+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Mrozy i odpalanie..
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Mrozy i odpalanie..  (Przeczytany 55312 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
malkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1997, 1.4 AEX

« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 23.01.2006, 22:59:20 - NIEPRZECZYTANA »

:) moj tez juz ma prawie, prawie 9 :) wiec chyba jakies dobre egzemplarze
wtedy chodzily
Zapisane

Ten właściciel czerwonego bizona, który cię ostatnio mijał to ja :)
Seat IBIZA, 1.4 97'
www.volfen.blogspot.com
WoRaS
Gość



« Odpowiedz #16 - Wtorek, 24.01.2006, 09:37:50 - NIEPRZECZYTANA »

Wczoraj miałem pewne problemy z odpalaniem mojej 1.9 Ibizy TDi (Kraków, ok. -25C w nocy), ale dziś posłuchałem mojej dziewczyny (!!!) i zanim przekręciłem kluczyk, włączyłem na moment światła (2-3 sekundy), po czym auto odpaliło z kopa :)

Kto by pomyslał, że kobieta zna takie "myki"   :shock: Jak wrócę z pracy to pewnie usłyszę "A nie mówiłam!"  :lol:
Oczywiście auto garażuję pod chmurką ;) Ach, fajnie by było mieć ogrzewany garaż...  :roll:
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 24.01.2006, 14:38:47 - NIEPRZECZYTANA »

Ciekawa sprawa z tymi światłami - aż się niechce wierzyć. Może zostawiajmy na noc zapalone - żeby rano było bezproblemowo ??? :wink:
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

WoRaS
Gość



« Odpowiedz #18 - Wtorek, 24.01.2006, 15:19:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "punchoo"
Ciekawa sprawa z tymi światłami - aż się niechce wierzyć. Może zostawiajmy na noc zapalone - żeby rano było bezproblemowo ??? :wink:


Napisz jutro rano jak poszło  :wink:
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 24.01.2006, 17:32:40 - NIEPRZECZYTANA »

No mam nową baterię + garaż = więc obawiam się , że przy odrobinie szczęścia - pewnie by się udało - ale dobra uciekam bo to temat DIESLOWCÓW.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

maruniek40
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 24.01.2006, 18:47:31 - NIEPRZECZYTANA »

CZeśc świece żarowe sprawdza się w następujący sposób: najpierw trzeba zdjąc kabel doprowadzający prąd do świec, taki czarny, sztywny, na wcisk, potem bierzemy przewód elektryczny, podłączamy do plusa akumulatora i drugim jego końcem dotykamy końcówek świec żarowych, jeśli iskrzy to świeca jest dobra jeśli nie iskrzy to prawie na pewno świeca jest do bani. Jeżeli jedna z czterech nie działa to jeszcze nie problem ale przy dwóch padniętych to wzimie można zapomniec o uruchomieniu silnika. Następnie jeśli w ten sposób spawdzimy świece i np. dwie nie będą iskrzyc to je wykręcamy i podłączamy do akumulatora, plus to końcówka, minus to masa czyli gwint świecy, świeca po chwili powinna się rozgrzac do czerwoności (oczywiście końcówka która normalnie jest w środku silnika). To jest najlepszy sposób na sprawdzanie świec żarowych. Najpierw sprawdzajcie iskrzeniem bo wykręcenie świec to trochę zabawy a jak okaże się, że są dobre to może szlag trafic. :)
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 24.01.2006, 20:59:40 - NIEPRZECZYTANA »

a może ktoś wie gdzie jest bezpiecznik od świec żarowych w AAZ albo 1Z?
Podobno w przedizale silnika, ale dzisiaj nie znalazłem.. zdjęcia mile widziane :D
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 24.01.2006, 21:09:33 - NIEPRZECZYTANA »

takie pytanko mi się nasunęło: czy w Seatach (szczegolnie chodzi mi tu o Ibi/Cordi) poza bezpiecznikami umiejscowionymi na akumulatorze i pod schowkiem koło kierownicy są jeszcze jakieś miejsca gdzie są fabrycznie lokowane bezpieczniki (jezeli tak to od czego one są )  :?:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 24.01.2006, 21:36:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
Zapalenie świateł przed rozruchem powoduje podgrzanie się akumulatora

Wloz termometr i zobacz o ile stopni podgrzeje sie. A pomysl jak go rozgrzewa krecenie rozrusznikiem
Zapisane

Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #24 - Środa, 25.01.2006, 19:34:59 - NIEPRZECZYTANA »

w kabinie tam gdzie wszystkie przekaźniki, poszukaj komuś pisłaem który to przekaźnik
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
WoRaS
Gość



« Odpowiedz #25 - Czwartek, 26.01.2006, 07:31:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
Cytat: "Miro"
Zapalenie świateł przed rozruchem powoduje podgrzanie się akumulatora

Wloz termometr i zobacz o ile stopni podgrzeje sie. A pomysl jak go rozgrzewa krecenie rozrusznikiem


Aaaale śmieszne... ciekawe, że istnienie tej metody potwierdził również mój Ojciec, który jeździł samochodem dużo wcześniej, niż ty zacząłeś skakać z dywanu na podłogę.

Myślę, że jednak coś w tym jest. Nie wiem co powoduje włączenie świateł (nie zanm się na tym) ale na pewno jest nieco łatwiej zapalić auto, poza tym nie zaszkodzi spróbować, szczególnie jak mamy -22C.
Zapisane
neonek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nowa Sól

« Odpowiedz #26 - Czwartek, 26.01.2006, 08:33:07 - NIEPRZECZYTANA »

To nie chodzi o podgrzanie tylko raczej o pobudzenie zapalenie swiatel powoduje ze akumulator lekko rusza do pracy a krecenie rozrusznikiem zmusza go odrazu do galopu.
Moze opis nie techniczny ale chyba widac o co chodzi
Zapisane

neonek
Nowa Sól koło Ciepielowa
Toledo 1L 1,9 tdi w stajni ma 120 koników - było
Toledo 5P 2,0 tdi 140 KM - jest
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #27 - Czwartek, 26.01.2006, 08:36:18 - NIEPRZECZYTANA »

Jak dla mnie zapalenie swiatel ma na celu "przetarcie" drogi po stykach i klemach. Inaczej mowiac czasem mimo sprawnego aku auto nie chce odpalic albo ledwo kreci bo np klemy zasniedzialy.
Po nocnym postoju wilgoc temp i inne cholerstwo powoduje ze czasem znacznie wzrasta opor. Puszczenie pradu jakby polepsza jego przeplyw i dlatego odpalenie jest duzo skuteczniejsze.
Krecenie od razu rozrusznikiem moze spowodowac ze prad rozruchowy bedzie slaby wiec ciezko bedzie odpalic i zmeczymy niepotrzebnie akumulator.
Pozatym cos tam sie jeszcze w samym akumulatorze wzbudza (chyba podobna zasada) wiec nie ma co dyskutowac ja tak stosuje i jest OKi !!
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Adas
Gość



« Odpowiedz #28 - Czwartek, 26.01.2006, 19:24:15 - NIEPRZECZYTANA »

Moja Ibi na razie OK choc najwiekszym testem bylo -25 stopni
Zapisane
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #29 - Sobota, 28.01.2006, 19:17:50 - NIEPRZECZYTANA »

moja raz jak już pisałem na mazurach miała chwile słabości kiedy przez parę dni było -25, -27. po powrocie do domu wszyskto ok. podejrzewam że to wtedy nie wina aku tylko ropa w filtrze paliwa zgalaretowaciała i nie zassało. później brat dolał nafty i wszystko ok. teraz jak tankuje to też dolewam nafty do ropy i przy sporych mrozach jak narazie wsio ok.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Mrozy i odpalanie..
Skocz do: