+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alternator?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Alternator?  (Przeczytany 41159 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
leju Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)

« Wtorek, 14.02.2006, 15:26:24 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Takie konkretne pytanie jakie łozyska są w alternatorze? Czy to jest jakiś standart? Te co mam to mi świszczą i chyba je trzeba wymianić bo autko ma już swoje lata i przebieg. Czy taka wymiana na własną rękę jest trudna? chodzi mi o samo wyjęcie łożysk. I czy takie łożyska są drogie?
Zapisane

IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 14.02.2006, 16:19:03 - NIEPRZECZYTANA »

lozyska  , uzwojenie  moze byc tez  juz  wypalone szczotki itp ,  wymienisz lozyszko  potem poleci reszta albo kupic nowy lub juz  zregenerowany  a tym czasem to bym jezdzil i poglosnil muze jesli  szelest lozyska ci przeszkadza  ,
Zapisane

leju Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)

« Odpowiedz #2 - Środa, 15.02.2006, 08:09:13 - NIEPRZECZYTANA »

Czy te łożyska trudno się wymienia?
Zapisane

IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Środa, 15.02.2006, 08:30:28 - NIEPRZECZYTANA »

Na pewno trzeba wyjąć szczotki zintegrowane z regulatorem napięcia. potem szuka się srub które wraz z takimi długimi szpilkami trzymają altka w kupie.Po ich odkręceniu może pojawić się problem użycia 100 Watowej lutuwnicy albo roznitowania połączeń elektrycznych stojana z mostkiem prostowniczym altka ,ale to zależy od budowy. Potem powinien się dać spokojnie przy pomocy dużego imadła ,i pobijania młotkiem przez drewniany kołek spoko rozdzielić na 3 części. Jesli łożyska nie są jakoś zapieczone to powinny sie spoko dać zdjąć i wymienić . montaż w kolejnosci odwrotnej coś jak układanie klocków lego/puzli wszystko ma wrócić na swoje miejsce. Nie zapomnij o dobrym
silnym przykręceniu koła pasowego.

W czasie rozbierania należy uważać ,żeby któraś część nie upadła z dużej wysokości na podłogę, bo może pęknąć .
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #4 - Środa, 15.02.2006, 10:21:47 - NIEPRZECZYTANA »

Jednym słowem - gra niewarta świeczki :

---> Alternatory do SEAT'a na ALLEGRO <---
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

junior013
Gość



« Odpowiedz #5 - Środa, 15.02.2006, 12:36:22 - NIEPRZECZYTANA »

mi też świerczało pojechałem do elektromechanika a on popsikał mi pasek wd40 i przestało.
też jechałem z zamierem wymiany łożysk. więc może sprawdź u siebie.
pozdrawiam
Zapisane
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #6 - Środa, 15.02.2006, 14:24:59 - NIEPRZECZYTANA »

jesli popsikal pasek to fajnie masz   albo sie  nieznasz albo strzeliles gafe  jak by popsikal  pasek to  pasek by sie slizgal , moze  ci  do  srodka alternatora popsikal a nie na pasek  ,  pasek to mozna  sobie naciagnac
Zapisane

punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #7 - Środa, 15.02.2006, 16:06:16 - NIEPRZECZYTANA »

Przyznam się ze spotkałem się już z taką praktyką psikania paska................. :lol:  :lol:  :lol:
Osobiście nie mam problemów , więc niesprawdzałem.... :D
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Środa, 15.02.2006, 20:30:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "punchoo"
Jednym słowem - gra niewarta świeczki :

no nie wiem :P
te co sie ewentualnie nadaja to 180 - 350 PLNów
a łożyska to kilkanąscie złotych/sztuka a potrzeba 2 8)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
leju Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)

« Odpowiedz #9 - Środa, 15.02.2006, 20:43:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "punchoo"
Jednym słowem - gra niewarta świeczki :

---> Alternatory do SEAT'a na ALLEGRO <---


Tak te na alegro są pewnie w takim samym stanie jak mój alternator :P


A z tym psikaniem paska wd40 to chyba jakaś ściema. Może Ci na łożyska psikał smarem??
Zapisane

IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #10 - Środa, 15.02.2006, 21:17:19 - NIEPRZECZYTANA »

co do pskiania na pasek to nic to nie da ale na pewno się nie zeslizgnie bo ma rowki które go trzymają. ewentualnie WD40 to można alternator popsikać przy łożyskach. Co do łożysk to mam ten sam problem zaczęło mi z dnia na dzień szumieć. jak przekraczam 2200 to jakby mi się kompresor odpalał. sądze, że to sól, piach i kamienie z naszych cudownych dróg go wykończyły. oprócz alternatora może szumieć również napinacz paska wieloklinowego, więc najpierw zdejmij pasek , pokręć kółeczkami o będziesz miał pewność które szumi.
Ja jutro lub pojutrze będe rozbierał mojego altka więc postaram się napisać co i jak. łożyska to koszt ok 12-20 zł. w zależności czy wewnętrzne czy zewnętrzne.
Zapisane
leju Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 16.02.2006, 08:10:41 - NIEPRZECZYTANA »

Dobrze bo ja też planuję się zabrać za altka w ten weekend nie wiem co z tego wyjdzie ale mam szczere chęci :)  Więc liczę na pewien rodzaj współpracy  8)  A te łożyska to są jakieś standartowe czy się różnią w zależności od modelu i daty prod. auta?
Pozdro.
Zapisane

IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 16.02.2006, 12:23:05 - NIEPRZECZYTANA »

Mogą być standartowe ,wtedy symbol i numer jest na dekielku łozyska,ale mogą być dedykowane i wtedy są droższe. Ja bym zapytał w sklepie przy ASO.
Trochę przepłacisz ,a masz pewnośc ze dobre i umówił się na wymiane lub zwrot kasy jakby nie były dobrerozmiarem.
Prawidłowe łożyska to 90% sukcesu :)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 16.02.2006, 18:43:57 - NIEPRZECZYTANA »

ewentualnie dobry sklep motoryzacyjny... to są części z VW więc i łożyska też. gość mi podawał ich oznaczenia. akurat u mnie mają orginały VW więc śmiało je zakupie :-)
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Piątek, 17.02.2006, 22:15:07 - NIEPRZECZYTANA »

Zmierz srednice zewnetrzna i wewnetrzna oraz szerokosc lozyska i wybierz sie do sklepu z łozyskami tom cos dobiora, chyba ze sa naprawde jakies nietypowe. A najlepiej idz z lozyskami. (Slyszalem tez ze maja lozyska na porodowkach).
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alternator?
Skocz do: