+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» sportowe zawieszenie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 16   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: sportowe zawieszenie  (Przeczytany 137233 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
tomash
Świeżak
Offline Offline



Skąd: rzeszów

« Odpowiedz #15 - Piątek, 10.03.2006, 09:00:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
masa nie zmienia się, powierzchnia styku z podłożem też nie, tarcie pozostaje to samo...


masa może nie ale powierzchnia styku opony z podłożem się zmienia to chyba oczywiste :)
ale faktycznie nie widze potrzeby zakładania do tyłu szerszych opon. dają większe opory toczenia a chyba nie o to chodzi.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #16 - Piątek, 10.03.2006, 09:51:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "tomash"

masa może nie ale powierzchnia styku opony z podłożem się zmienia to chyba oczywiste :)

SUMA powierzchni styku opon z podłożem nie zmienia się przy zamienieniu kół przednich z tylnymi...  :nie:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
qsin
Gość



« Odpowiedz #17 - Piątek, 10.03.2006, 21:43:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
może jakaś podpowiedź?


Podpowiedz: nie przyjmuj do swoich rozwarzan ze obie osie sa toczne. Musisz uwzglednic to ze jedna z nich jest napedowa, a druga toczna.

Niestety prawa fizyki, w gruncie rzeczy, nie sa tak proste zeby nie bylo pomiedzy nimi roznicy.

Twoje rozwazania bylyby OK i rzeczywiscie nie byloby roznicy ktore opony bylyby na ktorej osi, ale tylko w przypadku kiedy do tego aby pojazd byl w ruchu uzywalbys sily zewnetrznej, np. holu, no i oczywiscie gdybys jechal prosto, bo w zakrecie juz by sie sily troche inaczej rozkladaly.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #18 - Piątek, 10.03.2006, 23:02:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "qsin"
Podpowiedz: nie przyjmuj do swoich rozwarzan ze obie osie sa toczne. Musisz uwzglednic to ze jedna z nich jest napedowa, a druga toczna.

dzięki za wskazówkę - idę do książek  :D
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
MIKUZZ
Gość



« Odpowiedz #19 - Czwartek, 29.06.2006, 14:52:06 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Odgrzewam stary wątek, żeby nie tworzyć nowego.
Mam zagwostkę podobną do twórcy tego tematu i jestem ciekawy Waszych opinii na poniższy temat. Podkreślam, że nie pytam tu OGÓLNIE CO WYBRAĆ, tylko które amorki wybralibyście Wy SPOŚRÓD 3 wybranych przeze mnie.
W końcu, co kilka głów, to nie jedna, a z decyzyjnością u mnie jest fatalnie...  

Do rzeczy. Zmieniam zawias. Mam springi Vogtland -35/-35, więc pozostaje kwestia amorów. Zdecydowałem, że biorę tylko "gazówki".
Przegrzebałem allegro i OTO JAKI (I TYLKO TAKI!) zostawiłem sobie wybór (podaję ceny 4 szt z uwzględnieniem kosztów przesyłki):

OPCJA 1:
AL-KO (przód 316 zł, tył 256 zł) => ok. 570 zł/kpl
Czemu warto: Powszechnie uważane za twarde, wytrzymałe amorki - dadzą jakoś radę z -35mm, gwarancja 2 lata

OPCJA 2:
NK-SBS (przód 278 zł, tył 250 zł) => ok. 520 zł/kpl
Czemu warto: Dobra jakość wykonania, 3 LATA GWARANCJI! Pewnie poradzą sobie z -35mm.
(przykłądowa aukcja: http://www.allegro.pl/item111359751_amortyzatory_nk_kolumna_golf_2_i_3_seat_vw_passat.html)

OPCJA 3:
KIT złożony z 4 gaz. amorków skróconych o 25mm i utwardzonych. Sprzedawane są zazwyczaj ze springami za 630 - 800 zł, ale można kupić same amory - zawsze kosztują 520 zł/kpl
Czemu warto: Bo to amory fabrycznie przewidziane do krótszych springów, tyle, że to produkcja prawdopodobnie firm krzakopodobnych (jakieś GT Cupline, czy Premium Tec...). Gwarancja 1 lub 2 lata.

(aukcje: http://www.allegro.pl/item112144415_zawieszenie_sportowe_seat_ibiza_cordoba_60_40_60.html
http://www.allegro.pl/item103103222_zawieszenie_sport_gt_cupline_40mm_seat_ibiza_nowe.html
http://www.allegro.pl/item108870159_seat_ibiza_amortyzatory_sportowe_kpl_4_sztuk.html http://www.allegro.pl/item110304974_seat_ibiza_sportowe_zawieszenie_kompletne.html

Co byście wybrali na moim miejscu? Standartowe gazowe KYB i Bilsteiny B4 odpadają, bo na bank padną "po chwili". Na topowe modele i topowe marki mnie nie stać (więc nie piszcie proszę, że polecacie gwint...).
Zostańmy przy wyborze spośród powyższych propozycji. Biorę ewentualnie pod uwagę "wymieszanie" ich, czyli np przód GT Cupline, tył AL-KO...

P.S.: Zdanie Jokera już chyba znam  ;-) , ale przeraża mnie trochę sztywność jego przodniej osi... Przecież tego nie daje rady ugiąć choćby o centymetr w dół!

Dzięki za podyktowane życiowym doświadczeniem podpowiedzi.
Zapisane
qsin
Gość



« Odpowiedz #20 - Czwartek, 29.06.2006, 17:19:42 - NIEPRZECZYTANA »

no to krotko:
z tych ktore podales wzialbym AL-KO
Czemu: bo z tych podanych tylko ta nazwe znam :)
Zapisane
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 29.06.2006, 17:51:23 - NIEPRZECZYTANA »

OPCJA 3:
KIT złożony z 4 gaz. amorków skróconych o 25mm i utwardzonych. Sprzedawane są zazwyczaj ze springami za 630 - 800 zł, ale można kupić same amory - zawsze kosztują 520 zł/kpl
Czemu warto: Bo to amory fabrycznie przewidziane do krótszych springów, tyle, że to produkcja prawdopodobnie firm krzakopodobnych (jakieś GT Cupline, czy Premium Tec...). Gwarancja 1 lub 2 lata.
  ja mam supersport  gt cupline  i sobie chwale  nie nazekam wczesniej mialem bilsteiny ale   gorzej wedlug mnie pracowyaly niz te i szybko skonczyly swoj  zywot  ,  te mam  i te moge polecic  sprawdzone i ladnie pracuja  
a jezdze  dosc  ostro  i  na  pelnym  gazie  a zawias  sprawuje sie   swietnie sprzeynki einbach i  amory supersport  gt cupline  
polecam
Zapisane

Fredi88
Gość



« Odpowiedz #22 - Wtorek, 26.02.2008, 12:34:47 - NIEPRZECZYTANA »

skoro jest temat o zawiasie to nie bede zakladal nowego...

mam do was pytanie! mam do kupienia zawias weiteca 4 sprezyny -60/-40  (przod/tyl) i do tego amory na przod...

wiadomo ze -40 mozna na seryjne wrzucic... teraz tylko pytanie. Ma ktos taki zawias? firma mowi sama za siebie... ale ogolnie chce opinie jak nisko jest przy -60 w ibi 6K

no i cena... ok 290zl... ale sie targuje... warto?
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #23 - Wtorek, 26.02.2008, 12:43:21 - NIEPRZECZYTANA »

Zawias weiteca za 290 zeta??? to chyba po 300tkilosów przebiegu takiego zawiasu...jak jest nisko przy -60 :?:  wiesz to jest temat dosyć śliski bo jeden Ci powie że da się jeździć a drugi że nie ma takiej mozliwości żebyś czegoś nie pourywał, ja Ci powiem że będzie nisko, o krawężnikach i stromych podjazdach możesz zapomnieć, uważać trzeba bardzo nawet przy -40 więc sam sobie dopowiedz jak będzie przy -60....
Zapisane
Fredi88
Gość



« Odpowiedz #24 - Wtorek, 26.02.2008, 13:22:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels81
Zawias weiteca za 290 zeta??? to chyba po 300tkilosów przebiegu takiego zawiasu...

ponoc malo jezdzony... mowie ponoc bo wiadomo jak to jest jak sie widzi tylko zdjecia... poza tym tak jak mowilem to tylko 4 springi i 2 amory... nie jest komplet.

na -40 jezdzilem golfem 2 lata bez problemu niczego nie urywajac i nigdzie sie nie zawieszajac... z przodu mialem jakies 8cm do asfaltu... chodzi mi wlasnie ile bede mial przeswitu na tym -60 ;)daniels81, a ty za taka cene ten zawiasik bys łyknął?
Zapisane
jahred6 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Audi A3 1.9 TDI AXR 101 km / kiedyś IBIZA 1.9asv

« Odpowiedz #25 - Wtorek, 26.02.2008, 14:58:04 - NIEPRZECZYTANA »

Chciałbym jeszcze żebyście mi powiedzieli czy np. wyższe [ bardziej miękkie ] sprężyny coś pomagają do seryjnego sporta - robi sie takie kombinacje? Ile ile kompet seryjny - zwykly - kosztuje :) ? Ile jest wart moj seryjny sport - od cupry ? Nic o tym nie wiem sorry za ilosc pytan!!!
Zapisane
miker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: krakow
Samochód: seat ibiza 1.8 90 ps

« Odpowiedz #26 - Wtorek, 26.02.2008, 15:27:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels81
jak jest nisko przy -60 :?:
powiem tak ja mialem H&R -60,-60 i dalo sie jezdzic i to nwet nigdzie sie nie przywieszalem zreszta za niedlugo daro sie wypowie bo bedzie na tym zawiasie jezdzil
obecnie mam -80,-80 jak nie wiecej i tu juz trzeba uwazac :P
ale nawet jak by zona miala odejsc odemnie to i tak nie podniose nastepny samochod jak bede mial to tez pojdzie na ziemie i nic  tego nie zmieni
a wracajac do weiteca to slyszalem pozytywne opinie zawsze cena samych sprezynek wacha sie wlasnie w tej cenie  wiec dla samych sprezynek kupic warto
bo z amorkami to juz inna zabawa bo trzeba bedzie dobrze dobrac
Zapisane

daniels81
Gość



« Odpowiedz #27 - Wtorek, 26.02.2008, 15:29:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Fredi88
chodzi mi wlasnie ile bede mial przeswitu na tym -60 ;)daniels81, a ty za taka cene ten zawiasik bys łyknął?

przy -40 miałeś 8 centymetrów :o nie wydaje mi się... zacznijmy od tego że ja zawiasu nigdy w zyciu bym używki nie kupił bo jest to część wpływająca na bezpieczeństwo a na tym się nie oszczędza...taka cena może tylko sugerować że albo zawias jest wybity albo jest na wykończeniu całkowitym... weź też pod uwage że jak zawias jest stary to to -60 może być znacznie wiecej bo po jakims czasie zawias samoistnie zejdzie troche niżej...
Zapisane
miker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: krakow
Samochód: seat ibiza 1.8 90 ps

« Odpowiedz #28 - Wtorek, 26.02.2008, 15:36:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels81
zacznijmy od tego że ja zawiasu nigdy w zyciu bym używki nie kupił bo jest to część wpływająca na bezpieczeństwo a na tym się nie oszczędza...taka cena może tylko sugerować że albo zawias jest wybity albo jest na wykończeniu całkowitym
dlatego chocby 300 zeta za samesprezyny weiteca do dobra cena
Zapisane

Fredi88
Gość



« Odpowiedz #29 - Wtorek, 26.02.2008, 15:49:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels81
przy -40 miałeś 8 centymetrów :o nie wydaje mi się...
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/3413   to tak nawiasem ;) sam ocen... 3-4 palce wchodzily pod przedni zderzak...


Cytat: miker
dlatego chocby 300 zeta za samesprezyny weiteca do dobra cena
i tak chyba zrobie... kupie, jak okaze sie zlomem to najwyzej pogonie same springi a amory wyrzuce hehehe
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 16   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» sportowe zawieszenie
Skocz do: