+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 20   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.  (Przeczytany 251934 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #225 - Wtorek, 16.04.2013, 02:02:00 - NIEPRZECZYTANA »

Nie mówię tu o kulturze pracy bo wiadomo 1.9 jest zdecydowanie lepszy. Ale ten 1.4 mnie zaskoczył bo miał naprawdę mała turbo dziurę. W moim jest to bardziej wyczuwalne. zaznaczam ze mówimy o silniku o takiej samej mocy. 1.4 tdi 75 km zrobiony na niecałe 100 kontra seryjny 1.9 90km.
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #226 - Wtorek, 16.04.2013, 12:08:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
1.4 tdi 75 km zrobiony na niecałe 100 kontra seryjny 1.9 90km.
Cytat: tchopz
No chyba, że o jakiejś padniętej, seryjnej 1,9 mówimy...
;D
No i nie porównujmy 100 koni do 90...
Nie mówię o kulturze pracy tylko o wydajności. Zasada jest ta sama co przy benzynie, turbo i atmosferycznej. Większa pojemność to większa moc przy tych samych obrotach. W benzynie można jeszcze nadrabiać obrotami, w dieslu nie...
Przy turbo, jak chcesz uzyskać tą samą moc przy mniejszej pojemności to potrzebujesz więcej paliwa i powietrza, czyli większego turbo z większą dziurą.
Dłubany 1,4 może mieć lepsze parametry niż seryjny 1,9, bo ten seryjny 1,9 wyciąga luzem o 40% więcej po dłubnięciu.
Ja biorę 100 kg w martwym ciągu, a np. Pudzian na biceps jedną ręką tylko 80. Czy to znaczy, że jestem silniejszy?  ;D
Innymi słowy: Zawsze, ale to zawsze da się tak dłubnąć 1,9, żeby miał lepsze parametry pod każdym względem niż 1,4.

Pokaż wykres, bo jestem ciekaw.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #227 - Wtorek, 16.04.2013, 13:35:20 - NIEPRZECZYTANA »

Teraz to nie ma opcji, żebym wykres wygrzebał. To była Fabia 1.4
Napisałem to porównanie do 1.9 bo zawsze jakiś tam bonus jest. A to 1.9 90 którym śmigałem było dość zdrowe i zadbane.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #228 - Wtorek, 16.04.2013, 13:40:00 - NIEPRZECZYTANA »

potwierdzam że 1.4tdi po sofcie chodzi lepiej niż seryjne 1.9tdi (101ps) ale wolałbym mieć seryjne 1.9 niż po sofcie 1.4
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #229 - Wtorek, 16.04.2013, 14:06:34 - NIEPRZECZYTANA »

kacperix, no nie wiem, moje seryjnie miało 120koni... więc... ekhm. (Hamownia Rogala)
Zapisane
deejay-13 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: Mały Vario'T

« Odpowiedz #230 - Wtorek, 16.04.2013, 16:46:23 - NIEPRZECZYTANA »

Naddatek mocy dany przez fabrykę. Mając np. 110KM czasami na wykresach może wyjść 120KM w zależności od danego stanu technicznego silnika a czasami możesz mieć 106KM. Nie ma tak że zawsze masz wartość podawaną przez producenta. Przeważnie jest więcej a czasami też w trakcje eksploatowania kilka koni ucieknie
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #231 - Wtorek, 16.04.2013, 17:11:38 - NIEPRZECZYTANA »

W tym rzecz, że ja mam axr'a który fabrycznie ma trzymać 101 kucy. Bardzo wiele tdi miało taki bonus. Teraz już tak nie ma. Nowe 2.0, 1.6 a nawet 1.9 105koni (te które były produkowane jako ostatnie 1.9) nie mają takich bonusów.
Chodziło mi o wypowiedź Kacperixa. Taki 1.4 na ile może być samym softem dłubnięty? Na 100-105koni? Chyba nie więcej. A zdrowy ATD/AXR będzie miał te 110-115 albo nawet jak widać w moim przypadku 120 kucy.
A ja dążę do tego że 1.9 który ma faktycznie 100koni będzie się delikatnie gorzej zbierał (większa turbodziura) od 1.4 z softem na 100koni.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 16.04.2013, 17:16:02 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #232 - Środa, 17.04.2013, 08:33:52 - NIEPRZECZYTANA »

Mac, a mi chodzi o to, że da się tego 1,9 100 KM zrobić tak, że będzie miał nadal 100 KM, mniejszą dziurę niż 1,4 i zbierał się będzie dużo lepiej. Seria to miliony kompromisów i porównywanie jej z wyciągniętym do granic możliwości silnikiem mniejszej pojemności jest... powiedzmy "krzywdzące".
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #233 - Środa, 17.04.2013, 10:23:34 - NIEPRZECZYTANA »

A z tym to się zgodzę :)
Tylko, że sam zdecydowałem się, że turbodziura zostaje - lubię swoje sprzęgło, a raczej ponad 1000zł które bym na nie musiał wydać.
Oczywiście nie chce wyjśc tu na jakiegoś zwolennika 1.4 ;) 1.9 jest lepsze :)
Zapisane
antharax Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Śląsk
Samochód: Seat Ibiza 3 1.4 TDI

« Odpowiedz #234 - Czwartek, 18.04.2013, 15:51:45 - NIEPRZECZYTANA »

Czyli co radzicie powiedziec fachowcy jak bede chipowal 1.4 ?? zeby bardziej sie zbieral czy jak bo nie do konca rozumiem. Ogolnie chce zeby tak jak mowisz sprzeglo sie nie zepsulo, no i zeby bylo bardziej zrywne przy starcie i pozniej tez, czyli niskie obroty tylko jak to bedzie kosztem sprzegla to raczej odpuszcze.
Zapisane
ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #235 - Czwartek, 18.04.2013, 16:31:07 - NIEPRZECZYTANA »

Wszystko zależy jak jeździsz. Ja wolę mieć mocny dół, ale rzadko z niego korzystać. Tzn. kiedy wyjdzie mi sytuacja awaryjna to samochód ma zebrać się od razu. Natomiast mam w świadomości, że to nie jest za dobre dla podzespołów, więc korzystam z tego w ostateczności.

W rezultacie na większej sprężarce samochód dymi poniżej 2000 RPM i powyżej 3500 RPM i krzywa momentu jest w miarę możliwości wyprostowana. Nie ma nic gorszego jak bezsensowne skoki a potem nagłe spadki momentu.
Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #236 - Czwartek, 18.04.2013, 17:33:25 - NIEPRZECZYTANA »

ziemniak26, a pokaż swój wykres
Zapisane
ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #237 - Piątek, 19.04.2013, 20:25:06 - NIEPRZECZYTANA »



Cudów nie ma, ale jak na stare ATD myślę że nie jest źle. Około 320Nm przy 2000 RPM i 180KM do 4200 RPM. Max moment złapało dość wysoko, ale w rzeczywistości jest on dostępny od 2500 do 3000 RPM. Nie jedno mocniejsze auto już się przejechało na tym starym dymku  8)
« Ostatnia zmiana: Piątek, 19.04.2013, 20:29:40 wysłane przez ziemniak26 » Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #238 - Piątek, 19.04.2013, 20:26:23 - NIEPRZECZYTANA »

No faktycznie. Dół masz mocny
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #239 - Piątek, 19.04.2013, 21:08:46 - NIEPRZECZYTANA »

komy by sie chcialo nalozyc to na moj wykres? :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 20   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
Skocz do: