Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
odczuwalny brak turbo - inny problem
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: odczuwalny brak turbo - inny problem (Przeczytany 19629 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
shazan
Świeżak
Offline
Skąd: Częstochowa
Samochód: SEAT Ibiza 1.9 TDI 130 KM, ASZ
odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Niedziela, 17.02.2008, 19:21:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam!
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu...przejrzałem już chyba całe forum i nie zauważyłem podobnego tematu...
Problem polega na tym iż w mojej ibizie 2002 130KM TDI, występuje problem z brakiem pracy Turbo - chyba. Nastąpiło to nagle...Jechałem samochodem i poczułem brak mocy w zakresie początkowym obrotów dla turbosprężarki czyli już około 1700 obr/min
Samochód po odpaleniu powtórnym zachowuje się tak samo czyli ciągnie bardzo słabo na każdym biegu od początku do końca - jednostajnie słabo. Praca silnieka jest taka sama na wolnych obrotach czy jest zimny czy ciopły.
Sam już nie wiem co to jest - zawsze po odpaleniu go następował świst turbo i uspokojenie pracy do biegu jałowego - teraz taj jakby turbo poprostu w samochodzie nie było.
Rure która prowadzi za turbo koło zderzaka po lewej już sprawdziłem i jest szczelna. Co to może być to nie wiem ale mam nadzieje że mi pomożecie. A może jest to jakaś błahostka o której ja nie wiem... samochód poprostu nie ma kopa jakiego miał przed tym faktem - teraz nie dzieje się nic a wskazówka obrotów pnie się regularnie wolno. Samochód zawsze gaszony spokojnie po uspokojeniu turbo... Nie występuje tu problem trybu awaryjnego czy braku mocy powyżej 120 km/h.
pozdrawiam
i proszę o jak najszybsze odpowiedzi...
Zapisane
Qba
Użytkownik
Offline
Odp: odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Odpowiedz #1 -
Niedziela, 17.02.2008, 20:15:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja bylbym za 'trybem awaryjnym', podaj przebieg auta
Zapisane
https://nawstecznym.pl
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Odpowiedz #2 -
Niedziela, 17.02.2008, 20:18:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
zawór sterujący do turbinki do sprawdzenia, siłownik turbiny, przepływka.....
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Odpowiedz #3 -
Niedziela, 17.02.2008, 21:45:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
a co pokazal VAG ?
bez tego nawet nie zaczynaj postow pisac
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
shazan
Świeżak
Offline
Skąd: Częstochowa
Samochód: SEAT Ibiza 1.9 TDI 130 KM, ASZ
Odp: odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Odpowiedz #4 -
Niedziela, 17.02.2008, 21:50:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
jutro jade na VAG, przebieg samochodu to 106.000 km...a czy coś się zaświeca jeśli jest tryb awaryjny? u mnie wszystkie kontrolki normalnie gasną...troche mnie przeraża to że mi nie świszcze turbina...poza tym ile kosztuje taki zawór N-75 bo jak mi przyjdzie za niego płacić to nie wiem czy mi kasy starczy:-/
chyba że da się go jakoś zregenerować...
?
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Odpowiedz #5 -
Niedziela, 17.02.2008, 21:57:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: shazan
ile kosztuje taki zawór N-75 bo jak mi przyjdzie za niego płacić to nie wiem czy mi kasy starczy:-/
http://www.allegro.pl/search.php?string=n75&category=3
Cytat: shazan
chyba że da się go jakoś zregenerować...
?
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2793.0
prosze o wiecej samodzielnosci
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
Odp: odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Odpowiedz #6 -
Niedziela, 17.02.2008, 22:40:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
Panowie jak pomimo restartu silnika nie ma mocy to nie jest zwykly tryb awaryjny, wedlog mnie albo przeplywka albo zapieczone lopatki w turbinie ale dobry mechanik i VAG prawde ci powie
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
shazan
Świeżak
Offline
Skąd: Częstochowa
Samochód: SEAT Ibiza 1.9 TDI 130 KM, ASZ
Odp: odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Odpowiedz #7 -
Niedziela, 17.02.2008, 23:33:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
jutro jade do SEATA ASO - w Częstochowie, całkiem nieźli mechanicy tam pracują i mam nadzieje że wykryją co jest nie tak...jeśli przepływomierz lub n75 to powinienem kupić oryginał czy nie groźne są też zamienniki - te dobrej klasy...?
Dla ułatwienia diagnozy mogę jeszcze podać iż samochód nie bierze oleju a także silnik nie przerywa i nie szarpie...czy sam w domu dam rade w razie czego wymienić przepływomierz albo ten zawór? czy trzeba potem coś na kompie kalibrować??
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Odpowiedz #8 -
Niedziela, 17.02.2008, 23:36:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: shazan
jeśli przepływomierz lub n75 to powinienem kupić oryginał czy nie groźne są też zamienniki - te dobrej klasy...?
no zlituj sie...
Cytat: raby
prosze o wiecej samodzielnosci
to naprawde jest na forum...
Cytat: shazan
czy sam w domu dam rade w razie czego wymienić przepływomierz albo ten zawór?
tak
Najpierw diagnoza a pozniej bedziemy rozmawiac
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
Odp: odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Odpowiedz #9 -
Niedziela, 17.02.2008, 23:39:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
N75 chyba sie dostraja a przeplywomierz to jest plug and play (wymagane sa dosc specyficzne klucze by odkrecic - przynajmniej u mnie)
Ale jedno i drugie wymieniasz w max 2-3 min wiec nawet w ASO nie powinni skasowac duzo kasy.
Skoro i tak chcesz kupic u nich czesci to w sumie co ci zalezy by oni to zalozyli (no chyba ze policza za to 50 zl lub wiecej - jak dobry serwis to ta podmiane zrobia ci juz za free)
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Odpowiedz #10 -
Niedziela, 17.02.2008, 23:47:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jeszcze czujnik ciśnienia w dolocie. A swoją drogą w TDi bez VAGa to niewile da si zrobić na odległość. Chyba, że pół auta wymienić i kupę kasy wpakować. Inna sprawa, to czy tu ktoś potrafi zinterpretować logi?
Napisano: Niedziela, 17.02.2008, 23:46:03
Cytat: vertor
Skoro i tak chcesz kupic u nich czesci to w sumie co ci zalezy by oni to zalozyli
Jak SO zakłda to jest gwarancja. Jak samodzielnie może być problem
Zapisane
shazan
Świeżak
Offline
Skąd: Częstochowa
Samochód: SEAT Ibiza 1.9 TDI 130 KM, ASZ
Odp: odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Odpowiedz #11 -
Niedziela, 17.02.2008, 23:59:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KKKKris
Inna sprawa, to czy tu ktoś potrafi zinterpretować logi?
...mam rozumieć logi to te wszystkie nr błędów z kompa? - mam nadzieje ze na sucho powiedzą mi co jest nie tak juz w serwisie...a swoją drogą ile u Was kosztuje w ASO
podpięcie pod kompa??
ok. dzieki za wszystkie rady jak do tej pory. Jutro wieczorem się odezwe co i jak jest nie tak.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Odpowiedz #12 -
Poniedziałek, 18.02.2008, 00:06:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: shazan
...mam rozumieć logi to te wszystkie nr błędów z kompa?
Nie. Trochę wyższa szkoła jazdy. Chodzi o logi dynamiczne. Zapis odczytów z czujników podczas jazdy. W wielu przypadkach na podstawie tego lokalizuje się usterki.
Zapisane
Rene
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi
Odp: odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Odpowiedz #13 -
Poniedziałek, 18.02.2008, 10:11:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: shazan
ile u Was kosztuje w ASO podpięcie pod kompa??
Z tego co kojarzę to 80 zł.
Zapisane
Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance
rob555
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
WWW
Odp: odczuwalny brak turbo - inny problem
«
Odpowiedz #14 -
Wtorek, 19.02.2008, 10:39:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Najprosciej jak sie da : przy turbinie jest taka gruszka, w srodku niej ciegno. Odpal samochod i zobacz czy po odpaleniu ciegno zostanie wciagniete na ok 2cm. Jesli nie to masz problem ze sterowaniem podcisnieniowym.
Jesli wciagnie to znaczy sie ze raczej bym przeplywke obstawial
Zapisane
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
Nowa siedziba - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
odczuwalny brak turbo - inny problem
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...