Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Korozja
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Korozja (Przeczytany 7808 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
malkos
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1997, 1.4 AEX
WWW
Korozja
«
Wtorek, 24.01.2006, 01:12:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Hey,
Mam pytanie do znawcow tematu.
Mam male wgniecenie na blotniku tylnym, jednak jest ono na tyle
niefortunne ze odprysnal lakier i metal zaczal korodowac.
I tutaj moje pytanie. Czym to zabezpieczyc i jak to zrobic?
do czasu kiedy juz bede chcial wydac troche kasy na naprawe (czy
trzeba cos takiego naprawiac od razu?? )
Zapisane
Ten właściciel czerwonego bizona, który cię ostatnio mijał to ja
Seat IBIZA, 1.4 97'
www.volfen.blogspot.com
Mitek
Gość
Korozja
«
Odpowiedz #1 -
Wtorek, 24.01.2006, 06:59:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
mogles dac zdjecie?? jedynie co moge napisac papier scierny usunac rdze, pozniej przemyc benzyna ekstrakcyjna!!, i nalozyc jakis preparat antykorozyjny najlepiej w podobnym kolorze auta. taki krotki opis co i jak zrobic. ale ciezko powiedziec jak sie niewidzi i czy to jest duze wgniecienie no i wygladac najlepiej to niebedzie
Zapisane
malkos
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1997, 1.4 AEX
WWW
Korozja
«
Odpowiedz #2 -
Wtorek, 24.01.2006, 08:47:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
ok w miare mozliwosci dorzuce zdjecie
Zapisane
Ten właściciel czerwonego bizona, który cię ostatnio mijał to ja
Seat IBIZA, 1.4 97'
www.volfen.blogspot.com
Trzebol
Użytkownik
Offline
Skąd: Trzebol
Samochód: Toledo II, 1.9 TDI
Korozja
«
Odpowiedz #3 -
Poniedziałek, 10.04.2006, 20:03:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
a co o
tym
mysłicie???
Zapisane
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Korozja
«
Odpowiedz #4 -
Poniedziałek, 10.04.2006, 20:53:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Trzebol
, - kup - rozmontujemy - i bedziemy powielac w Klubie.
Dla mnie to nieprzemawia - aczkolwiek spróbowałbym chętnie bo mam próg i nadkole skorodowane oraz "rudy hak"
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
Trzebol
Użytkownik
Offline
Skąd: Trzebol
Samochód: Toledo II, 1.9 TDI
Korozja
«
Odpowiedz #5 -
Poniedziałek, 10.04.2006, 21:00:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
tez szukam kogoś kto by kupił ocenił,przetestował,,mi szczerze mówiąć szkoda kasy,,,mylałem żę już ktoś to testował
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Korozja
«
Odpowiedz #6 -
Poniedziałek, 10.04.2006, 21:18:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Trzebol"
mi szczerze mówiąć szkoda kasy
Sądzę, że masz 100% racje
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Korozja
«
Odpowiedz #7 -
Poniedziałek, 10.04.2006, 21:20:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
No wlasnie, najlepiej jak by to ktos rozebral i zobaczyl co jest w srodku. Bo pobor pradu pisze 12mA a sama dioda wiecej pobiera. Troche to podejrzane...
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Korozja
«
Odpowiedz #8 -
Poniedziałek, 10.04.2006, 21:24:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "raby"
Bo pobor pradu pisze 12mA a sama dioda wiecej pobiera.
Do robienia
NIC
jest aż za duży :ny:
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
webi
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Korozja
«
Odpowiedz #9 -
Wtorek, 11.04.2006, 13:40:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Kiedyś w zamierzchłych czasach FSO stosowało podobne wkładki w polonezach. Piszę podobne, bo nie były zasilane prądem.
Korozja w polonezach pojawiała się w pierwszym roku użytkowania.
Szkoda kasy, tak jak na chip rezystor i temu podobne czary.
Zapisane
Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Korozja
«
Odpowiedz #10 -
Wtorek, 11.04.2006, 14:16:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "webi"
Kiedyś w zamierzchłych czasach FSO stosowało podobne wkładki w polonezach.
W Poldotach nazywało to się
Rust Evader
i podobno miało przeciwdziałać utlenianiu się metalu...A jak działało to możemy ocenić po stanie blachy losowo wybranych Polonezów
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Kowal 2002
Użytkownik
Offline
Skąd: Leszno k. Błonia (WZ)
Samochód: Skoda Octavia II 1,9 TDI
Korozja
«
Odpowiedz #11 -
Wtorek, 11.04.2006, 15:39:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie znam się specjalnie na korozji, ale z pokrętnego
tłumaczenia sprzedającego domyślam się że chodzi o powstrzymanie korozji elektrolitycznej powstałej w wyniku działania "...lokalnych ogniw galwanicznych...", które powstają pod wpływem elektrolitu ( wilgoci ). Jak wiadomo elektroliza to wynik działania prądu stałego ( czy to z akumulatora, czy z lokalnych ogniw galw. ) więc aby ją powstrzymać trzeba przepuścić prąd stały o tej samej wartości ale w przeciwnym kierunku tak aby prądy galwanizujące się zniosły. Trudno jednak to zrobić w przypadku lokalnych ogniw galwanicznych bo każde może działać lokalnie ( np. w danej kropli ) w "innym kierunku". Jest jednak inny sposób, który prawdopodobnie jest zastosowany w tym urządzeniu. Chodzi o przepuszczanie przaz całą długość metalowego przedmiotu ( tutaj karoserii ) prądu zmiennego, przy którym zjawisko galwanizacji nie wystepuje, bo jony przepływają raz w jedną a raz w drugą stronę ( zgodnie z chwilowym kierunkiem prądu ). Moim zdaniew w tym pudełku jest zamknięty generator sinusoidalnego prądu zmiennego, który steruje pierwotnym uzwojeniem małego transformatorka. Do uzwojenia wtórnego tego transformatorka podłączone są te dwa kable, które podpina się pod karoserię ( z przodu i z tyłu ) co powoduje przepływ przez cały samochód prądu zmiennego, który spowalnia procesy galwanizacji ( czyli także rdzewienia). Tak to widzę, ale co ja tam wiem ...
Zapisane
Była: Silver Cordoba 1.6 8V ALM
Jest: MagicBlack Octavia II 1,9 TDI
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Korozja
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...