+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator - i to co z nim zwiazane
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Akumulator - i to co z nim zwiazane  (Przeczytany 220821 razy)
0 użytkowników i 12 Gości przegląda ten wątek.
ochabek151 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Toledo II

« Odpowiedz #270 - Piątek, 27.03.2015, 17:28:23 - NIEPRZECZYTANA »

Witam Szanownych forumowiczów . Mam problem z moim samochodem Seat Toledo II 1.6 B 1999r . Otóż ostatnio rozładował mi się aku. W zasadzie biedak ma już trochę lat ale będąc zwolennikiem teorii spiskowych postanowiłem zmierzyć mu napięcie ładowania i wyszło mi 12.54 V o dziwo nie zależnie czy były włączone światła czy nie . Napięcie nie zmienia się nawet przy obrotach 3000 . Moje podejrzenie to śmierć regulatora napięcia czy słusznie stwierdzam ?? orientuje się ktoś jakie w tym autku powinno być mniej więcej napięcie ładowania ?? Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #271 - Piątek, 27.03.2015, 17:38:09 - NIEPRZECZYTANA »

Odpowiedź masz nawet w wątku, w którym zadałeś pytanie.
Np. http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1109.msg268664#msg268664

Jeżeli chodzi o napięcia ładowania to w każdym samochodzie powinno być mniej więcej jednakowo - nie zależy to od modelu i marki.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #272 - Czwartek, 02.04.2015, 18:15:55 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli masz wym Toledo II altka  Boscha to regulator ustala napięcie ok 14,4 V na zimnym silniku i spada wraz ze wzrostem temp. otoczenia  na ok 13,5 V.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
czesoi Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 2006 1.9Tdi 74Kw AXR

« Odpowiedz #273 - Wtorek, 08.12.2015, 16:35:02 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Szykuję sie do zmiany akumulatora w mojej Ibi.
Silnik 1.9tdi 74kw axr. Ibi 6L z 2006.

Fabrycznie był montowany akumulator 61Ah, 330A.
Pytanie mam odnośnie tego, czy taka ilość wystarczy, do spokojnego odpalania diesla w zimie?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #274 - Wtorek, 08.12.2015, 18:59:57 - NIEPRZECZYTANA »

wystarczy ale 70 będzie lapsza
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
czesoi Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 2006 1.9Tdi 74Kw AXR

« Odpowiedz #275 - Wtorek, 08.12.2015, 19:45:32 - NIEPRZECZYTANA »

Czyli mogę kupic np. jakąś 70ah. A co z prądem(A)?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #276 - Wtorek, 08.12.2015, 20:13:59 - NIEPRZECZYTANA »

im większa pojemność tym większy prąd zazwyczaj
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
patrick Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza

« Odpowiedz #277 - Piątek, 26.10.2018, 10:37:51 - NIEPRZECZYTANA »

A czy to prawda, że prostowniki z rozruchem mogą być szkodliwe dla akumulatorów? Czy nie należy siętym przejmować zbytnio i są to miejskie legendy?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #278 - Piątek, 26.10.2018, 10:53:39 - NIEPRZECZYTANA »

Duży prąd ładowania jest szkodliwy dla akumulatora ale skoro musisz go używać to znaczy że akumulator i tak będzie do wymiany.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #279 - Piątek, 26.10.2018, 19:55:07 - NIEPRZECZYTANA »

No ale prąd rozruchu załacza sie oddzielnie  :-X
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #280 - Piątek, 26.10.2018, 20:41:36 - NIEPRZECZYTANA »

Ale akumulator wtedy łyka A ile moze a zaraz po odpaleniu ciagnie z alternatora tez max.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #281 - Sobota, 27.10.2018, 20:08:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Duży prąd ładowania jest szkodliwy dla akumulatora
Duży to jaki?
Z tego co zauważyłem, jeśli prostownik ma ograniczenie napięcia to nie miałem problemu z ładowaniem akumulatorów prądem rzędu 20-30A. Zresztą wystarczy zmierzyć prąd ładowania w aucie i widać, że nie jest to z pewnością 1/10 pojemności akumulatora, tylko znacznie więcej.
Ważne, aby akumulator nie gazował i się nie grzał.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #282 - Niedziela, 28.10.2018, 13:12:07 - NIEPRZECZYTANA »

50, 100 kij wie ile weźmie na prostowniku rozruchowym i później z alternatora po takim odpalaniu. Zdecydowanie lepsze jest ładowanie małym prostownikiem dłużej.
Obecny akumulator Varta zdecydowanie częściej ładuje automatem z Lidla a jak mnie nie ma zostawiam na stałe pod prostownikiem i widzę że lepiej żyje niż poprzedni centry o który tak nie dbałem.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
piotrek44 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Seat Leon II, 2.0 z 2008 roku

« Odpowiedz #283 - Wtorek, 30.10.2018, 08:00:52 - NIEPRZECZYTANA »

A czy to prawda, że prostowniki z rozruchem mogą być szkodliwe dla akumulatorów? Czy nie należy siętym przejmować zbytnio i są to miejskie legendy?

Dokładnie tak jak kolega napisał, jest to przecież doraźne zastosowanie, do czasu aż zajdzie konieczność wymiany akumulatora.
Prostownik z rozruchem robi dobrą robotę, zwłaszcza w przypadku bardo niskich temperatur i czy aut z silnikiem diesla, które przecież wymagają trochę większego prądu od benzyniaków.
Proponuję sprawdzić jeszcze pod linkiem: https://kraftdele.info/105-prostowniki-z-rozruchem
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 30.10.2018, 10:45:42 wysłane przez piotrek44 » Zapisane
neo_82 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań\Emmeloord
Samochód: Ibiza 2004 , 2.0 benzyna

« Odpowiedz #284 - Czwartek, 05.09.2019, 20:19:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cześć.  Czy ktoś wie jaki alternator  jest montowany w ibizie z 2004 ? 70 czy 90 ?
Zapisane
Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator - i to co z nim zwiazane
Skocz do: