Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: jakby drążek stabilizacyjny???  (Przeczytany 26674 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
nieswiec
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź

« Czwartek, 02.03.2006, 22:22:44 - NIEPRZECZYTANA »

mam pytanko??!! ostatnimi czasy slysze dośc głośne stukanie walenie przy przejezdzaniu przez poprzeczne nierownosci najbardziej na skreconych kołach!! czasami pukniec jest kilka pod rząd jakby cos sie rozbujało i do zatrzymania wali!! jak dla mnie laika wydaje sie ze to ten drażek moze o cos wli i on jak sie rozbuja to uderza o wachacze?? nie wiem czy to co mowie nie jest jakaś brednia ale moze mnie oswiecicie
SEAT IBZA 1.4 MPi 99-02
Zapisane

SEAT IBIZA 1.4 MPi SIGNO (99-02) 2002 AKK
J.K.A.
Gość



« Odpowiedz #1 - Czwartek, 02.03.2006, 22:40:26 - NIEPRZECZYTANA »

obejrzyj (a własciwie to "poszrp" i sprawdż luzy) na gumach drązka stabilizatora......w moim przypadku (stuki z zawieszenia przy poprzecznych nierównościach) pomogła wymiana gum...koszt ok 25 PLN
Zapisane
nieswiec
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 02.03.2006, 22:59:33 - NIEPRZECZYTANA »

ale jakich gum?? samemu to sie zrobi??

[ Dodano: 2006-03-02, 23:00 ]
bo ja tam jeszcze nie zagladałem pogoda jest jaka jest kazdy widzi
Zapisane

SEAT IBIZA 1.4 MPi SIGNO (99-02) 2002 AKK
Kiniu
Gość



« Odpowiedz #3 - Piątek, 03.03.2006, 14:07:53 - NIEPRZECZYTANA »

masz przy końcówce drążka 2 okrągłe gumy ,mają one bezpośrednią styczność z wachaczem z tymi sobie  poradzisz na parkingu /wymień nakrętki na samokontrujące, skok gwintu 1.50/ . 2 na stabilizatorze w obejmach  ,które jeszcze są przykręcane do nadwozia / w skrócie/.Skręcenie obejmy z gumą jest upierdliwe ,ja do tego użyłem podnośnika hydraulicznego, a potem cały ten majdan przykręcasz do nadwozia/ 3śruby z lewej i 3 z prawej strony podwozia/Problem polega na tym ,ze nakrętka nie jest przyspawana do obejmy  lubi spaść  i poturlać się w niewiadomym kierunku. No i potrzebny jest kanał chyba że wysoko podniesiesz samochód  tak żebyś mógł bez problemu się pod niego wczołgać.
Ubierz się ciepło :ok:
Zapisane
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #4 - Piątek, 03.03.2006, 14:21:26 - NIEPRZECZYTANA »

jedz  na stacje diagnostyczna i po  sprawie  zaplacisz  20 pln za sprawdzenie  calego zawieszenia i bedziesz  juz pewny co jest nietak  , jesli  niesiedzisz w temacie  mechaniki to  mozesz szukac i szukac
Zapisane

nieswiec
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 09.03.2006, 22:38:58 - NIEPRZECZYTANA »

wymieniłem wszystko przy drążku i jest ok!! nic nie puka i stuka ale z tymi gumami które obejmuja drążek miałem niezły problem nie chciały najpierw wyjść póżniej wejść na swoje miejsce ale sie udało :lol:  :)  :D  :ok:
Zapisane

SEAT IBIZA 1.4 MPi SIGNO (99-02) 2002 AKK
Kiniu
Gość



« Odpowiedz #6 - Piątek, 10.03.2006, 20:38:31 - NIEPRZECZYTANA »

jakby przyszł o Ci do głowy wymieniać "gumki" w wachaczu to daj znać :satan:
Zapisane
nieswiec
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #7 - Piątek, 10.03.2006, 22:33:01 - NIEPRZECZYTANA »

chodzi ci o sforznie wachaczy??? jak tak to juz je jakieś pól roku temu wymienialem ale nikomu tego nie polecam caly dzien sie z tym bujałem i używałem do tego jeszcze paleciaka i prasy do wycisniecia ich z wachaczy!!! szkoda zdrowia jak sie nie ma odpowiedniego sprzętu!!! :o
Zapisane

SEAT IBIZA 1.4 MPi SIGNO (99-02) 2002 AKK
Kiniu
Gość



« Odpowiedz #8 - Niedziela, 12.03.2006, 14:31:04 - NIEPRZECZYTANA »

dokładnie są to tuleje metalowo-gumowe zwane silentblockami.
Mi wymiana zajęła 2godziny z tym,że zakładałem Powerflexsa teraz pewnie poszło by mi szybciej :) Co do sprzętu to się zgodzę trzeba co nieco mieć .
Zapisane
nieswiec
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 12.03.2006, 21:01:40 - NIEPRZECZYTANA »

POWERFLEXA????????????
Zapisane

SEAT IBIZA 1.4 MPi SIGNO (99-02) 2002 AKK
Kiniu
Gość



« Odpowiedz #10 - Piątek, 17.03.2006, 19:18:54 - NIEPRZECZYTANA »

a cóż w tym dziwnego?
Zapisane
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #11 - Piątek, 17.03.2006, 22:01:52 - NIEPRZECZYTANA »

ja tez wymienialem  jedna strone  czas  to ok  1,5 h  oczywiscie   przy pomocy prasy  poszlo szybko i sprawnie
Zapisane

widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 06.05.2008, 09:43:31 - NIEPRZECZYTANA »

Kolejny schabowy...  8)

Pourywałem śruby łącznika stabilizatora i postanowiłem założyć nowe. Koszt ok. 25 zł, wjazd na kanał, zdjęcie starych (nie było łatwo) i próba założenia nowych...  :o  próba, bo nowe różniły się znacząco od poprzednich  :!: 
W nowych łącznikach śruba przymocowana jest dokładnie na środku, natomiast stare są przespawane i nie wygląda mi to na spaw fabryczny  :-\  Zastanawia mnie również zdjęcie Rabego w dziale "prezent dla mojego seata" u Ciebie również śruba jest inaczej mocowana   :ninja:  Sam już nie wiem - jak powinno być. Podejrzewam, że mogłbyć np. puknięty drążek stabilizacyjny i końcówki troszkę się cofnęły (brakuje jakieś 0,5 cm), bądź ktoś majstrował i zamontował od innej wersji  :huh:  Prośba do osób posiadających Cordobę o zmierzenie długości drążka od jednego końca do drugiego - jeżeli jest jakiś kombinowany to wolę go wymienić niż za każdym razem martwić się jak dopasować łączniki. Rzućcie proszę swoim okiem jak to wygląda, poniżej zdjęcia:

Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 06.05.2008, 11:02:14 - NIEPRZECZYTANA »

stare oryginalne tez mam takie ja ty miales... (odchylone w bok)

nowe zamienniki tez sa takie jak na Twoim foto (oczywiscie z kompletem gum i podkladek)
te proste pasuja - liczy sie zrednica gumy na stabilizator tylko
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 06.05.2008, 11:06:24 - NIEPRZECZYTANA »

Trochę mnie Raby uspokoiłeś  :)  Myślałem, że ktoś to ręcznie spawał.
Podkładki i gumy mam w komplecie, jednak martwi mnie jedna sprawa - te nowe proste łączniki nie dochodzą do końca drążka, tzn. tak ok. 0,5 cm gumy wystaje na zewnątrz...  :o 
Można gdzieś dostać takie jak były? Na jakie wymieniałeś u siebie?
Zapisane

Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» jakby drążek stabilizacyjny???
Skocz do: