Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
utrata mocy
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
[
3
]
4
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: utrata mocy (Przeczytany 33224 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
pepus03
Świeżak
Offline
Skąd: Łęczna/Lublin
Samochód: Ibiza 6L ASZ 1.9 TDI 130 KM
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #30 -
Niedziela, 03.07.2011, 11:59:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Chłopaki pomóżcie.... bo dziś mi ręce opadły... miałem chwilę czasu, więc wybrałem się na działke z zamiarem wyczyszczenia egr i kolektora. Więc zabrałem sie za rozbieranie, sciągnąłem dwa małe wężyki od jakiegos czujnika co jest przykrecony do egr,zdjąłem rure tą grubą od lewej strony, rury z prawej str. nie dało się odkręcic oraz dolnej idącej do kolektora( śruby były zapieczone). Nie miałem, aż tak dużo czasu, oraz wd40 więc postanowiłem sobie odpuscić dalsze przepychanki z śrubami. Przez otwór z lewej str, zobaczyłem, że w środku nie ma praktycznie osadu, ale za to całość wysmarowana jest w oleju,który tak samo znajduje się w dolocie. Z zewnatrz Egr też jest ubrudzony olejem, który wycieka z otworu po srodku zaworu.Czy to normalne??Klapka była w pozycji poziomej czyli otwarta. To jest prawidłowa pozycja? Sprawdziłem aby czy sie porusza, czy nie jest zapieczona i całość złożyłem z powrotem. Po drodze do domu niespodzianka... z tego co pamietam, turbo załączało mi sie od 2 tyś obr. teraz słychać świst turbo od 2.5 tyś obr, ale wcale nie odczuwa się przyspieszenia. Wcześniej na 2 biegu wyrywał do przodu, teraz jedzie jakby turbo się nie załączało, bieg 3 i 4 podobnie.Przy 5 silnik potrzebuje naprawdę sporo czasu, by od 100 rozpędzać sie w górę. Od 2tyś obr. (5 bieg) jakoś w końcu dochodzi do 2.5tyś i nagle jakby coś go muliło, czuć przy dociśnięciu pedału gazu, że coś go ogranicza. Nic takiego nie robiłem co mogło by spowodować takie skutki, a z drugiej str zbiego okoliczności usterki z majsterkowaniem? Brakuje mi pomysłu co do przyczyny. Ze względu na to, że nie jestem specjalistą, a początkującym, proszę uwzględnić to w poradach
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 03.07.2011, 13:31:26 wysłane przez pepus03
»
Zapisane
tchopz
replikant ;)
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.
WWW
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #31 -
Niedziela, 03.07.2011, 12:35:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ratunku...nic nie zrozumiałem z tego posta pewnie dlatego że bo ponieważ zero interpunkcji i styl piasania tragedia żeby nie wspominając literówki kto zrozumiał niech wyjaśnć ratunku.
Cytat: pepus03
z góry dzieki i prosze o jasne w zrozumieniu porady
No, a to już szczyt bezczelności jest normalnie...
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 03.07.2011, 12:37:49 wysłane przez tchopz
»
Zapisane
--->
Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie -
http://tchopz-cobra.blogspot.com/
pepus03
Świeżak
Offline
Skąd: Łęczna/Lublin
Samochód: Ibiza 6L ASZ 1.9 TDI 130 KM
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #32 -
Niedziela, 03.07.2011, 12:50:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
pisane było na szybko i dlatego wyszło jak wyszło, a jasne porady w sensie takim bym zrozumiał bo nie jestem obcykany w mechanice i potrzebuje dokładnie co i jak leci:)
Zapisane
tchopz
replikant ;)
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.
WWW
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #33 -
Niedziela, 03.07.2011, 13:02:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
No jak ktoś nie będzie obcykany w jęnzyka polskiemu to też raczej nie pomoże.
Ja bym kliknął "Modyfikuj" i to poprawił zanim któryś z Moderatorów to wywali w śmietnik...
Zapisane
--->
Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie -
http://tchopz-cobra.blogspot.com/
pepus03
Świeżak
Offline
Skąd: Łęczna/Lublin
Samochód: Ibiza 6L ASZ 1.9 TDI 130 KM
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #34 -
Niedziela, 03.07.2011, 13:33:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
poprawione
mam nadzieję, że już będzie bardziej zrozumiałe
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #35 -
Niedziela, 03.07.2011, 14:34:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Powiem Ci tak.
Szukaj tam gdzie było grzebane.
Jak nic , coś spartoliłeś albo uszkodziłeś.
Jak turbo nie doładowuje to jest jakaś nieszczelność.
Może trąciłeś rurkę od serwa , bo mi takowa popękała i turbo przestalo działać,
a jasno to było widac na wskazniku doładowania. Żaden "cud". Nieszczelność
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 03.07.2011, 14:36:24 wysłane przez Tracer
»
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #36 -
Niedziela, 03.07.2011, 15:39:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sprawdź czy dobrze założyłeś węża na EGR. Jak trochę pojeździłeś to będzie widać nieszczelność po śladach oleju.
Ewidentnie wszystko wskazuje na nieszczelność. Nie kopci czasem jak przyspieszasz?
Zapisane
pepus03
Świeżak
Offline
Skąd: Łęczna/Lublin
Samochód: Ibiza 6L ASZ 1.9 TDI 130 KM
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #37 -
Niedziela, 03.07.2011, 21:47:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wężyki które odpinałem zdjąłem z powrotem i założyłem jeszcze raz dla pewności, tak samo z lewym grubym wężem.Dziś zrobiłem kilka kilometrów, brak wycieków, tak naprawdę właśnie poza tymi 3 wężami nic nie robiłem więc nie mogłem nic uczkodzić lub coś w tym stylu.Wg mnie wszystko założone poprawnie. która to jest rurka od serwa?? przyspieszając nie zauważyłem z tyłu żadnej chmury dymu. Po dzisiejszym dniu powiem, że jest poprawa na 2 i 3 biegu choć wg mnie przyspieszenie jest opóźnione jakby trzeba było bardziej wkręcać. Bieg 4 naprawde żadnej rewelacji pozostawia wiele do życzenia, 5 komentować nie trzeba. Rozpędzanie powyżej 120km/h wymaga dużej cierpliwości i czasu. Gdy nasłuchiwałem pod maska słychać jak gdyby lekkie syczenie, jakby zasysanie powietrza gdzieś w okolicach egr lub z tyłu silnika, ale dokładnie nie określe bo jak to diesel...troszkę głośniej pracuje( ale może to być moje subiektywne odczucie, poprzez usilne szukanie przyczyny)
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #38 -
Niedziela, 03.07.2011, 21:57:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Serwo jest przy pompie hamulcowej i idzie do niego 1 rurka.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
pepus03
Świeżak
Offline
Skąd: Łęczna/Lublin
Samochód: Ibiza 6L ASZ 1.9 TDI 130 KM
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #39 -
Niedziela, 03.07.2011, 22:18:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
jutro jak znajdę chwilę po pracy to sprawdzę i dam znac
Napisano: Niedziela, 03.07.2011, 23:10:30
A tak dokładnie żeby nie szukać to w którym miejscu sie znajduje serwo i jak wygląda??bo i za pompą bym sie musiał porozglądać. bo nie przyglądałem sie wcześniej gdzie jest
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #40 -
Poniedziałek, 04.07.2011, 04:25:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Serwo to jest taka duża okrągła ale nieco płaska puszka za pompą hamulcową.
Umieszczona jest pionowo na grodzi silnika
Co to jest grodz, wiesz ??
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
tchopz
replikant ;)
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.
WWW
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #41 -
Poniedziałek, 04.07.2011, 08:02:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Żeby było jasne to Tracerowi chodzi o gródź, bo bez polskich liter to może zmylić...
A wężyki, które zdejmowałeś z elektrozaworu założyłeś poprawnie?
Bo jak pozamieniałeś wężyki to może silnik z racji błędnych odczytów wchodzić w tzw. notlauf - tryb awaryjny.
Na forum są tematy o elektrozaworach i z opisami prawidłowego podpięcia. Poszukaj, może to będzie to.
Zapisane
--->
Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie -
http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #42 -
Poniedziałek, 04.07.2011, 13:51:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ło.. a u Was się gródż na grodż mówi ??
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
tchopz
replikant ;)
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.
WWW
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #43 -
Poniedziałek, 04.07.2011, 14:44:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jak ktoś nie wie co to gródź to może szukać grodzy pod maską
P.S. Jak nie wyłącze trybu złośliwości to mnie chyba kolega pepus03 nie polubi
Zapisane
--->
Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie -
http://tchopz-cobra.blogspot.com/
pepus03
Świeżak
Offline
Skąd: Łęczna/Lublin
Samochód: Ibiza 6L ASZ 1.9 TDI 130 KM
Odp: utrata mocy
«
Odpowiedz #44 -
Poniedziałek, 04.07.2011, 17:06:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
kolega lubi sobie żartować:) wężyki napewno dobrze założone, bo odpinając zaznaczyłem sobie, który gdzie ma być podpięty. Co do serwa dziś nie sprawdzę, deszcz ciągle pada a samochód pod chmurka:/ Może jutro znajdzie się chwilę czasu, jeśli wcześniej skonczę pracę. W trybie awaryjnym wyłacza się turbo, a u mnie jest na 2 i 3 begu lekkie odczucie załączenia, tylko jak pisałem nie od 2 a 2.5 tyś obr. no i nie to przyspieszenie jakie być powinno.
Zapisane
Strony:
1
2
[
3
]
4
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
utrata mocy
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...