Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwne zachowanie ogrzewania - Ibiza 6K  (Przeczytany 28579 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 10.11.2015, 13:40:22 - NIEPRZECZYTANA »

Od kopania w necie na temat termostatu mnie już palce bolą  ;D Wychodzi jednak niestety na to,ze mam zwalony nowy termostat  :'( Ale przed jego wymianą chciałbym się dowiedzieć jednej rzeczy

Czytałem na forum VW Polo, że w prawidłowym funkcjonowaniu termostatu przed jego założeniem pomaga zagotowanie go we wrzątku

Ma to sens, czy bez znaczenia?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 10.11.2015, 18:27:41 - NIEPRZECZYTANA »

ma sens wymiana obu czesci obudowy termostatu
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 10.11.2015, 21:02:45 - NIEPRZECZYTANA »

No i Panowie opadła mnie szczęka i nie wiem co myśleć....  :o Na razie pukam w niemalowane drewno bo muszę się jeszcze upewnić...

A o co chodzi? Dziś byłem u gazowników na regulacji i auto stało nagrzane jakiejś 40 minut z włączonym silnikiem bo próbowali się skomunikować ze sterownikiem instalacji i sczytywali podstawowe dane przed wyjechaniem na miasto. Poza tym ktoś przyłaził więc w między czasie się kręcili tu i tam. Jak sobie autko stało odpalone to ze trzy albo cztery razy włączył się wentylator.

Skutek jest tego taki, że wracam do domu 60 km i wskazówka od temperatury STOI JAK WRYTA!!! Odkręcam ogrzewanie i... STOI!!! Ani szybka jazda ani ogrzewanie nie spowodowały takiego spadku temperatury jak miało to miejsce jeszcze wczoraj, a leciałem równo 90km/h całą drogę...  ;D   :o

Najlepsze jest to, że nie wiem co się zadziało... termostat się do końca otworzył i się przestał przycinać czy może pozbyłem się na dobre powietrza...?

O co tu chodzi?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #18 - Środa, 11.11.2015, 07:31:05 - NIEPRZECZYTANA »

Możliwe ze jest ok tyle ,ze się ułożył. Uszczelka się uszczelniła , dopasowała. Moze tak być
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #19 - Sobota, 14.11.2015, 14:53:27 - NIEPRZECZYTANA »

No i dupa zbita i potłuczone bombki.  :sniper: Sytuacja bez zmian, Wymieniłem dziś termo na wahlera po raz drugi. Nagrzała się poprawnie i podczas szybszej jazdy wskazówka robi zjazd w dół. Poprzedni termostat też był dobry jak się okazało. Doszliśmy do wniosku z łebkiem z warsztatu że winę ponosi obudowa termostatu. :(  Termostat się prawidłowo otwiera ale przy próbie domknięcia przesuwa się w obudowie i układa pod kątem i już nie zamyka obiegu.

Teraz pytanie jak faktycznie funkcjonuje termo w obudowie? Czy najważniejszym elementem jest poprzeczka w króćcu o którą zapiera się bolec czy termo ma dwa punkty podparcia?

Bo rozumując na chłopski rozum mój przypadek termo podczas otwarcia zapiera się bolcem o poprzeczkę która potem podczas przymykania go "przytrzymuje" i przestawia  go w obudowie  :-\ Obecny termo ciężko było założyć bo właśnie usilnie chciał wejść pod kątem w wyżłobione miejsce po poprzednim

Co można zrobić, że termo się domykał czyli nie "trzymała" go poprzeczka i żeby się nie krzywił?

Pytam dlatego, że obudowa jest nowa ma zaledwie dwa miesiące i jest z ASO skody i nie chciałbym inwestować po raz kolejny ciężkiej kasy jeśli to króciec jest ważniejszy?

Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #20 - Sobota, 14.11.2015, 19:16:30 - NIEPRZECZYTANA »

Masz nowe obie części obudowy?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #21 - Sobota, 14.11.2015, 20:27:21 - NIEPRZECZYTANA »

Obudowa była kupiona w całości razem z czujnikiem temperatury i nie była rozkładana. Została tylko uszczelniona na połączeniu z blokiem i przykręcona. Potem do niej po kolei zakładałem dwa termostaty. Ten co siedział pierwotnie w obudowie jak go wymontowaliśmy miał krzywy trzpień jak się spojrzało na niego od spodu.

Pierwszego Wahlera założyłem dwa tygodnie temu. Drugiego dzisiaj. Objawy bez zmian. Zupełnie jakby przy probie domknięcia wyskakiwał ze swojego położenia i już nie domykał.

Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #22 - Sobota, 14.11.2015, 20:58:39 - NIEPRZECZYTANA »

Jak masz termostat plastikowy to kup metalowy zamiennik
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #23 - Sobota, 14.11.2015, 21:51:05 - NIEPRZECZYTANA »

Mam taki: http://motoplatforma.com/galerie/t/termostat-wahler-3143-87_2497.jpg  Na co mogę zmienić
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #24 - Niedziela, 15.11.2015, 10:35:57 - NIEPRZECZYTANA »

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5041688501
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #25 - Niedziela, 15.11.2015, 13:54:36 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki Raby.

Mam jednak jeszcze lamerskie pytanie. Obudowa jaką kupiłem jest taka: http://www.skodaczesci.pl/skoda-photo/701_1218721810_P8140001.JPG (widok od strony króćca termostatu)

Co mi da założenie proponowanego przez Ciebie termo? Rozumuję że chodzi o kształt bolca żeby w całości nie właził w gniazdo w poprzeczce i miał miejsce żeby się domknąć

Mam rację czy sens leży gdzie indziej? Pytam bo już  >:( k....icy dostaję. Mam utopioną stówkę w dwóch sprawnych termo i jak czytam o podobnych przypadkach to sugerują wymianę króćca i już zgłupiałem.

Wytłumacz mi proszę po skrócie czemu proponujesz wymianę termo na ten egzemplarz a nie akurat króćca? Jeżeli już zainwestuję tą kasę to chcę wiedzieć, że to się ma szansę sprawdzić
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #26 - Niedziela, 15.11.2015, 15:04:45 - NIEPRZECZYTANA »

Co da nie wiem, nie znam sie, zarobiony jestem. Ale skoro inni zachwalali takie rozwiazanie to cos w tym jest... Ale to trzeba sobie juz forum poczytac a nie tylko pytac.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #27 - Środa, 18.11.2015, 17:34:14 - NIEPRZECZYTANA »

Czesto gesto jest tak w tych obudowach ze to na czym opiera sie termostat (trzpien) to przedziurawia sie i termostat mimo ze sie otwiera prawidłowo nie ma sie na czym oprzec i fizycznie nie otwiera przepływu. Druga sprawa bardzo wazna to trzeba trafic trzpieniem w to miejsce w obudowie, ja zdejmuje weza i przy zakladaniu patrze w lusterku jaks ie uklada termostat w tym plastiku.
Mozna sam ten krociec kupic jak juz go zepsules, bo jesli zle zlozyłes to na pewno go zpesules
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #28 - Poniedziałek, 23.11.2015, 22:45:42 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Walki ciąg dalszy i jestem załamany.  :'(  Wymieniłem termostat na wskazany przez Raby,ego zamiennik naszej firmy Termot. Termostat zakładał mechanik i jak wskazałeś Uszek przy montażu się przesunął i trzeba było go poprawić. Wąż z króćca był ściągany i meches wspomagał się lusterkiem żeby sprawdzić czy termo siedzi osiowo

Układ się fajnie odpowietrzył z nawiewów sauna ale tylko do wyjazdu na szosę.

Na szosie wskazówka poleciała prawie na białe pole  :(  Po zatrzymaniu w dwie minuty wskazówka wraca na swoje miejsce a powietrze znowu robi się mega ciepłe.

Przy wskazówce na białym polu sprawdziłem oba węże od chłodnicy. Górny był ciepły ale bez przesady- dał się spokojnie przytrzymać dłużej ręką. Dolny wyraźnie o parę stopni chłodniejszy

Płynu jest wystarczająca ilość

No i jestem w kropce i nie wiem co dalej....

Co jeszcze można spróbować zrobić... została mi tylko jeszcze wymiana króćca ale przecież ten zamiennik miał działać mimo jej wyrobienia  :-\

Raby pls pomocy bo wiem, że ty też walczyłeś u siebie z ogrzewaniem długo. Wszystkie wątki z forum przeczytałem i nadal nie widzę przyczyny....

Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 23.11.2015, 23:28:24 - NIEPRZECZYTANA »

Problem masz ewidentnie w termostacie. Weź wymień go jeszcze raz albo chociaż wymień ten "koszyczek" na którym opiera się trzpień termostatu. Musi tam być problem.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Dziwne zachowanie ogrzewania - Ibiza 6K
Skocz do: