+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alternator?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Alternator?  (Przeczytany 41206 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
leju Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)

« Odpowiedz #15 - Sobota, 18.02.2006, 11:21:38 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
 Co do wymiany tych łożysk. Moim kolejnym podejrzeniem jest rolka napinająca pasek ona też może świszczeć. Ale mam pytanie bo słyszałem że tą rolkę cholernie źle się ściąga i jeszcze gorzej zakłada. Czy jest jakaś odpowiednia kolejność przy demontarzu/montarzu rolki, alternatora i paska - chodzi mi o ergonomiczną kolejność przykręcania tych elementów żeby się zabardzo nienaj#bać
Pozdrawiam.
Zapisane

IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #16 - Sobota, 18.02.2006, 15:44:35 - NIEPRZECZYTANA »

pisałem już wczesniej o tej rolce... ale nią bym sie nie przejmował. Mnie szumi odkąd kupiłem autko i szumi tak samo do dziś a przejechałem z 40 tyś km. też słyszałem że coś z nią tak przy zmianie, ale napinacz cały kosztuje ponad 200 zł a rolka ok 60zł. sprawdź czy ci nie skacze napinacz. jesli tak to nawet nie baw się w wymianę rolki a całego napinacza jeśli już bardzo chcesz zmieniać. ale ja to osobiście zostawiłem bez zmian.
Zapisane
leju Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)

« Odpowiedz #17 - Sobota, 18.02.2006, 16:41:15 - NIEPRZECZYTANA »

No dobra a jak zdjąć ten pasek?? (sory ale jestem zielony - ibiza to nie maluch)  :roll:
Zapisane

IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #18 - Niedziela, 19.02.2006, 08:42:34 - NIEPRZECZYTANA »

powyżej alternatora jest rolka na takiej łapie ze spręzyną. jest też tak jakby miejsce na klucz na tej łapie. jest to z tego co pamiętam klucz 16. łapiesz kluczem i do góry podciągasz. i w tym momencie pasek jest poluzowany i mozesz go ściągnąć. zakładasz w kolejności odwrotnej. napinacz na górze pomiędzy alternatorem a kołem napędowym paska.
Zapisane
leju Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)

« Odpowiedz #19 - Środa, 22.02.2006, 13:44:55 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
dzisiaj rozebrałem rolkę której świszczy i się obraca jakby miało piasek w środku. Chciałem się dobrać do alternatora (BOSCH) ale nieudało mi się go rozkręcić na części. wydawało mi się że pójdzie jak po maśle a tu lipa.Czy ten alternator też trzeba rozlutowywać?
pozdro.
Zapisane

IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #20 - Środa, 22.02.2006, 18:31:57 - NIEPRZECZYTANA »

tak rozlutować (rozniwtować) rozdłubać rozbebeszyć i wymienić... jest trochę zabawy, przerabiałem to. teraz mi rolka w sprężarce klimy zaczęła szumieć i za nią będe się musiał zabrać, ale jeszcze nie wiem jak :-)
Zapisane
leju Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)

« Odpowiedz #21 - Środa, 22.02.2006, 19:08:51 - NIEPRZECZYTANA »

wymieniłem rolkę i pasek. odpaliłem silniczek i cisza żadnego szumu :mrgreen:
Zapisane

IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)
DAMiANO Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #22 - Niedziela, 21.02.2010, 15:27:09 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, wczoraj podczas jazdy zapaliła mi się kontrola ładowania. Na postoju zmierzyłem napięcie i na włączonym silniku pokazuje 13,8V (włączone światła+radio). Chcę wymienić regulator napięcia. Dam radę wymienić go bez wyciągania alternatora?
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 22.02.2010, 06:53:34 - NIEPRZECZYTANA »

Jest to mozliwe ale moze nie przynieśc skutku.....
Jesli napięcie jest 13,8 to regulator jest OK.
Jak spada pod właczonym obciązeniem  swiatła, szyba ect tzn. ze przerwa jest w obwodzie diod lub uzwojeniach . Prościej kupic urzywany zamiennik altka od ok 100 PLN
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 22.02.2010, 07:23:28 - NIEPRZECZYTANA »

sprobowalbym jednak od wymiany regulatora, moze sie podwieszac i czasami nie doladowuje, regulator to koszt ok 30 zł, najtanszy kupic by sprawdzic przyczyne, u mnie taki za 30 zl smigal rok, potem poszedl do wymiany ;)
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 22.02.2010, 07:24:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Jesli napięcie jest 13,8 to regulator jest OK
Trochę mało, u mnie jest zawsze powyżej 14V, to diesel, tam wkładali trochę większe altki. Zazwyczaj. Co nie oznacza, że padł regulator, może tylko mój typ tak ma.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 22.02.2010, 16:39:42 - NIEPRZECZYTANA »

Zasilanie przy sprawnym regulatorze napięcia moze się wachać pomiędzy 13,8V a 14,4V.
Powyżej 14,4 V nastepuje przeładowanie aku i takie napięcie jest szkodliwe.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
DAMiANO Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 29.03.2010, 15:16:21 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, kupiłem dzisiaj regulator napięcia BOSCH F 00M 145 350, sprawdziłem w katalogu online BOSCHa i regulator powinien mieć numer  F 00M 145 876 lub zamienny: F 00M 144 154  , F 00M 144 195  , F 00M 145 396  , F 00M 145 397. Z  wyglądu jest podobny ale czy podejdzie?
Zapisane

hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #28 - Poniedziałek, 31.05.2010, 00:09:57 - NIEPRZECZYTANA »

szukalem i nie znalazlem  :-X
Moje pytanie ,czy ta lapa z napinacza paska wielorowkowego tez Wam sie tak grzeje? U mnie po krotkiej jezdzie jest tak goraca ,ze mozna by papieroska odpalic . Niecaly rok temu byl wymieniany a juz znow cos tam zgrzyta .
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 31.05.2010, 07:58:03 - NIEPRZECZYTANA »

Bardziej goraca od silnika jest?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alternator?
Skocz do: