+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Climatronic
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Climatronic  (Przeczytany 34059 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
hispano
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Legnica-Madrid

« Poniedziałek, 16.01.2006, 16:25:55 - NIEPRZECZYTANA »

Posiadam Seat  toledo 2 z automatyczna klimatyzacja,czyli Climatronic.Z "Klimy" jestem nawet zadowolny. Przeszla swoj test.Mieszkajac w Hiszpanii ponad 5 lat chodzila na pelnych obrotach(a tam naprawde grzeje-latem czasami w cieniu ponad 40C) i bylo wszystko OK.Teraz jestem czasowo Polsce no i jedna rzecz mnie bardzo wkurza! Ponizej 5C CLIMA wylacza sie automatycznie(nawet tak pisze w instrukcji Seata,ze tak ma byc).No i po chwili w deszczowy dzien szyby zaczynaja parowac, co jest bardzo wkurzajace w aucie sredniej klasy.Dlaczego wylacza sie Climatronic? Moj kumpel ma Toyote i to on decyduje czy ma wlaczana czy nie.Dzisiaj bylo -10C, przycisnal przycisk,wlaczyl clime i pieknie osuszylo powietrze w aucie.Dodam,ze najbardziej to wkurza w deszczowe dnie- temp.powietrza 0 do 4 stopni,czterech ludzi huchajacych w srodku no i szyby zaczynaja parowac(oczywiscie boczne najbardziej)!Ciekawe zjawisko robi sie takze jadac np.na trasie chodzi Clima az w pewnym momenice temperatura spada ponizej 5C i "znaczek climy" wylacza sie i szybki, tez po malu zaczynaja parowac a (silnik dawno ma swoja temperature 90C,ustawiam na panelu 18-20C zeby nie bylo za goraco).
NAJGORSZE SA DESZCZOWE DNI! Chyba  musze zmienic klimat na cieplejszy! :wink:
Dajcie jakies rady?Co z tym robic?

P.s. Dodam,ze wszystkie przeglady(wymiany filtra przecipylkowego,ladowanie czynnika chlodzacego i dezynfekcje robie czesciej niz jest zalecane!).
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 16.01.2006, 18:08:01 - NIEPRZECZYTANA »

patent ten chroni klime przed rozsypką, włączenie zwykłych nawiewó na szybę u mnie też elegancko usuwa parę, wiadomo, że nie tak szybko
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
hispano
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Legnica-Madrid

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 16.01.2006, 18:19:04 - NIEPRZECZYTANA »

Ale jakim rozwaleniem? To znaczy w jednym aucie dziala nawet przy -10C i jest OK i nawet dzisiaj czytalem w chyba Motorze,ze warto uzywac clime w zimie zeby nie bylo z nia problemow a w seatach moze "pasc". :?
Totalna porazka ta Clima i nie za male pieniadze! :(
Zapisane
Arek
Gość



« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 16.01.2006, 19:07:15 - NIEPRZECZYTANA »

no a ten tryb eco działa u Ciebie czy nie ?, mam tez climatronic tylko ze w cordobie i niemam narazie problemów ( ciekawe jak długo, chociaz wydaje mi się że na 3 zakresie obrotów wiatraczka troszke jakby buczy, niewiem czy tak ma być )

ps. to używac tej climy w zimie czy raczej nie ? ( bo przy climatroniku nie można puszczac samego nawiewu ciepłego powietrza z silnika bo niema takiej możliwości)
Zapisane
hispano
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Legnica-Madrid

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 16.01.2006, 19:25:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Arek"
no a ten tryb eco działa u Ciebie czy nie ?, mam tez climatronic tylko ze w cordobie i niemam narazie problemów ( ciekawe jak długo, chociaz wydaje mi się że na 3 zakresie obrotów wiatraczka troszke jakby buczy, niewiem czy tak ma być )

ps. to używac tej climy w zimie czy raczej nie ? ( bo przy climatroniku nie można puszczac samego nawiewu ciepłego powietrza z silnika bo niema takiej możliwości)


1.Nasze Climy roznia sie troche w "obsludze".Jezeli masz jeden z nowszych modeli Cordoby to masz nowszy model climy niz moj.Ja niemam przycisku Eco.
2.Uzywaj jak najbardziej jezeli ci chodzi i mozesz wlaczyc.Powiem ci ze przez 5 lat w Hiszpanii mialem clime wlacza prawie zawsze.Raz tylko bylem w gorach to sie sama wylaczyla.No chyba ,ze oszczedzasz na paliwku? :wink:
3.Jezeli ci "buczy" z rano jak jest jeszcze zimny caly samochod to norma.

pozdrawiam :)

[ Dodano: 2006-01-16, 19:33 ]
@JoBski

Chialbym zobaczyc w jakim czasie usuwa ci pare z szyb w deszczowy dzien i jak jeszcze masz zonke i dzieciaki na pokladzie! :wink:
Jak mi chodzi CLIMA AUTO to pare zbiera w kilka sekund a nawiewem to ........? :roll:

POZDRAWIAM
Zapisane
matii Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 07.02.2008, 10:12:16 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Mam taki problem, gdy mam włączony nadmuch na szybe przednia to po odpaleniu zawsze mi sie włącza klima (AC) albo np. gdy przełaczam nadmuch nogi na szybe tez mi sie włącza. (oczywiscie gdy sa dodatnie temp.) U Was też tak chodzi :?:
Zapisane

Klub Seat Cordoba

Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 07.02.2008, 10:36:22 - NIEPRZECZYTANA »

Dokladnie tak samo, to jest jakas logika w climatroniku ze skoro przelaczasz na szybe to chcesz szybko odparowac szyby. Ja w sumie tak robie ze jak mi paruja to nadmuch na szybe i jak zejdzie to od razu daje na nogi i srodek(zazwyczaj juz nie paruje chyba ze na dworze strasznie leje)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 07.02.2008, 12:32:22 - NIEPRZECZYTANA »

Ale jakim rozwaleniem? To znaczy w jednym aucie dziala nawet przy -10C i jest OK i nawet dzisiaj czytalem w chyba Motorze,ze warto uzywac clime w zimie zeby nie bylo z nia problemow a w seatach moze "pasc". :?
Totalna porazka ta Clima i nie za male pieniadze! :(

To nie porażka tylko smar który jest w układzie klimy w formie piany, zmieszany z gazem
nie nadaje sie do pracy w niskich temperaturach i stąd to zabezpieczenie
po kompresor może się zatrzeć  :!:  :!:
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 07.02.2008, 12:34:17 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 07.02.2008, 12:37:32 - NIEPRZECZYTANA »

Tracer a czemu ty odpisales na posta ktory ma 2 lata a nie aktualnego  :-X
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 07.02.2008, 15:35:34 - NIEPRZECZYTANA »

Czy masz klime manualną czy masz climatronic to nie należy jej właczać w ujemnych temperaturach,chociaż tak sobie myśle ze jak silnik pochodzi i się rozgrzeje i temperatura w przedziale silnika się podniesie to zapewnie się nic nie stanie.
Odpisałem bo nie spojżałem na datę a zdziwiły mnie głoszone herezje przez hispano :)
Potem zauważyłem ,że to kotlet ;)
Olej PAG stosowany w klimie w autach VW nie lubi ujemnych temperatur i traci w nich swoje właściwości uszczelniajaco-smarujace. I stad to zabezpieczenie .
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 05.01.2014, 18:59:20 - NIEPRZECZYTANA »

Borykam się od dłuższego czasu z problemem wariujących obrotów wewnętrznej dmuchawy pojazdu. Jest to Golf 4 TDI wyposażony w Climatronic.
Samodiagnostyka climatronika daje efekt w postaci błędu 4F9. Wg opisów znalezionych w internecie zinterpretowałem ten błąd jako problem z dmuchawą. Została ona wyjęta. Ewidentnie ciężko obracała się dlatego przesmarowane zostały dwa łożyska dmuchawy. Następnie po złożeniu wszystkiego zauważyłem, że dmuchawa na pierwszym i drugim biegu losowo załącza się i wyłącza. Na 3cim biegu problem praktycznie nie występuje - zdarza się bardzo sporadycznie. 4,5,6,7bieg działają poprawnie. Uznałem, że dmuchawa jednak jest uszkodzona dlatego kupiłem nową dmuchawę i niestety na nowej dmuchawie problem występował w takiej samej postaci. 1,2 bieg - dmuchawa załącza się i wyłącza. Cyklicznie co 1-2sekundy. Założona została oryginalna dmuchawa. Kolejne podejrzenie to opornik/regulator obrotów dmuchawy o numerze 1J0907521. Kupiłem używany opornik jednak objawy po jego wymianie zupełnie się nie zmieniły. Tak samo na 1,2 biegu dmuchawa wyłącza się i włącza.
W dodatku ostatnio uległ spaleniu bezpiecznik nr 25 odpowiadający za silnik dmuchawy. Póki co po jego wymianie dmuchawa działa nadal w taki sam sposób jak przed jego spaleniem (włącza się i wyłącza na 1,2 biegu). Climatronik nadal podaje błąd 4F9. Niestety nie mam pojęcia gdzie dalej poszukiwać usterki?
Teraz doszło palenie bezpiecznika od silnika dmuchawy co chwilę i falowanie na wszystkich biegach. Przy czym w ogóle dmuchawa nie chce się "rozbujać" do wyższych prędkości
Proszę o pomoc.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 05.01.2014, 19:00:52 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 05.01.2014, 20:38:37 - NIEPRZECZYTANA »

to czas na podmiane sterownika
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 05.01.2014, 21:29:07 - NIEPRZECZYTANA »

Ok. Raby a o którym sterowniku mówisz? Znaczy gdzie on jest? Masz na myśli panel climatronica?
Problem jest taki, ze jest tych sterowników parę. Próbuję rozwalić schemat tego climatronica i widzę, że np wentylator kabinowy jest zasilany z jeża. Ale... (tak to wygląda) wentylator w komorze silnika też ma zasilanie doprowadzone z jeża (?!) Sam już sie w tym gubię ;/
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 05.01.2014, 21:36:40 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 05.01.2014, 21:46:29 - NIEPRZECZYTANA »

cały panel mam na mysli
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 05.01.2014, 21:57:56 - NIEPRZECZYTANA »

Tak będę musiał zrobić. Zamówię jakąś używkę na dniach i będę sprawdzał dalej.
Jedyne co wg mnie nie wskazuje na ten panel to fakt, że znacznie pogorszyło się z tą dmuchawą w chwili gdy... cały panel był wyłączony. Off. Jechałem spokojnie w trasie, climatronik wcześniej miałem na HI, później go wyłączyłem. W czasie jazdy powietrze które wpada w zupełności mi wystarczało do tego, żeby w środku było ciepło i szyby nie parowały.
EDIT: Dziś jeszcze poszedłem do auta (i tak i tak dziś panelu nigdzie nie kupię). Miernik i okazuje się, że dmuchawa sterowana jest prądowo (cały czas 12V bez względu na siłę nadmuchu) ale za to napięcie na przewodzie sygnałowym z climatronica do jeża skacze. Jest niestabilne nawet bez zmiany siły nadmuchu. Więc teraz pozostaje mi tylko dorwać szybko panel.
EDIT2: Udało mi sie dorwać panel. Co prawda od superba więc nie mam podświetlenia i czujnika temperatury ale reszta działa dobrze :) Winny był panel.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 06.01.2014, 16:24:22 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Climatronic
Skocz do: