+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Akumulator  (Przeczytany 119795 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #15 - Środa, 25.01.2006, 21:22:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Cytat: "wertus23"
Jak rozpoznać ze aku jest bezobsługowe? oglądałem go i jest jakas przykrywka ale nie mogłem jej zdjąc.Podejzewam też ze jest od początku tego samochodu.
Czy takie aku bezobsługowe można ładować?


Mysle ,że mozna takie aku doładowywac ale TYLKO prostownikiem z automatyką, który nie dopuszcza do gazowania elektrolitu i  wyłącza prąd po naładowaniu aku.


Zapisałem się na Kurs na Wózki Widłowe i dzisiaj mieliśmy zajęcia z kolesiem, który ok 2h opowiadał o akumulatorach i ich eksploatacji. Akumulatory bezobsługowe, ładuje się normalnym prostownikiem. I wcale niemają uszczerbku na zdrowiu.

Wróćmy do obsługowych.
Na zimę warto zawsze zadbać o okumulator - uzupełnić elektrolit ( woda destylowana ), doładować. Na krótkich odcinkach ( 10-15km ) przy tak wysokich mrozach, auto nie jest w stanie naładować na tyle akumulatora, na ile pobierze prądu ( rozruch, ogrzewanie, światła, radio... ).
Co do ładowania prądem - krążą różne szkoły ładowania akumulatora. Jedni mówią o długim czasie i małym prądzie inni naodwrót. Wszystko zależy od czasu jakim dysponujemy na doładowanie akumulatora.
Jest nawet na to taki ładny wzór :

Qzn = I x t

Qzn - pojemność znamionowa akumulatora
I - prąd ładowania
t - czas ładowania

po przekształceniu wzoru wyjdzie nam czas jaki jest potrzebny do naładowania akumulatora :

t = Qzn / I

Dodatek :

Akumulator ładujemy przy odkręconych koreczkach przegród. Teoretycznie na tych koreczkach powinny być niewielkie otwory odpowietrzające ale z racji na ich niewielką średnicę, nienależy przypuszczać , że są drożne. W przypadku braku elektrolitu, należy uzupełnić braki wodą destylowaną ( 1L = ~1PLN dla zainteresowanych ). Całkowite naładowanie akumulatora, przejawia się wydobywaniem bąbelków tlenku wodoru z przegród. Po naładowaniu nie należy odrazu zakręcać tych koreczków, należy odczekać aż akumulator ostygnie i przestaną się wydobywać bąbelki.

Tyle mi się zapamiętało - to się odnosiło również o samochody.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 26.01.2006, 19:29:14 - NIEPRZECZYTANA »

ot mądrego po szkole(niu) dobrze posłuchać  :ok:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #17 - Czwartek, 26.01.2006, 19:57:21 - NIEPRZECZYTANA »

A ja dziś miałem taką małą robótkę w sklepie przyfabrycznym Zap w Piastowie.
Z resztą od roku użytkuję ich aku i jest bardzo ok w te mrozy.
Przy okazji zapytałem się; Co powoduje zbyt niski poziom elektrolitu w aku i okazało sie ze w tym przypadku płyty wysychają i sie krusza ,a elektrolit staje się mentny ,pojemność aku spada.
Rozoładowanie aku do zera i pozostawienie powoduje zasiarczenie płyt i tez spadek jego pojemności.
Rozładowany akumulator powinno ładować się prądem około 5 Amperów ,który to zmniejsza się w miarę naładowania i osiągnięcia napiecia ok 14 Voltów na aku.

Poprzedni aku 5 - letni (fabryczny Seata)eksplodował mi pod maską w czasie rozruchu w zimie.Dostał zwarcia wskutek zużycia i dosłownie wybuchł. Poszły dwa wiadra wody zeby zmyc elektrolit z komory silnika.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #18 - Czwartek, 26.01.2006, 20:15:53 - NIEPRZECZYTANA »

W przypadku całkowitego rozładowania akumulatora , gdy już niedycha, zalecane jest wylanie całego elektrolitu i uzupełnienie go wodą destylowaną - no i ładowanie. W przypadku, gdy nic z tego niebędzie to należy czynność powtórzyć - gdy po 2 takich zabiegach akuma niegada - to jest już do wyrzucenia.

Do konserwacji klem należy urzywać tylko WAZELINY TECHNICZNEJ.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #19 - Piątek, 27.01.2006, 20:22:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
ot mądrego po szkole(niu) dobrze posłuchać

Troszke bym to poprawil

Cytat: "punchoo"
po przekształceniu wzoru wyjdzie nam czas jaki jest potrzebny do naładowania akumulatora :

t = Qzn / I

To wzor teoretyczny,gdyby aku mial 100% sprawnosci. Niestety czas trzeba pomnozyc przez ok 1,4. Tak wzor jak i moje zdanie jest prawdziwe przy calkowitym rozladowaniu aku.
Cytat: "punchoo"
Całkowite naładowanie akumulatora, przejawia się wydobywaniem bąbelków tlenku wodoru z przegród

 Tlenek wodoru to woda, a wydobywa sie tlen i wodor (ostroznie z ogniem)
 Jeszcze dodam ze nie nalezy zbytnio przekraczac napiecia ladowania (ok 14,5V), bo moze nam ulotnic sie elektrolit, A dokladniej woda z niego co powoduje wzrost gestosci elektrolitu i zasiarczanie plyt, wiec nie nalezy zostawiac aku bez opieki na dluzszy czas jesl prostownik jest w stanie dac dosc duze napiecie.
Poza tym wszystko bardzo ladnie i jasno opisane.
Aha i jeszcze warto kupic aerometr (pare zlotych) i od czasu do czasu sprawdzic gestosc elektrolitu
Zapisane

punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #20 - Piątek, 27.01.2006, 21:56:53 - NIEPRZECZYTANA »

Co dwóch mądrych to nie jeden - z wodorem masz rację - mój błąd. Z ogniem niedodałem - bo to przypadki akumulatorowni a nie jednego akumulatorka - dlatego w takich pomieszczeniach niema gniazdek do włączania światła wewnątrz i muszą być odgórnie wentylowane, gdyż wodór jest lżejszy od powietrza i kumuluje sie w górnych partiach pomieszczenia.


Cytat: "KKKKris"

Aha i jeszcze warto kupic aerometr (pare zlotych) i od czasu do czasu sprawdzic gestosc elektrolitu


Akumulator należy uznać za dobrze naładowany, jeżeli gęstość elektrolitu zawiera się w granicach 1,265 do 1,3 G/cm2. jeżeli gęstość elektrolitu wynosi 1,2 G/cm2, oznacza to , że stopień naładowania akumulatora ok 50%. Przy gęstości 1,1 G/cm2 stopień naładowania wynosi 0%.

 :czytaj:  AMEN
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

« Odpowiedz #21 - Niedziela, 19.10.2008, 11:49:48 - NIEPRZECZYTANA »

Mam toledo III z silnikiem 2.0TDI.Chciałbym podładowac akumlator.Czy mozna odłaczyc akumlator z instalacji
samachodowej .Czy nie skasuje danych w komputerze?A może mozna ładowac bez wypinania go.
Za szybka odpowiedz z góry dziekuje. ;D

Edit by aboz: Scalone. Czasem wystarczy wpisać słowo w szukajce i jest wszystko na tacy. Odpowiedź w drugim poście tego wątku.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 19.10.2008, 12:18:23 wysłane przez aboz » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #22 - Niedziela, 19.10.2008, 12:36:47 - NIEPRZECZYTANA »

Tyle tego jest......
Odepnij aku. Skasuje Ci sie zegar i moze ustawienia radia.
Nie ładuj podłączonego bo przepięcia z sieci mogą uszkodzić elektronike w aucie.
Jesli instalacja w aucie jest Ok tzn napiecie utrzymuje sie ok 14 Voltów to nie trzeba podładowywać aku przed zimą ponieważ we współczasnych autkach altek jest tak wydajny ,ze doładuje nawet na krótkich dystansach.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
« Odpowiedz #23 - Niedziela, 19.10.2008, 13:09:02 - NIEPRZECZYTANA »

Dziękuje za cenną informacje i pozdrawiam. ;D
Zapisane
cobra4x Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Koszalin`
Samochód: ibiza cupra 1.9TDI 2000r

« Odpowiedz #24 - Niedziela, 26.10.2008, 08:55:26 - NIEPRZECZYTANA »

A ja miałem takiego bonusa w swojej ibizie 2000r 1.9TDI
Akumulator ma jakies poł roku i przy rozruchu porannym gdzie temp. spadła do 3 stopni,aku zakrecił tak jakos jakby stał przez 2 tygodnie ... Nastepnie przejechałem 2 kilometry zapaliły mi sie poduszki,kontrola trakcji,abs ...Widzac to pomyslałem ze sie komp przywiesił to zgasiłem ibi i juz jej nie odpaliłem ,musiałem wzywac taxe z kablami :/
Po tym incydencie pojechałem i wymieniłem baterie ,ale cos czuje ze w zime mnie zawiedzie ;/
bateria to Kager 74 Ah ....
Pozdrawiam!
Zapisane

"Anielska cierpliwość wymaga diabelskiej siły "
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #25 - Niedziela, 26.10.2008, 09:53:44 - NIEPRZECZYTANA »

Zmierz pobór pradu w stanie spoczynku i napiecie ładowania przy pracujacym silniku.
pobór pradu nie powinien być wiekszy jak 0,15A a napiecie ok 14V
Moze Ci cos kradnie prąd albo altek nie doładowuje :(
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #26 - Niedziela, 26.10.2008, 11:09:45 - NIEPRZECZYTANA »

Albo nie ma wody w aku. Napiecie w spoczynky to jakieś 12.5V, a w czasie pracy to ponad 14V. W tygodniu znajoma kupowała ize, trochę ciężko miała zapalić. Właściciel zapierał się, że to wina rozrusznika bo aku ma rok i miesiac (pokazał gwarancje). Ale wg mnie i tak to był aku. Jak w domu sprawdziłem to w aku wody to juz prawie nie było, normalnie nędza. Teraz pali na dotyk ;D
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #27 - Niedziela, 26.10.2008, 12:19:51 - NIEPRZECZYTANA »

Ale to dziwne ,że wody nie było.
Ile jest ponad te 14V??
Moze byc max 14,4 V.
Moze altek przeładowuje i woda odparowała ....
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
cobra4x Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Koszalin`
Samochód: ibiza cupra 1.9TDI 2000r

« Odpowiedz #28 - Niedziela, 26.10.2008, 18:13:09 - NIEPRZECZYTANA »

Woda jest,bo to nowy aku .. Ładowanie mam cos ponad 13V .. Powłanczałem wszystkie odbiorniki i ładowanie jest ..
A jest mozliwe ze aku 74ah jest za duzy i nie daje rady załadowac ??
Zapisane

"Anielska cierpliwość wymaga diabelskiej siły "
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #29 - Niedziela, 26.10.2008, 18:17:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: cobra4x
Ładowanie mam cos ponad 13V
No to masz za słabe. Powinno być ~14V.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 14   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator
Skocz do: