Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwne zachowanie ogrzewania - Ibiza 6K  (Przeczytany 28562 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Poniedziałek, 30.09.2013, 22:57:01 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Sprawa na bieżąco, wróciłem właśnie z przejażdżki 10 minutowej i zauważyłem dziwny objaw u siebie dotyczący ogrzewania.
Drogą łącznie 5km. Odpalając auto oczywiście ustawiłem ogrzewanie na hot i nawiew na pozycję 1 - spokojnie sobie jadąc - temperatura na dworze 5'C. Wracając już do domu poczułem ciepłe powietrze z nawiewu ale było ono o wiele chłodniejsze niż wcześniej. Parkując pod miejscem zamieszkania zaciągnąłem ręczny i wrzuciłem luz. Ku mojemu zaskoczeniu z nawiewów zaczęło lecieć chłodne powietrze (zimne) po dodaniu gazu zaczynało lecieć ciepłe i po puszczeniu znowu chłodne. Czy wychodzi na to że jest u mnie jakiś problem z ogrzewaniem/obiegiem?
Wentylator na każdym biegu chodzi tak jak powinien 1 najwolniej, 4 bardzo szybko.
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 01.10.2013, 05:37:02 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdzałeś poziom płynu chłodzącego? Może nagrzewnica  zaszła jakimiś syfami
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 01.10.2013, 10:09:49 - NIEPRZECZYTANA »

Znałem dokładnie taki przypadek który wystąpił w oplu meriva. Tam winna był właśnie przytkana nagrzewnica. Na mój rozum - wyższe obroty -> pompa wody kręci się szybciej -> wyższe ciśnienie -> ...
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 01.10.2013, 15:11:16 - NIEPRZECZYTANA »

Ewentualnie zapowietrzony układ.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 01.10.2013, 15:12:39 wysłane przez tchopz » Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 01.10.2013, 22:05:59 - NIEPRZECZYTANA »

Powiem ta dziś niestety nie miałem okazji sprawdzić bo wróciłem późno do domu i nie mam już chęci bawić się przy aucie - wystarczyło mi zabawy z firmowym focusem :/
Nie sprawdzałem poziomu płynu chłodzącego...
Wcześniej było wszystko ok na postoju nagrzewał się normalnie i dmuchał ciepłym powietrzem.
Dodać mogę jeszcze że w weekend miałem wycieczkę ponad 400km i jak puszczałem ciepłe powietrze to nie dało się w aucie wytrzymać było bardzo gorąco/duszno ale po przekręceniu na pozycję pół na pół leciało takie powietrze w sam raz...
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 01.10.2013, 23:19:40 - NIEPRZECZYTANA »

Po tym co teraz piszesz wnioskuję, że ogrzewanie działało tak jak trzeba. A po tym co napisałeś wcześniej, że coś się przytyka.
Zapisane
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #6 - Środa, 02.10.2013, 07:43:09 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie juz wszystko wiadomo. Rano sprawdziłem i płynu chłodzącego brak :| dzisiaj doleje i zobaczymy co ukaże się wówczas.
Dzięki za rady i pomoc ;)
Zapisane
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #7 - Środa, 04.11.2015, 22:01:54 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie dołączę się bo mam podobny objaw. Rano jak jechałem do pracy z ogrzewaniem było wszystko w porządku. Wracając z pracy gdzieś w 2/3 prawie 60 km odcinka jaki pokonuję,  przy ogrzewaniu ustawionym na lekko ponad połowę skali i nawiew na 2 nagle poczułem że wieje chłodem. Spojrzałem potem na wskazówkę na desce i była w 1/4 wysokości mimo,ze wcześniej stała w pionie.  :o  Zamknąłem nawiewy i wyłączyłem ogrzewanie i wskazówka powoli podniosła się do pionu i stała jak wryta.

Podjechałem pod dom- zgasiłem i po godzinie wsiadłem do auta i wskazówka prawie leżała.  :o  Przejechałem dwa km i wolno bo wolno ale się podniosła.

Zrobiłem test pod domem. Odpaliłem auto, włączyłem ogrzewanie i tak jak poprzednio wskazówka poleciała w dół. Zamknięcie ogrzewania i powoli wraca do normy  :-\

Dodam jeszcze że ciężko i późno się przerzuca na gaz. Nie wiem jak ze spalaniem ale jest chyba większe.

Co najciekawsze poziom płynu w zbiorniku jest ciut poniżej minimum, węże od chłodnicy miękkie i gorące (chyba że płyn się rozszerza pod wpływem temperatury i jest go o wiele mniej, ale na ciepłym silniku wolałem nie sprawdzać)

Ktoś mi może podpowiedzieć co to za sztuki magiczne?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 05.11.2015, 11:59:58 - NIEPRZECZYTANA »

Pewnie Ci termostat szfankuje. :-\
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 08.11.2015, 18:17:25 - NIEPRZECZYTANA »

Termostat wymieniony na Wahlera. Obudowa termostatu nówka oryginał, płyn zalany ponad max. Układ odpowietrzony i dalej jest coś nie halo. Jazda z załączonym ogrzewaniem do 60- 70 km/h i jest ok- znaczy mamy ogrzewanie i działa gaz. Przyciśnięcie do 80-90 km/h i pare km jazdy i wskazówka zaczyna opadać gdzieś w okolice 1/4 skali i nagle słychać pisk sterownika i instalka odcina gaz... jak zwolnię to przez jakiś czas jest problem z ponownym przerzuceniem.

Dziś na postoju (dzień dość ciepły) odpaliłem auto i poobserwowałem. Górny i dolny wąż od chłodnicy zaczęły się robić się ciepłe jak wskazówka na blacie podniosła się za białe pole w okolice pierwszej podziałki. Chwilę potem zadziałał sterownik i przełączył na gaz. Reszty nie zdołałem przetestować...

Z nagrzewnicy leci ciepłe powietrze

Nie wiem czy odpowietrzać po raz kolejny do włączenia się wentylatora bo gdzieś jest bańka powietrza czy problem leży już bardziej po stronie reduktora i parownika
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 08.11.2015, 20:00:35 - NIEPRZECZYTANA »

Pojechałbym do gazownika, sprawdził na jaką temperaturę przełączania jest ustawiony gaz, bo z opisu wynika, że może to być gdzieś w okolicach 60-70 stopni. Może warto by przestawić na niższą temperaturę - 40 kilka - 50 kilka stopni
Zapisane

Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 08.11.2015, 20:16:07 - NIEPRZECZYTANA »

Jestem umówiony z magikami na wtorek bo na przeglądzie wyszedł mi zły skład spalin na gazie więc niejako przy okazji ich zapytam o co kaman i niech przestawią.

Dam znać o rezultatach
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 08.11.2015, 20:17:59 - NIEPRZECZYTANA »

Ja sie z termostatami bujałem w ALM-ie kilka razy jak mi w serwisie podmienili dobry i juz do sprzedazy nie trafiłem na taki  dobry. Wydaje mi się ze jakośc termostatów spadła, albo to sa podróbki...

Obieg przez chłodnicę powinien robić się jak termostat otworzy , a jak sie robi wcześniej tzn. ze przepuszcza i dlatego temp fixuje.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 08.11.2015, 20:22:36 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 09.11.2015, 20:22:07 - NIEPRZECZYTANA »

Z dzisiejszych testów.

Do pracy mam 60 km. Rano jak zawsze miała małe problemy z przerzuceniem się ale się udało. Na trasie jazda w granicach 90km/h i oczywiście wskazówka w dół w okolice 1/4 skali i tam już stała. Zatrzymałem się dwukrotnie żeby sprawdzić co i jak. Węże od chłodnicy oba ciepłe choć dolny może nieco mniej. Węże wodne na parowniku ciepłe i się nie przerzuciła na benzynę przez całą drogę (a wcześniej się zdarzało nagminnie)

Dojechałem do pracy i przytrzymałem ją na obrotach aż do włączenia wentylatora. Jak się włączył to jeszcze raz przegazówka i zgasiłem.

Po pracy odpaliłem i rozgrzałem do 90 stopni. Włączyłem ogrzewanie na maks i nawiew na 1 stopień. Po chwili w aucie była sauna ale mimo gazowania nie chciał się włączyć wentyl. Całość zajęła mi jakiejś pól godziny

W drodze powrotnej bez ogrzewania wskazówka spadła może o kilka stopni. Włączenie ogrzewania trochę pogłębia sprawę.

Wnioskuję z tego co następuje. Układ jest drożny i z termostatem też jest ok. Wątpliwości mam co do chłodnicy- na moje jest drożna ale na tyle że woda przez nią płynie i na postoju nie ma problemu z osiągnięciem 90 stopni- większy ruch powietrza ją wychładza na tyle że temperatura spada.

Wniosek: albo gdzieś jest przymulona i jest obieg wody ale słaby- albo jest w niej jeszcze gdzieś powietrze, które też blokuje porządny obieg wody  :-\   Wnoszę to po tym, że wcześniej wskazówka leżała prawie na 1 stopniu powyżej białego pola- dziś po przegazowaniu i załączeniu wentyla była wyżej więc termostat trzyma tylko chłodnica ma kijowy obieg i trzema ją "przedmuchać"

Teraz pytanie czy moje dywagacje są słuszne i trzeba autko jeszcze raz porządnie przegazować, aż do załączenia się wentyla czy może lepszą opcją będzie demontaż chłodnicy i jej przepłukanie czymś?  :-\

Czekam na jakiejś odpowiedzi naprowadzające
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 10.11.2015, 05:36:00 - NIEPRZECZYTANA »

żadne gazowanie nie pomoże...
wyszukiwarka: termostat
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Dziwne zachowanie ogrzewania - Ibiza 6K
Skocz do: