+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju  (Przeczytany 33984 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 21.12.2009, 22:37:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Bartek
pół na pół synetyk z mineralnym
A od kiedy stosuje się takie połączenie olejów :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 21.12.2009, 22:40:24 - NIEPRZECZYTANA »

Taki budyń robi się przy stosowaniu olejów mineralnych lub półsyntetycznych (pół na pół synetyk z mineralnym)
ale kotleta odgrzałeś  :P
next time, przy odpowiadaniu rzuć okiem na datę poprzedniego posta  :eye:
tak poza tym wszystkim, przyłączam się do pytania zadanego przez KYS'a
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 21.12.2009, 22:56:41 - NIEPRZECZYTANA »

a od kiedy to przeszkadza? jak ktos zmienia lepkosc oleju to nie plucze silnika benzyna zeby byl czyscutki tylko miesza sie oleje w mniejszym lub wiekszym stopniu zreszta w naszych czasach nie ma to wiekszego znaczenia bo oleje sa mieszalne
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 21.12.2009, 23:01:37 - NIEPRZECZYTANA »

a od kiedy to przeszkadza? jak ktos zmienia lepkosc oleju to nie plucze silnika benzyna zeby byl czyscutki tylko miesza sie oleje w mniejszym lub wiekszym stopniu zreszta w naszych czasach nie ma to wiekszego znaczenia bo oleje sa mieszalne
Skąd ten pomysł - mógłbyś podać jakieś źródło Twoich stwierdzeń? Wszędzie, gdzie czytałem na temat olejów napisano, że NIE WOLNO mieszać olejów o różnej lepkości.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 21.12.2009, 23:03:54 - NIEPRZECZYTANA »

i ja mam plukac silnik czy co zrobic zeby zmienic z 5w na 10 w?
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #20 - Poniedziałek, 21.12.2009, 23:16:51 - NIEPRZECZYTANA »

i ja mam plukac silnik czy co zrobic zeby zmienic z 5w na 10 w?
Nie do końca wiem, co to ma wspólnego z mieszaniem
Cytat: Bartek
pół na pół synetyk z mineralnym
:?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 21.12.2009, 23:19:41 - NIEPRZECZYTANA »

heh a wiesz ze oleje 15 w to tez sa  polsyntetyczne:) widocznie nie
polsyntetyki
http://motul-oils.pl/-c-11.html?osCsid=148ae057b1f869fa3355bf06e33db472
mineralne
http://motul-oils.pl/-c-12.html?osCsid=148ae057b1f869fa3355bf06e33db472

zreszta sklad jest bardzo podobny mozesz siegnac po literature roznia sie tylko dodatkami te wszystkie oleje i gestoscia oczywiscie i sa ze soba mieszalne
a pod kazdym pisze
MOTUL 4000 Motion 15W-50 może być mieszany z innymi olejami syntetycznymi i mineralnymi.

To mam plukac silnik bo bede zalewal mineralnym a lany byl wczesniej polsyntetyk? I jak to zrobic?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 21.12.2009, 23:25:06 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 22.12.2009, 06:18:30 - NIEPRZECZYTANA »

Uszek, ale chyba nie wmówisz mi, że spuszczasz wtedy tylko połowę oleju, a dolewasz pół nowego, lub kupujesz dwa różne i mieszasz je przed wlaniem pół na pół. Przy zmianie na inny olej napewno nie zostaje połowa starego oleju na ściankach silnika. Wtedy może i trzeba by płukać.
Cytat: Bartek
(pół na pół synetyk z mineralnym)
Nie płukaj silnika, ale nie mieszaj dwóch różnych olejów. Podobno na wszystkich pisze, że można mieszać, ale na ile jest to chwyt marketingowy, a na ile prawda nie wiem.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.12.2009, 06:20:59 wysłane przez KKKKris » Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 22.12.2009, 07:08:18 - NIEPRZECZYTANA »

W/g starej szkoły przy zmianie typu/gatunku oleju zalewa się silnik nowym,
na krótko i wypuszca się go.Nawet po jednokrotnym zagrzaniu.
A potem zalewa sie nowym juz na normalny czas/przebieg.

Jest taki czyściciel silnika STP, co się go leje do benzyny.
Jak go zastosowałem na starym silniku , to mi tak zaczęło dmuchać , ze z odmy waliło jak z Tytanica i trzeba było uszczelniacz STP lać do oleju  :-X
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 22.12.2009, 07:52:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Jest taki czyściciel silnika STP, co się go leje do benzyny.
Jak go zastosowałem na starym silniku , to mi tak zaczęło dmuchać , ze z odmy waliło jak z Tytanica i trzeba było uszczelniacz STP lać do oleju 
Sprzedaż najważniejsza. Kupiłeś jeden to i skusiłeś się na drugi produkt.
Zapisane

carino10 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1,4i 1997 silnik AEX

« Odpowiedz #25 - Sobota, 28.01.2012, 18:19:00 - NIEPRZECZYTANA »

Dwa dni temu rutynowo sprawdziłem olej (Mobil1-10W40) w aucie (Cordoba 97r silnik AEX) i ku mojemu zaskoczeniu poziom wskazywał MAX , a kolor oleju przypominał kawę z mlekiem). Odkręciłem korek wlewu oleju i pod korkiem biała maź.Od razu przyszła mi na myśl uszczelka pod głowicą.Oczywiście po odpaleniu silnika biały dym z rury, no ale przy tych temp. to chyba normalne.Sprawdziłem płyn w zbiorniku wyrównawczym wskazywał pomiędzy min, a max na zimnym nie odpalonym silniku.Płyn klarowny , w zbiorniku brak śladów oleju.Po dopaleniu silnika przy odkręconym korku zbiornika wyrównawczego brak zapachu spalin, w zbiorniku nie widać bąbelków.Równa praca biegu jałowego.W kabinie nie czuć spalin, nagrzewnica działa poprawnie.Temperatura silnika wg Vag-com ok 97 stopni.Z uwagi na to ,że do pracy mam ok 4 km wziąłem też inną ewentualność pod uwagę -  niedogrzany silnik skraplająca się woda do oleju.A więc wziąłem auto na spacer t.z. ok 60 km przy ostrej jeździe trasa Katowice - Wisła.(warunki pogodowe na to pozwalały, przepisy niekoniecznie). W czasie jazdy nie zauważyłem spadku mocy,temp. silnika w połowie wskazania, brak białego dymu z rury.Po przejechaniu tego dystansu po około 10 minutach sprawdziłem stan oleju i tu niespodzianka olej ciemnobrązowy(kolor, przezroczystość takie jak w lato) , stan bagnetu 3/4 miarki.Korek wlewu oleju czysty brak oznak osadu.Wnioski: Silnik AEX nie lubi przy niskich temp. krótkich dystansów, wręcz jest to zabójstwo dla silnika.Czekam na spostrzeżenia innych użytkowników.
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #26 - Sobota, 28.01.2012, 20:49:05 - NIEPRZECZYTANA »

Ameryki nie odkryłeś. Jakbyś wysilił się odrobinę to znalazłbyś niniejszy wątek. Tak na marginesie - uważaj na zamarzającą odmę, bo lubi wywaić olej przez bagnet.
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #27 - Niedziela, 29.01.2012, 09:39:33 - NIEPRZECZYTANA »

Nie trzeba ostrej jazdy.... mnie wczoraj wystarczyło 40km w tempie do 30km/h.... :rotfl: (Akcja protest... :-X ).
Specjalnie w piątek sprawdzałem co siedzi pod korkiem - było grubo - po wycieczce zero. Przy krótkich odcinkach i ujemnych temperaturach - dobrze auto wyprowadzić w weekend na spacer.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

darw Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba, 2000, 1.4 MPi

« Odpowiedz #28 - Piątek, 03.02.2012, 12:52:02 - NIEPRZECZYTANA »

Mam problem.
Obecne mrozy unieruchomiły moją Cordobę z silnikiem AKK.
Po odpaleniu silnika zaświeciła mi się czerwona kontrolna oleju. Wyłączyłem silnik i spróbowałem ponownie problem się powtórzył.
Na pewno mi odma zamarła, jedynie trochę budyniu jest pod korkiem. Sprawdziłem poziom oleju i jest w normie. Miałem wcześniej problemy z zamarzającą odmą ale wtedy mi olej wyrzucało przez bagnet, a tym razem mam wyciek na bloku silnika pod osłoną filtra powietrza.
Nie wiecie co mojej Cordobie może dolegać?
« Ostatnia zmiana: Piątek, 03.02.2012, 12:53:22 wysłane przez darw » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #29 - Piątek, 03.02.2012, 17:06:12 - NIEPRZECZYTANA »

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=315.msg271910#msg271910
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Skocz do: