+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem: silnik bierze olej
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem: silnik bierze olej  (Przeczytany 157661 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
MIŚEK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba Vario '98 1.6 AEE

« Odpowiedz #90 - Niedziela, 16.11.2008, 21:19:34 - NIEPRZECZYTANA »

Mozesz dolewać tyle ze to drogi interes... lepiej zalej go półsentetykiem 10W/40 i juz nie pownien łykać...
Cytat: MIŚEK
Jak coś przebieg 120tyś (tylko nie wiem czy to jest oryginalny przebieg)
Jak ogladałem Twoją Variatke w Słoku to wydawało mi sie ze ona jest bardziej zniszczona w środku niż moja ktora ma juz 230 tysi przelotu :-X
myślisz, że ona ma więcej? przelotu?? ile jej dajesz przebiegu??
Zapisane

ZŁOTA RĄCZKA - BUDOWA i REMONT ŁÓDZKIE  tel: 600-628-530
 
NAUCZĘ CIĘ JEŹDZIĆ NAWET KOMBAJNEM - instrukcja obsługi pojazdu kat B,D w Łodzi
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #91 - Niedziela, 16.11.2008, 21:28:19 - NIEPRZECZYTANA »

Po pierwsze to olej zawsze się sprawdza na znimym silniku i na równym podłożu. Z tego co wnioskuję sprawdzałeś na rozgrzanym silniku stąd mogą się brać pewne "błędy pomiarowe". Musiałbyś uzupełnić olej i wiedząc na 100% jaki jest poziom jeździć i sprawdzać. sądze, że za wcześnie na wyciąganie jakichkolwiek wniosków.

A olej to różnie. może silnik ma przedmuchy, może uszczelniacze na zaworach padnięte. Tak naprawdę robiłeś górę silnika, a może coś jest z dołem czyli z tłokami, cylindrami i pierścieniami. Może olej pchać w odmę. nie wiem jak w Twoim seacie czy jest osłona wałka rozrządu.
Zapisane
matii Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09

« Odpowiedz #92 - Niedziela, 16.11.2008, 21:42:58 - NIEPRZECZYTANA »

Moj ojciec miał kiedys od nowsci Cordobe (98r) i jak ja sprzedawał miała cos 200tysi najechane (przewaznie jazda w miescie) ale we wnetrzu wygladała duzo lepiej niz twoja :-X
Zapisane

Klub Seat Cordoba

Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
Sewerans Mężczyzna
Cobra
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Bielsko Biała
Samochód: Seat Cordoba 1.4 2001

« Odpowiedz #93 - Niedziela, 30.11.2008, 21:01:28 - NIEPRZECZYTANA »

Koledzy pomóżcie. Od niedawna mam Cordobę 1.9 TDI 101 [KM], 2006. Przejechałem nią 13000km. Od ósmego tysiąca do teraz dolałem w sumie 2,5 litra oleju (średnio 1l na ok 2000km). 
Czy jest to normalne i jakie mogą być przyczyny? jeżdżę na oleju shell 5W30. Niedawno byłem w ASO pooglądali i bez konkretów powiedzieli, że mam obserwować i przy przeglądzie będziemy mysleć.
Jakie mogą być skutki tego "pożerania" oleju, bo wydaję mi się to nienormalne (wcześniej jeździłem cordobą 1.4 i przez 8 lat nie dolałem ani "grama" oleju.
Bedę wdzięczny za pomoc i wskazówki
Pozdrawiam
Zapisane

Sewerans
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #94 - Niedziela, 30.11.2008, 23:31:20 - NIEPRZECZYTANA »

zaraz... 13000KM czy 130000KM. Poza tym zmień profil bo troche się nie trzyma tego co napisałeś. Jeżeli auto jest an gwarancji to żądaj żeby dopowadzili Ci go do takiego stanu jaki przewiduje istrukcja, czy normy vw. Wiem że to jest 1l na ileś kilometrów tysiąc lub dziesięć tysięcy. (dokładnie nie wiem)
Zapisane
Damian P. Mężczyzna
Klubowicz
Offline Offline



Skąd: Szkaradowo Szlacheckie
Samochód: Ibiza '99 1.4 AEX + LPG, Leon '06 1,6 BSE + LPG

« Odpowiedz #95 - Poniedziałek, 27.04.2009, 20:44:54 - NIEPRZECZYTANA »

Odgrzeję temat. Mnie chyba czeka remont silnika, wali mi odmą olej do filtra powietrza i poci się pod uszczelką głowicy. Brak oleju w płynie chłodniczym, oleju ubywa tak około 0,5l na 1000km przebieg 205000 (olej Mobil 1 Formula s 10W40 półsyntetyk) w tym 90 tys na gazie. Co radzicie, robić silnik czy stosować jakieś preparaty typu STP coby uszczelnić silnik? Swap nie wchodzi w grę!
Zapisane

Damian - Ibiza '99 1.4 AEX
Leon '06 1,6 BSE
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #96 - Poniedziałek, 27.04.2009, 21:58:11 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym nie robił remontu, jeśli osiągi są zadowalające. Ewentualnie przerzuć odmę z filtra do butelki.
Zapisane

kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #97 - Poniedziałek, 27.04.2009, 22:23:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Damian P.
czy stosować jakieś preparaty typu STP coby uszczelnić silnik?

A ja byłbym ostrożny - sam sobie rozwaliłem do końca uszczelkę pod głowicą "uszczelniaczem" do chłodnicy i mi się silnik przegrzał w miejscu gdzie nie mogłem zatrzymać auta - na obwodnicy :(
skutek - wymiana uszczelki pod głowicą  + planowanie z wielkim strachem czy nie uszkodziłem silnika.

Ja bym teraz ci radził pojechać do kogoś kto się zna i potwierdzi / albo zaprzeczy twoim podejrzeniom i ew powoli się przymierzał do wymiany uszczelki jeśli faktycznie to ona - lepiej 500km za wcześnie niż 20 za późno. a pocenie się silnika a tym bardziej olej w filtrze... raczej normalnymi nie są...

Tak jeszzce napiszę, że ekspertem nie jestem, po prostu kiedyś sam mogłem pomyśleć wcześniej... wiec niech inni ew mnie skorygują, jedno co wiem - po wymianie uszczelki pod głowicą silniczek chodzi jak złoto... więc znów nie ma co się bać (chyba że finansowo  :'( )
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #98 - Wtorek, 28.04.2009, 08:54:03 - NIEPRZECZYTANA »

Te preparaty STP przy dużym zużyciu silnika raczej nie pomogą (cudów nie ma). Jeśli chcesz mieć tan sam silnik to niestety trzeba go robić  :(
Zapisane
Damian P. Mężczyzna
Klubowicz
Offline Offline



Skąd: Szkaradowo Szlacheckie
Samochód: Ibiza '99 1.4 AEX + LPG, Leon '06 1,6 BSE + LPG

« Odpowiedz #99 - Wtorek, 28.04.2009, 11:07:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Ja bym nie robił remontu, jeśli osiągi są zadowalające. Ewentualnie przerzuć odmę z filtra do butelki.

Niestety silnik ma już przedmuchy i są chyba problemy z kompresją bo nie pali już na dotyk tylko trzeba kręcić rozrusznikiem kilka-kilkanaście sekund. Jakie mogą być koszty remontu?
Wstępnie już jestem umówiony na naprawę, ale wolę zapytać,żeby czasem nie pchać się za szybko w koszty, a z drugiej strony muszę czymś przyjechać do Borska! A nie chcę żeby podczas zabawy zarżnąć auto  :(
Zapisane

Damian - Ibiza '99 1.4 AEX
Leon '06 1,6 BSE
S09 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: PL
Samochód: Cordoba '99, 1.4

« Odpowiedz #100 - Piątek, 05.03.2010, 20:58:00 - NIEPRZECZYTANA »

Czy jazda na niedogrzanym silniku wpływa na branie oleju?
Zapisane
Bartek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: SCZ
Samochód: Ibiza

« Odpowiedz #101 - Sobota, 06.03.2010, 00:25:35 - NIEPRZECZYTANA »

Taki remoncik to kwestia Wymiany pierścionków, przy okazji jak silnik jest już rozebrany to można komplecik nowych panewek wrzucić, Cena części + (zależy od mechanika + 400zł)
Chyba że dojdzie do tego remont głowicy no to koszty mogą podskoczyć nawet trzykrotnie....

Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #102 - Sobota, 06.03.2010, 05:56:19 - NIEPRZECZYTANA »

Może być tansze poszukanie silnika z małym przebiegiem z rozbitka lub auta z rozbiórki. Mnie sie udało znależć na allegro ALMa za 1 kpln, po około 40 kkmach i wydaje się być
to przebieg prawdziwy. Silnik był w ładnym stanie , nie birze oleju i ładnie ciągnie w porównaniu ze "staruszkiem". Po za tym co orginał to orginał , a po remoncie bywa róznie. 
« Ostatnia zmiana: Sobota, 06.03.2010, 06:50:34 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #103 - Wtorek, 17.08.2010, 20:27:47 - NIEPRZECZYTANA »

Teraz ja odgrzeję  :)
Mam lekki problem...olej był wymieniany jakieś 11 tys. km temu...nigdy Izka nie brała oleju...kontrolka się nie pali podczas normalnej jazdy ale jak gwałtownie skręce to zapala mi się kontolka a po wyprostowaniu toru jazdy kontrolka gaśnie...po sprawdzeniu poziomu na bagnecie jest echo a odczekałem jakieś 15 min żeby ściekł...nie zauważyłem żeby były plamy oleju pod Izką...w te największe upały Izka stała w pełnym słońcy prawie 2 tyg. nie jeżdżona i czy to mogło spowodować żeby olej wyparował albo aż tak się rozrzedził...jak pisze jakieś nie stworzone rzeczy to wynika to z mojej niewiedzy :D
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #104 - Wtorek, 17.08.2010, 20:34:11 - NIEPRZECZYTANA »

spróbuj zmienić olej (+ filtr oleju) i zobacz, czy problem się powtarza.
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem: silnik bierze olej
Skocz do: