+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem z IBIZA
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z IBIZA  (Przeczytany 29320 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 08.08.2006, 10:51:54 - NIEPRZECZYTANA »

Niestety orginalne kable VN to podstawa. Czysta kopółka i palec też.
Juz tu kiedyś pisałem ku uciesze ogółu ze badziewiaste kable impregnuje sie na chwile
.....lakierem do włosów. Podobno działa. ;-)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #16 - Środa, 09.08.2006, 08:21:03 - NIEPRZECZYTANA »

W VW kable w oryginale są miedziane i tylko miedziane a nie ze ścieżką węglową jak to w niektórych silikonowych kablach jest. Na kablach raczej nie da się zaoszczędzić.
Kiedyś w golfie kupiłem kable silconowe firmy nie pamiętam już i ich wypieprzyłem jeszcze szybciej jak założyłem nie było jazdy nawet na suchym (zmieniłem na stare oryginalne tylko dobrze wygrzane opalarką i było git) do następnego razu jak prawie utopiłem auto :pub:  :pub:  :pub:

[ Dodano: 2006-08-09, 09:24 ]
A o lakierze też słyszałem i nawet że się podobno gotuję - chodzi tutaj o rozgrzanie kabli bo bardzo szybko odparują - ja nie próbowałem nigdy. :ok:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #17 - Środa, 09.08.2006, 21:29:34 - NIEPRZECZYTANA »

No i znalazłem połowę problemu a raczej skutki jakiejś usterki.
Dzisiaj z nadzieją, że auto wyschło próbuje odpalić a tu ani widu ani słychu. Otwieram maske i zaczynam poszukiwania. Hop pod kopułkę a tu takie cudo z palca rozdzielacza zostało:



No to wskoczyłem w autobus, kupiłem w pobliskim sklepie identyko palec za 15, zakładam i autko odpaliło. Ale co z tego. Dalej coś szarpie i to dość regularnie, a jak nie szarpie to tak jakby nie szło jak za dawnych dni ;)

No i moja teoria na dzień dzisiejszy jest taka, że kable są walnięte i przez to zamiast iskra uciekać na świece nie miała przejścia po kablach i zostawała na palcu lub też szła "podwójna" na kolejny cylinder. No i może przez to palec się zagrzał bo widać na nim, że jest nie tyle co wykruszony co bardziej sie przytopił i dopiero rozleciał.

Kable już zamówiłem bo i tak nosiłem się od dawna z tym zamiarem. Macie jakies inne pomysły?? Mogła cewka dać popalić temu paluchowi??  :niewiem:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #18 - Środa, 09.08.2006, 21:39:56 - NIEPRZECZYTANA »

Mam nadzeję, ze nie będe złym prorokiem ,ale przy takim uszkodzeniu jest ryzyko uszkodzenia stopnia mocy który steruje cewką zapłonową.
Nierozładowana energia z cewki gromadzi się i gdy nie ma przeskoku iskry moze cofnąc sie do stopnia mocy.
Po za tym wymieniłbym kopułkę ,bo po takim incydencie moze miec mikropeknięcia.
kable, kopółka i jak to nie pomoże to podejzany jest komp.
z VNem nie ma żartów :sad:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #19 - Środa, 09.08.2006, 21:47:37 - NIEPRZECZYTANA »

No właśnie jakiś miesiąc temu wymieniłem kopułkę. Wygląda teraz dosyć dobrez. Jedynie roztopiony plastik porozpryskiwał się na niej ale to łatwo zeszło.

A co do stopnia mocy to on siedzi właśnie w kompie?? Na ile kasy mam się szykować?? :(
Da rade zdiagnozować to VAGiem??
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #20 - Środa, 09.08.2006, 22:08:29 - NIEPRZECZYTANA »

Spoko ,spoko,
Dobrze zeby kopółka i palec były tego samego producent, para
Ja zawsze wymieniam razem i jeno i drugie.
U Ciebie palec był za duzy i został rozerwany.
Ja jednak bym wymienil na próbe  bo to tańsza część niz komp.
I dobre przewody...
Przed kompem cewke mozna jeszcze podejżewać....
Niestety z VN tak jest jak nie ma ujśćia to gotowe rozwalić wszystko :sad:  :sad:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 10.08.2006, 07:47:58 - NIEPRZECZYTANA »

Kopułka była BERU a kruca fix nie mieli palca do niej jak ją kupowałem więc zostawiłem starą (juz przytartą) więc ona raczej nie mogła być za duża.

Teraz kupiłem jakąś włoską i jak dotkne kopułkę przy uruchomionym silniku to czuć lekkie stukanie (musi się ułożyć/dotrzeć) ale okiem się nie uchwyci jakis jej wibracji - także w tym temacie mam nadzieję, że będzie ok.

Co do kabli to stety/niestety już zamówiłem.
Są to kabelki Janmora. Silikonowe z miedzianym rdzeniem (140pln) Miałem kiedyś takie w jetcie i dawały rade. Mogłem zawsze wziać BERU ale do AFT kosztuja prawie 200  :neutral:

Na razie nie ruszam auta. Jak wymienie kable to zobaczymy jak będzie chodził i ew. wtedy pójde w strone cewki...
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #22 - Czwartek, 10.08.2006, 12:34:43 - NIEPRZECZYTANA »

Palec nie może dotykać w czasie pracy bolców w kopułce. Jak Tracer słusznie powiedział ma być komplet i wymieniać zawsze komplet (kopułka+palec).
Sądząc po tym palcu auto nie miało prawa odpalić. Jest duża nadzieja, że końcówka mocy ocalała bo iskra gdzieś szła (głównie w kopułce) gorzej jak  wogóle kabel WN jest odłączony. Zwróć uwagę jeszcze na świecę, bo jeśli któraś kiepsko pali to iskra przepali w końcu palec i kopułkę, albo kable (jak kolega wcześniej napisał iskra musi mieć "ujście", a ujściem jest właśnie świeca). :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
snurf
Gość



« Odpowiedz #23 - Czwartek, 10.08.2006, 13:17:13 - NIEPRZECZYTANA »

a co do mojego kablowego problemu to napiszcie please kabel jakiego producenta nie spowoduje nieprzyjemnosci rano i po deszczach...bosch? ngk?
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #24 - Czwartek, 10.08.2006, 13:52:19 - NIEPRZECZYTANA »

wiekszosc poleca ngk, ew. beru. co do boscha to nie wiem.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #25 - Czwartek, 10.08.2006, 14:49:09 - NIEPRZECZYTANA »

ostatnio zmienialem przewody WN na Sentecha ... i jest :ok: ... dobre za przystepną cenę
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #26 - Piątek, 11.08.2006, 07:58:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
ostatnio zmienialem przewody WN na Sentecha ... i jest  ... dobre za przystepną cenę

A ile kosztują  i czy są miedziane :?:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #27 - Piątek, 11.08.2006, 09:42:35 - NIEPRZECZYTANA »

tu masz link do takich przewodów http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=118613180
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
darius_poznan Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: poznań
Samochód: SEAT IBIZA CUPRA 1.9 TDI BPX

« Odpowiedz #28 - Piątek, 11.08.2006, 10:39:01 - NIEPRZECZYTANA »

ja mialem takie sentechy i zmieniam wracam do org juz mam zamowione teraz tylko zalozyc i sie zobaczy czy cos sie zmieni pozdro
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #29 - Piątek, 11.08.2006, 18:02:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
A co do stopnia mocy to on siedzi właśnie w kompie??

Cos mi sie wydaje ze w cewce zaplonowej. Do cewki dochodza try przewody wiec pewnie plus minus i sygnal z kompa sterujacy stopniem mocy
Zapisane

Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem z IBIZA
Skocz do: