Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Temperatura na wskaźniku , a włączanie sie wentylatora  (Przeczytany 16236 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
pados Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: SEAT CORDOBA VARIO 1997

« Piątek, 25.04.2008, 17:20:54 - NIEPRZECZYTANA »

Mam do Was pytanie . Na wskażniku temperatury w Mojej Cordi (1,4 L/60KM silnik APQ) wskażnik wychyla się na 2 kreski  (powinien byś na srodku) . Po przejechaniu kilku km niekoniecznie w korkach włącza się wentylator  chłodnicy. jakoś nie moge doswiadczyć aby wskażnik temperatury znalazł się na środku wskażnika . Zastanawiam sie co jest tego przyczyną.: termostat , czujnik temp. przy termostacie czy korek od zbiornika wyrównawczego. .
Samochód w zimniejsze dni (mam jego niecały miesiac )grzeje bardzo dobrze. Zbliżaja się ciepłe dni i zastanawiam się co wymiemić , ba od czego zacząć  aby silnika nie przegotować !!
Jak sie wymienia termostat w Cordobie ?
Dzięki za informacje .
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #1 - Piątek, 25.04.2008, 17:41:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: pados
od czego zacząć
Od VAGa. Odczytaj temperaturę po nocnym postoju, porównaj z otoczeniem i na rozgrzanym. W zależności od tego co odczytasz będzie wiadomo co wymienić.
No i chyba gdzieś jest o tym na forum.
Zapisane

kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #2 - Piątek, 25.04.2008, 18:44:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: pados
jakoś nie moge doswiadczyć aby wskażnik temperatury znalazł się na środku wskażnika

mam to samo - właściwie jak jadę spokojnie, i nie ma korków na ulicach, to wskażnik temperatury nie wychodzi poza białe pole...  :o , czasami jednak, gdy stoję w korku, albo jak najpierw jade szybko a potem nagla zakorkowany, to wskaźnik ustawia się na środku skali... jednak potem znów spada na dół (na ok 1/4)

Jak podłaczyłem VAGa nie było żadnych błędów czujnika, żeby było śmieszniej jak tak stałem i mierzyłem to wskazówka doszła do środka skali i VAG mi pokazał ok 90 kilka stopni. - więc.... ogólnie się tym nie przejmuje... - pewnie mam super wydajny płyn w chłodnicy i sobie radzi :D :D - uspakaja mnie to, że po podróży przewody gumowe od chłodnicy są ciepłe - więc jakas tam temperatura jest i wszystko działa. ale nie widziałem, żeby mi się wiatrak kręcił :D
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #3 - Piątek, 25.04.2008, 19:16:15 - NIEPRZECZYTANA »

Moze termostat sie otwiera ale dopiero jak sie zaczyna gotowac plyn. Warto byloby sprawdzic czy dziala termostat.Wydaje mi sie ze przewody gumowe chlodnica<=> silnik powinny byc juz cieple w momencie kiedy wskazowka zaczyna dochodzic do 90 stopni.  Czasem latwiej  cieplo wyczuc na laczeniu gumowych przewodow i chlodnicy.

A przypadkiem nie podcieka plyn? Nie ubywa?Czesto sie zdarza ze podcieka z obudowy termostatu. Pozniej sie zapowietrza w przestrzeni gdzie znajduje sie termostat. Nastepnie przestaje sie otwierac i dochodzi do gotowania plynu, przegrzewania silnika etc....   
Zapisane

lubie sobie pokierować
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #4 - Piątek, 25.04.2008, 19:21:34 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdzę termostat, żeby nie było gdybania na forum...
- do tej pory nic mi się nie gotowało, jak wskazówka dochodziła do środka, to więcej nie szła.. więc może faktycznie tylko czujniczek, bo jak piszesz.. przewody gumowe są ciepłe i raczej nic nie wycieka (ostatnio musiałem dolać troszkę ale nieznacznie. - będę obserwował) Dzięki za sugestie !
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
technogood Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krasnyjork
Samochód: Toledo II ARL 1.9 TDI

« Odpowiedz #5 - Piątek, 25.04.2008, 19:40:40 - NIEPRZECZYTANA »

Mam to samo co kuczy, już od ok. roku i nic się z autem nie dzieje tak więc nic z tym nie robię bo po co?
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #6 - Piątek, 25.04.2008, 19:42:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kuczy
pewnie mam super wydajny płyn w chłodnicy i sobie radzi
Pewnie to masz, ale otwarty duży obieg.

Pados VAG pozwoli zdiagnozować, czy czyjnik jest uszkodzony, czy wyłącznik wentylatora w chłodnicy. A dalej można szukać czy to termostat.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #7 - Piątek, 25.04.2008, 19:51:14 - NIEPRZECZYTANA »

Kup polski termostat taki cały z metalu za 25 pln i po kłopocie.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #8 - Sobota, 26.04.2008, 08:11:09 - NIEPRZECZYTANA »

Przerabiałem to na początku kwietnia. moje objawy to: normalna jazda-wskaźnik lekko poza białym polem, czasem do 1 kreski. W korku do 2 kreski. Wymieniłem termostat na francuski bo taki dostałem. Temp. otwarcia 87stopni. Przy okazji wymieniłem czujnik temp. na wężu. Wszystko jest elegans. Trzyma teraz 92stopnie co by sie nie działo. Sprawdziłem stary termostat i okazało się że owszem otwiera się przy 90stopniach ale zamyka dopiero prawie po ostudzeniu do 40stopni.
Zapisane

stan
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 27.04.2008, 20:27:43 - NIEPRZECZYTANA »

czemu nikt nie zrobile czegos z tym tematem? przerobione - przetrawioane - wystarczy czytac :-X

pados, zweryfikowac dane z vaga
podejrzany czujnik temp plynu.

kuczy, termostat do wymiany

Cytat: technogood
nic z tym nie robię
bo sie nie chce bebrac w tym :P
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
pados Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: SEAT CORDOBA VARIO 1997

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 29.04.2008, 19:53:40 - NIEPRZECZYTANA »

Właśnie kupiłem czujnik temp. płynu . Jutro wymienię w Seaciku i zobaczę co będzie się działo.
Jeżeli to nie pomoże pozostanie termostat lub korek w zbiorniku wyrównawczym ( mój kolega miał taki przypadek- wymienił wszystko , a okazał się uszkodzony trywialny korek za 10 zł)

Napisano: Poniedziałek, 28.04.2008, 19:50:11


Właśnie wymieniłem czujnik temperatury i to był strzał w 10 -tkę.
Kupiłem jego za 20 zł + oring 0,80 zł . Fakt jest to zamiennik nieco inny niż oryginał (oryginał jest płaski w kształcie prostokątnej kostki - kształt samego  czujnika  ), zamiennik jest okrągły ale działa. Nieco powalczyłem z montażem, bo zamiennik jest nieco inny ale skutek właściwy.Trzeba pamiętać o właściwym zamocowaniu plastikowego pierścienia aby dogięła jego zapinka .W innym przypadku będzie nieszczelność - ale różnica w cenie 50 zł czyni cuda.
Wskaźnik temperatury jest we właściwym miejscu czyli na środku czyli walka zakończona.
Zapisane
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 13.12.2010, 15:51:56 - NIEPRZECZYTANA »

Prześledziłem większość wątków, ale muszę się upewnić.

Od dłuższego czasu zauważyłem, ze wentylator włącza się dosyć szybko, nawet po jeździe nie w korkach. Ewidentnie szybciej niż w innych autach.

Podczas gdy chciałem zrobić adaptacje przepustnicy zauważyłem, że temp. w vagu nie przekracza 80st ( na zegarach 1mm przed 90stopni)
podczas gdy Vag pokazuje 80st, wentylator już chodzi.

Czy w takim razie to jest wina termicznego włącznika wentylatora, który nie daje się dogrzać silnikowi, czy czujnika temp?
Termostatu nie sprawdzałem.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 13.12.2010, 15:53:14 wysłane przez kaszeszczuk » Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 13.12.2010, 18:01:58 - NIEPRZECZYTANA »

Jak dobrze pamiętam, to termostat nie powinien jeszcze puścić płynu na duży obieg przy tej temperaturze, a na pewno nie powinien się włączyć wentylator.
Co pokazuje drugi czujnik temperatury?
Do sprawdzenia trzy elementy, zacząłbym od czujnika temp. Jak oba pomiary się pokrywają to dopiero sprawdzenie termostatu i czujnika w chłodnicy.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 13.12.2010, 18:54:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kaszeszczuk
w vagu nie przekracza 80st ( na zegarach 1mm przed 90stopni)
podczas gdy Vag pokazuje 80st, wentylator już chodzi.

Czy w takim razie to jest wina termicznego włącznika wentylatora,
tak
zakladajac ze oba odwody czujnika temp pokazuja prawde
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
xlukasz12345x Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: ibiza 2003, 1,4

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 18.04.2019, 08:07:55 - NIEPRZECZYTANA »

Mam pytanie czy jak odkrece korek ze zbiirnika wyrownawczego i lekko sie bombeli to jest cos nie tak ? Plynu mi nie ubywa , olej jest czysty , auto nie kopci i weze w ukladzie sa miekkie
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Temperatura na wskaźniku , a włączanie sie wentylatora
Skocz do: