+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» utrata mocy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: utrata mocy  (Przeczytany 33224 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
pepus03 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Łęczna/Lublin
Samochód: Ibiza 6L ASZ 1.9 TDI 130 KM

« Odpowiedz #30 - Niedziela, 03.07.2011, 11:59:07 - NIEPRZECZYTANA »

Chłopaki pomóżcie.... bo dziś mi ręce opadły... miałem chwilę czasu, więc wybrałem się na działke z zamiarem wyczyszczenia egr i kolektora. Więc zabrałem sie za rozbieranie, sciągnąłem dwa małe wężyki od jakiegos czujnika co jest przykrecony do egr,zdjąłem rure tą grubą od lewej strony, rury z prawej str. nie dało się odkręcic oraz dolnej idącej do kolektora( śruby były zapieczone). Nie miałem, aż tak dużo czasu, oraz wd40 więc postanowiłem sobie odpuscić dalsze przepychanki z śrubami. Przez otwór z lewej str, zobaczyłem, że w środku nie ma praktycznie osadu, ale za to całość wysmarowana jest w oleju,który tak samo znajduje się w dolocie. Z zewnatrz Egr też jest ubrudzony olejem, który wycieka z otworu po srodku zaworu.Czy to normalne??Klapka była w pozycji poziomej czyli otwarta. To jest prawidłowa pozycja? Sprawdziłem aby czy sie porusza, czy nie jest zapieczona i całość złożyłem z powrotem.  Po drodze do domu niespodzianka... z tego co pamietam, turbo załączało mi sie od 2 tyś obr. teraz słychać świst turbo od 2.5 tyś obr, ale wcale nie odczuwa się przyspieszenia. Wcześniej na 2 biegu wyrywał do przodu, teraz jedzie jakby turbo się nie załączało, bieg 3 i 4 podobnie.Przy 5 silnik potrzebuje naprawdę sporo czasu, by od 100 rozpędzać sie w górę. Od 2tyś obr. (5 bieg)  jakoś w końcu dochodzi do 2.5tyś i nagle jakby coś go muliło, czuć przy dociśnięciu pedału gazu, że coś go ogranicza. Nic takiego nie robiłem co mogło by spowodować takie skutki, a z drugiej str zbiego okoliczności usterki z majsterkowaniem? Brakuje mi pomysłu co do przyczyny. Ze względu na to, że nie jestem specjalistą, a początkującym, proszę uwzględnić to w poradach ;)
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 03.07.2011, 13:31:26 wysłane przez pepus03 » Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #31 - Niedziela, 03.07.2011, 12:35:03 - NIEPRZECZYTANA »

Ratunku...nic nie zrozumiałem z tego posta pewnie dlatego że bo ponieważ zero interpunkcji i styl piasania tragedia żeby nie wspominając literówki kto zrozumiał niech wyjaśnć ratunku.  :P

Cytat: pepus03
z góry dzieki i prosze o jasne w zrozumieniu porady

No, a to już szczyt bezczelności jest normalnie... :-X
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 03.07.2011, 12:37:49 wysłane przez tchopz » Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
pepus03 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Łęczna/Lublin
Samochód: Ibiza 6L ASZ 1.9 TDI 130 KM

« Odpowiedz #32 - Niedziela, 03.07.2011, 12:50:32 - NIEPRZECZYTANA »

pisane było na szybko i dlatego wyszło jak wyszło, a jasne porady w sensie takim bym zrozumiał bo nie jestem obcykany w mechanice i potrzebuje dokładnie co i jak leci:)
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #33 - Niedziela, 03.07.2011, 13:02:57 - NIEPRZECZYTANA »

No jak ktoś nie będzie obcykany w jęnzyka polskiemu to też raczej nie pomoże.
Ja bym kliknął "Modyfikuj" i to poprawił zanim któryś z Moderatorów to wywali w śmietnik...
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
pepus03 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Łęczna/Lublin
Samochód: Ibiza 6L ASZ 1.9 TDI 130 KM

« Odpowiedz #34 - Niedziela, 03.07.2011, 13:33:54 - NIEPRZECZYTANA »

poprawione :)  mam nadzieję, że już będzie bardziej zrozumiałe :)
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #35 - Niedziela, 03.07.2011, 14:34:55 - NIEPRZECZYTANA »

Powiem Ci tak.
Szukaj tam gdzie było grzebane.
Jak nic , coś spartoliłeś albo uszkodziłeś.
Jak turbo nie doładowuje to jest jakaś nieszczelność.
Może trąciłeś rurkę od serwa , bo mi takowa popękała i turbo przestalo działać,
a jasno to było widac na wskazniku doładowania. Żaden "cud". Nieszczelność
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 03.07.2011, 14:36:24 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #36 - Niedziela, 03.07.2011, 15:39:00 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź czy dobrze założyłeś węża na EGR. Jak trochę pojeździłeś to będzie widać nieszczelność po śladach oleju.
Ewidentnie wszystko wskazuje na nieszczelność. Nie kopci czasem jak przyspieszasz?
Zapisane

pepus03 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Łęczna/Lublin
Samochód: Ibiza 6L ASZ 1.9 TDI 130 KM

« Odpowiedz #37 - Niedziela, 03.07.2011, 21:47:05 - NIEPRZECZYTANA »

Wężyki które odpinałem zdjąłem z powrotem i założyłem jeszcze raz dla pewności, tak samo z lewym grubym wężem.Dziś zrobiłem kilka kilometrów, brak wycieków, tak naprawdę właśnie poza tymi 3 wężami nic nie robiłem więc nie mogłem nic uczkodzić lub coś w tym stylu.Wg mnie wszystko założone poprawnie. która to jest rurka od serwa?? przyspieszając nie zauważyłem z tyłu żadnej chmury dymu. Po dzisiejszym dniu powiem, że jest poprawa na 2 i 3 biegu choć wg mnie przyspieszenie jest opóźnione jakby trzeba było bardziej wkręcać. Bieg 4 naprawde żadnej rewelacji pozostawia wiele do życzenia, 5 komentować nie trzeba. Rozpędzanie powyżej 120km/h wymaga dużej cierpliwości i czasu. Gdy nasłuchiwałem pod maska słychać jak gdyby lekkie syczenie, jakby zasysanie powietrza gdzieś w okolicach egr lub z tyłu silnika, ale dokładnie nie określe bo jak to diesel...troszkę głośniej pracuje( ale może to być moje subiektywne odczucie, poprzez usilne szukanie przyczyny)
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #38 - Niedziela, 03.07.2011, 21:57:32 - NIEPRZECZYTANA »

Serwo jest przy pompie hamulcowej i idzie do niego 1 rurka.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
pepus03 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Łęczna/Lublin
Samochód: Ibiza 6L ASZ 1.9 TDI 130 KM

« Odpowiedz #39 - Niedziela, 03.07.2011, 22:18:14 - NIEPRZECZYTANA »

jutro jak znajdę chwilę po pracy to sprawdzę i dam znac

Napisano: Niedziela, 03.07.2011, 23:10:30


A tak dokładnie żeby nie szukać to w którym miejscu sie znajduje serwo i jak wygląda??bo i za pompą bym sie musiał porozglądać. bo nie przyglądałem sie wcześniej gdzie jest
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #40 - Poniedziałek, 04.07.2011, 04:25:43 - NIEPRZECZYTANA »

Serwo to jest taka duża okrągła ale nieco płaska puszka za pompą hamulcową.
Umieszczona jest pionowo na grodzi silnika
Co to jest grodz, wiesz ??   :-\
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #41 - Poniedziałek, 04.07.2011, 08:02:08 - NIEPRZECZYTANA »

Żeby było jasne to Tracerowi chodzi o gródź, bo bez polskich liter to może zmylić...
A wężyki, które zdejmowałeś z elektrozaworu założyłeś poprawnie?
Bo jak pozamieniałeś wężyki to może silnik z racji błędnych odczytów wchodzić w tzw. notlauf - tryb awaryjny.
Na forum są tematy o elektrozaworach i z opisami prawidłowego podpięcia. Poszukaj, może to będzie to.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #42 - Poniedziałek, 04.07.2011, 13:51:22 - NIEPRZECZYTANA »

Ło.. a u Was się gródż na grodż mówi ?? ;)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #43 - Poniedziałek, 04.07.2011, 14:44:39 - NIEPRZECZYTANA »

Jak ktoś nie wie co to gródź to może szukać grodzy pod maską ;)

P.S. Jak nie wyłącze trybu złośliwości to mnie chyba kolega pepus03 nie polubi ;)
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
pepus03 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Łęczna/Lublin
Samochód: Ibiza 6L ASZ 1.9 TDI 130 KM

« Odpowiedz #44 - Poniedziałek, 04.07.2011, 17:06:03 - NIEPRZECZYTANA »

kolega lubi sobie żartować:) wężyki napewno dobrze założone, bo odpinając zaznaczyłem sobie, który gdzie  ma być podpięty. Co do serwa dziś nie sprawdzę, deszcz ciągle pada a samochód pod chmurka:/ Może jutro znajdzie się chwilę czasu, jeśli wcześniej skonczę pracę. W trybie awaryjnym wyłacza się turbo, a u mnie jest na 2 i 3 begu lekkie odczucie załączenia, tylko jak pisałem nie od 2 a 2.5 tyś obr. no i nie to przyspieszenie jakie być powinno.
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» utrata mocy
Skocz do: