Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
3
[
4
]
5
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie (Przeczytany 52159 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Damianrtv
Świeżak
Offline
Skąd: Katowice - Ślunsk
Samochód: Cordoba, 2000, silnik 1.39, I FL / 44KW (60KM)
Odp: Wtryskiwacze cordoba 2000 rok, 1.4 silnik 60KM / 44KW
«
Odpowiedz #45 -
Wtorek, 13.08.2013, 08:25:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
No może i kolega ma rację, ale duszenie silnika i to przerywanie jest również jak silnik jest zalewany zbyt dużą ilością paliwa, a nie czelne gumki na początku wtrysku temu sprzyjały - one sparciały podkreślam to coś tu musiało być przyczyną nieszczelności. Ale na ten zaworek tez zwrócę uwagę.
Nie mniej jednak gdzie takie gumki kupić ? Pozdrawiam
Zapisane
"Nie jeździj autem szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać".
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/to-byl-prosty-blad-wstrzasajacy-film-lepiej-usiadz,1980586,324
Była Św.P. Fufii (Fiesta mk-3. 95r. 6lat. Grudzień 2012r pa pa - kasacja...)
irocket
Użytkownik
Offline
Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM
Odp: Wtryskiwacze cordoba 2000 rok, 1.4 silnik 60KM / 44KW
«
Odpowiedz #46 -
Wtorek, 13.08.2013, 09:27:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
jak możesz, weź stary oring, idź do sklepu (z częściami do samochodów) i niech szukają
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Wtryskiwacze cordoba 2000 rok, 1.4 silnik 60KM / 44KW
«
Odpowiedz #47 -
Wtorek, 13.08.2013, 12:14:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie. Nie tak...
Idź do bagażnika, podnieś podłogę. Z wlepki odczytaj kod silnika. Będzie to coś w stylu AKV AEX ABU AKK coś takiego.
Teraz idziesz do sklepu i mówisz, że chcesz oringi do wtryskiwaczy do silnika o takim kodzie jak odczytasz.
Tylko możesz się zdziwić co do ceny. Do TDI ARL kosztują ponad 2 stówki.
Zapisane
Damianrtv
Świeżak
Offline
Skąd: Katowice - Ślunsk
Samochód: Cordoba, 2000, silnik 1.39, I FL / 44KW (60KM)
Odp: gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie
«
Odpowiedz #48 -
Poniedziałek, 19.08.2013, 17:54:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam - już sam nie wiem co wymienić, za każdym razem jak ostygnie silnik tak po 5/6 godzinach musi se 3/4 razy zgaś by potem chodzi równo i jak gdyby nic mu nie dolegało. Jak jedzie to nie gaśnie, przyśpiesza normalnie jak na 60KM. silnik 1.4 MPI benzyna.
- zawór filtra węglowego (czarny plastikowy kapelusik)
- zawór zwrotny benzyny przy wtryskach (taki srebrno- metalowy kapelusik)
- pompa paliwa (może puszcza na "
wstecznym
" do baku paliwo)
- sonda lambda,
- jedni piszą styki immobilajzera przerywają,
Już sam nie wiem co mu może dolegać... a wymieniać na ślepo to wszytko to wyjdzie na jakieś dobre 1000zł
Kable WN, świece, filtry, olej (no jak to przy rozrządzie) - nowe
Gumki uszczelniające wtryski - 8 szt. nowe same wtryski pod ciśnieniem sprawdzone i wyczyszczone są sprawne.
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 19.08.2013, 17:57:25 wysłane przez Damianrtv
»
Zapisane
"Nie jeździj autem szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać".
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/to-byl-prosty-blad-wstrzasajacy-film-lepiej-usiadz,1980586,324
Była Św.P. Fufii (Fiesta mk-3. 95r. 6lat. Grudzień 2012r pa pa - kasacja...)
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie
«
Odpowiedz #49 -
Poniedziałek, 19.08.2013, 19:00:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Możesz zadać to samo pytanie w jeszcze dziesięciu tematach, ale jak nie zrobisz nic z tych rzeczy to pewnie wiele się nie zmieni. Napisałem Ci, żebyś sprawdził czy paliwo nie cofa się do baku. Chodzi o zawór zwrotny pompy. Niestety nie da się go wymienić, więc trzeba zainstalować nowy na przewodach paliwowych (byle nie na przewodzie powrotnym). Filtr z węglem aktywnym oczyszcza pary paliwa z układu, więc on nie ma nic wspólnego z Twoim problemem. Awaria sondy zwiększa spalanie, a immo robiło by problemy nawet po 3 godzinach. W Twoim przypadku zawsze czas ma znaczenie, więc zawór zwrotny to główny podejrzany.
Zapisane
Damianrtv
Świeżak
Offline
Skąd: Katowice - Ślunsk
Samochód: Cordoba, 2000, silnik 1.39, I FL / 44KW (60KM)
Odp: gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie
«
Odpowiedz #50 -
Wtorek, 20.08.2013, 15:11:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
Acha... No to w sumie kolega mnie oświecił - nie da się ukryć, że nie jestem mechanikiem ale jakieś tam pojęcie mam...
A gdzie taki zawór jest ? Zaraz google uruchomię... ale na pompie ? No tam nie znalazłem nic takiego a przewody paliwowe idą z kanapy tylnej do komory silnika i na wtryski.
Czyli masz na myśli zainstalować zawór taki co by się paliwo nie cofało z wtrysków? To mam odpiąć go tu przy wtryskach i połączyć się w tym miejscu.
Czy po prostu jest on już w filtrze paliwa ? tam pod autem.
Zapisane
"Nie jeździj autem szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać".
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/to-byl-prosty-blad-wstrzasajacy-film-lepiej-usiadz,1980586,324
Była Św.P. Fufii (Fiesta mk-3. 95r. 6lat. Grudzień 2012r pa pa - kasacja...)
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie
«
Odpowiedz #51 -
Wtorek, 20.08.2013, 16:16:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zawór jest w pompie, więc nic z nim nie zrobisz. Musisz zaworek zainstalować na przewodzie, a gdzie to już twoja decyzja.
Zapisane
Damianrtv
Świeżak
Offline
Skąd: Katowice - Ślunsk
Samochód: Cordoba, 2000, silnik 1.39, I FL / 44KW (60KM)
Odp: gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie
«
Odpowiedz #52 -
Środa, 28.08.2013, 20:05:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
Drogi kolego wiem że głupie pytanie ale jako jedyny jesteś co mnie na dobry trop ustawia.
A za co jest ten element odpowiedzialny metalowy grzybek co jest w listwie wtrysków ( regulator ciśnienia wtrysku ? dobrze doczytałem ? )
I jest drugi grzybek czarny plastikowy, i jest na nim jakaś strzałka ( jakby zawór zwrotny) jest to na połączeniu z przepustnicy i łączy się z przewodem co idzie do odmy - dobrze naprowadzam ?
Czy może to mieć coś z tym wspólnego ?
Jak jechałem na gazie (jak się trochę zagrzał silnik to automatycznie go przełączyło na gaz ) i nic się dusił jak gazu dodawałem chodził ok.
Gdy tylko na benzynę przełączyłem (zdążyłem jeszcze jak nie dostał temp.90C ) To auto zaczęło szarpać, gdy dodawałem dynamicznie ped.gazu, gdy delikatnie to jakoś się zbierał.
Co jest grane z tym autem ? Na gazie jeździ ok. No czasem ale tylko czasem na gazie coś mu się "zająknie" może następna usterka się robi.
Drogi kolego jak możesz to bym był wdzięczny za pomoc i naprowadzenie mnie na trop. Po osiągnięciu 90C temp. to tak po przejechaniu 10km. jest dobrze na gazie i na benzynie. filtry, olej, kable, świece wymienione.
Pozdrawiam.
Napisano: 2013-08-21, 18:00:42
Byłem przed chwilą sprawdzić ten zaworek
http://allegro.pl/zawor-filtra-weglowego-ibiza-ii-lift-1-0-030103765-i3487391703.html
Wygląda na sprawny bo jak odpiąłem część co idzie do przewodu odmy to gdy do niego przyłożyłem palec to wciągał, wsysał powietrze - przyciągał delikatnie opuszek palca.
Tylko jak go odwróciłem odwrotnie strzałką w przeciwnym kierunku to też zasysał delikatnie. A jak odpiąłem całkowicie ten zaworek co druga strona idzie do przepustnicy to silnik zgasł.
A ma być strzałka, że ma iść do przepustnicy - TAK ? Że niby jakąś wilgoć wciąga czy coś.
Potem jak już miałem zdjętą pokrywę tego silnika to gdy na przepustnicę przyłożyłem dłoń to silnik zgasł, a przepustnica cały czas miała zamknięte to kółeczko w środku, i strasznie mocno mi przyciągnęło tą doń.
Co mogę sprawdzić jeszcze?
Napisano: 2013-08-21, 19:10:09
No to kupię ten zawór ciśnienia wtrysków
http://allegro.pl/zawor-regulacji-cisnienia-vw-passat-polo-golf-i3427655157.html
nie jest taka tragedia cenowa
bo w sklepach mieli po 140zł. To zobaczymy w ciemno go wymienię.
Napisano: 2013-08-21, 19:26:35
Witajcie jak mogę kogoś naprowadzić na moją usterkę ?
Więc założyłem na dolocie do wtrysków na wężyku paliwa zawór jednokierunkowy, że się nie cofa paliwo i wymieniłem ten zawór regulujący wtryski (kapelusik metalowy na listwie wtrysków) i nic to nie dało.
Dziś zdjąłem ten cienki przewodzik podciśnienia co idzie do przepustnicy z tego kapelusika na wtryskach. Czy auto miało zgaś ? Bo nie zgasło. ale jak przykryłem ręką przepustnicę to też nie zgasło jak założyłem z powrotem ten cienki do tego "kapelusika" zawór reg. i przykryłem to zgasło. Dobre czy nie?
Ale jak tak se pochodził ze 5 min. to potem sam se zgasł nic nie zrobiłem.
Autko sobie równiutko chodzi
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr................
ale czasem zrobi tak: rrrrrrrrrrr_rrrrrrrrrrrrrrr_rrr_rrrrrrrrrrrrrrr.........
i se tak równo chodzi obroty tez się mieszą na 0.9 tysiąca.
Gdzie tego szukać ? błędów ni ma... najbardziej zauważalne jest jak zimny po 6godz. to 3x go odpalam pracuje dobrze i nagle jak bym mu coś zatkał, benzyny nie dał, i się zadławi i zgaśnie.
Pomóżcie bracia i siostry
Nie mieszam w to gazu bo na gazie jest ok. chcę to na tej benzynie naprawić. Co sprawdzić gdzie zajrzeć ?
«
Ostatnia zmiana: Środa, 28.08.2013, 20:09:06 wysłane przez Damianrtv
»
Zapisane
"Nie jeździj autem szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać".
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/to-byl-prosty-blad-wstrzasajacy-film-lepiej-usiadz,1980586,324
Była Św.P. Fufii (Fiesta mk-3. 95r. 6lat. Grudzień 2012r pa pa - kasacja...)
irocket
Użytkownik
Offline
Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM
Odp: gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie
«
Odpowiedz #53 -
Środa, 28.08.2013, 20:40:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
A może zbiornik zasyfiony albo coś? Jak masz ochotę, możesz spróbować zrobić taki myk, że jak auto postoi te parę godzin, to nalewasz do bańki (vel butelki 5l) trochę czystego paliwa i wkładasz tam wężyk, drugi koniec zaś aplikujesz do silnika, przed wszystkie pompki i filtry w komorze (silnika na oczy nie widziałem, więc nie wiem co gdzie jest). Prosisz drugą osobę, żeby odpaliła. Obserwujesz efekty.
Oczywiście niech ten pomysł najpierw poprą / odradzą inni userzy, bo co ja się tam znam
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie
«
Odpowiedz #54 -
Środa, 28.08.2013, 20:41:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Strzelam teraz w ciemno, ale w FL gdzieś czytałem, że jedną z typowych usterek jest zalewanie komputera sterującego silnikiem. Może i Ciebie to spotkało? Mówię strzelam w ciemno ale może warto poczytać na ten temat?
Zapisane
Gizmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018
Odp: gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie
«
Odpowiedz #55 -
Czwartek, 29.08.2013, 19:52:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
to może i ja wtrące 2grosze,
czy przwodzik od podciśnienia jest podpięty?- jeśli FL takie cudo posiada.
i druga sprawa - jeśli auto jedzie do temp. 90st a potem zaczyna szarpaći przy wciśnięciu gazu szarpie, kicha prycha i się dławi to może spróbuj tak:
1. odpenij akumulator
2. odpenij czujnik położenia wału korbowego
3. odepnij główny komputer silnika (bodajrze w podszybiu) na 5 minut
popodpinaj w kolejności odwrotnej i sprawdź, miałem podobne objawy z tym że u mnie vag pokazywal błędne sygnały z czujnika położenia wału, głęboki reset i kłopoty jak ręką odjął.
spróbować nie zaszkodzi a może akurat też potrzebuje resetu bo mu się pokiełbasiło.
Napisano: Czwartek, 29.08.2013, 20:51:34
Cytuj
ale w FL gdzieś czytałem, że jedną z typowych usterek jest zalewanie komputera sterującego silnikiem. Może i Ciebie to spotkało?
to prawda ale przy zalaniu to już auto zdycha i koniec, bo robi się zwarcie, przejrzeć nie zaszkodzi.
Zapisane
Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Damianrtv
Świeżak
Offline
Skąd: Katowice - Ślunsk
Samochód: Cordoba, 2000, silnik 1.39, I FL / 44KW (60KM)
Odp: gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie
«
Odpowiedz #56 -
Piątek, 30.08.2013, 14:47:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ok - każda mądra rada jest dobra
Tak zrobię nie zaszkodzi a raczej styki się poprawią na wtyczkach i złączkach.
Ale jak już odpali po tych 3../..6 razach to, jak nie osiągnie tych 90stopni jak się nie zagrzeje no tak 60 C to gdy wciskam p. gazu dość powoli i delikatnie to obroty podnoszą się łagodnie ale równo i silnik swoją prace wykonuje bezbłędnie w granicach 0,85 do 4000 tyś.
Natomiast gdy dodam gazu dynamicznie, taka przegazówka to silnik nie potrafi się pozbierać od 0,85 do 2000tyś, dusi się próbuje spalić nadmiar podanego mu paliwa (są takie pierdziawki z wydechowej rury
po przekroczeniu 1800 do 4000tyś. już normalnie pracuje, nie ma "pierdu pierdu" z tyłu. Równo obroty opadają, a na wolnych obr. są w granicach 0,87 / 0,92.
Po zagrzaniu nie ma tego objawu z wydechowej rury.
Zapisane
"Nie jeździj autem szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać".
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/to-byl-prosty-blad-wstrzasajacy-film-lepiej-usiadz,1980586,324
Była Św.P. Fufii (Fiesta mk-3. 95r. 6lat. Grudzień 2012r pa pa - kasacja...)
emtezet
Moderator
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e
WWW
Odp: gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie
«
Odpowiedz #57 -
Środa, 04.09.2013, 08:57:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sacliłem. Wracając do oringów to PB to nie diesel, weź stary oring idź do sklepu motoryzacyjnego lub gdzieś gdzie sprzedają same uszczelki, oni zmierzą, powiedz że pracuje to przy benzynie i dadzą ci to co trzeba. Co do problemu to jest to norma w tych silnikach i nie wiem czy nie powinno się tego scalić z istniejącym tematem.
Zapisane
->
Masz zintegrowane radio a nie chcesz słuchać już tylko radia albo kaset? ZAJRZYJ TUTAJ!!
<-
-> MONTAŻ CAR-AUDIO ŁÓDŹ <-
Damianrtv
Świeżak
Offline
Skąd: Katowice - Ślunsk
Samochód: Cordoba, 2000, silnik 1.39, I FL / 44KW (60KM)
Odp: gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie
«
Odpowiedz #58 -
Niedziela, 22.09.2013, 13:16:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Taka mała ciekawostka, oprócz tego wszystkiego co mi każdy sugerował nie przyniosło żadnych efektów, ale coś tam może i przy okazji jest zakonserwowane... jest dalej to samo...
Wczoraj już mi się "żyć" z moim Twitim odechciało...
Bo jak zapalę autko to pochodzi 10 sek. na 0.9tyś. potem łubudubu i gaśnie.
Powtarza się to ze 4 razy i potem chodzi ok.
Ale wczoraj jak mi zgasł 1 raz to potem przy 2-gim odpaleniu dałem mu 2.5 tyś obrotów i po chwili (może wypalenia benzyny) zaszedł na 1.2 tys.i zaczął się mulić... i zgasł.
Więc 3 próba to dałem mu 4.tys. i zszedł na 2.5 tyś. i zaczął mulić, dławić potem jakby mu coś się "strawiło" i wskoczył na 4 tys. i nie zgasł. Chodził dobrze. Czego się tu
uczepić.
Obawiam się że jak tak będę robił to cylindry zaraz zajdę na zimnym silniku od takiego gazowania i nie smarowania, a zima tuż tuż.
Zapisane
"Nie jeździj autem szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać".
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/to-byl-prosty-blad-wstrzasajacy-film-lepiej-usiadz,1980586,324
Była Św.P. Fufii (Fiesta mk-3. 95r. 6lat. Grudzień 2012r pa pa - kasacja...)
Gizmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018
Odp: gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie
«
Odpowiedz #59 -
Niedziela, 22.09.2013, 13:46:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
hmmm a może zaczyna szwankować pompa paliwa i podaje zbyt niskie ciśnienie, czasami, może się przyciera, lub jakieś brudy z paliwa ją przytykają.
Zapisane
Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Strony:
1
2
3
[
4
]
5
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
gaśnie po odpaleniu- problem innny niż wszystkie
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...