+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Podniesionie mocy w ibizie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Podniesionie mocy w ibizie  (Przeczytany 7638 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
neo_82 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań\Emmeloord
Samochód: Ibiza 2004 , 2.0 benzyna

« Sobota, 16.03.2019, 16:53:43 - NIEPRZECZYTANA »

Witam zamierzam troszkę podnieść moc , modyfikując układ dolotowy i wydechowy.
Chciałbym jakiś filtr stożkowy . Możliwe , ze KN  (Chyba ze macie rowniez jakies sprawdzone )

Co sądzicie o takim czymś
https://inter-rally.pl/product-pol-6898-K-N-57i-Seat-Ibiza-IV-2-0-57-0542.html


Zdążyłem doczytać z
https://allegro.pl/artykul/jak-wybrac-sportowy-filtr-powietrza-4G1LDl465fD?bi_c=SPORTOWY%20FILTR%20POWIETRZA%20SEAT&bi_m=cat.search-artTeaser&bi_s=internal
Cytuje
" Trzeba będzie się zatem natrudzić, aby zrobić miejsce dla nowego filtra. Należy przy tym pamiętać, że usunięcie fabrycznej obudowy prawdopodobnie przełoży się na uzyskanie efektu odwrotnego do zamierzonego, a więc spadku mocy. Wszystko przez nieubłagane prawa fizyki. Filtr stożkowy bez stosownej obudowy będzie bowiem zasysał gorące powietrze spod maski, a im wyższa temperatura gazu, tym mniejsza jego gęstość. Potencjalny tuner musi więc nie tylko usunąć starą obudowę, ale też skonstruować lub kupić nową, która odseparuje filtr od gorącego powietrza. Można przy tym postawić na gotowe airboxy, których koszt zakupu oscyluje w granicach 150–200 zł."
Pozdrawiam , miłego
« Ostatnia zmiana: Sobota, 16.03.2019, 17:00:45 wysłane przez neo_82 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 17.03.2019, 09:24:43 - NIEPRZECZYTANA »

Zacznij od zmiany samochodu.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
neo_82 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań\Emmeloord
Samochód: Ibiza 2004 , 2.0 benzyna

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 17.03.2019, 10:23:02 - NIEPRZECZYTANA »

Trudno o pomoc . Mam ten i nie bede zmieniał . Czy ktoś mi pomoże ?
Zapisane
Danny Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Dębica
Samochód: Był Leon Cupra R '02 1.8T i Leon 2.0T Je Design , jest Ibiza FR '08

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 17.03.2019, 10:51:33 - NIEPRZECZYTANA »

Niestety podnoszenie mocy w silnikach starszej generacji (zwłaszcza wolnossących) nie za bardzo ma sens bo poniesione koszty zmian nijak się będą miały do rzeczywistego wzrostu mocy.. Najprościej podnosic moc w uturbionych silnikach. Chyba że wsadzisz turbo do 2.0 to wtedy to będzie jechało :ok:
Kwestia kosztów i czy w ogóle jest to wykonalne..
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 17.03.2019, 11:45:05 - NIEPRZECZYTANA »

Co nie zorbisz to wywalanie kasy w błoto.
4-5KM może uzyskasz co jak dla mnie jest błędem pomiarowym i nie da się zauważyć.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
neo_82 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań\Emmeloord
Samochód: Ibiza 2004 , 2.0 benzyna

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 17.03.2019, 20:56:18 - NIEPRZECZYTANA »

gdzieś czytałem , ze kolega ma ibize 90 konna i polecali mu dolot i wydechowy z kwasówki podobno miało mu pomóc i to znacznie , ja prócz tych modyfikacji myslałem jeszcze o tunerze zeby wymapował to , a co z sportowymi wtryskami ? robił ktoś to ? zna temat . Na innym forum VKP mam kolegów i tam z 2.0 Vectry C robią 300+ KM (grubo ponad)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 18.03.2019, 00:24:55 - NIEPRZECZYTANA »

Bez turbo? No opisz te modyfikacje
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
neo_82 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań\Emmeloord
Samochód: Ibiza 2004 , 2.0 benzyna

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 18.03.2019, 19:19:42 - NIEPRZECZYTANA »

raby dotychczas miałem diesla. benzyna to nowy temat . pomóz coś jak znasz temat
co mozna zrobić jakie koszty ?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 18.03.2019, 21:13:04 - NIEPRZECZYTANA »

Napisałem w 1 odpowiedzi. Serio
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 19.03.2019, 07:33:32 - NIEPRZECZYTANA »

Jak masz 2.0 w benzynie i Ci mało mocy to tylko swap silnika Ci pozostaje.
Miałem kiedyś dolot z kwasówki w 1,6 ALM i po za fajniejszym dżwiękiem
i większym zużyciem paliwa w zimne dni i w zimie nie zauważyłem specjane żeby choć z 5 KM przybyło.
W przedziale silnika było tyle miejsca, ze wstawili blahe żeby KNa oddzielić od silnika i żeby miał chłodniej,
ale to wszystko było dla lepszego poczucia właściciela czyli mnie. :-X
 
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 19.03.2019, 07:38:51 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
neo_82 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań\Emmeloord
Samochód: Ibiza 2004 , 2.0 benzyna

« Odpowiedz #10 - Piątek, 22.03.2019, 17:58:05 - NIEPRZECZYTANA »

Trochę doczytać zdążyłem.  Fakt chcąc podnieść dość znacznie moc (Ok 30-50 km) wpakowalbym dużo pieniędzy nie opłacalne

Napisano: Wtorek, 19.03.2019, 17:19:00


Tracer  i nic ?  Założyles KN i wydech i nic ? 
Coraz częściej myślę o dokladce  turbiny . Muszę tylko jakiegoś tunera znaleźć.  Muszę jechać do Amsterdamu i popytać o możliwości,  koszty  ;D
Zapisane
Danny Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Dębica
Samochód: Był Leon Cupra R '02 1.8T i Leon 2.0T Je Design , jest Ibiza FR '08

« Odpowiedz #11 - Piątek, 22.03.2019, 19:32:00 - NIEPRZECZYTANA »

W Holandii tanio raczej nie będzie bo jak przeglądałem swego czasu rachunki na zmiany jakich Holendrzy dokonali w moim Leonie (auto było demo carem jednego z holenderskich salonów sprzedaży) to się uzbierało parę tys euro na koła, zawieszenie, chipowanie i inne zmiany w wyglądzie ;D  
Koszt samej turbiny plus jej wsadzenie i dodatkowe przeróbki  przewyższą  pewnie wartość Twojego auta, ale... kto upartemu Polakowi zabroni  ;)
« Ostatnia zmiana: Piątek, 22.03.2019, 19:34:00 wysłane przez Danny » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #12 - Piątek, 22.03.2019, 19:34:06 - NIEPRZECZYTANA »

Wydechu juz nie zmieniałem w Cordobie  75 KM , tylko zamieniłem ją na Leona I z ASV w dieslu 110KM  :-X
Dokładka turbiny to inny sterownik  i pewnie inny licznik bo to w VW to  komplet , inna wiązka silnika i pewnie coś nieprzewidzianego..... .
Ktoś sie musi na tym znać , żeby to potrafić zrobić  :-X  :-\
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
neo_82 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań\Emmeloord
Samochód: Ibiza 2004 , 2.0 benzyna

« Odpowiedz #13 - Sobota, 23.03.2019, 10:04:14 - NIEPRZECZYTANA »

W Holandii tanio raczej nie będzie bo jak przeglądałem swego czasu rachunki na zmiany jakich Holendrzy dokonali w moim Leonie (auto było demo carem jednego z holenderskich salonów sprzedaży) to się uzbierało parę tys euro na koła, zawieszenie, chipowanie i inne zmiany w wyglądzie ;D  
Koszt samej turbiny plus jej wsadzenie i dodatkowe przeróbki  przewyższą  pewnie wartość Twojego auta, ale... kto upartemu Polakowi zabroni  ;)


Zdziwilbys  się ile zapłaciłem za seata . Jeśli zamieszczę się w 3 tyś euro to może zacznę działać
« Ostatnia zmiana: Sobota, 23.03.2019, 10:07:03 wysłane przez neo_82 » Zapisane
Danny Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Dębica
Samochód: Był Leon Cupra R '02 1.8T i Leon 2.0T Je Design , jest Ibiza FR '08

« Odpowiedz #14 - Sobota, 23.03.2019, 10:47:57 - NIEPRZECZYTANA »

Strzelam, że więcej niż 2 tys. euro nie dałeś...
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Podniesionie mocy w ibizie
Skocz do: