+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Korozja
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Korozja  (Przeczytany 7813 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
malkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1997, 1.4 AEX

« Wtorek, 24.01.2006, 01:12:55 - NIEPRZECZYTANA »

Hey,

Mam pytanie do znawcow tematu.
Mam male wgniecenie na blotniku tylnym, jednak jest ono na tyle
niefortunne ze odprysnal lakier i metal zaczal korodowac.
I tutaj moje pytanie. Czym to zabezpieczyc i jak to zrobic?
do czasu kiedy juz bede chcial wydac troche kasy na naprawe (czy
trzeba cos takiego naprawiac od razu?? )
Zapisane

Ten właściciel czerwonego bizona, który cię ostatnio mijał to ja :)
Seat IBIZA, 1.4 97'
www.volfen.blogspot.com
Mitek
Gość



« Odpowiedz #1 - Wtorek, 24.01.2006, 06:59:54 - NIEPRZECZYTANA »

mogles dac zdjecie?? jedynie co moge napisac papier scierny usunac rdze, pozniej przemyc benzyna ekstrakcyjna!!, i nalozyc jakis preparat antykorozyjny najlepiej w podobnym kolorze auta. taki krotki opis co i jak zrobic. ale ciezko powiedziec jak sie niewidzi i czy to jest duze wgniecienie no i wygladac najlepiej to niebedzie
Zapisane
malkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1997, 1.4 AEX

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 24.01.2006, 08:47:41 - NIEPRZECZYTANA »

ok w miare mozliwosci dorzuce zdjecie
Zapisane

Ten właściciel czerwonego bizona, który cię ostatnio mijał to ja :)
Seat IBIZA, 1.4 97'
www.volfen.blogspot.com
Trzebol Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Trzebol
Samochód: Toledo II, 1.9 TDI

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 10.04.2006, 20:03:03 - NIEPRZECZYTANA »

a co o tym  mysłicie???
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 10.04.2006, 20:53:46 - NIEPRZECZYTANA »

Trzebol, - kup - rozmontujemy - i bedziemy powielac w Klubie. :ok:
Dla mnie to nieprzemawia - aczkolwiek spróbowałbym chętnie bo mam próg i nadkole skorodowane oraz "rudy hak"
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Trzebol Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Trzebol
Samochód: Toledo II, 1.9 TDI

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 10.04.2006, 21:00:33 - NIEPRZECZYTANA »

tez szukam kogoś kto by kupił ocenił,przetestował,,mi  szczerze mówiąć szkoda kasy,,,mylałem żę już ktoś to testował
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 10.04.2006, 21:18:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Trzebol"
mi szczerze mówiąć szkoda kasy

Sądzę, że masz 100% racje  :ok:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 10.04.2006, 21:20:39 - NIEPRZECZYTANA »

No wlasnie, najlepiej jak by to ktos rozebral i zobaczyl co jest w srodku. Bo pobor pradu pisze 12mA a sama dioda wiecej pobiera. Troche to podejrzane...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 10.04.2006, 21:24:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Bo pobor pradu pisze 12mA a sama dioda wiecej pobiera.

Do robienia NIC jest aż za duży :ny:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 11.04.2006, 13:40:40 - NIEPRZECZYTANA »

Kiedyś w zamierzchłych czasach FSO stosowało podobne wkładki w polonezach. Piszę podobne, bo nie były zasilane prądem.
Korozja w polonezach pojawiała się w pierwszym roku użytkowania.
Szkoda kasy, tak jak na chip rezystor i temu podobne czary.
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 11.04.2006, 14:16:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "webi"
Kiedyś w zamierzchłych czasach FSO stosowało podobne wkładki w polonezach.

W Poldotach nazywało to się Rust Evader i podobno miało przeciwdziałać utlenianiu się metalu...A jak działało to możemy ocenić po stanie blachy losowo wybranych Polonezów  :mrgreen:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Kowal 2002 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Leszno k. Błonia (WZ)
Samochód: Skoda Octavia II 1,9 TDI

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 11.04.2006, 15:39:42 - NIEPRZECZYTANA »

Nie znam się specjalnie na korozji, ale z pokrętnego  :mrgreen:  tłumaczenia sprzedającego domyślam się że chodzi o powstrzymanie korozji elektrolitycznej powstałej w wyniku działania "...lokalnych ogniw galwanicznych...", które powstają pod wpływem elektrolitu ( wilgoci ). Jak wiadomo elektroliza to wynik działania prądu stałego ( czy to z akumulatora, czy z lokalnych ogniw galw. ) więc aby ją powstrzymać trzeba przepuścić prąd stały o tej samej wartości ale w przeciwnym kierunku tak aby prądy galwanizujące się zniosły. Trudno jednak to zrobić w przypadku lokalnych ogniw galwanicznych bo każde może działać lokalnie ( np. w danej kropli ) w "innym kierunku". Jest jednak inny sposób, który prawdopodobnie jest zastosowany w tym urządzeniu. Chodzi o przepuszczanie przaz całą długość metalowego przedmiotu (  tutaj karoserii ) prądu zmiennego, przy którym zjawisko galwanizacji nie wystepuje, bo jony przepływają raz w jedną a raz w drugą stronę ( zgodnie z chwilowym kierunkiem prądu ). Moim zdaniew w tym pudełku jest zamknięty generator sinusoidalnego prądu zmiennego, który steruje pierwotnym uzwojeniem małego transformatorka. Do uzwojenia wtórnego tego transformatorka podłączone są te dwa kable, które podpina się pod karoserię ( z przodu i z tyłu ) co powoduje przepływ przez cały samochód prądu zmiennego, który spowalnia procesy galwanizacji ( czyli także rdzewienia). Tak to widzę, ale co ja tam wiem ...
Zapisane

Była: Silver Cordoba 1.6 8V ALM
Jest: MagicBlack Octavia II 1,9 TDI
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Korozja
Skocz do: