Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
15
16
[
17
]
18
19
20
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty. (Przeczytany 250848 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ziemniak26
DieselPower
Użytkownik
Offline
Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #240 -
Sobota, 20.04.2013, 07:46:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Powiem, że wcześniej miałem słabszy dół i większy wznios momentu, choć max był identyczny. Samochód wtedy szybciej tracił trakcję i jeździł bardziej jak szalony. Mam wręcz wrażenie, że bardziej obciążał zespół napędowy. Teraz jedzie gładko choć mocno. Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że ciągłe korzystanie z mocnego dołu wcześniej czy później źle się skończy.
Natomiast najbardziej zadowolony i tak jestem z góry. Niby max moc złapało na 3850RPM, to jednak mogę spokojnie ciągnąć do 4100-4200RPM
Przydałby się tylko jakiś sportowy wałek, aby bardziej zbliżyć się do granicy 200KM...
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 20.04.2013, 07:49:04 wysłane przez ziemniak26
»
Zapisane
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
Mixer
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #241 -
Sobota, 20.04.2013, 11:19:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: ziemniak26
Przydałby się tylko jakiś sportowy wałek, aby bardziej zbliżyć się do granicy 200KM...
kup wałek od 2,0 sdi
Zapisane
Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście
?
Pisz a Pomogę
ziemniak26
DieselPower
Użytkownik
Offline
Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #242 -
Sobota, 20.04.2013, 14:14:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Czytałem trochę o tym wałku, ale nikt tak na prawdę nie może mi potwierdzić jego działania. Gdybym chociaż miał dostęp do oryginalnych danych wałka ATD i tego z 2.0 SDI, to jakieś wnioski może być się nasunęły. Może ktoś tutaj dysponuje takimi informacjami?
Zapisane
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
Mixer
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #243 -
Sobota, 20.04.2013, 16:33:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wkładanie od sdi już krąży od jakiegoś czasu...wałek od sdi ma inne krzywki, dłuższe bo silnik nie ma suszarki przez co trzeba mu jakoś moc zrobić...wałek od sdi różni się tym od wałka pd że ma dłuższy czas otwarcia zaworu i zamknięcia...wiem że ctr tuning robiło porównania i są nawet fotki u niech na fb...wkleiłbym Ci ale niestety nie mam takiej możliwości bo siedzę na tablecie
Zapisane
Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście
?
Pisz a Pomogę
ziemniak26
DieselPower
Użytkownik
Offline
Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #244 -
Sobota, 20.04.2013, 19:51:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sama idea zastosowania wałka SDI do TDI jest dla mnie jasna. Szukałbym po prostu jakichś konkretów. Jeśli jesteś wstanie wkleić mi jakieś sensowne porównanie to będę wdzięczny. Nie mam FB, więc pewnie nie istnieje
Zapisane
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
Mixer
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #245 -
Niedziela, 21.04.2013, 20:11:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Bede na normalnym kompie jutro to ci wkleje
Napisano: Sobota, 20.04.2013, 20:57:57
Porównanie wałków DBilas 272 vs SDI
źródło CTR Tuning
Zapisane
Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście
?
Pisz a Pomogę
ziemniak26
DieselPower
Użytkownik
Offline
Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #246 -
Niedziela, 21.04.2013, 20:26:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dzięki serdeczne...a jest może gdzieś jakieś porównanie na hamowni?
Zapisane
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
Witto
Użytkownik
Offline
Skąd: Bartoszyce
Samochód: Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #247 -
Niedziela, 23.06.2013, 09:40:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Przyszedł czas na wzmocnienie mojego Toledo. Auto jest w 100% seryjne, silnik 1.9TDI ASV 110KM, 2004 rok, przebieg 136tyś. Mam go od nowości i stan jak i przebieg jest pewny.
Do rzeczy, chciałbym wyciągnąć nieco więcej mocy z takim zastrzeżeniem aby nie żyłować silnika a może coś wymienić na mocniejsze i podnieść moc pozostawiając jednak rezerwę. Auto jest eksploatowane na co dzień także musi być niezawodne, w miarę ekonomiczne i trwałe. Myślałem aby samochód miał potencjał na 160KM a mi wystarczy około 140KM. Moje pytanie co trzeba by zrobić aby to osiągnąć (jakie koszty)?
Jakie były by koszty potencjalnych zmian? Nie chodzi mi o podniesienie mocy samym wirusem, oczywiście po zmianach mechanicznych będzie potrzebne strojenie.
Co jest najsłabszym ogniwem w tym silniku? Wtryski, SMIC, Turbo, pompa ? Trzeba wywalić katalizator i zaślepić/usunąć EGR?
Zapisane
Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #248 -
Niedziela, 23.06.2013, 15:35:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
Na 140 KM wystarczy soft i ewentualnie FMIC. Reszta to zabawa w większe moce/momenty. Koszt softu to w zależności od miejsca i okoliczności od 700 do 1500 zł. Jeśli nieco ogarniasz mechanikę to FMIC-a dasz radę poskładać sam, więc to tylko koszty zakupu. Jeśli zlecisz to ceny zaczynają się podobnie jak soft.
Cytat: Witto
Trzeba wywalić katalizator i zaślepić/usunąć EGR?
Nie trzeba ale na pewno mocno poprawi to skutecznośc zmian.
Zapisane
Witto
Użytkownik
Offline
Skąd: Bartoszyce
Samochód: Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #249 -
Niedziela, 23.06.2013, 16:45:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Hmm 140KM to chyba trochę dużo jak na seryjne turbo no i miała być rezerwa... Wtryski seryjne dadzą radę? też chyba nie.
Sama zmiana softu mnie nie interesuje. FMIC to chyba trochę za duża przeróbka jak na oczekiwaną moc, może większy SMIC wystarczy?
np:
http://allegro.pl/sportowy-intercooler-smic-hg-motorsport-leon-1m-i3305353323.html
Ktoś montował coś podobnego? Pasuje P&P ?
Czyli kat i egr pożegnamy w najbliższym czasie.
Zapisane
Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #250 -
Niedziela, 23.06.2013, 18:18:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sam soft mega bezpieczny da Ci 135KM. Normalny da Ci 140.
Ja mam ze 101kucy zrobione 140 i jest ok. Reszta seria.
Zapisane
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #251 -
Niedziela, 23.06.2013, 19:11:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witto
, poczytaj trochę więcej na ten temat zanim zaczniesz zaprzeczać temu co piszę. Chcesz osiągnąć ze 110 KM moc 140 KM, wymieniając pół silnika. Tylko po co? Napisałem Ci, że osiągasz zamierzony wynik bez zadyszki. I FMIC w twoim przypadku to niewielka rzeźba, a koszt tego customa jest pi razy oko podobny do skompletowania zestawu dobrego IC-ka na front. A wydajność pewnie wyjdzie na korzyść FMIC-a. Ale co kto lubi.
Zapisane
Witto
Użytkownik
Offline
Skąd: Bartoszyce
Samochód: Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #252 -
Wtorek, 25.06.2013, 17:30:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
aboz
Źle mnie odebrałeś, nie zaprzeczam temu co napisałeś tylko zgłaszam moje wątpliwości czy turbo to wytrzyma na dłuższa metę (140KM).
W pierwszej wypowiedzi zadałem pytanie co jest najsłabszym ogniwem w asv i nie dostałem odpowiedzi. Jest nim IC ?
Zaproponowałem też SMIC'a gdyż wydaje mi się, że koszt wraz z montażem będzie mniejszy i nie trzeba będzie rzeźbić jak przy FMIC? (sam raczej nie poradzę sobie z montażem)
Z punktu widzenia finansów chciałbym jak najmniej wymienić ale chcę to z głowa zrobić. Kolega po sofcie (u znanego tunera) w 1.9TDI 110KM (nie asv) na 140 KM po kilku miesiącach musiał wymienić Turbo.
Wracając do mojego pytania co należy wymienić w pierwszej kolejności w asv gdy chcemy się bawić w chiptuning? chyba że jak kolega mac456x9 pisał wrzucić sam soft na 135KM (bezpieczny) i zakończyć temat
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 25.06.2013, 17:31:51 wysłane przez Witto
»
Zapisane
Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #253 -
Wtorek, 25.06.2013, 17:40:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witto
, Ale to nie ma reguły. Może Ci paść turbo, może wtrysk a może uszczelka pod głowicą. Reguły nie ma. Zobacz ile asv jest zrobionych na 140 koni i śmigają do dziś. Jak chcesz więcej niż 140 koni to masz do wymiany dwumas na coś mocniejszego, turbo - bo więcej nie dmuchnie niż te 140 koni, wtryski pewnie też powiedzą dość i nie wrzucą więcej paliwa.
Moim zdaniem jedź do porządnego tunera i tyle. Zobaczysz ile wyjdzie w serii, zobaczysz ile wyjdzie po pierwszym strojeniu. Wtedy wiadomo co i jak i ile mocy można zostawić.
A turbo mogło paść od pałowania na zimnym i nie chłodzenia po jeździe (z minutę trzeba postać) a jak gonisz po autostradzie do dobrze jak sobie pochodzi nawet parę minut.
Sam bym pojechał do Gdańska do TuneUP na Twoim miejscu.
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 25.06.2013, 17:42:22 wysłane przez mac456x9
»
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #254 -
Środa, 26.06.2013, 09:55:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
jeśli chcesz cieszyć się z jazdy niskim kosztem to zainwestuje 900pln na program i tyle w temacie...
następnie jak się chcesz bawić w kolejne koszty to po kolei:
fmic = +0 mocy w stosunku do programu = 300-1000pln w zależności gdzie i jak robisz
wtryski = + 10ps w stosunku do samego softu = +1tys pln
wtryski + turbo + sprzęgło = +20ps/40ps w zależności jaka konfiguracja wtrysków i turbo = +3tys pln w stosunku do samego softu
rada rób soft, po taniości fmic i ciesz się jazdą
Zapisane
Strony:
1
...
15
16
[
17
]
18
19
20
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...