Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
»
Climatronic
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Climatronic (Przeczytany 34059 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
hispano
Świeżak
Offline
Skąd: Legnica-Madrid
Climatronic
«
Poniedziałek, 16.01.2006, 16:25:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Posiadam Seat toledo 2 z automatyczna klimatyzacja,czyli Climatronic.Z "Klimy" jestem nawet zadowolny. Przeszla swoj test.Mieszkajac w Hiszpanii ponad 5 lat chodzila na pelnych obrotach(a tam naprawde grzeje-latem czasami w cieniu ponad 40C) i bylo wszystko OK.Teraz jestem czasowo Polsce no i jedna rzecz mnie bardzo wkurza! Ponizej 5C CLIMA wylacza sie automatycznie(nawet tak pisze w instrukcji Seata,ze tak ma byc).No i po chwili w deszczowy dzien szyby zaczynaja parowac, co jest bardzo wkurzajace w aucie sredniej klasy.Dlaczego wylacza sie Climatronic? Moj kumpel ma Toyote i to on decyduje czy ma wlaczana czy nie.Dzisiaj bylo -10C, przycisnal przycisk,wlaczyl clime i pieknie osuszylo powietrze w aucie.Dodam,ze najbardziej to wkurza w deszczowe dnie- temp.powietrza 0 do 4 stopni,czterech ludzi huchajacych w srodku no i szyby zaczynaja parowac(oczywiscie boczne najbardziej)!Ciekawe zjawisko robi sie takze jadac np.na trasie chodzi Clima az w pewnym momenice temperatura spada ponizej 5C i "znaczek climy" wylacza sie i szybki, tez po malu zaczynaja parowac a (silnik dawno ma swoja temperature 90C,ustawiam na panelu 18-20C zeby nie bylo za goraco).
NAJGORSZE SA DESZCZOWE DNI! Chyba musze zmienic klimat na cieplejszy! :wink:
Dajcie jakies rady?Co z tym robic?
P.s. Dodam,ze wszystkie przeglady(wymiany filtra przecipylkowego,ladowanie czynnika chlodzacego i dezynfekcje robie czesciej niz jest zalecane!).
Zapisane
Jobski
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Climatronic
«
Odpowiedz #1 -
Poniedziałek, 16.01.2006, 18:08:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
patent ten chroni klime przed rozsypką, włączenie zwykłych nawiewó na szybę u mnie też elegancko usuwa parę, wiadomo, że nie tak szybko
Zapisane
Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
hispano
Świeżak
Offline
Skąd: Legnica-Madrid
Climatronic
«
Odpowiedz #2 -
Poniedziałek, 16.01.2006, 18:19:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ale jakim rozwaleniem? To znaczy w jednym aucie dziala nawet przy -10C i jest OK i nawet dzisiaj czytalem w chyba Motorze,ze warto uzywac clime w zimie zeby nie bylo z nia problemow a w seatach moze "pasc". :?
Totalna porazka ta Clima i nie za male pieniadze!
Zapisane
Arek
Gość
Climatronic
«
Odpowiedz #3 -
Poniedziałek, 16.01.2006, 19:07:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
no a ten tryb eco działa u Ciebie czy nie ?, mam tez climatronic tylko ze w cordobie i niemam narazie problemów ( ciekawe jak długo, chociaz wydaje mi się że na 3 zakresie obrotów wiatraczka troszke jakby buczy, niewiem czy tak ma być )
ps. to używac tej climy w zimie czy raczej nie ? ( bo przy climatroniku nie można puszczac samego nawiewu ciepłego powietrza z silnika bo niema takiej możliwości)
Zapisane
hispano
Świeżak
Offline
Skąd: Legnica-Madrid
Climatronic
«
Odpowiedz #4 -
Poniedziałek, 16.01.2006, 19:25:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Arek"
no a ten tryb eco działa u Ciebie czy nie ?, mam tez climatronic tylko ze w cordobie i niemam narazie problemów ( ciekawe jak długo, chociaz wydaje mi się że na 3 zakresie obrotów wiatraczka troszke jakby buczy, niewiem czy tak ma być )
ps. to używac tej climy w zimie czy raczej nie ? ( bo przy climatroniku nie można puszczac samego nawiewu ciepłego powietrza z silnika bo niema takiej możliwości)
1.Nasze Climy roznia sie troche w "obsludze".Jezeli masz jeden z nowszych modeli Cordoby to masz nowszy model climy niz moj.Ja niemam przycisku Eco.
2.Uzywaj jak najbardziej jezeli ci chodzi i mozesz wlaczyc.Powiem ci ze przez 5 lat w Hiszpanii mialem clime wlacza prawie zawsze.Raz tylko bylem w gorach to sie sama wylaczyla.No chyba ,ze oszczedzasz na paliwku? :wink:
3.Jezeli ci "buczy" z rano jak jest jeszcze zimny caly samochod to norma.
pozdrawiam
[
Dodano
: 2006-01-16, 19:33
]
@JoBski
Chialbym zobaczyc w jakim czasie usuwa ci pare z szyb w deszczowy dzien i jak jeszcze masz zonke i dzieciaki na pokladzie! :wink:
Jak mi chodzi CLIMA AUTO to pare zbiera w kilka sekund a nawiewem to ........?
POZDRAWIAM
Zapisane
matii
Użytkownik
Offline
Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09
WWW
Działanie Climatronica w Cordobie
«
Odpowiedz #5 -
Czwartek, 07.02.2008, 10:12:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam. Mam taki problem, gdy mam włączony nadmuch na szybe przednia to po odpaleniu zawsze mi sie włącza klima (AC) albo np. gdy przełaczam nadmuch nogi na szybe tez mi sie włącza. (oczywiscie gdy sa dodatnie temp.) U Was też tak chodzi
Zapisane
Klub Seat Cordoba
Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Działanie Climatronica w Cordobie
«
Odpowiedz #6 -
Czwartek, 07.02.2008, 10:36:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dokladnie tak samo, to jest jakas logika w climatroniku ze skoro przelaczasz na szybe to chcesz szybko odparowac szyby. Ja w sumie tak robie ze jak mi paruja to nadmuch na szybe i jak zejdzie to od razu daje na nogi i srodek(zazwyczaj juz nie paruje chyba ze na dworze strasznie leje)
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Climatronic
«
Odpowiedz #7 -
Czwartek, 07.02.2008, 12:32:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: hispano Poniedziałek, 16.01.2006, 18:19:04
Ale jakim rozwaleniem? To znaczy w jednym aucie dziala nawet przy -10C i jest OK i nawet dzisiaj czytalem w chyba Motorze,ze warto uzywac clime w zimie zeby nie bylo z nia problemow a w seatach moze "pasc". :?
Totalna porazka ta Clima i nie za male pieniadze!
To nie porażka tylko smar który jest w układzie klimy w formie piany, zmieszany z gazem
nie nadaje sie do pracy w niskich temperaturach i stąd to zabezpieczenie
po kompresor może się zatrzeć
«
Ostatnia zmiana: Czwartek, 07.02.2008, 12:34:17 wysłane przez Tracer
»
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Climatronic
«
Odpowiedz #8 -
Czwartek, 07.02.2008, 12:37:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tracer a czemu ty odpisales na posta ktory ma 2 lata a nie aktualnego
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Climatronic
«
Odpowiedz #9 -
Czwartek, 07.02.2008, 15:35:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
Czy masz klime manualną czy masz climatronic to nie należy jej właczać w ujemnych temperaturach,chociaż tak sobie myśle ze jak silnik pochodzi i się rozgrzeje i temperatura w przedziale silnika się podniesie to zapewnie się nic nie stanie.
Odpisałem bo nie spojżałem na datę a zdziwiły mnie głoszone herezje przez hispano
Potem zauważyłem ,że to kotlet
Olej PAG stosowany w klimie w autach VW nie lubi ujemnych temperatur i traci w nich swoje właściwości uszczelniajaco-smarujace. I stad to zabezpieczenie .
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Climatronic
«
Odpowiedz #10 -
Niedziela, 05.01.2014, 18:59:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Borykam się od dłuższego czasu z problemem wariujących obrotów wewnętrznej dmuchawy pojazdu. Jest to Golf 4 TDI wyposażony w Climatronic.
Samodiagnostyka climatronika daje efekt w postaci błędu 4F9. Wg opisów znalezionych w internecie zinterpretowałem ten błąd jako problem z dmuchawą. Została ona wyjęta. Ewidentnie ciężko obracała się dlatego przesmarowane zostały dwa łożyska dmuchawy. Następnie po złożeniu wszystkiego zauważyłem, że dmuchawa na pierwszym i drugim biegu losowo załącza się i wyłącza. Na 3cim biegu problem praktycznie nie występuje - zdarza się bardzo sporadycznie. 4,5,6,7bieg działają poprawnie. Uznałem, że dmuchawa jednak jest uszkodzona dlatego kupiłem nową dmuchawę i niestety na nowej dmuchawie problem występował w takiej samej postaci. 1,2 bieg - dmuchawa załącza się i wyłącza. Cyklicznie co 1-2sekundy. Założona została oryginalna dmuchawa. Kolejne podejrzenie to opornik/regulator obrotów dmuchawy o numerze 1J0907521. Kupiłem używany opornik jednak objawy po jego wymianie zupełnie się nie zmieniły. Tak samo na 1,2 biegu dmuchawa wyłącza się i włącza.
W dodatku ostatnio uległ spaleniu bezpiecznik nr 25 odpowiadający za silnik dmuchawy. Póki co po jego wymianie dmuchawa działa nadal w taki sam sposób jak przed jego spaleniem (włącza się i wyłącza na 1,2 biegu). Climatronik nadal podaje błąd 4F9. Niestety nie mam pojęcia gdzie dalej poszukiwać usterki?
Teraz doszło palenie bezpiecznika od silnika dmuchawy co chwilę i falowanie na wszystkich biegach. Przy czym w ogóle dmuchawa nie chce się "rozbujać" do wyższych prędkości
Proszę o pomoc.
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 05.01.2014, 19:00:52 wysłane przez mac456x9
»
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Climatronic
«
Odpowiedz #11 -
Niedziela, 05.01.2014, 20:38:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
to czas na podmiane sterownika
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Climatronic
«
Odpowiedz #12 -
Niedziela, 05.01.2014, 21:29:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ok. Raby a o którym sterowniku mówisz? Znaczy gdzie on jest? Masz na myśli panel climatronica?
Problem jest taki, ze jest tych sterowników parę. Próbuję rozwalić schemat tego climatronica i widzę, że np wentylator kabinowy jest zasilany z jeża. Ale... (tak to wygląda) wentylator w komorze silnika też ma zasilanie doprowadzone z jeża (?!) Sam już sie w tym gubię ;/
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 05.01.2014, 21:36:40 wysłane przez mac456x9
»
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Climatronic
«
Odpowiedz #13 -
Niedziela, 05.01.2014, 21:46:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
cały panel mam na mysli
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Climatronic
«
Odpowiedz #14 -
Niedziela, 05.01.2014, 21:57:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tak będę musiał zrobić. Zamówię jakąś używkę na dniach i będę sprawdzał dalej.
Jedyne co wg mnie nie wskazuje na ten panel to fakt, że znacznie pogorszyło się z tą dmuchawą w chwili gdy... cały panel był wyłączony. Off. Jechałem spokojnie w trasie, climatronik wcześniej miałem na HI, później go wyłączyłem. W czasie jazdy powietrze które wpada w zupełności mi wystarczało do tego, żeby w środku było ciepło i szyby nie parowały.
EDIT: Dziś jeszcze poszedłem do auta (i tak i tak dziś panelu nigdzie nie kupię). Miernik i okazuje się, że dmuchawa sterowana jest prądowo (cały czas 12V bez względu na siłę nadmuchu) ale za to napięcie na przewodzie sygnałowym z climatronica do jeża skacze. Jest niestabilne nawet bez zmiany siły nadmuchu. Więc teraz pozostaje mi tylko dorwać szybko panel.
EDIT2: Udało mi sie dorwać panel. Co prawda od superba więc nie mam podświetlenia i czujnika temperatury ale reszta działa dobrze
Winny był panel.
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 06.01.2014, 16:24:22 wysłane przez mac456x9
»
Zapisane
Strony: [
1
]
2
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
»
Climatronic
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...