+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» odczuwalny brak turbo - inny problem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: odczuwalny brak turbo - inny problem  (Przeczytany 19621 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
shazan
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Częstochowa
Samochód: SEAT Ibiza 1.9 TDI 130 KM, ASZ

« Niedziela, 17.02.2008, 19:21:17 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu...przejrzałem już chyba całe forum i nie zauważyłem podobnego tematu...

Problem polega na tym iż w mojej ibizie 2002 130KM TDI, występuje problem z brakiem pracy Turbo - chyba. Nastąpiło to nagle...Jechałem samochodem i poczułem brak mocy w zakresie początkowym obrotów dla turbosprężarki czyli już około 1700 obr/min

Samochód po odpaleniu powtórnym zachowuje się tak samo czyli ciągnie bardzo słabo na każdym biegu od początku do końca - jednostajnie słabo. Praca silnieka jest taka sama na wolnych obrotach czy jest zimny czy ciopły.

Sam już nie wiem co to jest - zawsze po odpaleniu go następował świst turbo i uspokojenie pracy do biegu jałowego - teraz taj jakby turbo poprostu w samochodzie nie było.

Rure która prowadzi za turbo koło zderzaka po lewej już sprawdziłem i jest szczelna. Co to może być to nie wiem ale mam nadzieje że mi pomożecie. A może jest to jakaś błahostka o której ja nie wiem... samochód poprostu nie ma kopa jakiego miał przed tym faktem - teraz nie dzieje się nic a wskazówka obrotów pnie się regularnie wolno. Samochód zawsze gaszony spokojnie po uspokojeniu turbo... Nie występuje tu problem trybu awaryjnego czy braku mocy powyżej 120 km/h. :!:

pozdrawiam
i proszę o jak najszybsze odpowiedzi...
Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #1 - Niedziela, 17.02.2008, 20:15:01 - NIEPRZECZYTANA »

ja bylbym za 'trybem awaryjnym', podaj przebieg auta
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 17.02.2008, 20:18:15 - NIEPRZECZYTANA »

zawór sterujący do turbinki do sprawdzenia, siłownik turbiny, przepływka.....
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 17.02.2008, 21:45:05 - NIEPRZECZYTANA »

a co pokazal VAG ?
bez tego nawet nie zaczynaj postow pisac :P
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
shazan
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Częstochowa
Samochód: SEAT Ibiza 1.9 TDI 130 KM, ASZ

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 17.02.2008, 21:50:01 - NIEPRZECZYTANA »

jutro jade na VAG, przebieg samochodu to 106.000 km...a czy coś się zaświeca jeśli jest tryb awaryjny? u mnie wszystkie kontrolki normalnie gasną...troche mnie przeraża to że mi nie świszcze turbina...poza tym ile kosztuje taki zawór N-75 bo jak mi przyjdzie za niego płacić to nie wiem czy mi kasy starczy:-/
chyba że da się go jakoś zregenerować...
?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 17.02.2008, 21:57:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: shazan
ile kosztuje taki zawór N-75 bo jak mi przyjdzie za niego płacić to nie wiem czy mi kasy starczy:-/
http://www.allegro.pl/search.php?string=n75&category=3
Cytat: shazan
chyba że da się go jakoś zregenerować...
?
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2793.0

prosze o wiecej samodzielnosci :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 17.02.2008, 22:40:14 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie jak pomimo restartu silnika nie ma mocy to nie jest zwykly tryb awaryjny, wedlog mnie albo przeplywka albo zapieczone lopatki w turbinie ale dobry mechanik i VAG prawde ci powie
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
shazan
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Częstochowa
Samochód: SEAT Ibiza 1.9 TDI 130 KM, ASZ

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 17.02.2008, 23:33:30 - NIEPRZECZYTANA »

jutro jade do SEATA ASO - w Częstochowie, całkiem nieźli mechanicy tam pracują i mam nadzieje że wykryją co jest nie tak...jeśli przepływomierz lub n75 to powinienem kupić oryginał czy nie groźne są też zamienniki - te dobrej klasy...?

Dla ułatwienia diagnozy mogę jeszcze podać iż samochód nie bierze oleju a także silnik nie przerywa i nie szarpie...czy sam w domu dam rade w razie czego wymienić przepływomierz albo ten zawór? czy trzeba potem coś na kompie kalibrować??
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 17.02.2008, 23:36:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: shazan
jeśli przepływomierz lub n75 to powinienem kupić oryginał czy nie groźne są też zamienniki - te dobrej klasy...?
no zlituj sie...
Cytat: raby
prosze o wiecej samodzielnosci 
to naprawde jest na forum...
Cytat: shazan
czy sam w domu dam rade w razie czego wymienić przepływomierz albo ten zawór?
tak

Najpierw diagnoza a pozniej bedziemy rozmawiac
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 17.02.2008, 23:39:20 - NIEPRZECZYTANA »

N75 chyba sie dostraja a przeplywomierz to jest plug and play (wymagane sa dosc specyficzne klucze by odkrecic - przynajmniej u mnie)
Ale jedno i drugie wymieniasz w max 2-3 min wiec nawet w ASO nie powinni skasowac duzo kasy.
Skoro i tak chcesz kupic u nich czesci to w sumie co ci zalezy by oni to zalozyli (no chyba ze policza za to 50 zl lub wiecej - jak dobry serwis to ta podmiane zrobia ci juz za free)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 17.02.2008, 23:47:59 - NIEPRZECZYTANA »

Jeszcze czujnik ciśnienia w dolocie. A swoją drogą w TDi bez VAGa to niewile da si zrobić na odległość. Chyba, że pół auta wymienić i kupę kasy wpakować. Inna sprawa, to czy tu ktoś potrafi zinterpretować logi?

Napisano: Niedziela, 17.02.2008, 23:46:03


Cytat: vertor
Skoro i tak chcesz kupic u nich czesci to w sumie co ci zalezy by oni to zalozyli
Jak SO zakłda to jest gwarancja. Jak samodzielnie może być problem
Zapisane

shazan
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Częstochowa
Samochód: SEAT Ibiza 1.9 TDI 130 KM, ASZ

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 17.02.2008, 23:59:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Inna sprawa, to czy tu ktoś potrafi zinterpretować logi?
...mam rozumieć logi to te wszystkie nr błędów z kompa? - mam nadzieje ze na sucho powiedzą mi co jest nie tak juz w serwisie...a swoją drogą ile u Was kosztuje w ASO
podpięcie pod kompa??

ok. dzieki za wszystkie rady jak do tej pory. Jutro wieczorem się odezwe co i jak jest nie tak.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 18.02.2008, 00:06:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: shazan
...mam rozumieć logi to te wszystkie nr błędów z kompa?
Nie. Trochę wyższa szkoła jazdy. Chodzi o logi dynamiczne. Zapis odczytów z czujników podczas jazdy. W wielu przypadkach na podstawie tego lokalizuje się usterki.
Zapisane

Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 18.02.2008, 10:11:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: shazan
ile u Was kosztuje w ASO podpięcie pod kompa??
Z tego co kojarzę to 80 zł.
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 19.02.2008, 10:39:55 - NIEPRZECZYTANA »

Najprosciej jak sie da : przy turbinie jest taka gruszka, w srodku niej ciegno. Odpal samochod i zobacz czy po odpaleniu ciegno zostanie wciagniete na ok 2cm. Jesli nie to masz problem ze sterowaniem podcisnieniowym.
Jesli wciagnie to znaczy sie ze raczej bym przeplywke obstawial ;)
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» odczuwalny brak turbo - inny problem
Skocz do: