Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ogrzewanie przy wyższych prędkościach - zimno w nogi  (Przeczytany 11415 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Diabl0 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Cordoba'00 1.9 TDI 110KM ASV

« Środa, 31.12.2008, 12:53:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

W sumie nie wiem jak dokładnie opisać problem, ale spróbuję.

Ostatnio będąc w Niemczech i mając okazję pogonić Cordi po ich autostradach zauważyłem dziwną rzecz - ogrzewanie działa dobrze tylko do około 110-120kmh. Powyżej nogi zaczyna atakować zimne powietrze, nawet pomimo wyłączenia AUTO i ustawienia temp na HI (i to niezależnie jak ustawiony jest nawiew). Z kratek na desce leci jeszcze w miarę ciepłe powietrze, a po nogach już chłodnawe. Po zwolnieniu do 100km/h prawie od razu czuć z powrotem ciepły (wręcz gorący) nawiew, i spadek temperatury silnika (z "sztywnych" 90 do około 77-80 i po ~5 minutach z powrotem normuje się na 90 stopni)

Doszło do takiego kuriozum że przy przelotowej 140-160 po godzinie zatrzymałem się aby... założyć kalesony :/ Ma ktoś jakieś pomysły czym to może być spowodowane i jak (ile mnie to będzie kosztowało) naprawić?

A tak przy okazji jeszcze jedno małe pytanko - na ile wiarygodny jest termometr zewnętrzny w Cordi'00? Przedwczoraj wyświetlacz w komputerze uparcie pokazywał mi ~ 0 - 1 (plus) stopnia gdy przydrożne wyświetlacze podawały minus 2 -3 (grunt) i minus 4 -6 (powietrze).
Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 01.01.2009, 20:48:59 - NIEPRZECZYTANA »

Co do ogrzewania to się nie wypowiem bo nie sprawdzałem, co do wskazań termometru to mi pokazuje tak ok. +1 stopień w stosunku do wskazań przydrożnych wyświetlaczy  :-\ 
Zapisane
marmax3 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi

« Odpowiedz #2 - Piątek, 02.01.2009, 13:15:36 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli miałeś otwarty obieg zewnętrzny powietrza - to takie słabsze grzanie mnie by nie dziwiło. Nagrzewnica to nic innego jak chłodnica - większa prędkość jazdy przy otwartym obiegu zewnętrznym - to większy przepływ powietrza -niezależnie od ustawionej prędkości dmuchawy - to i się wychłodziło. Ustaw na obieg wewnętrzny i sprawdź.
Zapisane

Cordoba: Yaris Verso: Citroen C4 Picasso:
Kajos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chodziez
Samochód: Seat Cordoba SX 1,9 TDI AHU

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 04.01.2009, 16:22:05 - NIEPRZECZYTANA »

Koledzy przeciez gnajac autostrada z duza predkoscia powstaje duzo ciepla :o
Niewiem wlasnie jak jest w Seatach ale chyba otwiera sie klapka ktora kieruje powierze na nagrzewnice i dalej idzie cieplo do wnetrza (brak zaworu otwierajacego przeplyw plynu)
Wiadomio -tak jak pisze kolega RED -jak sie szybko jedzie to i lewe powietrze wchodzi roznymi szparami ale to znikome jest.
Obawiam sie ze albo pompa juz niema wydajnosci albo walnietenty termostat jest ;)
U mnie w Cordobie to niezaleznie jak jade to po 20 km musze i tak zmniejszac cieple powietrze (jestem zmarzluchem)bo jest juz tak goraco ze szok.

A co do obiegu wewnetrznego to mozna tak sprawdzic tylko za chwile bedzie mial parowanie szyb :ninja:
Zapisane

Dobrzy ludzie ida do nieba,zli dostaja sie wszedzie
ProxX Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Citroen Berlingo&Renault Megane

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 04.01.2009, 20:30:36 - NIEPRZECZYTANA »

Mam podobnie, jak jeżdżę tak do 90 jest gites ale jak nagle pocisnę do 120-130 mam zmarznięte nogi i to srogo... nie wiem czemu się tak dzieje w innych samochodach tego nie doświadczyłem
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 04.01.2009, 20:38:07 - NIEPRZECZYTANA »

Co do ogrzewania mam to samo mimo że inny model budy, ale nie zauważyłem tych spadków temperatury, u mnie powyżej ok 120 zaczyna "ciągnąć" po nogach nie wiem czasem czy to nie jest tak że poprostu gdzieś przeciska się "lewe" powietrze. Co do temp. u mnie pokazuje zbliżone wartości. może musisz wymienić ten czujnik?
Albo coś z termostatem - to sie objawaia spadkiemwskazania na mierniku temperatury,
albo w pudle nagrzewnicy całość zimnego powietrza nie idzie przez nagrzewnicę CO.
Bo nagrzewnica grzeje non stop  , a włacza się CO przez kierowanie klapką która ją odsłania lub zasłania.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Kajos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chodziez
Samochód: Seat Cordoba SX 1,9 TDI AHU

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 05.01.2009, 14:16:41 - NIEPRZECZYTANA »

A moze na zime koledzy zaslonia pol chlodnicy kartonem :-[
Moze cos pomoze.
Ale zaslonic od strony wentylatora 1 biegu  8)
Zapisane

Dobrzy ludzie ida do nieba,zli dostaja sie wszedzie
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 05.01.2009, 15:53:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kajos
Ale zaslonic od strony wentylatora 1 biegu
A jest osobny od drugiego?????
Drugi to raczej od klimy.
Zapisane

vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 05.01.2009, 18:16:43 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam w wentylatory na chlodnicy i one nic nie maja do tego jak bedzie cieplo w aucie bo chloda ciecz chlodzaca. A wejscie powietrza do kabiny jest pod przednia szyba
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 05.01.2009, 18:58:21 - NIEPRZECZYTANA »

Taki wiatrak z dwoma smigłami jaki ja widziałem ma jeden 2-biegowy silnik z jednym smigłem a drugie śmigło napędzane jest od pierwszego paskiem klinowym.
Nie wydaje mi sie ,żeby przy minusowych temperaturach wogóle wentylatory się włączły.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 05.01.2009, 20:59:56 - NIEPRZECZYTANA »

Myśle, że koledze chodziło o zasłonięcie chłodnicy, co pomaga przy przepuszczającym termostacie. A miejsce zasłonięcia usytuowane tak aby w razie przegrzania wentylator dmuchał przez chłodnicę, a nie był zasłonięty kartonem, jeśli do lata ktoś zapomni wyjąć tekturki.
Zapisane

Endriu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe...
Samochód: Seat Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 11.01.2009, 10:05:56 - NIEPRZECZYTANA »

Hej!

W sumie rozwiązanie może i głupie ale przed nogami pasażera, a pod schowkiem jest(a przynajmniej powinien być) element nazwany prawa dolna osłona.Jako że oryginalny w ASO kosztuje 140zł zastąpiłem go tymczasowo kawałkiem kartonu(potem będzie pleksa). Trochę też pomogła osłona pod silnikiem.

Pozdrawiam
Zapisane

"Odważni nie żyją wiecznie.Ostrożni nie żyją w ogóle"
Kajos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chodziez
Samochód: Seat Cordoba SX 1,9 TDI AHU

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 11.01.2009, 20:13:30 - NIEPRZECZYTANA »

Myśle, że koledze chodziło o zasłonięcie chłodnicy, co pomaga przy przepuszczającym termostacie. A miejsce zasłonięcia usytuowane tak aby w razie przegrzania wentylator dmuchał przez chłodnicę, a nie był zasłonięty kartonem, jeśli do lata ktoś zapomni wyjąć tekturki.
Wlasnie to mialem na mysli  :P
Zapisane

Dobrzy ludzie ida do nieba,zli dostaja sie wszedzie
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 11.01.2009, 23:43:27 - NIEPRZECZYTANA »

Hej!

W sumie rozwiązanie może i głupie ale przed nogami pasażera, a pod schowkiem jest(a przynajmniej powinien być) element nazwany prawa dolna osłona.Jako że oryginalny w ASO kosztuje 140zł zastąpiłem go tymczasowo kawałkiem kartonu(potem będzie pleksa). Trochę też pomogła osłona pod silnikiem.

Pozdrawiam
moze jakies fotki bo nie wiem ocokaman :o
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Ogrzewanie przy wyższych prędkościach - zimno w nogi
Skocz do: