+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Gaśnięcie auta przy opadach deszczu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gaśnięcie auta przy opadach deszczu  (Przeczytany 38122 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
Kris_mas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: było Ibiza II '99 1.4 SE APQ jest 1.4 CGGB

« Piątek, 16.05.2008, 12:14:53 - NIEPRZECZYTANA »

Witam od kilku miesięcy walczę z dziwną usterka w mojej ibizie II(1.4 benzyna), zwiedziłem już kilka warsztatów i nikt nie potrafi mi pomóc, a co samochód nie jest sprawny to nie jest, dlatego zwracam się do drogich forumowiczów z prośbą o podpowiedź może ktoś już widział lub miał podobny przypadek.

A teraz do rzeczy. Problem polega na tym, że samochód przy silnych opadach deszczu w czasie jazdy przy wciśnięciu pedału gazu zamiast zwiększać obroty to je traci. Czasem się wybroni zrobi żabkę i obrotomierz zaczyna biec w dobrą stronę, a czasem po prostu auto zagaśnie (zależy to tylko od tego jak gwałtownie wciśnie się pedał) i wtedy nie można go już odpalić przez kilkadziesiąt minut, a ostatnio powrót do zdrowia zajęło 24 godziny w suchym garażu. Auto wyraźnie traci moc i można to wyczuć jeśli ruszyło się w pogodzie, a gdzieś w trasie złapało się deszcz. Dojazd do miejsca przeznaczenia jest tylko możliwy jeśli bardzo delikatnie operuje się gazem, ruszanie z pod świateł = zwieszanie obrotów o 100/sek do ok 3tyś i wtedy delikatnie powolutku sprzęgło, czyli światło już się często zdąży zmienić na czerwone i lecą obelgi z innych aut...

Co więcej czasem wcale nie trzeba wciskać pedału gazu wystarczy że po wycieczce w deszczu i ponownym rozruchu auto po odpaleniu pochodzi i sam się zgasi (raz w warsztacie zrobił to w czasie podłączenia do komputera i też nic niby nie wykazało, a co auto zgasło to zgasło...)

Do tej pory wymieniony był czujnik temperatury, filtr paliwa, filtr powietrza, wymienione świece, kable wysokiego napięcia, palec rozdzielacza, kopułka, czyszczono przepustnice, samochód kilkakrotnie podłączany był pod komputer i nie wykazało żadnego błędu.

Ogólnie słyszałem już setki koncepcji, ale żadna jak widać nie była trafna bo problem występuje dalej.

Pozdrawiam i będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź
Zapisane
zechu Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #1 - Piątek, 16.05.2008, 12:23:00 - NIEPRZECZYTANA »

A czy przypadkiem w tym silniku nie wystepuje przeplywomierz ? bo wiem,że on reguje na wilgotnosc-moze cos znim....
Zapisane
Kris_mas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: było Ibiza II '99 1.4 SE APQ jest 1.4 CGGB

« Odpowiedz #2 - Piątek, 16.05.2008, 12:32:07 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego co słyszałem to przepływomierze są w ibizkach, ale TDI. Nie jestem tak oblatany ale wydaje mi sie, że w benzynie 1.4 60KM go nie ma
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #3 - Piątek, 16.05.2008, 12:32:39 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym zobaczyl okolice jednostki sterujacej czy przypadkiem nie maja zablokowanego drenu i woda zalega, dalej posprawdzalbym koncowki od sterownika czy nie zasniedziale a nastepnie poszukal w okolicy cewki czy nie ma gdzies otwartego kabla. To ze nie umiesz odpalic to prawdopodobnie brak iskry a to by wskazywalo na swiece badz cewki.

Przeplywki sa w benzynie ale 1.8t a nie 1,4
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #4 - Piątek, 16.05.2008, 12:35:18 - NIEPRZECZYTANA »

Zobacz czy wtyczka do kompa nie jest zalewana wodą, albo nie zaśniedziała. Tylko najpierw odepnij aku.

Napisano: Piątek, 16.05.2008, 13:34:28


Sory  za powtrkę, ale jak pisałem było pusto
Zapisane

Kris_mas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: było Ibiza II '99 1.4 SE APQ jest 1.4 CGGB

« Odpowiedz #5 - Piątek, 16.05.2008, 12:41:53 - NIEPRZECZYTANA »

Sterownik tez był wyjmowany, czyszczone złącze i usunięcie liści z odpływu jakieś pół roku temu i nic. Jeszcze wcześniej miałem wymienianą przednią szybę i ta nowa jakoś nie dokładnie do plastiku pasuję więc też zaizolowałem, już tak dla zasady w razie czego żeby woda na sterownik nie leciała. Iskra niby jest w warsztacie sprawdzali jak auto nie chciało odpalić. kombinowałem też z laniem wody z węża na auto, aby znaleźć w którym momencie coś sie kiełbasi, ale nic, auto pracowało bez zarzutu, podejrzewam, że to może chodzić o wodę jaka podczas deszczu dostaje się od spodu do komory silnika, a nie z szyby czy karoserii..
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #6 - Piątek, 16.05.2008, 12:46:52 - NIEPRZECZYTANA »

zrob tak:
wieczorem jak sie sciemni podnies maske, wez w reke zraszacz do mycia okien i woda pryskaj po kablach WN zobaczysz czy nie ma przebicia u mnie bylo to samo i okazalo sie ze iskra zapierdzielala na blok silnika,
warto sprobowac, nie zaszkodzi,
Tylko Dobrze sie przygladaj i smialo pryskaj mgiełka po calej dlugosci przewodow, moze tez skakac miedzy przewodami. ;)
zapewne nie jest to spowodowane wilgocia w powietrzu tylko woda  z kaluz w ktore wjezdzasz, tak jak napisales.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Piątek, 16.05.2008, 16:48:11 - NIEPRZECZYTANA »

Poczytaj na temat cewki i czujnika halla. Ja mowie ze cewka.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
czarnuch13
Gość



« Odpowiedz #8 - Piątek, 16.05.2008, 18:28:08 - NIEPRZECZYTANA »

witam; mialem podobny problem z moja cordoba-tez gasla po intensywnych opadach desczu, i tez nikt nie potrafil mi pomoc.Jednak znalazlem rozwiązanie-kupilem oslone pod silnik :) Problem zniknal, testowalem to rozwiazanie jezdzac po kałuzach, auto ani razu nie stanelo (a oslone mam juz ponad rok) ;D 
Zapisane
Kris_mas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: było Ibiza II '99 1.4 SE APQ jest 1.4 CGGB

« Odpowiedz #9 - Piątek, 16.05.2008, 19:01:01 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie, właśnie zrobiłem małe testy ze spryskiwaczem. Starałem się pryskać mgiełką w miarę punktowo w okolice cewki i kabli, aby wykluczyć jakieś inne elementy. Nic nie przeskakiwało, a była zupełna ciemność, pochodził z 3 min i było ok popryskałem jeszcze trochę i znowu poczekałem parę min. i zaczął jakoś lekko nierówno pracować więc wskoczyłem za kółko i na gaz no i zgasł... No i teraz kwestia co sądzicie cewka czy może coś ze złączem/kablem obwodu niskiego napięcia (to te 3-pinowe prawda?)? wszystkie 5 przewodów WN wymieniłem i są nówki więc to chyba nie ich wina?

Z tą osłoną to też już właśnie ktoś mi wspominał, dużo coś takiego kosztuje, montaż itd ?
Zapisane
DzieX
Gość



« Odpowiedz #10 - Piątek, 16.05.2008, 19:04:50 - NIEPRZECZYTANA »

http://allegro.pl/search.php?string=os%C5%82ona+silnika+ibiza Na upartego sam byś sobie zamontował. Nawet jeśli nie rozwiąże problemu to i tak fajna sprawa.
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #11 - Piątek, 16.05.2008, 20:35:14 - NIEPRZECZYTANA »

obstawiałbym jakąś nieszczelność obudowy sterownika (komputera), albo złącza sterownika :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #12 - Piątek, 16.05.2008, 20:47:24 - NIEPRZECZYTANA »

Polej cewke wodą. Ona jest najprawdopodobniej przyczyną zamieszania  :)
Sterownik o ile go ktoś nie rozbierał to ja bym wykluczył .
Po za tym jakby dostał wody to by tak łatwo jej pózniej nie odparował i zapewnie padł na długo.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 16.05.2008, 20:49:48 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #13 - Piątek, 16.05.2008, 21:19:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Sterownik o ile go ktoś nie rozbierał to ja bym wykluczył .
Po za tym jakby dostał wody to by tak łatwo jej pózniej nie odparował i zapewnie padł na długo.
Widziałem sterownik od fabii z podklejanymi  ścieżkami i efektem tego była jego wymiana. Na początku auto nie jeździło w deszcz aż kaputnęło całkiem. Nie upieram się, że to jest na pewno ta przyczyna, bo przyczyn może być tysiące z cewką włącznie, ale warto sprawdzić i ewentualnie uszczelnić :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #14 - Sobota, 17.05.2008, 07:51:04 - NIEPRZECZYTANA »

Tak warto sprawdzić czy tam ktos nie grzebał i usunąć liście które mogły sie tam nagromadzić jesli długo ktoś tam nie zaglądał.
Ale jesli sterownik nie nosi sladów "grzebania" to lepiej go zostawic i nie rozkrecać
bo jest heremetyzowany fabrycznie.
Zagladać tylko w ostateczności jak wszystkie inne przyczyny zostana wykluczone.
na cewce wystarczy mikro pekniecie niewidzialne gołym okiem .
Po za tym warto sprawdzic czy cewka to orgnał czy zamiennik noname?
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Gaśnięcie auta przy opadach deszczu
Skocz do: