Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
"Prawdziwy"ABS?
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: "Prawdziwy"ABS? (Przeczytany 19051 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
poandy
Gość
"Prawdziwy"ABS?
«
Wtorek, 08.08.2006, 10:25:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Pytanie z serii jak to działa i dlaczego tak?Cordi jak w profilu ma 2 czujniki ABS na przodzie a niektóre "prawdziwe" mają na każdym kole.Czym się różni ich działanie.Czy "mój" działa tylko w poślizgu,bo nie wiem czego się spodziewać jak zadziała,gdyż nie próbowałem go wprowadzać w poślizg(jestem niedzielno-rodzinnym kierowcą a to mój pierwszy wóz z takim dodatkiem)a chciłabym cosik się dowiedziec.Dzieki za wszelkie informacje,może jeszcze ktoś z tego skorzysta.
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
"Prawdziwy"ABS?
«
Odpowiedz #1 -
Wtorek, 08.08.2006, 10:45:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
Już mnie tu kiedys Koledzy poprawiali ze ABS jest na wszystkich kołach , tylko
najbardziej go słychać na przednich.
Wypróbowac mozna go jadąć np lewymi kołami po asfalcie a prawymi po piaskowym poboczu . Przy nagłym hamowaniu auta nie ma prawa zarzucić. Z przodu bedzie słychać
stukot klocków a pedał hamulca bedzie pulsował.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
DeDeK
Użytkownik
Offline
Skąd: Poznan
"Prawdziwy"ABS?
«
Odpowiedz #2 -
Wtorek, 08.08.2006, 11:03:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
ich dzialanie rozni sie tym ze
modele ktore maja czujniki na kazdym kole sprawdzaja poslizg kazdego kola przy hamowaniu i przy poslizgu tynych kol wlaczaja pompe w cordobach tylko przednich kazdy abs dziala na tej samej zasadzie jesli zblokujesz kola pompa CI je rozblokuje i tak na przemian pozwalajac utrzymac sterownosc samochodu ale musisz pamietac ze abs wydluza droge hamowania pozwalajac ominac przeszkode
do zapobiegania poslizgowi bocznemu sluzy system ebd ale w cordobach to go chyba nie montowali
a zapobieganie poslizgowi przy ruszaniu to TCS mocniejsze silniki to mialy
stosowanie ABS daje odprezajacy masaz stopy
[
Dodano
: 2006-08-08, 12:04
]
Cytat: "Tracer"
uż mnie tu kiedys Koledzy poprawiali ze ABS jest na wszystkich kołach
i znowu slyszales ze gdzies dzwoni ....
czujniki sa na przednich kolach ale abs dziala na caly uklad hamulcowy
Zapisane
DeDeK
Była CORDI SPORT TD
I
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Online
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
"Prawdziwy"ABS?
«
Odpowiedz #3 -
Wtorek, 08.08.2006, 11:12:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "DeDeK"
czujniki sa na przednich kolach ale abs dziala na caly uklad hamulcowy
A to chyba zależy od generacji systemu ABS?
W pierwszej generacji działało na cały układ, w drugiej osobno na lewy przód, osobno na prawy przód i osobno na tył, a w trzeciej generacji każde koło 'odpuszczane' jest oddzielnie...
Czy jakoś tak
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
DeDeK
Użytkownik
Offline
Skąd: Poznan
"Prawdziwy"ABS?
«
Odpowiedz #4 -
Wtorek, 08.08.2006, 11:45:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
A to chyba zależy od generacji systemu ABS?
ale nie zmienia to faktu ze abs oddzialywuje na wsie kola nie wnikalismy w dzialanie przod tyl lewo prawo
ale masz racje
Zapisane
DeDeK
Była CORDI SPORT TD
I
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
poandy
Gość
"Prawdziwy"ABS?
«
Odpowiedz #5 -
Wtorek, 08.08.2006, 12:07:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dziękuję Panowie.No to wszystko jasne .Ja więcej pytań nie mam. :papa:
Zapisane
erixon
Gość
"Prawdziwy"ABS?
«
Odpowiedz #6 -
Wtorek, 08.08.2006, 15:24:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
nie wiem tylko skad sie wzielo stwierdzenie, ze abs wydluza droge hamowania. moze i wydluza, ale chyba w starych golfach z powybijanymi amorami...
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Online
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
"Prawdziwy"ABS?
«
Odpowiedz #7 -
Wtorek, 08.08.2006, 16:10:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "DeDeK"
ale nie zmienia to faktu ze abs oddzialywuje na wsie kola nie wnikalismy w dzialanie przod tyl lewo prawo
ale masz racje
Sorry - jakoś wymyśliło mi się, że chodzi o to, że wszystkie koła odpuszczane są w jednym momencie
He he i niechcący 'wypaliłem' z generacjami ABS'ów :mikolaj:
[
Dodano
: 2006-08-08, 17:13
]
Cytat: "erixon"
nie wiem tylko skad sie wzielo stwierdzenie, ze abs wydluza droge hamowania. moze i wydluza, ale chyba w starych golfach z powybijanymi amorami...
A pomyśl jak działa ABS... i nie chodzi tu tylko o starego golfa, ale również o nowiuśkiego merce... seata oczywiście
ABS "odpuszcza" hamulce, więc droga hamowania siłą rzeczy musi wydłużyć się :papa:
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
4th_horseman
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97
"Prawdziwy"ABS?
«
Odpowiedz #8 -
Wtorek, 08.08.2006, 16:32:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
ABS "odpuszcza" hamulce, więc droga hamowania siłą rzeczy musi wydłużyć się
no ale w zalozeniu abs mial nie dopuscic do zablokowania kol co wydluza droge hamowania. to tak jak z hamowaniem pulsacyjnym - droga hamowania jest wtedy krotsza niz jak zablokujemy kola. taka jest moja koncepcja
Zapisane
'With the four horsemen ride...'
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Online
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
"Prawdziwy"ABS?
«
Odpowiedz #9 -
Wtorek, 08.08.2006, 21:04:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "4th_horseman"
to tak jak z hamowaniem pulsacyjnym - droga hamowania jest wtedy krotsza niz jak zablokujemy kola
Droga hamowania z zablokowanymi kołami jest krótsza niż przy hamowaniu pulsacyjnym
(proponuję sprawdzić
)
Sprawa trochę komplikuje się, bo zablokowanie kół prowadzi do poślizgu i mocno niszczy opony, dlatego zalecane jest hamowanie pulsacyjne (a nie dlatego, że skraca drogę hamowania).
Umiejętne używanie hamulca (hamowanie z siłą, tuż przed zerwaniem przyczepności przez koła) jest efektywniejsze od wszystkich ABS'ów
Nie wspominając już o tym, że na śliskich nawierzchniach ABS 'gubi się'
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Valgaar
Animator :-)
Moderator
Offline
Skąd: Śląsk
"Prawdziwy"ABS?
«
Odpowiedz #10 -
Wtorek, 08.08.2006, 21:13:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
no i tez jeśli są zjechane amorki to ABS wiele nie da a wręcz będzie szkodził
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97
"Prawdziwy"ABS?
«
Odpowiedz #11 -
Wtorek, 08.08.2006, 23:17:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
Umiejętne używanie hamulca (hamowanie z siłą, tuż przed zerwaniem przyczepności przez koła) jest efektywniejsze od wszystkich ABS'ów
no tez o to wlasnie mi chodzilo
Cytat: "KYS"
zablokowanie kół prowadzi do poślizgu i mocno niszczy opony, dlatego zalecane jest hamowanie pulsacyjne (a nie dlatego, że skraca drogę hamowania)
bedac w poslizgu, niszczenie opon jest chyba ostatnia rzecza o ktorej sie mysli, przynajmniej w moim przypadku.
Zapisane
'With the four horsemen ride...'
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
"Prawdziwy"ABS?
«
Odpowiedz #12 -
Środa, 09.08.2006, 05:53:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytuj
ABS "odpuszcza" hamulce, więc droga hamowania siłą rzeczy musi wydłużyć się
_________________
A co to za herezje !!!!
ABS sledzi działanie hamulców ( a właściwie obracanie się kół)
cały czas ale nie włącza się cały czas!!!
Jesli przyczepność jest OK to hamowanie jest takie jak bez ABSu
Natomiast w momencie utraty przyczepności , wtedy gdy bez ABSu jedzie sie jak na łyżwach np. po zapiaszczonym asfalcie
ABS przywraca przyczepność i właśnie skraca drogę hamowania.
ABS to układ antypoślizgowy a poslizg jak wiemy, wydłuża drogę hamowania.
Prosze nie straszyć posiadaczy aut z ABS-em bo sie będą bali hamulec nacisnąć
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
"Prawdziwy"ABS?
«
Odpowiedz #13 -
Środa, 09.08.2006, 07:48:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tracer
, Jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co się ma. Czyli się lubi brak ABSu
Dobrze to napisałeś. Do momentu zerwania przyczepności auto z ABSem i bez tak samo hamuje. Ale jak juz zerwie przyczepność to auto bez ABSu jedzie dalej i tam gdzie zechce.
A pisanie, że odpuszczenie hamulca wydłuża droge to jest czysta niewiedza. To tak jak pchnąć coś z miejsca co stało jakiś czas. Na początku jest ciążko ale jak już ruszy to idzie lżej. Dlatego ABS próbuje wrócić do stanu z przed zerwania przyczepności... Ale wierzcie w co tylko chcecie
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Online
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
"Prawdziwy"ABS?
«
Odpowiedz #14 -
Środa, 09.08.2006, 07:55:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Abdul"
Ale jak juz zerwie przyczepność to auto bez ABSu jedzie dalej i tam gdzie zechce.
Proponuję zrobić test:
zapiaszczony asfalt i hamowanie typu "wciśnięcie hamulca do oporu" w samochodzie z ABS'em i bez (ewentualnie wyłączyć ABS)...
Zmierzcie drogę hamowania i sami przekonacie się
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Strony: [
1
]
2
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
"Prawdziwy"ABS?
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...