Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
problem z IBIZA
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
3
4
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: problem z IBIZA (Przeczytany 29323 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #15 -
Wtorek, 08.08.2006, 10:51:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Niestety orginalne kable VN to podstawa. Czysta kopółka i palec też.
Juz tu kiedyś pisałem ku uciesze ogółu ze badziewiaste kable impregnuje sie na chwile
.....lakierem do włosów. Podobno działa.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #16 -
Środa, 09.08.2006, 08:21:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
W VW kable w oryginale są miedziane
i tylko miedziane
a nie ze ścieżką węglową jak to w niektórych silikonowych kablach jest. Na kablach raczej nie da się zaoszczędzić.
Kiedyś w golfie kupiłem kable silconowe firmy nie pamiętam już i ich wypieprzyłem jeszcze szybciej jak założyłem nie było jazdy nawet na suchym (zmieniłem na stare oryginalne tylko dobrze wygrzane opalarką i było git) do następnego razu jak prawie utopiłem auto
[
Dodano
: 2006-08-09, 09:24
]
A o lakierze też słyszałem i nawet że się podobno gotuję - chodzi tutaj o rozgrzanie kabli bo bardzo szybko odparują - ja nie próbowałem nigdy.
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #17 -
Środa, 09.08.2006, 21:29:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
No i znalazłem połowę problemu a raczej skutki jakiejś usterki.
Dzisiaj z nadzieją, że auto wyschło próbuje odpalić a tu ani widu ani słychu. Otwieram maske i zaczynam poszukiwania. Hop pod kopułkę a tu takie cudo z palca rozdzielacza zostało:
No to wskoczyłem w autobus, kupiłem w pobliskim sklepie identyko palec za 15, zakładam i autko odpaliło. Ale co z tego. Dalej coś szarpie i to dość regularnie, a jak nie szarpie to tak jakby nie szło jak za dawnych dni
No i moja teoria na dzień dzisiejszy jest taka, że kable są walnięte i przez to zamiast iskra uciekać na świece nie miała przejścia po kablach i zostawała na palcu lub też szła "podwójna" na kolejny cylinder. No i może przez to palec się zagrzał bo widać na nim, że jest nie tyle co wykruszony co bardziej sie przytopił i dopiero rozleciał.
Kable już zamówiłem bo i tak nosiłem się od dawna z tym zamiarem. Macie jakies inne pomysły?? Mogła cewka dać popalić temu paluchowi??
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #18 -
Środa, 09.08.2006, 21:39:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mam nadzeję, ze nie będe złym prorokiem ,ale przy takim uszkodzeniu jest ryzyko uszkodzenia stopnia mocy który steruje cewką zapłonową.
Nierozładowana energia z cewki gromadzi się i gdy nie ma przeskoku iskry moze cofnąc sie do stopnia mocy.
Po za tym wymieniłbym kopułkę ,bo po takim incydencie moze miec mikropeknięcia.
kable, kopółka i jak to nie pomoże to podejzany jest komp.
z VNem nie ma żartów :sad:
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #19 -
Środa, 09.08.2006, 21:47:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
No właśnie jakiś miesiąc temu wymieniłem kopułkę. Wygląda teraz dosyć dobrez. Jedynie roztopiony plastik porozpryskiwał się na niej ale to łatwo zeszło.
A co do stopnia mocy to on siedzi właśnie w kompie?? Na ile kasy mam się szykować??
Da rade zdiagnozować to VAGiem??
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #20 -
Środa, 09.08.2006, 22:08:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Spoko ,spoko,
Dobrze zeby kopółka i palec były tego samego producent, para
Ja zawsze wymieniam razem i jeno i drugie.
U Ciebie palec był za duzy i został rozerwany.
Ja jednak bym wymienil na próbe bo to tańsza część niz komp.
I dobre przewody...
Przed kompem cewke mozna jeszcze podejżewać....
Niestety z VN tak jest jak nie ma ujśćia to gotowe rozwalić wszystko :sad: :sad:
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #21 -
Czwartek, 10.08.2006, 07:47:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Kopułka była BERU a kruca fix nie mieli palca do niej jak ją kupowałem więc zostawiłem starą (juz przytartą) więc ona raczej nie mogła być za duża.
Teraz kupiłem jakąś włoską i jak dotkne kopułkę przy uruchomionym silniku to czuć lekkie stukanie (musi się ułożyć/dotrzeć) ale okiem się nie uchwyci jakis jej wibracji - także w tym temacie mam nadzieję, że będzie ok.
Co do kabli to stety/niestety już zamówiłem.
Są to kabelki Janmora. Silikonowe z miedzianym rdzeniem (140pln) Miałem kiedyś takie w jetcie i dawały rade. Mogłem zawsze wziać BERU ale do AFT kosztuja prawie 200 :neutral:
Na razie nie ruszam auta. Jak wymienie kable to zobaczymy jak będzie chodził i ew. wtedy pójde w strone cewki...
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #22 -
Czwartek, 10.08.2006, 12:34:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Palec nie może dotykać w czasie pracy bolców w kopułce. Jak Tracer słusznie powiedział ma być komplet i wymieniać zawsze komplet (kopułka+palec).
Sądząc po tym palcu auto nie miało prawa odpalić. Jest duża nadzieja, że końcówka mocy ocalała bo iskra gdzieś szła (głównie w kopułce) gorzej jak wogóle kabel WN jest odłączony. Zwróć uwagę jeszcze na świecę, bo jeśli któraś kiepsko pali to iskra przepali w końcu palec i kopułkę, albo kable (jak kolega wcześniej napisał iskra musi mieć "ujście", a ujściem jest właśnie świeca).
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
snurf
Gość
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #23 -
Czwartek, 10.08.2006, 13:17:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
a co do mojego kablowego problemu to napiszcie please kabel jakiego producenta nie spowoduje nieprzyjemnosci rano i po deszczach...bosch? ngk?
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #24 -
Czwartek, 10.08.2006, 13:52:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
wiekszosc poleca ngk, ew. beru. co do boscha to nie wiem.
Zapisane
'With the four horsemen ride...'
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #25 -
Czwartek, 10.08.2006, 14:49:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
ostatnio zmienialem przewody WN na Sentecha ... i jest
... dobre za przystepną cenę
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #26 -
Piątek, 11.08.2006, 07:58:11 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "peter174"
ostatnio zmienialem przewody WN na Sentecha ... i jest ... dobre za przystepną cenę
A ile kosztują i czy są miedziane
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #27 -
Piątek, 11.08.2006, 09:42:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
tu masz link do takich przewodów
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=118613180
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
darius_poznan
Świeżak
Offline
Skąd: poznań
Samochód: SEAT IBIZA CUPRA 1.9 TDI BPX
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #28 -
Piątek, 11.08.2006, 10:39:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja mialem takie sentechy i zmieniam wracam do org juz mam zamowione teraz tylko zalozyc i sie zobaczy czy cos sie zmieni pozdro
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
problem z IBIZA
«
Odpowiedz #29 -
Piątek, 11.08.2006, 18:02:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Abdul"
A co do stopnia mocy to on siedzi właśnie w kompie??
Cos mi sie wydaje ze w cewce zaplonowej. Do cewki dochodza try przewody wiec pewnie plus minus i sygnal z kompa sterujacy stopniem mocy
Zapisane
Strony:
1
[
2
]
3
4
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
problem z IBIZA
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...