08.08.2006, 11:12:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "DeDeK"
czujniki sa na przednich kolach ale abs dziala na caly uklad hamulcowy  

A to chyba zależy od generacji systemu ABS?
W pierwszej generacji działało na cały układ, w drugiej osobno na lewy przód, osobno na prawy przód i osobno na tył, a w trzeciej generacji każde koło 'odpuszczane' jest oddzielnie...

Czy jakoś tak  :roll:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 08.08.2006, 11:45:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
A to chyba zależy od generacji systemu ABS?


ale nie zmienia to faktu ze abs oddzialywuje na wsie kola nie wnikalismy w dzialanie przod tyl lewo prawo :D

ale masz racje  :satan:
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
poandy
Gość



« Odpowiedz #5 - Wtorek, 08.08.2006, 12:07:58 - NIEPRZECZYTANA »

Dziękuję Panowie.No to wszystko jasne .Ja więcej pytań nie mam.  :papa:
Zapisane
erixon
Gość



« Odpowiedz #6 - Wtorek, 08.08.2006, 15:24:22 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem tylko skad sie wzielo stwierdzenie, ze abs wydluza droge hamowania. moze i wydluza, ale chyba w starych golfach z powybijanymi amorami...
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 08.08.2006, 16:10:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "DeDeK"
ale nie zmienia to faktu ze abs oddzialywuje na wsie kola nie wnikalismy w dzialanie przod tyl lewo prawo :D

ale masz racje  :satan:


Sorry - jakoś wymyśliło mi się, że chodzi o to, że wszystkie koła odpuszczane są w jednym momencie :-)

He he i niechcący 'wypaliłem' z generacjami ABS'ów  :mikolaj:

[ Dodano: 2006-08-08, 17:13 ]
Cytat: "erixon"
nie wiem tylko skad sie wzielo stwierdzenie, ze abs wydluza droge hamowania. moze i wydluza, ale chyba w starych golfach z powybijanymi amorami...

A pomyśl jak działa ABS... i nie chodzi tu tylko o starego golfa, ale również o nowiuśkiego merce... seata oczywiście :D

ABS "odpuszcza" hamulce, więc droga hamowania siłą rzeczy musi wydłużyć się  :papa:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 08.08.2006, 16:32:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
ABS "odpuszcza" hamulce, więc droga hamowania siłą rzeczy musi wydłużyć się

no ale w zalozeniu abs mial nie dopuscic do zablokowania kol co wydluza droge hamowania. to tak jak z hamowaniem pulsacyjnym - droga hamowania jest wtedy krotsza niz jak zablokujemy kola. taka jest moja koncepcja :ok:
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 08.08.2006, 21:04:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
to tak jak z hamowaniem pulsacyjnym - droga hamowania jest wtedy krotsza niz jak zablokujemy kola

Droga hamowania z zablokowanymi kołami jest krótsza niż przy hamowaniu pulsacyjnym :!:  (proponuję sprawdzić :D )

Sprawa trochę komplikuje się, bo zablokowanie kół prowadzi do poślizgu i mocno niszczy opony, dlatego zalecane jest hamowanie pulsacyjne (a nie dlatego, że skraca drogę hamowania).

Umiejętne używanie hamulca (hamowanie z siłą, tuż przed zerwaniem przyczepności przez koła) jest efektywniejsze od wszystkich ABS'ów :!:  Nie wspominając już o tym, że na śliskich nawierzchniach ABS 'gubi się'  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 08.08.2006, 21:13:34 - NIEPRZECZYTANA »

no i tez jeśli są zjechane amorki to ABS wiele nie da a wręcz będzie szkodził
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 08.08.2006, 23:17:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Umiejętne używanie hamulca (hamowanie z siłą, tuż przed zerwaniem przyczepności przez koła) jest efektywniejsze od wszystkich ABS'ów

no tez o to wlasnie mi chodzilo :ok:
Cytat: "KYS"
zablokowanie kół prowadzi do poślizgu i mocno niszczy opony, dlatego zalecane jest hamowanie pulsacyjne (a nie dlatego, że skraca drogę hamowania)

bedac w poslizgu, niszczenie opon jest chyba ostatnia rzecza o ktorej sie mysli, przynajmniej w moim przypadku.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #12 - Środa, 09.08.2006, 05:53:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
ABS "odpuszcza" hamulce, więc droga hamowania siłą rzeczy musi wydłużyć się  
_________________


A co to za herezje !!!! :satan:
ABS sledzi działanie hamulców ( a właściwie obracanie się kół)
cały czas ale nie włącza się cały czas!!!
Jesli przyczepność jest OK to hamowanie jest takie jak bez ABSu
Natomiast w momencie utraty przyczepności , wtedy gdy bez ABSu jedzie sie jak na łyżwach np. po zapiaszczonym asfalcie
ABS przywraca przyczepność i właśnie skraca drogę hamowania.
ABS to układ antypoślizgowy a poslizg jak wiemy, wydłuża drogę hamowania.
Prosze nie straszyć posiadaczy aut z ABS-em bo sie będą bali hamulec nacisnąć :hmm:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #13 - Środa, 09.08.2006, 07:48:50 - NIEPRZECZYTANA »

Tracer, Jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co się ma. Czyli się lubi brak ABSu ;)

Dobrze to napisałeś. Do momentu zerwania przyczepności auto z ABSem i bez tak samo hamuje. Ale jak juz zerwie przyczepność to auto bez ABSu jedzie dalej i tam gdzie zechce.

A pisanie, że odpuszczenie hamulca wydłuża droge to jest czysta niewiedza. To tak jak pchnąć coś z miejsca co stało jakiś czas. Na początku jest ciążko ale jak już ruszy to idzie lżej. Dlatego ABS próbuje wrócić do stanu z przed zerwania przyczepności... Ale wierzcie w co tylko chcecie  :idea:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #14 - Środa, 09.08.2006, 07:55:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Ale jak juz zerwie przyczepność to auto bez ABSu jedzie dalej i tam gdzie zechce.

Proponuję zrobić test:
zapiaszczony asfalt i hamowanie typu "wciśnięcie hamulca do oporu" w samochodzie z ABS'em i bez (ewentualnie wyłączyć ABS)...
Zmierzcie drogę hamowania i sami przekonacie się  :ok:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» "Prawdziwy"ABS?
Skocz do: