+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem: silnik bierze olej
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem: silnik bierze olej  (Przeczytany 47941 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Abnegat
Gość



« Poniedziałek, 12.09.2005, 14:00:14 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Od ponad roku jestem wlascicielem Cordoby 1,4i 2000, auto serwisuje w ASO, w zeszlym roku wymienili mi olej, filry i wszystko inne co bylo do wymiany (przynajmniej oni tak twierdzili). Po  prawie roku od przegladu stwierdzilem, ze oleju w silniku jest ponizej minimum, musialem dolac 1l. Autko ma dopiero 42tys. przebiegu. Co moze byc przyczyna takiego ubytku? Czy uzycie niewlasciwego oleju przez ASO moze byc tego powodem?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon 1.9 ASV

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 12.09.2005, 17:15:47 - NIEPRZECZYTANA »

:)
albo wyciek to widac
albo Ci za mało wlali bo ja mam przelatane 150 kkm i nie bierze oleum
Gdyby ci spalała olej to widac po rurze wydechowej,pełno tam tłustej sadzy
 :)
Zapisane

Seat Leon 1,9TDI, Power by ASV , była Varta 12V/77Ah i jest Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi AM EU 6.13, hamuje ATE Ceramic
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
MÓJ STOŻEK http://img160.imageshack.us/img160/6254/stoek9uv.jpg
Flame
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 12.09.2005, 19:05:53 - NIEPRZECZYTANA »

W Seacie nie dawno zmienili markę oleju i jest taka możliwość, znając tych lebrów z ASO, że się pomylili :x
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Piątek, 23.09.2005, 08:54:19 - NIEPRZECZYTANA »

zapuszczają ci kit na całej lini  :(
poprzednio w 1,6 benzynce nie dolewałem oleum
i teraz w TDI praktycznie też nie muszę gdyż zużycie mieści się w skali
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
uszek Mężczyzna
VW Passat
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Kraków
Samochód: CCCO A8 4.2 40V 310KM

« Odpowiedz #4 - Piątek, 23.09.2005, 09:16:13 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam 150 tys prawie i leje syntetyka i ani troszke nie bierze oleju!!
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
CCCO A8 4.2 40V 310KM
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: była Cordoba 1.4 AEX '97 jest Toledo 99 1.6 AKL

« Odpowiedz #5 - Piątek, 23.09.2005, 13:53:47 - NIEPRZECZYTANA »

ja leje M1 i po 150 tys. od wymiany do wymiany nawet kieliszka mu ni ewlalem cos oni w tym ASO  kreca
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
slager Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: Ibiza 1999 SXE 1.4 APQ

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 19.06.2007, 14:19:35 - NIEPRZECZYTANA »

Dołączam się do pytania. Pozisadam ibize 99', 112tys. Po przejchaniu 500km zeżarł połowe ilosci oleju między wartościa max i min. Nie ma wycieków. Co moze być przyczyna. Wlany jest Mobil1 5W50 (auto mam od miesiąca).
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 19.06.2007, 14:48:11 - NIEPRZECZYTANA »

zobacz czy ci kopci bo to akurat mi wyglada na nieszczelnosc w silniku i prawdopodobnie ci go po prostu pali
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon 1.9 ASV

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 19.06.2007, 15:06:37 - NIEPRZECZYTANA »

Zuzyte ,stwardniałe uszczelniiacze zaworów. niewiele kosztują ale wymiana
jest kłopotliiwa.
Niestety trudno jest znależc warsztat ,
który wymieni je bez zdejmowania głowicy...a jest to mozliwe.
Wiekszość chce zdejmowaać głowice bo to nabija robocizne i koszty
dochodzi uszczelka i planowaniie glowiicy, itd...koszmar.
Doraznie mozna wlac uszczelniacz silnika STP ale kosztuje on ok 50 pln ale doraaznie uszczelni siilnik i zuzycie oleju spadnie.
Zapisane

Seat Leon 1,9TDI, Power by ASV , była Varta 12V/77Ah i jest Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi AM EU 6.13, hamuje ATE Ceramic
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
MÓJ STOŻEK http://img160.imageshack.us/img160/6254/stoek9uv.jpg
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ (176KW)

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 19.06.2007, 15:26:12 - NIEPRZECZYTANA »

a moze przejsc na 10W40 lub 15W40 ?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
“Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
slager Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: Ibiza 1999 SXE 1.4 APQ

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 19.06.2007, 15:32:58 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki za pomoc. A czy zmiana oleju na inny (jesli tak to jaki) ma jaki kolwiek sens?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ®
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 19.06.2007, 15:50:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "slager"
A czy zmiana oleju na inny (jesli tak to jaki) ma jaki kolwiek sens?

Jak zmienisz olej na gęstszy (np. mineralny o parametrach podawanych przez raby'ego) to może zmniejszyć się jego zużycie  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon 1.9 ASV

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 19.06.2007, 16:50:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
a moze przejsc na 10W40 lub 15W40 ?

Przy zaworaach jest takie ssanie ,ze tylko zageszczacz STP to powstrzymuje.
Po za tym zajzyj do filtru powietrza bo tam moze niezle olejem dmuchać z odmy.
Zapisane

Seat Leon 1,9TDI, Power by ASV , była Varta 12V/77Ah i jest Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi AM EU 6.13, hamuje ATE Ceramic
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
MÓJ STOŻEK http://img160.imageshack.us/img160/6254/stoek9uv.jpg
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Seat Ibiza 2000 1,4 AKK i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 19.06.2007, 20:11:04 - NIEPRZECZYTANA »

Ja dolewałem ostatnio 0,5 l na 15 tyś. i leję syntetyczny shell 5w40 mam 120 tyś. przebiegu ale mam korek od miski olejowej do wymiany i uszczelkę miski, zresztą temat zużycia oleju był już kiedyś przeze mnie założony.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006,
Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:

poandy Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Nad morzem
Samochód: Cordoba GLX,1996,1.8 i 66 kW,monowtrysk,elektryka,ABS,poduszki*2

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 19.06.2007, 20:48:28 - NIEPRZECZYTANA »

Ja przed wymianą uszczelniaczy zaworów też miałem ten problem ale był on łatwy do zdiagnozowania(po odpaleniu dym z rury).
Może nie zabrzmi to wesoło i fachowo ale gdzieś kiedyś wyczytałem coś takiego;
silniki 8 zaworowe(stare) w dobrym stanie nie biorą oleju
a nowsza generacja może trochę łykać.nie wiem dlaczego ale zwróciłem na to uwagę i dlatego zapamiętałem tekst (chyba auto Swiat).Może to ktoś wyjaśni a może to bzdura.
Zapisane

cordoba 1.8i,66 kW,ADZ,1996 automatic +LPG
Strony: [1] 2 3 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem: silnik bierze olej
Skocz do: