+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z odpalaniem na zimnym silniku  (Przeczytany 39770 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
esiu106 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świętochłowice
Samochód: Seat Leon TS, 2003, 1.9 TDI ARL

« Niedziela, 14.11.2010, 10:28:42 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie, mojego Leosia kupiłem w lipcu br. narazie mam autko służbowe więc Leo czeka w garażu :) Więc tak, zaraz po zakupie oczywiście wszytko śmigało pięknie do następnego dnia.... rano kiedy to po nocy chciałem odpalić autko musiałem kręcić ze dwa razy dość długo zanim odpalił po czym buchnął biało-szarym dymem- naprawde mocno i tak do rozgrzania silnika, jak już po ok 10-15 min się rozgrzał 0 dymu nawet przy przyspieszaniu, efekt po 2 miechach rozładowany akumulator, zmuszony byłem kupić nowy. Pojechałem do mechanika- stwierdził że uszczelki pompowtryskiwaczy, wymienił ( 600 zł ....:(...). Na kolejny dzień po nocy chciałem sprawdzić na zimnym jak bd się zachowywać, problem nadal nie ustąpił , teraz z kolei dalej ciężko odpala, ale już nie trzeba 2 razy kręcić tylko za 1 razem ale tak po 5-10 sekundach łapie, efekt taki sam zadymione całe podwórko.
Moge jeszcze dodać że aku nowy, świece dobre, rozrząd wymieniony ok miesiąca po zakupie jak również filtry i olej. Po odpaleniu oprócz dymu śmierdzi niespaloną ropą i silnik troszkę jakby nie równo pracował ( kilka pierwszych sekund później obroty trzymią normę) Autko: Seat Leon 1.9 TDI ARL 2003r 171 000 tys. Wiem że sporo osób ma podobny problem jednak chciałbym prosić o pomoc fachowca żeby na kolejnej wizycie u mechanika znowu mnie nie wykręcili....z góry dziękuje   
Zapisane
Gumis_Krk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Leon FR ARL + by TTC

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 14.11.2010, 16:47:40 - NIEPRZECZYTANA »

Kolego podjedz do osoby która zajmuje sie pompowtryskami i niech ci zdiagnozuje ich stan.
To co możesz sam sprawdzic to zrzuć wąż od strony egr-u on jest na szybkozłączkach i sprawdz w jakim stanie jest przepustnica jeśli jest zasyfiona to ją wykręć i wyczyść. Ew możesz podjechać do jakiegos serwisu gdzie ogarniaja sterowniki i wyłączyć egr programowo oraż zaślepić go wkładając blaszke pomiedzy egr a wężyk od spodu. Kup 2 uszczelki wytnij blaszke z puszki np po wd40 i złóż w całość wkładajac blache miedzy uszczelki
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 14.11.2010, 16:50:35 wysłane przez Gumis_Krk » Zapisane

esiu106 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świętochłowice
Samochód: Seat Leon TS, 2003, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 14.11.2010, 23:10:48 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdze stan przepustnicy, jak możesz mi dać wskazówki gdzie + - jest ten wąż? A powiedz czy w grę może wchodzić uszkodzony wałek rozrządu bądź uszczelka pod głowicą??

Napisano: Niedziela, 14.11.2010, 23:02:15


apropo zaworu EGR, czytałem że zaślepienie nie wpływa na prace silnika, wręcz przeciwnie poprawia parametry ( jedynie bardziej zanieczyszcza środowisko), czy wiesz może o ile może w arlku zwiększyć moc taki zabieg?? czy jest sens się w to bawić
Zapisane
DIO
Gość



« Odpowiedz #3 - Niedziela, 14.11.2010, 23:25:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: esiu106
A powiedz czy w grę może wchodzić uszkodzony wałek rozrządu bądź uszczelka pod głowicą??
A moze czujnik połozenia wału???? Tylko bardziej daje to objawy na ciepłym silniku.....
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 14.11.2010, 23:30:58 - NIEPRZECZYTANA »

jak sprawdziłeś że świece są dobre?
przed następnym odpaleniem zagrzej dwa trzy razy świeczki jak zobaczysz poprawę to tam szukaj przyczyny..
, no i faktycznie czujnik położenia wału też można sprawdzić, w fordzie często są takie objawy plus nawet gaśniecie auta po kilkusetmetrowej przejażdzce.. i to tylko na zimnym silniku
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 15.11.2010, 08:09:38 - NIEPRZECZYTANA »


Takie coś sprzedają na allgro.
Jest to zaślepka ERR-a do TDI silników VW.
Uszkodzenie , wcale nie rzadkie ,zacięcie EGR powoduje przedostawanie sie do dolotu maksymalnej dawki spalin i gorsze spalanie paliwa i tro powoduje zanieczyszczenie środowiska
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Gumis_Krk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Leon FR ARL + by TTC

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 15.11.2010, 09:16:46 - NIEPRZECZYTANA »

esiu106, Najlepiej podjedz do jakiegoś serwisu gdzie modzą samochody compsport czy cokolwiek innego tam napewno bedą wstanie ci na 100% powiedzec co nie tak z autem. A za samą diagnozę nie zabulisz znowu dużo.
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 15.11.2010, 10:12:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Uszkodzenie , wcale nie rzadkie ,zacięcie EGR
Które bardzo łatwo zdiagnozować VAGiem. W starszych ecu zalecam te zaślepki bez dziurek.
Inna sprawa, że większość wykonuje te zaślepki z puszki po piwie, zamiast płacić kilkanaście PLNów.
Cytuj
czy wiesz może o ile może w arlku zwiększyć moc taki zabieg?? czy jest sens się w to bawić
1. 0%
2. Wg mnie tak. Zajrzyj w kolektor za EGRem i popodziwiaj wspaniały nagar z oleju i spalin.
Zapisane

esiu106 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świętochłowice
Samochód: Seat Leon TS, 2003, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 15.11.2010, 17:59:12 - NIEPRZECZYTANA »

Hej, właśnie wyjąłem ten wąż od EGR, poświeciłem latarką, w środku smoła, sama przepustrnica powiedzmy że się rusza ale z oporami, chciałem to zdemontować, wykręciłem już 2 śruby na imbus, co dalej żeby go wyjąć?? mam nadzieje że nie musze rozebrać pół silnika:/

Napisano: Poniedziałek, 15.11.2010, 17:58:40


Co do świeczek, nic nie daje jak przekręce kilka razy i je najpierw przed odpaleniem rozgrzeje, i tak dalej ciężko kręci
Zapisane
Gumis_Krk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Leon FR ARL + by TTC

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 15.11.2010, 18:04:59 - NIEPRZECZYTANA »

esiu106, EGR trzyma sie na 3 imbusach + do tego trzeba odkrecic węzyk (trzyma sie na 2 śrubach). Uważaj tam na takie plastikowe cięgło ono może sie złamać dlatego musisz ostroznie je odpiąć. Ogolnie wydaje sie proste ale bez dobrych narzedzi jest trohce dlubania.
Zapisane

esiu106 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świętochłowice
Samochód: Seat Leon TS, 2003, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 15.11.2010, 20:07:34 - NIEPRZECZYTANA »

WIĘC...:) niestety tej 3 śruby nie udało mi się odkręcić tak więc wyczyściłem ile mogłem WD, przedtem ta przepustnica jak była zamknięta to się zacinała, jak wyczyściłem to chodzi jak ta lala, poskręcałem pozakładałem odpaliłem i..... kapa dalej wali dymem i ciężko odpala...:( nie wiem czy to może mieć jakiś związek ale konkretnie z filtra paliwa dobiega jakiś szmer...po dodaniu gazu ustępuje, filtry jak już wspomniałem wymieniłam ( bosch).... chyba jednak będzie to kosztowna impreza.........
Zapisane
Gumis_Krk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Leon FR ARL + by TTC

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 15.11.2010, 20:12:42 - NIEPRZECZYTANA »

esiu106, Szkoda ze sie nie udało ;/ Tak ak wczesniej pisałem smigaj na diagnoze do jakiegos tunera oni Ci na 100% powiedzą co i jak. I nie bedziesz musiał ładować kasy w ciemno i wymieniać wszystkiego po kolei.
Zapisane

gienekdj Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bochnia
Samochód: Ibiza 2001r ASV +

« Odpowiedz #12 - Piątek, 26.11.2010, 20:50:11 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ja mam identyczne objawy z silnikiem AFN seat ibiza 1,9 tdi 110 KM tak samo jak koledze pojawia się przy rozruchu na zimnym silniku biały dym i przez pierwsze 5 s od uruchomienia chodzi nie równo dopiero po 5s falowanie obrotow ustaje. mam vaga i nie ma zadnych blędów dodam jeszcze ze robiłem ostatnio logi przedstawilem chlopakom na forum specjalisci od diagnostyki powiedzieli ze coś mam nie tak z dawką paliwa a konkretnie jak ktoś robil chipa to nie przylozyl się do swojej pracy i zrobił troche zamieszania z softem a teraz trzeba chyba wszytsko poprawiac. narpiew zobacze na EGR czy bardzo zabrudzony a puźniej będę szukał dalej. Do kolegi esiu106 faktycznie pasowalo by Ci podpiąć na komputer swojego leona i sprawdzić blędy i zrobić logi dynamiczne. Poszukaj u siebie kogoś kto Ci to zrobi chyba ze masz po drodze od Krakowa , Bochni to wtedy zapraszam. Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Piątek, 26.11.2010, 20:53:37 wysłane przez gienekdj » Zapisane
esiu106 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świętochłowice
Samochód: Seat Leon TS, 2003, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #13 - Sobota, 27.11.2010, 23:14:12 - NIEPRZECZYTANA »

WITAJCIE PONOWNIE!!! ;D więc spadł 1-wszy śnieg, temp poszła w dół, poleciałem zobaczyć jak odpala podczas mrozów...i ku mojemu zdziwieniu za pierwszym strzałem....czy aby nie jest to dziwne?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 28.11.2010, 11:07:21 - NIEPRZECZYTANA »

gienekdj,
Sprawdź świece.
esiu106,
Ja mam wrażenie, że mój najgorzej odpala właśnie w takich przejściowych okresach ~ +5 do -5stC. Jak jest duży mróz pali z dotyku.
Zapisane

Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Skocz do: