+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Filtr Stożkowy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Filtr Stożkowy  (Przeczytany 188305 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Sobota, 06.05.2006, 17:25:01 - NIEPRZECZYTANA »

Takiego tematu jeszcze niebyło aczkolwiek jakieś 2 posty w innym temacie z Tracerem zamieniłem.
No to jeżeli macie jakąś wiedzę na temat Filtrów Stożkowych - to proszę o rozwinięcie tematu.


Mam jak wiecie Corbę 1.4i AEX - filtr powietrza to duża pucha na środku.
Czy filtr instalować odrazu za tą dużą puchą ( gdybym się na taki zdecydował ) i czy w takim wypadku wtedy wywalić filtr powietrza ( ten jajowaty - taki mam ).
Czy mój silnik ma przepływomierz powietrza - bo słyszałem że do tego wtedy jest niepolecany stożek.
Czy dla danej pojemności musi spełniać jakieś wymiary ( oprócz obejmy ).
Jakie są plusi i minust takich stożków.


Jaki filtr, za ile, na co zwrócić uwagę. Czy polecacie coś z Allegro do 50PLN ???
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Dura Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Cordoba 1.6 ABU/ Octavia 1.9 TDI

« Odpowiedz #1 - Sobota, 06.05.2006, 17:58:21 - NIEPRZECZYTANA »

Filtr stozkowy moze dac lekki przyrost mocy lub Nm ale tylko gdy beda zachowane odpowiednie parametry. Im dluzsza rura dolotowa tym wiecej Nm mozna uzyskac jednak zeby to cos dalo srednica musi byc odpowiednia i stozek jakis firmowy bo te typu"noname" to nic po za dzwiekiem nie zmienia ;-)  najlepiej podjechac do jakiejs firmy ktora zajmuje sie tym zeby obliczyli dlugosc i srednice :)
Zapisane

joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #2 - Sobota, 06.05.2006, 20:21:49 - NIEPRZECZYTANA »

wiec tak  proponuje wywalic  puszke   kupic  rurke pcv  i kawalek  lacznika gumowego  i polaczyc to z przepustnica  na koncu zapodac  stozek  ,  ja osobisnie polecal bym stozek  firmy bmc lub k&n dobre filterki  naprawde  , dobrze  zrobiony dolot  moze ci dac  kilka koni wsumie raczej nieodczuwalne  to bedzie  i karku  ci nieurwie  ale w polaczeniu a kilkoma modami  mozna  juz  cos poczuc ,  no i  dzwiek  sie zmieni  silnik bedzie glosniejszy  jak by mial  duzo  wiecej  mocy  < takie  buczenie i fajny szum spod maski >
niektuzy mowia  ze tylko nierdzewke na dolot  ja juz robilem niejeden dolot z pcv  i  powiesz szczeze ze  o wiele mniej sie nagrzewa niz  nierdzewka  moze nierdzewka  ladnie wyglada ale czy jest az taka dobra to bym sie klucil  
jak cos  punchoo, to zapraszam na gg  lub priv
Zapisane

falla_x
Gość



« Odpowiedz #3 - Niedziela, 07.05.2006, 18:14:01 - NIEPRZECZYTANA »

a nie lepiej np. wywalic z tej puchy plastikowej orginalny filtr i zostawic ja pusta do tego zdiac ten dolot powietrza ten lejek i zalozyc na koncowke rore bodajze 50mm (zeby nie bylo takiego zwerzenia jak to jest w tym lejkowatym orginalnym ) i w tedy poprowadzic ta rurke gdzies zeby lapal zimne powietrze??, albo poprostu zamontowac zamiast orginalu jakis zamiennik np. k&Na tez taki okragly + np. to poszezenie wlotu powietrza ?? :)  :mrgreen: co o tym myslicie
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 07.05.2006, 18:29:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "falla_x"
a nie lepiej np. wywalic z tej puchy plastikowej orginalny filtr i zostawic ja pusta do tego zdiac ten dolot powietrza ten lejek i zalozyc na koncowke rore bodajze 50mm (zeby nie bylo takiego zwerzenia jak to jest w tym lejkowatym orginalnym ) i w tedy poprowadzic ta rurke gdzies zeby lapal zimne powietrze??,



Właśnie o czymś takim myślałem - tylko czy długość rurki nie powinna być jakoś wyliczona i zazwyczaj średnica filtra ( od strony montażu ) w wielu przypadkach ma 70-77mm.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 07.05.2006, 19:47:28 - NIEPRZECZYTANA »

ja bym wywalil puszke  do jak dodasz jewszcze rurke  do tego to dopiero zwiekszy sie pojemnosc  , zreszta co mialem powiedziec w tym temacie juz powiedzialem
Zapisane

falla_x
Gość



« Odpowiedz #6 - Niedziela, 07.05.2006, 20:30:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "joker"
ja bym wywalil puszke  do jak dodasz jewszcze rurke  do tego to dopiero zwiekszy sie pojemnosc  , zreszta co mialem powiedziec w tym temacie juz powiedzialem


a jaka jest tak naprawde roznica miedzy wkladka zamiennikiem orginalnego filtra a filtrem stozkowym ?? czy nie lepiej jest wlasnie zastosowac zamiennik np K&N wtrdy wszystko jest na swoim miejscu i przez to nie trzeba nic wyliczac ??
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 07.05.2006, 20:36:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "falla_x"
a jaka jest tak naprawde roznica miedzy wkladka zamiennikiem orginalnego filtra a filtrem stozkowym ?? czy nie lepiej jest wlasnie zastosowac zamiennik np K&N wtrdy wszystko jest na swoim miejscu i przez to nie trzeba nic wyliczac ??


Może ktoś się wypowie, co ma założony ten "nasączany" filtr np K&N do oryginalnej puszki? Sam myślałem o czymś takim, bo jak pytałem o stożek, to mnie oświecono, że łatwo można turbinkę zabić.. A turbinka to cała uroda mojego dieselka :)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 07.05.2006, 20:58:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "falla_x"
Cytat: "joker"
ja bym wywalil puszke  do jak dodasz jewszcze rurke  do tego to dopiero zwiekszy sie pojemnosc  , zreszta co mialem powiedziec w tym temacie juz powiedzialem


a jaka jest tak naprawde roznica miedzy wkladka zamiennikiem orginalnego filtra a filtrem stozkowym ?? czy nie lepiej jest wlasnie zastosowac zamiennik np K&N wtrdy wszystko jest na swoim miejscu i przez to nie trzeba nic wyliczac ??

zrobiony dolot moze dac dobry efekt  i przedewszystkim fajny dzwiek  
po wkladce niespodziewal bym sie  zawiele  ,
jak juz cos robic  to tak by cos to dalo  a nie tak zeby bylo  
wmiare dlugi  zimny dolot  moze  poprawic  troche dynamike auta  jesli jeszcze do tego sa inne modyfikacje  to moze  miec znaczacy to efekt
Zapisane

falla_x
Gość



« Odpowiedz #9 - Niedziela, 07.05.2006, 21:05:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "joker"
Cytat: "falla_x"
Cytat: "joker"
ja bym wywalil puszke  do jak dodasz jewszcze rurke  do tego to dopiero zwiekszy sie pojemnosc  , zreszta co mialem powiedziec w tym temacie juz powiedzialem


a jaka jest tak naprawde roznica miedzy wkladka zamiennikiem orginalnego filtra a filtrem stozkowym ?? czy nie lepiej jest wlasnie zastosowac zamiennik np K&N wtrdy wszystko jest na swoim miejscu i przez to nie trzeba nic wyliczac ??

zrobiony dolot moze dac dobry efekt  i przedewszystkim fajny dzwiek  
po wkladce niespodziewal bym sie  zawiele  ,
jak juz cos robic  to tak by cos to dalo  a nie tak zeby bylo  
wmiare dlugi  zimny dolot  moze  poprawic  troche dynamike auta  jesli jeszcze do tego sa inne modyfikacje  to moze  miec znaczacy to efekt


a jak samemu mozna ustali jaka srednice zalozyc rorki i jak dluga ?? da sie jakos to samemu ustalic
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 07.05.2006, 21:34:44 - NIEPRZECZYTANA »

A gdyby do takiego zwykłego filtra powietrza jaki jest w tej prostokątnej puszce - doprowadzić powietrze bezpośrednio z grilla ??? Czy da to coś ???

---> Zdjęcie tej puszki z Filtrem powietrza <---
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 07.05.2006, 21:59:39 - NIEPRZECZYTANA »

Kiedyś miałem 126p i panowie z WAT wydali do niego książeczkę o ulepszeniach ,między innymi układu dolotowego i nawet turbo mozna było zrobić bo wycinało się taki otwór w puszce filtra i dmuchawa dmuchała nim powietrze  :smile:
Ogólnie nabrałem wtedy doświadczenia że w przypadku silników wolnossących dostarczenie większej ilości powietrza BARDZO korzystnie wpływa na spalanie bo większa jego ilośc jest oczywista.
Przy okazji dowiedziałem się zeby likwidować wszystkie krawędzie i uskoki i chropowatościw układzie dolotowym i wydechowym.
Dlatego barzo mi się spodobała konstrukcja filtra stożkowego K&N i sobie ją zafundowałem.
-autko zdecydowanie lepiej przyśpiesza
- dodanie zdecydowanie "gazu" powoduje fajne fuknięcie
- w zimie wzrasta zużycie paliwa na krótkich dystansach bo nie ma podgrzewania powietrza
   jak to jest w puszcze.
Tak ze uważam się za szczęsliwego posiadacza układu dolotowego z filtrem K&N
,jest on praktycznie wieczny i zawsze go można adoptować do następnego autka.

Słyszałem opinię ze nie jest on zdrowy dla przepływomiedza i na szczęście u mnie go nie ma.
*  mój filtr do obejżenia w moim albumie

[ Dodano: 2006-05-07, 23:07 ]
Cytat: "punchoo"
A gdyby do takiego zwykłego filtra powietrza jaki jest w tej prostokątnej puszce - doprowadzić powietrze bezpośrednio z grilla ??? Czy da to coś ???

---> Zdjęcie tej puszki z Filtrem powietrza <---


Fabryczny układ dolotowy ma za dużo zakamarków i przeszkód które powierzu stawiaja opór i przez to ma ono wiekszy opór w dostaniu sie do silnika.
Wszystko poskutkuje co zwiększy jedo dostęp i zmniejszy oporyna drodze do przepustnicy.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 07.05.2006, 22:27:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Cytat: "punchoo"
A gdyby do takiego zwykłego filtra powietrza jaki jest w tej prostokątnej puszce - doprowadzić powietrze bezpośrednio z grilla ??? Czy da to coś ???

---> Zdjęcie tej puszki z Filtrem powietrza <---


Fabryczny układ dolotowy ma za dużo zakamarków i przeszkód które powierzu stawiaja opór i przez to ma ono wiekszy opór w dostaniu sie do silnika.
Wszystko poskutkuje co zwiększy jedo dostęp i zmniejszy oporyna drodze do przepustnicy.


A ja własnie wstawiłem kibelrure do oryginalnej puszki i poprowadziłem ją przy klimie na wysokość progu. Efekt?? Znacznie lepszy dół. Potem wymieniłem filtr na Jamexa gąbkowego (również nasączonego jak bawełniany) no i nie odczułem zauważalnej różnicy. A jeszcze też wywaliłem tą siateczkę melatową przed przepływką. Ten jamex i tam już ma coś takiego więc dodatkowe zaburzenie przepływu nie było potrzebne.


A co do wyliczania długości dolotu to podejrzewam (ale to tylko podejrzewam), że można to policzyć w następujący sposób...

1. Zmierzyć średnicę i długość standardowego udkładu dolotowego.
2. Ze wzorów na liczenie bass-reflexu przy kolumnach policzyć jaka jest jego czestotliwość rezonansowa (w aucie jest doładowanie rezonansowe więc powinny się sprawdzić) Wzorów jest pełno w sieci więc nie pytajcie mnie o nie.
3. Zmierzyć średnicę nowego, zanabytego dolotu.
4. No i z powyższych zaleznosci policzyć jaka powinna być jego docelowa długość.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
taz Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 08.05.2006, 20:48:40 - NIEPRZECZYTANA »

ma ktos siakies fotki jak to do kupy podlaczyc ?
od poczatku do konca
mile widziany cennik
Zapisane

:google:
Mike_C Mężczyzna
Black Devil Car
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba, 94r, 1.6 ABU

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 08.05.2006, 22:42:38 - NIEPRZECZYTANA »

Ja rozpatrywałem też możliwość wstawienia zamiast zwykłego filtra powietrza wkładki sportowej i uleprzenie dopływu powietrza poprzez umieszczenie na przedzie dolotu rury od okapów i poprowadzeniu jej pod zderzak. Wystkie te kombinacje są spowodowane tym że jakoś nikt nie może mi doradzić jco mam zrobić z filtrem stożkowym w przypadku mojego silnika tj. 1.6 ABU dlatego sam coś kombinuje. Pozdro
Zapisane

Cordoba GLX, 1.6, ABU, 1994 r. I'm riding around in my Black Devil Car
Strony: [1] 2 3 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Filtr Stożkowy
Skocz do: