Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Filtr Stożkowy
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
...
22
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Filtr Stożkowy (Przeczytany 188038 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Filtr Stożkowy
«
Sobota, 06.05.2006, 17:25:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Takiego tematu jeszcze niebyło aczkolwiek jakieś 2 posty w innym temacie z Tracerem zamieniłem.
No to jeżeli macie jakąś wiedzę na temat Filtrów Stożkowych - to proszę o rozwinięcie tematu.
Mam jak wiecie Corbę 1.4i AEX - filtr powietrza to duża pucha na środku.
Czy filtr instalować odrazu za tą dużą puchą ( gdybym się na taki zdecydował ) i czy w takim wypadku wtedy wywalić filtr powietrza ( ten jajowaty - taki mam ).
Czy mój silnik ma przepływomierz powietrza - bo słyszałem że do tego wtedy jest niepolecany stożek.
Czy dla danej pojemności musi spełniać jakieś wymiary ( oprócz obejmy ).
Jakie są plusi i minust takich stożków.
Jaki filtr, za ile, na co zwrócić uwagę. Czy polecacie coś z Allegro do 50PLN ???
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
Dura
Użytkownik
Offline
Samochód: Cordoba 1.6 ABU/ Octavia 1.9 TDI
WWW
Filtr Stożkowy
«
Odpowiedz #1 -
Sobota, 06.05.2006, 17:58:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Filtr stozkowy moze dac lekki przyrost mocy lub Nm ale tylko gdy beda zachowane odpowiednie parametry. Im dluzsza rura dolotowa tym wiecej Nm mozna uzyskac jednak zeby to cos dalo srednica musi byc odpowiednia i stozek jakis firmowy bo te typu"noname" to nic po za dzwiekiem nie zmienia
najlepiej podjechac do jakiejs firmy ktora zajmuje sie tym zeby obliczyli dlugosc i srednice
Zapisane
TUNING KLUB KRAKÓW
joker
Użytkownik
Offline
Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6
Filtr Stożkowy
«
Odpowiedz #2 -
Sobota, 06.05.2006, 20:21:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
wiec tak proponuje wywalic puszke kupic rurke pcv i kawalek lacznika gumowego i polaczyc to z przepustnica na koncu zapodac stozek , ja osobisnie polecal bym stozek firmy bmc lub k&n dobre filterki naprawde , dobrze zrobiony dolot moze ci dac kilka koni wsumie raczej nieodczuwalne to bedzie i karku ci nieurwie ale w polaczeniu a kilkoma modami mozna juz cos poczuc , no i dzwiek sie zmieni silnik bedzie glosniejszy jak by mial duzo wiecej mocy < takie buczenie i fajny szum spod maski >
niektuzy mowia ze tylko nierdzewke na dolot ja juz robilem niejeden dolot z pcv i powiesz szczeze ze o wiele mniej sie nagrzewa niz nierdzewka moze nierdzewka ladnie wyglada ale czy jest az taka dobra to bym sie klucil
jak cos
punchoo
, to zapraszam na gg lub priv
Zapisane
www.kamikazedriver.prv.pl
falla_x
Gość
Filtr Stożkowy
«
Odpowiedz #3 -
Niedziela, 07.05.2006, 18:14:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
a nie lepiej np. wywalic z tej puchy plastikowej orginalny filtr i zostawic ja pusta do tego zdiac ten dolot powietrza ten lejek i zalozyc na koncowke rore bodajze 50mm (zeby nie bylo takiego zwerzenia jak to jest w tym lejkowatym orginalnym ) i w tedy poprowadzic ta rurke gdzies zeby lapal zimne powietrze??, albo poprostu zamontowac zamiast orginalu jakis zamiennik np. k&Na tez taki okragly + np. to poszezenie wlotu powietrza ??
co o tym myslicie
Zapisane
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Filtr Stożkowy
«
Odpowiedz #4 -
Niedziela, 07.05.2006, 18:29:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "falla_x"
a nie lepiej np. wywalic z tej puchy plastikowej orginalny filtr i zostawic ja pusta do tego zdiac ten dolot powietrza ten lejek i zalozyc na koncowke rore bodajze 50mm (zeby nie bylo takiego zwerzenia jak to jest w tym lejkowatym orginalnym ) i w tedy poprowadzic ta rurke gdzies zeby lapal zimne powietrze??,
Właśnie o czymś takim myślałem - tylko czy długość rurki nie powinna być jakoś wyliczona i zazwyczaj średnica filtra ( od strony montażu ) w wielu przypadkach ma 70-77mm.
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
joker
Użytkownik
Offline
Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6
Filtr Stożkowy
«
Odpowiedz #5 -
Niedziela, 07.05.2006, 19:47:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja bym wywalil puszke do jak dodasz jewszcze rurke do tego to dopiero zwiekszy sie pojemnosc , zreszta co mialem powiedziec w tym temacie juz powiedzialem
Zapisane
www.kamikazedriver.prv.pl
falla_x
Gość
Filtr Stożkowy
«
Odpowiedz #6 -
Niedziela, 07.05.2006, 20:30:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "joker"
ja bym wywalil puszke do jak dodasz jewszcze rurke do tego to dopiero zwiekszy sie pojemnosc , zreszta co mialem powiedziec w tym temacie juz powiedzialem
a jaka jest tak naprawde roznica miedzy wkladka zamiennikiem orginalnego filtra a filtrem stozkowym ?? czy nie lepiej jest wlasnie zastosowac zamiennik np K&N wtrdy wszystko jest na swoim miejscu i przez to nie trzeba nic wyliczac ??
Zapisane
heartless
Moderator
Offline
Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ
Filtr Stożkowy
«
Odpowiedz #7 -
Niedziela, 07.05.2006, 20:36:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "falla_x"
a jaka jest tak naprawde roznica miedzy wkladka zamiennikiem orginalnego filtra a filtrem stozkowym ?? czy nie lepiej jest wlasnie zastosowac zamiennik np K&N wtrdy wszystko jest na swoim miejscu i przez to nie trzeba nic wyliczac ??
Może ktoś się wypowie, co ma założony ten "nasączany" filtr np K&N do oryginalnej puszki? Sam myślałem o czymś takim, bo jak pytałem o stożek, to mnie oświecono, że łatwo można turbinkę zabić.. A turbinka to cała uroda mojego dieselka
Zapisane
Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94
joker
Użytkownik
Offline
Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6
Filtr Stożkowy
«
Odpowiedz #8 -
Niedziela, 07.05.2006, 20:58:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "falla_x"
Cytat: "joker"
ja bym wywalil puszke do jak dodasz jewszcze rurke do tego to dopiero zwiekszy sie pojemnosc , zreszta co mialem powiedziec w tym temacie juz powiedzialem
a jaka jest tak naprawde roznica miedzy wkladka zamiennikiem orginalnego filtra a filtrem stozkowym ?? czy nie lepiej jest wlasnie zastosowac zamiennik np K&N wtrdy wszystko jest na swoim miejscu i przez to nie trzeba nic wyliczac ??
zrobiony dolot moze dac dobry efekt i przedewszystkim fajny dzwiek
po wkladce niespodziewal bym sie zawiele ,
jak juz cos robic to tak by cos to dalo a nie tak zeby bylo
wmiare dlugi zimny dolot moze poprawic troche dynamike auta jesli jeszcze do tego sa inne modyfikacje to moze miec znaczacy to efekt
Zapisane
www.kamikazedriver.prv.pl
falla_x
Gość
Filtr Stożkowy
«
Odpowiedz #9 -
Niedziela, 07.05.2006, 21:05:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "joker"
Cytat: "falla_x"
Cytat: "joker"
ja bym wywalil puszke do jak dodasz jewszcze rurke do tego to dopiero zwiekszy sie pojemnosc , zreszta co mialem powiedziec w tym temacie juz powiedzialem
a jaka jest tak naprawde roznica miedzy wkladka zamiennikiem orginalnego filtra a filtrem stozkowym ?? czy nie lepiej jest wlasnie zastosowac zamiennik np K&N wtrdy wszystko jest na swoim miejscu i przez to nie trzeba nic wyliczac ??
zrobiony dolot moze dac dobry efekt i przedewszystkim fajny dzwiek
po wkladce niespodziewal bym sie zawiele ,
jak juz cos robic to tak by cos to dalo a nie tak zeby bylo
wmiare dlugi zimny dolot moze poprawic troche dynamike auta jesli jeszcze do tego sa inne modyfikacje to moze miec znaczacy to efekt
a jak samemu mozna ustali jaka srednice zalozyc rorki i jak dluga ?? da sie jakos to samemu ustalic
Zapisane
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Filtr Stożkowy
«
Odpowiedz #10 -
Niedziela, 07.05.2006, 21:34:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
A gdyby do takiego zwykłego filtra powietrza jaki jest w tej prostokątnej puszce - doprowadzić powietrze bezpośrednio z grilla ??? Czy da to coś ???
---> Zdjęcie tej puszki z Filtrem powietrza <---
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Filtr Stożkowy
«
Odpowiedz #11 -
Niedziela, 07.05.2006, 21:59:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Kiedyś miałem 126p i panowie z WAT wydali do niego książeczkę o ulepszeniach ,między innymi układu dolotowego i nawet turbo mozna było zrobić bo wycinało się taki otwór w puszce filtra i dmuchawa dmuchała nim powietrze :smile:
Ogólnie nabrałem wtedy doświadczenia że w przypadku silników wolnossących dostarczenie większej ilości powietrza BARDZO korzystnie wpływa na spalanie bo większa jego ilośc jest oczywista.
Przy okazji dowiedziałem się zeby likwidować wszystkie krawędzie i uskoki i chropowatościw układzie dolotowym i wydechowym.
Dlatego barzo mi się spodobała konstrukcja filtra stożkowego K&N i sobie ją zafundowałem.
-autko zdecydowanie lepiej przyśpiesza
- dodanie zdecydowanie "gazu" powoduje fajne fuknięcie
- w zimie wzrasta zużycie paliwa na krótkich dystansach bo nie ma podgrzewania powietrza
jak to jest w puszcze.
Tak ze uważam się za szczęsliwego posiadacza układu dolotowego z filtrem K&N
,jest on praktycznie wieczny i zawsze go można adoptować do następnego autka.
Słyszałem opinię ze nie jest on zdrowy dla przepływomiedza i na szczęście u mnie go nie ma.
* mój filtr do obejżenia w moim albumie
[
Dodano
: 2006-05-07, 23:07
]
Cytat: "punchoo"
A gdyby do takiego zwykłego filtra powietrza jaki jest w tej prostokątnej puszce - doprowadzić powietrze bezpośrednio z grilla ??? Czy da to coś ???
---> Zdjęcie tej puszki z Filtrem powietrza <---
Fabryczny układ dolotowy ma za dużo zakamarków i przeszkód które powierzu stawiaja opór i przez to ma ono wiekszy opór w dostaniu sie do silnika.
Wszystko poskutkuje co zwiększy jedo dostęp i zmniejszy oporyna drodze do przepustnicy.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Filtr Stożkowy
«
Odpowiedz #12 -
Niedziela, 07.05.2006, 22:27:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Tracer"
Cytat: "punchoo"
A gdyby do takiego zwykłego filtra powietrza jaki jest w tej prostokątnej puszce - doprowadzić powietrze bezpośrednio z grilla ??? Czy da to coś ???
---> Zdjęcie tej puszki z Filtrem powietrza <---
Fabryczny układ dolotowy ma za dużo zakamarków i przeszkód które powierzu stawiaja opór i przez to ma ono wiekszy opór w dostaniu sie do silnika.
Wszystko poskutkuje co zwiększy jedo dostęp i zmniejszy oporyna drodze do przepustnicy.
A ja własnie wstawiłem kibelrure do oryginalnej puszki i poprowadziłem ją przy klimie na wysokość progu. Efekt?? Znacznie lepszy dół. Potem wymieniłem filtr na Jamexa gąbkowego (również nasączonego jak bawełniany) no i nie odczułem zauważalnej różnicy. A jeszcze też wywaliłem tą siateczkę melatową przed przepływką. Ten jamex i tam już ma coś takiego więc dodatkowe zaburzenie przepływu nie było potrzebne.
A co do wyliczania długości dolotu to podejrzewam (ale to tylko podejrzewam), że można to policzyć w następujący sposób...
1. Zmierzyć średnicę i długość standardowego udkładu dolotowego.
2. Ze wzorów na liczenie bass-reflexu przy kolumnach policzyć jaka jest jego czestotliwość rezonansowa (w aucie jest doładowanie rezonansowe więc powinny się sprawdzić) Wzorów jest pełno w sieci więc nie pytajcie mnie o nie.
3. Zmierzyć średnicę nowego, zanabytego dolotu.
4. No i z powyższych zaleznosci policzyć jaka powinna być jego docelowa długość.
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
taz
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID
Filtr Stożkowy
«
Odpowiedz #13 -
Poniedziałek, 08.05.2006, 20:48:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
ma ktos siakies fotki jak to do kupy podlaczyc ?
od poczatku do konca
mile widziany cennik
Zapisane
Mike_C
Black Devil Car
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba, 94r, 1.6 ABU
WWW
Filtr Stożkowy
«
Odpowiedz #14 -
Poniedziałek, 08.05.2006, 22:42:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja rozpatrywałem też możliwość wstawienia zamiast zwykłego filtra powietrza wkładki sportowej i uleprzenie dopływu powietrza poprzez umieszczenie na przedzie dolotu rury od okapów i poprowadzeniu jej pod zderzak. Wystkie te kombinacje są spowodowane tym że jakoś nikt nie może mi doradzić jco mam zrobić z filtrem stożkowym w przypadku mojego silnika tj.
1.6 ABU
dlatego sam coś kombinuje. Pozdro
Zapisane
Cordoba GLX, 1.6, ABU, 1994 r. I'm riding around in my
Black Devil Car
Strony: [
1
]
2
3
...
22
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Filtr Stożkowy
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...